Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Danske Bank klar med MobilePay - send penge via et mobilnummer

Danske Bank klar med MobilePay - send penge via et mobilnummer

Danske Bank er klar med en ny betalingsløsning, der uanset bank, giver dig mulighed for, at overføre penge fra din mobil.

MobilePay er en enkel og hurtig betalingsløsning, som gør det let at sende og modtage penge via din smartphone. Og vigtigst af alt, så er MobilePay for alle – uanset bank.

Så Danske Bank har ikke alene den bedste mobilbank-applikation, men er nu også først med en løsning, der gælder andre bank-kunder.

 - Her er Danmarks bedste mobilbank-applikation

Du skal blot udfylde personlige oplysninger og tilføje betalingsinformation, samt oprette din egen personlige kode – og så er du i gang og klar til at sende penge.

Beløbet du ønsker at overføre skal indtastes. Derefter vælges en modtager fra listen, derefter skal dette bekræftes.

Det kræver dog at både du og den du vil sende penge til, har applikationen installeret, og er oprettet som bruger.

Forsøger du at sende til et mobilnummer der ikke er oprettet får denne en SMS om, at du har forsøgt at overføre penge til denne - og betalingen gennemføres først, når mobilnummeret er oprettet som bruger, hvilket skal ske inden for 30 dage.

Du får en kvittering når betalingen er gennemført, som bekræfter overførslen. Din ven modtager en SMS-besked om, at der er penge på vej.

Du kan i applikationen, MobilePay, se en oversigt over dine aktiviteter – bl.a. gennemførte og ventende betalinger. Se videoen om MobilePay herunder.

MobilePay applikationen kan downloades gratis i både Apples App Store og Google Play Store.


Læs også:
 - Nordea er endelig klar med en rigtig mobilapplikation

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

itudk 11-05-2013 15:38:38

var ude sammen med nogle venner igår og spise på restaurent.. fremfor vi alle gik op og betalte enkeltvis... så fik vi alle lige downloadet appen.

overførte hver især hvad vi havde bestilt..

og så var der bare en enkelt som skulle betale den samlede regning (fremfor for regningen skal deles op mm.).

ligeledes med vores biograf billetter til iron man 3 senere på aftenen. En person betaler og resten overfør via mobilepay (fremfor at vi hver især skal stå i kø og betale enkeltvis med Dankort....

0 0
itudk 11-05-2013 15:39:51

Og i gennemsnit tog det cirka 2-5 sek. fra overførslen var godkendt til den dukkede op hos ham der havde betalt for maden/billetterne.

Super Fedt!

0 0
10-05-2013 08:14:27

at Danske Bank måske har den bedste mobilbank, samt er først med mobil betaling. Men deres image er så til gengæld helt til rotterne :D Så jo det fint med mobilbank, men hvad hjælper det, når man ikke er troværdig som bank....

http://www.business.dk/finans/styrtdyk-for-danske-banks-image

0 0
Thomas Kristensen 09-05-2013 19:59:23

Jeg syntes det er et godt koncept, men brugervenlig er det ikke, nu skal man have en app alt efter hvilke bank man og modtageren har, syntes det var et dumt træt af Danske Bank at gå egne veje istedet for at gå sammen med alle de andre banker om en fælles løsning :)

Gider sku da ikke have flere app installeret alt efter hvilken bank modtagerne har. Det er en OMMER :)

0 0
10-05-2013 08:12:20

Jamen den er jo netop til alle ;D Men bliver spændende at se hvad de andre kommer med, da de jo er gået sammen om det.

0 0
Rudik 08-05-2013 18:42:36

9.4 Gebyrer
Danske Bank opkræver p.t. ikke gebyr for brug af MobilePay. Du skal
dog betale omkostninger til din teleudbyder for brug af din mobile
enhed, og din kortudsteder kan opkræve gebyr for brug af dit kort.
Danske Bank kan indføre og ændre gebyrer for brug af MobilePay med
to måneders varsel. Ændringer og indførelse af gebyrer sker – bortset
fra varslingsfristen – i øvrigt i overensstemmelse med reglerne i ban-kens ”Almindelige forretningsbetingelser – forbrugere”. Banken kan
desuden vælge at differentiere gebyrer for brug af MobilePay ud fra, om
du hartilmeldt dig Danske Banks kundeprogram, placering i kundegruppe, valg af kundepakke og øvrige produkter.
Hvis Danske Bank opkræver gebyr for brug af MobilePay, vil det fremgå af kvitteringsbilledet, hver gang du laver en transaktion i MobilePay.
Du kommer kun til at betale et eventuelt gebyr for at overføre penge -
ikke for at modtage penge.
Når du accepterer denne aftale, accepterer du samtidig, at Danske
Bank ved eventuel indførsel af et gebyr, må debitere gebyrbetaling på
dit registrerede betalingskort.

0 0
Rudik 08-05-2013 18:40:38

-Hvad koster alt dette i gebyr ? :(

0 0
FrkLarsen 07-05-2013 13:26:45

Synes beløbet man kan bruge om året er en lille smule latterligt. 18000 kr.

0 0
Per E. 07-05-2013 16:30:47

Banken skriver at det er en lovmæssig beløbsgrænse. De skriver også, at i tredje kvartal forventer de, at beløbet kan blive højere.

0 0
FrkLarsen 07-05-2013 17:24:13

Tobias og Per E.: lyder spændende. Under alle omstændigheder er den jo foreløbig god lige at have i baghånden, hvis man kommer i knibe :-)

0 0
Tobias 07-05-2013 15:31:06

da han var på tv2 news sage han man ville udvekle det samen med kunderne så og man kunne evt. se højer beløb granse

0 0
Jesper Søgaard 07-05-2013 13:24:14

Det er en vældig smart app og synes egentlig jeg har haft behov for noget lignende i lang tid. Der findes PayPal men det har aldrig, i min verden, været en rigtig god løsning private i mellem. Denne app har dog sin begrænsning ved kun at tillade overførsler op til 500kr. Når jeg handler tech hos private så ville det være rart, hvis det var muligt at lave en overførsel, men de 500kr begrænser det en hel del.

0 0
Per E. 07-05-2013 16:29:03

Hej Jesper.
Banken skriver på hjemmesiden, at beløbet er 1.000 kr. pr. dag. Så hvis det er præcis 1.000 kr. du skal overføre pr. dag, så skal du altså overføre 2 x 500 kr.
Og ellers er der jo den almindelige app, hvor du så er nød til at bruge din Nemid.

0 0
Allan 07-05-2013 12:33:51

Den må da også findes til Windows Phone (8). I TV2 News for 10 minutter siden blev app'en tilsyneladende demonstreret på en Nokia Lumia 920 - eller var det fake?

0 0
Tobias 07-05-2013 15:29:37

så det også men var det ikke bare den alm. netbank hun brugte ?

0 0
Cronqvist 07-05-2013 12:28:41

Ved oprettelse af ny bruger kommer jeg ikke videre ved indtastelse af kontonummer. Efter indtastning og efterfølgende tryk på OK sker der intet.

0 0
Cronqvist 07-05-2013 12:32:19

...og så alligevel. Man skal selv regne antallet af foranstillede nuller ud. I mit tilfælde var det 3. Ikke så brugervenligt.

0 0

Om brug af cookies