Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Danske iPhone-ejere elsker deres iPhone

Danske iPhone-ejere elsker deres iPhone

Hvis du ejer en iPhone, så er der store chancer for, at du vælger en ny iPhone næste gang du skal købe mobil. Vi danskere er nemlig meget tilfredse med vores iPhones.

Danske iPhone-ejere er pjattede med deres iPhone. Faktisk er
vi det folkeslag i Norden, der er gladest for vores iPhones. Det viser en stor ny undersøgelse, der er foretaget af firmaet Epsi Rating (hent PDF-filen her).

Hele 90,3 procent af de danske iPhone-ejere er tilfredse med deres mobiltelefon, og dermed er vi mere tilfredse end iPhone-brugerne i Sverige, Norge og Finland, hvor tallet ligger på henholdsvis 88,2, 86,2 og 88,3 procent.

Samtidig svarer 88,3 procent af de danske iPhone-ejere, at de med stor sandsynlighed vil vælge iPhone igen, næste gang der skal købes mobiltelefon.

De mest utilfredse mobilejere er dem, der har investeret i en LG-mobiltelefon. Det er kun syv ud af ti LG-ejere, der er tilfredse med deres mobiltelefon – og kun halvdelen af LG-ejerne regner med at købe en ny LG-model, når telefonen skal udskiftes.

På det punkt er det dog Motorola, der har det sværest. Kun 48,9 procent af Motorola-ejere vil have en Motorola-mobil igen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Anker 25-01-2012 21:25:26

Nu må folk heller ikke udtrykke deres tilfredshed med deres telefon, uden at det bumsebefængte android folk, skal ind og hakke...

0 0
ihk 25-01-2012 13:55:45

Der er ikke noget i vejen med denne undersøgelse. 15.000 er rigeligt spurgte...

0 0
BluezCat 24-01-2012 10:14:00

når jeg kigger på tallene, så ser det samtidigt ud til, at iPhone taber terræn for hvad angår, at købe iPhone (hvilket også gør sig gældende for stortset resten), men det er der vel ingen grund til, at nævne her i artiklen ??

0 0
Maggreg 27-01-2012 16:54:53

se epn artikel fra igår, så vil du se at apple har solgt flest smartphones i sidste kvartal, så....

0 0
24-01-2012 12:02:24

Ja tendenserne viser noget lidt andet....Syntes faktiskt at det ser meget lovende ud for LG, hvis man kigger på hvor stejl deres kurver er....At deres mobiler så er noget skrammel, ja det er noget helt andet :D

0 0
Mazzen 24-01-2012 10:08:45

om det med at folk vælger Iphone igen har noget at gøre med at flere af dem allerede har lagt i det mindste et par hundred i apps derpå, og derfor ikke vil miste dem ved at skifte.
Desuden så er ca 30%(nej har ikke talet nogen steder fra, men det skal nok passe) af dem med Iphone nogen som har den kun pga prestige(hvilket egentligt er lidt latterligt, man burde vælge telefon fordi den tiltaler en og ens behov)
Selv har jeg en HTC Desire, og da jeg også har en del apps jeg har betalt for, gider jeg da ikke miste dem ved at skifte platform.
Men hvis mobilsiden, kunne komme med en næremere undersøgelse af hvorfor det er de elsker deres mobil vil det være værd at se på, ligesom en for Android og WP7 samt andre platforme, for alle kan slynge tal ud uden at de er baseret på noget der er muligt for en selv at bedømme.

0 0
Maggreg 27-01-2012 16:53:26

Jeg har haft rigtig mange telefoner, Nokia, Sony, HTC etc. sidste år købte jeg iPhone (senere iPad) og skal lige bemærke at jeg absolut ikke var apple bruger. Nu har jeg haft disse produkter i ca. 1 år og kan garantere at jeg ALDRIG, skal have andre produkter, hverken på arbejde eller i hjemmet. Hvorfor?
Fedt design (alle prøver at efter ligne siden iPhone 3, hvor der før var tastatur, klap, slide etc telefoner).
Brugeroplevelsen af en iPhone er bare outstanding.
Alt virker bare, både på telefonen og iPaden (og apple TV virker også).
Brugervenligheden er overlegen, hvilket bedst kan ses på at Apple var dyreste firma (artikel på epn igår). Man bliver ikke størst og rigest af at lave noget lort, som nogle påstår herinde.

0 0
Mazzen 24-01-2012 10:10:01

Og nej, er ikke Apple-hater, så hvis i vil være så venlige at opføre jer som voksne, så vi ikke skal til at ha endnu en debat om hvis OS det er bedst(hvilket spilder vores alles tid)

0 0
gielsgaard 24-01-2012 13:35:47

der kunne du godt ha' snydt mig ,du har lige fortalt at 30% af Iphone købere er latterlige ,udfra et tal du gætter dig til ,og bagefter siger du vi skal opføre os voksent arghh.
Og nej jeg har ikke Iphone eller Android.

Men nok klart at man uanset hvilket OS man vælger så hænger man nok på ,i og med det er nemmest.Og de færrest gider at betale for apps en gang til .

0 0
Mazzen 24-01-2012 14:41:05

Og hvis du nu læste efter så stod der som sagt at folk vælger telefonen pga prestige, og det er det jeg syntes er latterligt, ikke folkene selv, da disse ofte giver efter for pres for at virke mere med på noderne så at sige, så hvis jeg stødte dig personligt, så må du da undskylde.

Og hvis der blev lavet en redegørelse for hvor mange der havde købt en Iphone, fordi det er den som er mest populær, og de var tvunge til at være ærlige, så ville tallet nok ligge deromkring, eller har du ikke selv set folk købe(eller hørt om) en Iphone, bare fordi deres vens ven havde en og syntes det var latterligt ikke at ha en

0 0
gielsgaard 24-01-2012 22:18:03

Desværre Mazzen ,dem jeg kender har alle købt deres telefon ud fra nogle krav de selv har .Tror det er lidt overdrevet det med Iphone brugere er en flok som intet aner andre systemer .

0 0
hellas7 24-01-2012 20:48:25

Nu skriver du selv at 30%-udmeldingen "nok skal passe", men at du ikke har nogen kilde på - det er da for tamt. Jeg vil ikke (modsat dig) slynge ubegrundede tal ud, men jeg TROR, at folk med iPhones I HØJERE GRAD ser på design end andre smartphone-købere.

0 0
Klintø 24-01-2012 09:43:01

Hele 4% skiller landene ad, det er squ da vildt meget :-)

0 0