Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Danske mobilforhandlere afviser: Ikke flere fejl på Android

Danske mobilforhandlere afviser: Ikke flere fejl på Android

Android-mobilerne er ikke mere fejlbehæftede end andre, konkluderer de danske mobilsælgere.

En global undersøgelse fra WDS konkluderede for nylig, at Android-mobiler havde langt flere fejl, end andre telefoner.

Men det billede kan de danske mobilforhandlere ikke genkende.

Computerworld har været i kontakt med Telia, TDC og Elgiganten, som ikke mener konklusionen er gældende for det danske marked.

-"Antallet af reklamationer på Android-mobiler er i nogenlunde samme størrelsesorden, som vi får på telefoner med et andet styresystem," siger servicechef Jakob Reland fra Elgiganten.

Morten Steen Jensen, indkøbschef hos TDC, har et bud på, hvorfor billedet globalt kan være anderledes, end det er i Danmark.

-"De kan sagtens have andre brands, som vi ikke har i Danmark, i deres portefølje, og der kan kvaliteten måske være noget mere svingende," siger Morten Jensen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Henning Mortensen 15-11-2011 18:09:09

De som hader Apple eller Android kan kan vel bare købe det de ikke hader og så lade andre være glade for den telefon de har, eller hvad? Hvorfor chikanere hinanden indbyrdes - er det ikke kun telefoner. Dog ser jeg fra sidelinien at Apple-tilhængere betragter deres iPhone som et kærlighedsobjekt, snarere end det den virkelig er, memlig et stykke forbrugselektronik:

0 0
Jonas_a 16-11-2011 17:11:49

"Kærlighed gør blind"..det er problemet :)

0 0
Allan 15-11-2011 17:21:52

Kan man afmelde sig disse mailnotifikationer ved svar i denne tråd? Jeg synes godt nok, at sprog og kommentarer er noget nedladende.

0 0
Allan 15-11-2011 12:14:04

Tråden her vil uden tvivl komme Mobilsiden til gode i Google, da der løbende er skrevet mange gode søgeord.

Niveauet finder jeg lidt under middel, hvor jeg næsten genkender elementer fra Linux imod Windows imod Mac.

Ps. Min LG Optimus 2X er så fejlbehæftet, at man tror det er løgn - men det er jo ikke Androids skyld.

0 0
Benjamin Jensen 15-11-2011 12:27:22

Der er jo ikke nogen der påstår, at det er Androids skyld, men det faktum at det er open source uden minimumskrav til terminaler. Det er derved problemerne opstår.

Det er ikke Androids skyld, men mere måden de formidler deres OS på. Der burde stilles minimumskrav til hardwaren fra Googles side.

Jeg har selv haft 2 defekte iPhone her i huset, og kender også en masse defekte Android telefoner fra venner og bekendte. Jeg tror dog forskellen kan være, at Apple ombytter til en ny telefon (og derved selv står for service, mens teleselskaberne skal samarbejde med diverse reparations steder hos mange andre mærker.

0 0
Jonas_a 15-11-2011 15:05:03

"Der er ikke nogen der påstår, at det er Androids skyld"
Længere op giver du Android skylden for at Wildfire ikke kan køre nogle spil og apps!!
Du kan engang ikke blive enig med dig selv..!

At HTC kommer med en lort-telefon, kan Android ikke står til regnskab for. Det er HTC's problem.

0 0
15-11-2011 16:59:40

Jeg tror du har taget fejl af navnene, jeg har ikke nævnt at det er Androids skyld at der er spil Wildfire ikke kan køre.

Modsat mange andre herinde mener jeg tilmed at Wildfire og Wildfire S( og SE's minitelefoner) er nogle ganske udemærkede telefoner til prisen.

0 0
Jonas_a 15-11-2011 20:56:25

PeterL: Indlægget var til Benjamin. :)

0 0
15-11-2011 12:34:49

Hvis du ikke mener det er Androids skyld, så prøv at holde modeller+mærker adskilt fra styresystemet, for det stik modsatte er sket i relation til denne artikel.

De eneste der er problemet i forhold til hardwaren er mobilproducenterne og det har intet at gøre med at det er open source eller at det er Android.

I stedet synes jeg vi skal glæde os over at vi i Danmark primært kan købe mobiltelefoner fra store og for det meste seriøse firmaer, frem for at vi bliver oversvømmet af kinamobiler. At mobilselskaberne nogle gange(ofte) har problemer med seriøs markedsføring er jo langt fra en nyhed, tværtimod.

0 0
Benjamin Jensen 15-11-2011 17:13:22

Det er da i høj grad et problem for Google og Android, at man vælger at smide et system ud, som Google skal tjene penge på, og man så får en uensartet oplevelse af produktet.

Det er jo en direkte følge af, at det er open source. Havde Google sat minimumskrav som med WP, så ville det slet ikke ske!

Det er Googles ansvar, at det er på denne måde, og det kan man ikke på nogen måde skyde skylden på hardwareproducenterne.

Det er Androids største anke, at det er blevet så rodet. Nogle telefoner kan køre Skype, mens andre ikke kan. Sidst jeg læste, var det endda SGS2 som ikke kunne køre Skype (så vidt jeg husker). Det er sgu da noget rod.

Men det er flot, som I bliver ved med at forsvare Android, for selvom om det er et fint OS, så er politikken bag det stadig alt for rodet.

