Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Danske Bank på vej med app til Windows Phone

Danske Bank på vej med app til Windows Phone

Danske Bank oplyser, at udviklingen af en mobilbank-applikation til Windows Phone netop er startet.

Danske Bank er netop nu ved at udvikle en Windows Phone version af deres populære mobilbank-applikation, der i forvejen findes til både iPhone, iPad og Android.

Få dage efter Nokia Lumia 800, den første Nokia smartphone med Windows Phone, kom på gaden, var meldingen ellers, at der ikke var en app rundt om hjørnet, da udbredelsen af platformen ikke var stor nok.

Dengang udtalte kommunikationschef Rune Fick Hansen fra Danske Bank til Mobilsiden.dk:

 -”Windows mobilplatformen ser rigtig interessant ud, og vi vil naturligvis også understøtte den, når vores kunder begynder at benytte den”.

Ny mening fra Danske Bank

Den danske storbank er nu, halvanden måned efter, kommet på andre tanker.

 -”Dengang var holdningen at understøtte de platforme vores kunder benytter. Vi kan se at Windows Phone og Nokias lancering – med blandt andet prisbillige løsninger – gør at Windows Phones er begyndt at tage fra på markedet,” siger Peter Schleidt, direktør for IT i Danske Bank.

Danske Bank vil med Windows Phone applikationen fortsat forsøge, at være den bedste danske mobilbank applikation.

- ”Microsofts retningslinjer overholdes, men vi ønsker også folk skal kunne se det er en Danske Bank applikation og vores ’look and feel’ beholdes,” slutter Peter Schleidt.

Udviklingen af Windows Phone app’en kommer heller ikke til at gå ud over de eksisterende applikationer, oplyser IT-direktøren.

Hvornår applikationen frigives er endnu ikke fastsat. Men du kan komme med gode råd og idéer til Danske Bank på deres Facebook.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Henrik 12-03-2012 17:21:32

Bankerne burde lave en HTML 5 webside istedet for specifikke apps til specifikken platforme. Det er total åndssvagt.

0 0
Thomas 09-03-2012 16:27:16

Jeg fatter ikke at bankerne ikke snart ser lyset og nøjes med en god Html5 app som kan bruges af alle. Det er uhyggeligt dyrt at udvikle og vedligeholde alle de forskellige apps.

0 0
Gizmo 10-03-2012 17:30:28

Prøve at kigge nordea html5 wrappe, men kan ikke engang kalder det for app, og det er det værst møg der findes, total bundskrab fald igennem gulvbræt. Det er godt danske bank og jysk bank, og andre små banker bruger tid og kraft til at lave nogen ordenligt app i sted for så nogen html5 crap.. en meget skuffet nordea kunder, og der er stakkevis af nordea kunder derude som er utilfredse med html5 implementering.

0 0
Tommy 11-03-2012 10:09:59

Gizmo, det har mere med Nordea, deres ITafd. og firmaet der har lavet appen, end da har at gøre med potentialet for HTML5, for du kan sagtens lave fede html5 apps.

0 0
G2 12-03-2012 11:14:07

Er enig i at HTML5 har potentiale... men jeg venter stadig gerne på Danske Banks native App til min Lumia 800. Bruger den både på Android og min iPad (tablet udgaven), og må sige at det er den mest intuitive og gennemførte app jeg har installeret på mine mobil devices.

... Man får i øvrigt også den bedste performance med en native app... for ikke at nævne større integration med mobilens andre funktionaliteter (Telefon, SMS, Kalender, GPS osv.). Og nej, jeg siger ikke at HTML5 aldrig er den rigtige løsning, det er bare ikke altid den rigtige løsning...

0 0
Thomas 12-03-2012 12:22:15

Alle de fordele du nævner er også muligt i en HTML5 app..

0 0
G2 12-03-2012 22:13:54

Så det kan lade sig gøre at ringe, sende sms, tænde og slukke for GPS, oprette en kalender aftale direkte fra en HTML5 app? Og kan man checke den aktuelle batteri status? Jeg spørger af nysgerrighed, da jeg endnu ikke er stødt på disse funktionaliteter. Jeg er med på at man kan udnytte visse funktionaliter, så som at tilgå GPS data, med en HTML5 app, men meget mere end at få de aktuelle GPS koordinater, er vist ikke muligt. Eller tager jeg fejl?

0 0
Kim 09-03-2012 17:03:37

Det er vist ikke så uhyggeligt dyrt at udvikle WP apps.
Hvis de er relevante, interessante eller samfundsgavnlige som sådan, så er der et firma der starter med M der betaler for og bistår i udviklingen ;o)

0 0
Lindberg 09-03-2012 16:19:48

Jyske Bank har afvist at starte udviklingen før oktober 2012... jeg håber deres kunder vil straffe dem for det ved at skifte bank.

0 0
BallonPedro 12-03-2012 14:52:33

Og Andelskassen og Skjern Bank afventer begge markedet og har ingen planer om at lancere en WP app lige foreløbig, øv.

Det er ellers det eneste jeg mangler på min Lumia 800, det er netbank.

0 0
Morten 09-03-2012 15:49:12

Det er meget vigtigt at app'en ikke kun virker her på det DK Marketplace. Da mange af Windows phone brugerne har US/UK konti/profiler, ellers for de ikke mange bruger på.

håber sgu de laver det sådan, så alle kan se det...

0 0
Kim 09-03-2012 16:20:55

DK marketplace et jo ikke en officiel opdeling, men en app - sådan har jeg i alle fald forstået den. Så det er op til dem der står bag app'en, at opdatere indholdet.

0 0
Morten 09-03-2012 20:01:56

nej, det er det ikke... det jeg mener er når man laver en app, skal du opdele hvilke lande der skal have adgang til app'en, og det skal ikke bare være Danmark, men alle de lande de kan... for os med UK/US konti'er, skal jo også kunne bruge den.

0 0