0 0
Bo 14-11-2011 21:05:10

jeg har selv haft 3 (high-end) Android mobiler og kender op til flere der har billig/low-end android mobiler og hverken mig eller dem jeg kender har haft problemer med dem...

men kender også op til flere der har iPhone og ingen af dem har haft problemer...

jeg snakker kun om problemer der er fra ny af... hvis man bruger meget Beta software eller taber dem, er man selv ud om problemer ;)

0 0
15-11-2011 10:09:27

Jeg har det på samme måde, jeg kan ikke komme i tanke om en person jeg kender som har haft en defekt smartphone, herunder på tværs af styresystemer.

Mobilsiden kunne jo prøve at lave sin egen lille uvidenskabelige undersøgelse

0 0
14-11-2011 18:23:59

Android er ikke en mobiltelefon, det er et styresystem og et styresystem er ikke en eller en mobiltelefon, det er ét styresystem.

Her kommer der nogle spørgsmål du gerne må svare på,k jeg hjælper med de første:

Er iOS bedre end Android? Tjaa hvis du sammenligner en HTC Magic med en iPhone 4s så vil mange sikkert sige ja. Hvis du derimod sammenligner en en iPhone 1 med en HTC Sensation vil de fleste nok sige nej. Men så kan du jo også spørge er iOS bedre end iOS? Hvis du sammenliger iPhone 4s med iPhone 1... er svaret så ja eller er det nej?

Lige et spørgsmål mere, er Nokia bedre end Sony Ericsson?

Og et sidste spørgsmål hvad er stærkest chilli eller stål?

May og andre fra mobilsiden må godt hjælpe jp!

0 0
Dan 15-11-2011 01:42:39

hehe
Og et sidste spørgsmål hvad er stærkest chilli eller stål?

Denne her tråd er godt nok underholdning :)

jeg vil godt lige sige en ting.
apple er altså bedre end iphone.

og den originale er i virkeligheden en Galaxy

0 0
15-11-2011 06:39:47

Præcist folk fatter ikke at artiklen er hullet og desuden handler om fejl, ikke om den ene mobiltelefon giver en bedre brugeroplevelse end en anden.

0 0
Benjamin Jensen 16-11-2011 18:57:59

Og Elgiganten er ret beset nok ikke de bedste at spørge, når den oprindelige undersøgelse går på problemer med brugeroplevelsen af telefonen.

Uden at have belæg for det, så er jeg ret sikker på der er lige så mange defekter på Apples produkter som hos HTC, Samsung osv.

0 0
Benjamin Jensen 14-11-2011 18:55:22

Android basere sig jo på, at den installeres på mange forskellige terminaler, hvor der ikke stilles nogen minimumskrav. Det har mobilsiden og May jo sjovt nok nævnt som een af de store ulemper ved Android!

Man ved ikke hvad man får, når man køber en telefon med Android.

0 0
Jonas_a 14-11-2011 22:40:15

Det er netop mening at man skulle kunne købe Android-telefoner i alle prisklasser; Ikke alle vil/kan betale 4000,- for en tlf som SGSII eller HTC Sensation.
Samme princip gælder alle andre ting...tv,bil, hus..osv, hvis du ikke ved det endnu.. ;)
Man får det man betaler for..simpelt!
Så Jo, man ved hvad man får..det kan du ligsom se på prisen..medmindre man har hjerne på størrelse med en æble.. ;)

0 0
Benjamin Jensen 14-11-2011 23:21:00

Så ikke lige dit dobbeltsvar.

Forskellen på telefoner med Android er bare, at man foregiver at være det samme, hvilket det jo også er på overfladen, men ikke under hjelmen.

Jeg vil sgu også blive fælt skuffet, hvis jeg købte en Porsche med en Chevrolet Spark 1.0 motor i. Det bliver jo markedsført som ægte android, og det vil jeg ærlig talt ikke kalde det. Det er jo rent faktisk det, mangle af klagerne går på i artiklen.

Porsche begik iøvrigt samme fejl. De lavede Porsche 924 med 125

0 0
Jonas_a 14-11-2011 23:48:15

lol..typisk æble-hjerne logik.
dit eksempel kan ikke bruges til noget, da der ikke er noget logik i.
Prøv den her:
VW laver biler: vi tager to af dem:
Polo til ca. 150.000
Phaeton til ca. over 1.000.000
De er begge to folkevogn (vw)
Den ene er en billig model og den anden en dyr model. du får mere komfort, udstyr og sikkerhed med den dyre.
Det samme gælder Android: du kan få HTC Wildfire (den billige), og så SGSII (den dyr).
De er begge med Android, hvad for en du vælger afhænger af dit behov og pengepunge.
Er der så svært at fatte? selv for en æble-hjene?

0 0
Benjamin Jensen 15-11-2011 02:34:55

Synes du ikke lige du skulle holde kammertonen? Jeg er ikke sikker på, at folk med android mobiler vil associeres med dig ;)

Er det svært for dig at fatte, at grunden til at man ikke kaldte det en ægte porsche, var fordi den var bovlam som en Golf? Lidt ligesom en Ford Mustang 4 cyl. heller ikke blev betragtet som en ægte Mustang - oliekrise eller ej. Kan du regne det ud nu, eller vil du stadig som din argumentation sige at der står Ford ude foran? omg!

Jeg ved ikke lige hvad Mercedes A-Klasse har med det at gøre. Eller det faktum, at det hjalp at sætte et par tommer større fælge på, så den ikke væltede. Mercedes og VW har lavet en stor produktgruppe af biler. Men hvis de laver en S-Klasse med en 100 hestes motor, så vil jeg med garanti sige, at de ikke betragter den som en rigtig S-Klasse.

I stedet prøver du febrilsk at komme med en analogi der passer ind i din argumentation. Det der gennemhuller er bare, at selvom du får en langsommere bil med en Polo, så fungere den stadig - den starter ikke kun hver anden gang, og man kan faktisk også åbne bagagerummet, og endnu vildere - der er speedometer i.

I en amputeret Android mobil som en Wildfire, kan du ikke spille rigtig mange spil eller andre apps virker slet ikke! Ja, nogle gange er den så langsom, at man bare opgiver den for en stund.

Men en Polo....den kan godt køre, også selvom komforten ikke er så høj.

Jeg er ked af, at min æble hjerne åbenbart er for indskrænket og ikke kan indse, at en Wildfire fungere lige så godt som en SGS II. Det er nok bare mig der betjener dem forkert (det bliver jo nok dit næste argument).

Diskussionen er i hvert fald slut for mit vedkommende.

0 0
Jonas_a 15-11-2011 14:54:54

Holde kammertonen...?!hehe..og det skulle komme fra dig..der fik jeg min "tirsdags grin" ;)
Jeg taler på min egen vegne, ikke som du siger "folk med android mobiler". :)
Du har da opfundet nogle nye udtryk, kan man se; ægte Porshe, ægte Mustang.. Hvad kalder man så de andre; uægte Porsche eller falsk Mustang? :D
Mit eksempel med Mercedes A-klasse har lige så meget med sagen at gøre, som dit eksempel med "ægte porsche"! medmindre at du kræver patent på denne slags eksempler..! :)
Men det er utroligt at du bliver ved, selvom man har skåret det ud i pap for dig!
Der findes ingen rigtig eller urigtig Porshce, Mustang, Mercedes eller hvad end du kommer med. enten er de det eller ikke, ellers ville man kalde dem noget andet!!
At Wildfire ikke kan køre en spil eller app, skyldes hardwaren, ikke Android.
Er man vild med spil eller apps der kræver mere power, investerer man i en anden mobil der har en bedre hardware!
Wildfire er langsommere,ligsom en polo, men den starter og kan det den er beregnet til. Jeg kender flere der har Wildfire.
Og JA, selvfølgelig vil Mercedes ikke sætte en 100HK motor i en S-klasse, så kunne HTC lige så godt smide en duel-core cpu og 1GB ram i Wildfire! ;)
Hvornår har jeg påstået at Wildfire fungerer lige så godt som SGSII???
Det er det samme at sige at polo'en kører lige så godt som Phaeton!?
Jeg prøver lige en sidste gang med et andet eksempel; for din egen skyld læs og forstå det som det står :)
Min kæreste og jeg har begge bærbar pc'er der kører (begge) med Win 7 Home Premium 64-bit.
Specs på min pc: Core i7, 6GB Ram, Geforce grafikkort med 2GB Ram(video).
Hendes pc: Core i3, 4GB Ram og Intel HD-grafik.
Min bærbar er meget hurtigere end hendes når det kommer til krævende programmer og især spil.
Hvem skal vi give skylden? Microsoft for Win7? nej, vel? det er hendes bærbar der ikke har kræfter nok, der er ikke noget i vejen Windows 7.
comprende? ;)

Diskussionen har været slut for længst, det er bare dig der ikke er med...indse det! :)

0 0
Benjamin Jensen 15-11-2011 17:07:00

Og JA, selvfølgelig vil Mercedes ikke sætte en 100HK motor i en S-klasse, så kunne HTC lige så godt smide en duel-core cpu og 1GB ram i Wildfire! ;)

Nå, vil de selvfølgelig IKKE det? Så har du jo ikke fattet, at det var det Ford og Porsche gjorde!! OMFG du er for vidrekommende Jonas! Så har du jo ikke fattet pointen selv!

Du nævner nu PC'ere. Ja, det har også været et gavaldigt problem, at få hardware til at spille ordentligt på alle windows versioner. Det er derfor BSOD er opfundet. Her kører Apple jo også meget strengt på samme måde som på deres telefoner.

Du forstår slet ikke, at hele undersøgelsen går på, at de reklamationer der er, ikke nødvendigvis er på defekte telefoner, men på samspillet mellem hardware og så OS. Det er det der koster penge for teleselskaberne, at folk ringer og brokker sig til dem, og ikke producenterne som de burde!

Desuden har jeg aldrig påstået at du har sagt at Wildfire kører lige så godt som SGS2. Men kan man ikke forvente, at en wildfire kan det samme som en SGS2 rent funktionsmæssigt? Funktioner er til stede i Android, og på begge telefoner. Selvfølgelig kan man det, og det er der kæden hopper af for dig.

Det er derfor jeg synes det er tåbeligt, at man altid skal have bil analogien blandet ind i det, for det er på ingen måde sammenligneligt.

Hvis vi endelig skulle sammenligne, så burde vi sammenligne en PS3 konsol med alle de versioner der efterhånden er på markedet. Uanset hvilke du køber, så kan du spille alle spil! DET er pointen!

0 0
15-11-2011 21:03:44

Nu bliver jeg nødt til at blande mig. Benjamin nu var det faktisk dig der startede hele den bil snak.

Og som jeg også skrev til dig i den anden artikel, så er det hverken android eller producenternes skyld. Det er selskaberne der åbenbart er for dårlige til at fortælle kunderne hvad de køber.

Og stop nu med at fremhæve apple som det eneste rigtige. Prøv du dig en 3GS med iOS5, så får du lov til at se apple performe ikke særligt godt.

0 0
Benjamin Jensen 15-11-2011 21:47:30

N - du formår heller ikke at forholde dig til hvad jeg har skrevet, og dermed komme med et modsvar. Du konkludere bare, at det ikke er Androids problem! Hvorfor? Og nu skal du selvfølgelig først svare, når du har læst mit indlæg om hvorfor jeg synes det er et problem.

En 3GS er en gammel telefon som ikke sælges mere. At Apple har givet muligheden for at opgradere, er vist mere end hvad man kan sige om mobiler med Android. 18 måneder....ja, det er der ikke rigtig nogen der har overholdt endnu. Må jeg gøre opmærksom på, at iPhone 3GS er 29 måneder gammel ;)

Jeg mener ikke at iPhone er det eneste rigtige - slet ikke. Jeg forholder mig til artiklen, og hvad den omhandler. Jeg kunne lige så godt have sagt WP, Symbian eller Meego i denne sammenhæng, da det heller ikke er open source. Jeg angriber alene Googles open source politik som svag.

Men dem der er mindrebemidlede, føler sig jo straks angrebet personligt, fordi jeg anfægter Googles måde at formidle Android på. Det kan jeg ret beset ikke gøre noget ved.

0 0
16-11-2011 18:36:05

Mindrebemidlede? Ej nu må jeg brække mig. Tror du at folk vælger android fordi de ikke har penge til en iphone.

Og så hvad jeg ved så handler denne artikel om at den verdensomspændende undersøgelse åbenbart ikke holder vand her i Danmark.

Og selve undersøgelsen fortæller jo netop, at det ikke nødvendigvis er defekt hardware at de har problemer med. Men også at folk ikke fatter hvad de har købt. Dette kan man da ikke klandre Google/android for, og Heller ikke alle producenter.

0 0
Jonas_a 16-11-2011 18:49:44

N, velkommen til Benjamins Mindrebemidlede-liste! Nu kan du fornemme hvem jeg har med at gøre.. :)

0 0
Benjamin Jensen 16-11-2011 19:05:02

Jonas_a - Re: Hallo Hallo
JP..du har ikke gjort noget..du er desværre blevet hjernevasket af Apple-sekten, jeg siger det efter at have fulgt debatterne i længere tid og set dine indlæg her på mobilsiden.dk.
Men bare rolig, Android-fanatikere er ikke meget bedre..så "nothing personal" :)


Hov....jeg var vist ikke den eneste, du starter med at svine til. Først Flash diskussion og nu den her. JP er åbenbart også en idiot?

Du virker mere og mere hul Jonas, og jeg har efterhånden ondt af dig. Især når man ser på dine sidste 10 indlæg, som ikke har haft en skid med debatten at gøre.

Hvor gammel er du egentligt?

Nå, jeg må hellere slutte debatten. Det er jo ikke til at finde andres indlæg mere i mellem alt dit rod!

0 0
Jonas_a 16-11-2011 20:00:44

Benjamin..JP og andre er voksen nok til at selv svare og forsvare når det er nødvendigt, så hold dig heller til din egen måtte! :)
Hov..nej, du er ikke den eneste der svine til, men den der også spiller hellig, moden og kyndig! :)
Alle der ikke er enig med dig, virker hul for dig, det er er noget nyt i. ;)
have noget med debatten at gøre..det vil det hvis du holder dig til måtten! forventer du måske at give, og ikke få tilbage?? her har vi igen det kendte WHAT GOES AROUND COMES AROUND! den glemmer du altid!

Alderen betyder vist ikke noget her..det må du sande!

Ja, se om du kan afslutte debatten..det er tredje gang at debatten skulle være slut for dit vedkommende, og få styr på dit eget rod! :)

0 0
Mirzad 16-11-2011 20:36:01

Det er da utroligt at I kan blive ved!
Nu virker jeg som at jeg er fredsmægler:
Benjamin! Jonas! plz...peace!
Prøv at læs jeres egne indlæg en gang til, og se hvor kloge I lyder!
Selvransagelse people:
Jonas! Kast ikke med sten..!
Benjamin! kast ikke med lort...!
Jeg ved ikke hvor gammel Jonas er (ikke noget personligt), men Benjamin, du siger at du er 37, så vis også at du er det..I opfører jer som børn..begge to!

0 0
Jonas_a 16-11-2011 21:00:42

Jeg sagde jo at jeg tager min del af ansvaret for at fucke debatten op..resten tilhører jo Benjamin.
I'm in:
Jeg kaster ikke med sten, så må Benjamin også holde op med at kaste lort!

0 0
Mirzad 16-11-2011 21:11:55

Anyway..nu må den voksne viser at han er voksen (også mentalt!).
Der ikke nogen vinder eller taber i sådanne l**te debat!
Skal vi sige 1, 2, 3..tak for debatten, selvom den var fuld af l***t!

0 0
Jonas_a 16-11-2011 21:34:13

ja ja..1..2..3
tak for debatten Benjamin.. :)

0 0
Mirzad 16-11-2011 22:03:08

Way to go! :0)
Min (ufrivillige)mission som fredsmægler lykkedes..(regner jeg med)

0 0
Benjamin Jensen 16-11-2011 19:05:01

Jonas_a - Re: Hallo Hallo
JP..du har ikke gjort noget..du er desværre blevet hjernevasket af Apple-sekten, jeg siger det efter at have fulgt debatterne i længere tid og set dine indlæg her på mobilsiden.dk.
Men bare rolig, Android-fanatikere er ikke meget bedre..så "nothing personal" :)


Hov....jeg var vist ikke den eneste, du starter med at svine til. Først Flash diskussion og nu den her. JP er åbenbart også en idiot?

Du virker mere og mere hul Jonas, og jeg har efterhånden ondt af dig. Især når man ser på dine sidste 10 indlæg, som ikke har haft en skid med debatten at gøre.

Hvor gammel er du egentligt?

Nå, jeg må hellere slutte debatten. Det er jo ikke til at finde andres indlæg mere i mellem alt dit rod!

0 0
Benjamin Jensen 16-11-2011 18:43:48

Havde du fulgt med i hvad jeg sagde, så skrev jeg faktisk ret tydeligt, at denne undersøgelse handler IKKE om defekt hardware, men om problemer med teleforner der bliver solgt med underlegen hardware.

Så går diskussionen på, om det er androids skyld eller ej. Jeg mener det er Googles fejl, at man smider et system ud, som hardware producenterne ikke kan finde ud af at lave hardware til. Altså burde Google stille minimumskrav til telefonerne.

Der er ingen statistik fra teleselskaberne herhjemme. De fremviser den i hvert fald ikke. Det kan det være mange grunde til, men lad os sige det sådan, at de i hvert fald ikke uafhængige. Elgiganten lever godt på at sælge billige telefoner.

Men igen må jeg sige som til Jonas, at du desværre ikke har læst hvad der er blevet skrevet allerede, og derved svarer i vest, hvis man spørger i øst.

0 0
Jonas_a 16-11-2011 18:52:36

igen..vest og øst? Benjamin..er du klar over din egen situation? her er den: Jorden og Mars! :)

0 0
JP 16-11-2011 08:38:08


En 3GS er en gammel telefon som ikke sælges mere. At Apple har givet muligheden for at opgradere, er vist mere end hvad man kan sige om mobiler med Android. 18 måneder....ja, det er der ikke rigtig nogen der har overholdt endnu. Må jeg gøre opmærksom på, at iPhone 3GS er 29 måneder gammel ;)

Må jeg lige gøre opmærksom på at 3GS stadig sælges og er USA's anden meste sælgende smartphone - efter iPhone 4.

0 0
Katron 22-11-2011 03:32:50

Dokumentation???

0 0
Benjamin Jensen 16-11-2011 11:55:07

Du har ret PeterL. Diskussionen er gået langt over stregen, og jeg må bare konstatere, at Jonas har fået mig ned på en niveau hvor jeg ikke har været før. Det er faktisk lidt pinligt for mig :(

iOS har fået løst problemerne med batteritiden i 5.01, men det var kun et problem på 4S og ikke 4 eller 3GS, af en eller anden grund. Jeg har faktisk fået længere batteritid på min iPhone 4 med 5.0.

Man kan ikke købe iPhone 3GS herhjemme, så jeg tjekkede lige det amerikanske marked på Apple Store:

http://store.apple.com/us/product/MC555

Den står godt nok derinde, men til 0

0 0
Jonas_a 16-11-2011 13:31:31

Benjamin, det er dig selv der viser hvilket niveau du er på. Det hjælper ikke at give andre skylden for at du befinder dig i bunden hvad angår logik og intelligens. :)
Ja, det lyder personligt..men sandheden skal du jo møde en dag..så hvorfor ikke nu hvor vi er i gang.

0 0
Mirzad 16-11-2011 14:54:16

Nu har jeg siddet og læst jeres meget heftig diskussion igennem.
Der er ikke nogen af jer jeg ville være enig med, men synes Jonas' eksempler giver mere mening.
Når det er sagt, så synes jeg at I begge trænger til en selvransagelse! I har formået at f**** debatten op, og I er lige gode om det!

0 0
Jonas_a 16-11-2011 16:22:17

Mirzad, pas på at du ikke kommer i Bad-standig hos Benjamin og blive kaldt for mindrebemidlede, fordi du heller ikke formår at forholde dig til hvad han har skrevet! :)
Men ellers fint at du godt kan lide mine eksempler, for Benjamin er vist lidt bekymret for at jeg måske er ensom! :)

Jeg giver dig ret i at debatten er kørt ud af sporet, og jeg tager min del af ansvaret.

0 0
Benjamin Jensen 16-11-2011 18:03:53

Skal jeg nu også beskyldes for at være rocker?

Du er et fjols Jonas!

Desværre er det meget svært at trænge ind med argumenter i sådan en diskussion, især taget i betragtning af, at man bringer en bildebat ind i det, når man ikke selv har forstand på det. Man kan jo læse et par bilblade og finde ud af, at JEG ikke har opfundet begrebet "ægte Porsche" . Kender man ikke til de begreber, eller tror jeg har opfundet dem, så er det selvfølgelig et dårligt argument.

Iøvrigt er diskussionen som med Amstrad VS Commodore 64, Macintosh VS IBM osv. Jeg husker i hvert fald tydeligt, at debatten gik højt i 80'erne. Jeg har på fornemmelsen, at der ikke engang var tænkt på Jonas dengang. Det er helt sikkert nyt for ham!

0 0
Jonas_a 16-11-2011 18:37:37

ej..seriøst..?sarkasme..endnu et begreb du må lige lære noget om.
Fjols..kan kun sige i lige måde. :)
Det med biler og vores diskussion:det var DIG der kom med det! lider du af hukommelsestab? godt at vi kan scrolle tilbage og læse det!

Jeg kunne tænke mig at du kom med noget konkret end bare påstand, f.eks link til et par hjemmesider for nogle bilblade hvor de har nogle uægte porsche eller falsk mustang! så tager vi det derfra. :)
80'erne? er du så gammelt? og mentalt som et barn!

Dig og dine fornemmelser kan vi andre ikke gøre noget ved.. :)Nyt..? Google er din ven..der er ikke noget der er for nyt eller for gammelt! :)

0 0
Benjamin Jensen 16-11-2011 19:19:26

Igen igen igen...Jonas!

Det var PeterL som startede bilanaologien, og jeg prøvede at være sjov overfor ham, fordi han skrev, at man bruger hjernen når man skal kende forskel på en stc. car og Sportsvogn. Man plejer nu at bruge øjnene til den del, men du fattede slet ikke, at det var en joke. Og straks tager du handsken op, og begynder at blande dig i diskussionen, hvor du allerede fra start er hægtet af.

Jeg er 37 og Jonas, og har samtidig fundet ud af, at jeg har spildt tiden på en snothvalp i denne diskussion.

Jeg kommer gerne med link - det er ikke svært. Måske du selv skulle have gjort det, så du ikke kommer til at udstille dig selv?

http://www.porsche944.dk/artikler/944enrigtigPorsche82.htm

Her er den nyeste fra Porsche, model 944. I realiteten er nyheden en 924 Carrera, men med Porsches egen motor-konstruktion - og altså ikke med en "lånt" motor fra Audi, som 924-serien kører med. Med denne "halve" V8er fra 928-modellerne forsøger den lille Porsche at markere sig som en "rigtig" Porsche - og ikke som et uægte lånestykke, som mange har hånet 924-udgaven for at være.

Det er sjovt at du snakker om min mentale tilstand. Jeg vil ikke nævne min IQ her, for den kommer ikke dig ved. Men den ligger blandt de 20% bedste i DK. Så skal vi ikke droppe de beskyldninger een gang for alle? Det er så trættende!

0 0
Jonas_a 16-11-2011 20:23:46

Jeg snakker om bilanalogien i vores(din og min) diskussion, ikke mellem dig og Peter!
Jeg tillod mig at blande mig i diskussionen, idet denne er en debat, selvom du ikke bryder dig om det. :)
Du er 37..ej..seriøst! det må være pinligt at være dig, det må jeg give dig!
Din artikel om Porschen: Den er stadig ern Porshce, selvom motoren er fra Audi!
Samme koncept finder man i mange biler i dag, det gør dem ikke til mindre ægte, eller uægte lånestykke!
Stadig kan du ikke sammenligne det med Android!

hehe..som sagt er det nemt at sidde bag skærmen og spille klog! jeg har hellere ikke noget interesse i at kende din IQ, da du i forvejen givet tydeligt udtryk hvor lavt den ligger.. blandt de 20% i DK, ja ja..og min ligger blandt de 20% i verden! ;)
(nu skal vi se om du har lært noget om sarkasme)!

0 0
Benjamin Jensen 16-11-2011 20:46:42

hahahahahaha!!

Du falder helt igennem nu Jonas.

Du bliver stædigt ved, selvom jeg TYDELIGT har skrevet, at det ikke er et fænomen jeg har opfundet til lejligheden (uægte Porsche), og fremviser link som beviser det, efter din TYDELIGE anmodning.

Skal vi lige tage den igen?

Citat:

Jeg kunne tænke mig at du kom med noget konkret end bare påstand, f.eks link til et par hjemmesider for nogle bilblade hvor de har nogle uægte porsche eller falsk mustang! så tager vi det derfra. :)

snip

Og nu siger du så, at der ikke findes nogen uægte Porsche. Hold da helt kæft du er virkelig patetisk. Især taget i betragtning af, at du SVINER mig til på det groveste efterfølgende.

Hvordan kan jeg i det hele taget påstå, at der findes en uægte Porsche model, når BILGURUEN over dem alle påstår, at en sådan findes ikke?

Der kan forekomme ironi og sarkasme i dette indlæg, for de mindrebemidlede ;)

Hvor gammel var det nu du var Jonas?

0 0
Jonas_a 16-11-2011 20:56:50

bare for at bruge dine egene udtryk: Du formår ikke at forstå det jeg tidligere skrev: En Porsche er stadig en Porsche, selvom motoren er fra Audi!
Det gælder mange andre biler, Seat, Audi, VW. osv.
At dem i artikel kalde bilen lånestykke, ændre ikke på bilens mærke og navn! er du med nu? eller ligger du stadig i bunden? :)

Jeg er yngre end dig, hvis det skulle hjælpe dig! ;)

0 0
Benjamin Jensen 16-11-2011 21:06:51

Vil du stadig benægte, at du hele tiden har beskyldt mig for, at det var et fænomen jeg har opfundet, og du for et par timer siden bad om link der kunne bevise det????

Hvis du ikke engang kan erkende det, så må du være 16 år og DAMP barn.

Jeg gider ikke engang fører diskussionen videre, for hver gang du ikke ved hvad du skal argumentere for, så kommer den der med æble hjernen, og min mentale tilstand op igen. Der tegner sig et billede efterhånden - ikke bare her, men i mange af de andre debatter kan jeg se nu.

Så jeg vil bare opfordre dig en sidste gang, med ikke at starte ud med at kalde folk for æble hjerne, for det virker provokerende på mange folk. Selv jeg er kommet til at sige mange ting, som jeg normalt ikke ville. Nu har jeg gjort det arbejde, din mor burde gør....men jeg er også så flink.

Goodbye Jonas

0 0
Jonas_a 16-11-2011 21:32:04

hehe..ok, jeg erkender at det ikke var dig der opfandt fænomenet, så får du noget glæde i din triste tilværelse. :)
men at de har fundet på det og ikke dig, ændrer ikke på at det er et forkert udtryk! :)

Jeg er ikke 16, men må sige at det er pinligere at være dig,37 og opfører sig som et DAMP barn! ;)

Du KAN IKKE føre diskussionen videre lille fjende, indtil videre har det vist sig at folk er mere enige med mig end dig og dine fine "argumenter", selvom du kalder dem mindrebemilede!

Jeg vil opfordrer dig at opfører dig som en voksen, alder er bare et tal(hvis du skulle glæde dig over de 37).
De vigtigeste forgår op i hovedet, og ikke i munden.
Ikke starte med at kalde folk for Mindrebemidlede, fordi de ikke kan forstå dig eller din måde at argumentere på,det virker også provokerende på mange.
og igen: Kast ikke med lort...osv. (du forstod ikke det med sten og glashuset).
Ej, jeg ville flygte hjemmefra hvis min mor opførte sig som dig...er du sindssyg.. :)
So long baby

0 0
Benjamin Jensen 16-11-2011 11:57:17

Den står godt nok derinde, men til 0 dollars. Det er lidt underligt.

De iPhone 3GS man kan købe herhjemme, er rester fra teleselskaberne. Apple sælger dem ikke mere.

0 0
MGApcPro 16-11-2011 16:58:50

Det er ikke underligt, det er bare telefonen, som har mistet så meget værdi at de tjener flere penge på at sælge dem til 0kr med kontrakt. Ja, det er med kontrakt, hvilket også er grunden til at man hører a de dyreste smartphones i USA koster $200, da systemet i USA er lidt anderledes. Så 3gs sælges stadig flittigt i USA.

0 0
Jonas_a 15-11-2011 22:24:10

N- du formår heller ikke at forholde dig til hvad Benjamin skrevet!!! Der er vist ingen der kan, og Benjamin knows best og andre der ikke er enige er mindrebemidlede..! så ved vi det. :)

0 0
Benjamin Jensen 15-11-2011 23:45:24

Prøver du at få andre mindrebemidlede på din side Jonas?

Du har lige bekræftet mig i, at du ikke er værd at spilde mere tid på!

0 0
Jonas_a 16-11-2011 00:23:00

hahaha..kalder du dem nu for mindrebemidlede fordi de ikke er enige med dig?det var da ynkeligt!

Jeg har bekræftet DIG...uha da..nu får jeg det helt dårligt.. :)
Er du det værd?du har det bevidst det modsatte her i debatten!

lille ven..Man skal kaste med sten når man selv bor i et glashus!

0 0
Benjamin Jensen 16-11-2011 00:58:03

Nej, igen kan du ikke følge med i samtalen med de voksne Jonas.

Jeg kalder folk mindrebemidlede, når de ikke kan modargumentere, men i stedet bliver personlig.

Jeg er egentlig lidt ligeglad om du har det dårligt eller ej, men jeg ville nok kigge dit 2. indlæg igennem til mig, hvor du antager jeg har en hjerne på størrelse med et æble.

Og det er faktisk lidt sjovt at læse dit indlæg hvor jeg besvarede PeterL. Han forstår sjovt nok godt hvad jeg siger, selvom vi ikke er enige. Du evner slet ikke at forstå, at jeg skriver at man bruger sin ØJNE når man skal kende forskel på en stc. car og en sportsvogn.

Lidt ligesom når du skriver, at folk ved hvad man får, når man køber en billig telefon fremfor en dyr. Det er jo netop det undersøgelsen viser, at det ved folk ikke.

Men jeg synes faktisk det er imponerende, at du slet ikke fanger noget som helst af det jeg siger, men i stedet svarer på noget helt andet - eller starter en ny analogi, når du ved du har tabt diskussionen.

Jeg er ikke din ven Jonas, og i øvrigt skal man ikke kaste med lort, hvis man selv er et røvhul ;)

0 0
Jonas_a 16-11-2011 07:29:17

Voksne?Skulle du være en af dem? :D
Kære Benjamin.. Jeg sagde det før.. Jeg siger det igen : Man skal ikke kaste med sten når man selv bor i et glashus..ved du hvad det betyder?åbenbart ikke? men som du selv siger : man skal ikke kaste med lort når man selv er et røvhul! :)
Men igen viser du at din hjerne rummer engang ikke så meget som en æble. :)
Du kender ikke begreberne argument og modargument, så lære det og kom tilbage. Det er altid nemt at spille klog. :)

0 0
16-11-2011 08:45:44

Jeg vil foreslå i går ind i forummet og opretter en tråd med titlen "er Jonas eller Benjamin mest voksen?"

Den oprindelige artikel og mit oprindelige indlæg havde et helt andet tema.

Og lige for at slå en ting fast, selvom det ikke er Androids skyld at telefoner af en ringe kvalitet bliver solgt med selv samme styresystem, så er der fejl i Android, det er svært at komme uden om. De fleste programmer kører stabilt på min SGSII, men der er en kæmpe undtagelse og det er Android Market, det crasher som ind i h. Og tilsvarende tror jeg også vi alle har hørt om iOS 5's problemer med batterilevetiden. Begge dele kan med rimelighed kaldes en defekt i en telefon også selvom det ikke nødvendigvis er hardwarerelateret.

0 0
Jonas_a 16-11-2011 00:34:25

Man skal "ikke" kaste sten når man selv bor i et glashus... ;)
Husk det Benjamin.. :D

0 0
MGApcPro 15-11-2011 21:24:58

Faktisk var det PeterL, som var den første til at nævne noget omkring biler. Men af Jonas_a og Benjamin J, var det sidstenævnte som startede.
Jeg vil også gerne bemærke at jeg tror diskussion er død efterhånden. Dog vil jeg gerne bemærke at fra min vinkel, så havde Jonas_a nogle bedre pointer.

0 0
Jonas_a 15-11-2011 22:07:52

Jeg forholdte mig til diskussionen med Benjamin, derfor sagde jeg at det var ham der kom med bil eksempler. :)
Diskussionen er død, desværre nogen har mere travlt med forsøg på at få ret, i stedet for at holde sig til faktummet.

0 0
Jonas_a 15-11-2011 21:21:30

N, lad ham bare være :)
Apple er snarere blevet til en sekt for mange(ikke alle) iphone-tilhængere.
Sandheden skal altid drejes og vendes indtil det passer til deres verden.
først var det Android der stod for skyd, nu er det Windows's tur efter at jeg kom med pc eksempler!
Nu kom du med 3GS som eksempel, jeg gætter på at Benjamin vil snart mene at den ikke er en ægte iphone!

0 0
Jonas_a 15-11-2011 20:47:24

Overdrivelsen skulle fremme forståelsen..den kender du åbenbart ikke til. ;)
Det ser ikke ud at du selv ved hvor du vil hen med dine såkaldte points!
Jeg kom med biler som eksempler, du forstod det ikke, så kom jeg med pc'er, det kan du heller ikke fatte noget af.
Kære ven...læs dette igen: -"Antallet af reklamationer på Android-mobiler er i nogenlunde samme størrelsesorden, som vi får på telefoner med et andet styresystem," og du stadig insisterer på din egen version af sagen!
Wildfire kan ikke det samme som SGSII; det er vi vist enig i. men hvad medfører dette; at Wildfire ikke kan køre nogle spil og apps da hardwaren er for svag! det har ikke noget med Android at gøre!
Var problemet så stort som du mener det er, ville det da ende som LG's O2X! bytte, retur, pengene tilbage..osv.
Tåbeligt..jep, og det var da dig der kom med bil analogien til at starte med..husk uægte Porsche ;)

Troede diskussionen var slut for dit vedkommende..! men prøv at se om det er en omkring dig der kan læse det hele igennem og forklare dig på en børnevenlig måde!
Skulle det ikke lykkedes for dig at forstå det, er der ikke ret meget at gøre..All hope is gone! ;)

0 0
Benjamin Jensen 15-11-2011 21:38:23

Du har meget travlt med at jeg ikke fatter en skid, men alligevel anfægter du egentlig ikke det jeg skriver, for det har du måske også lidt svært ved at modargumentere! Jeg har i hvert fald lært, at du er totalt uden for pædagogisk rækkevidde, og du hellere angriber min person end selve emnet. Det er set før i fora, men du tager sgu prisen. Jeg prøver lige en sidste gang, og kommentere hvad du rent faktisk påstår i dit indlæg, for så må vi se, om det siver ind!

Tåbeligt..jep, og det var da dig der kom med bil analogien til at starte med..husk uægte Porsche ;)


Nej, det var PeterL der kom med den analogoi, og jeg svarede ham. Derefter begyndte du at deltage i debatten, og smadre den fuldstændig.

Citat:
PeterL - Re: jp stop dit sludder
Du ved heller ikke hvad du får hvis du bare går ud og køber en benzinbil, er det en sportsvogn en stationcar eller er det en Lada. Du ved ikke hvad du får hvis du bare går ud og køber et stykke brød.

Jeg kom med biler som eksempler, du forstod det ikke, så kom jeg med pc'er, det kan du heller ikke fatte noget af.

Har du læst hvad jeg har skrevet? Vi tager den lige igen:

Du nævner nu PC'ere. Ja, det har også været et gavaldigt problem, at få hardware til at spille ordentligt på alle windows versioner. Det er derfor BSOD er opfundet. Her kører Apple jo også meget strengt på samme måde som på deres telefoner.

Hermed siger jeg, at Windows og bambus PC'er har samme problem som Android har.

Wildfire kan ikke det samme som SGSII; det er vi vist enig i. men hvad medfører dette; at Wildfire ikke kan køre nogle spil og apps da hardwaren er for svag! det har ikke noget med Android at gøre!

Jo, det svarer jeg på her:

Det er da i høj grad et problem for Google og Android, at man vælger at smide et system ud, som Google skal tjene penge på, og man så får en uensartet oplevelse af produktet.

Det er jo en direkte følge af, at det er open source. Havde Google sat minimumskrav som med WP, så ville det slet ikke ske!

Var problemet så stort som du mener det er, ville det da ende som LG's O2X! bytte, retur, pengene tilbage..osv.

Jeg forholder mig alene til undersøgelsen som ses her:

http://www.wds.co/news/archive/2011/20111103/20111103.asp

De danske teleselskaber, har ingen statistik de fremviser her, så det er svært at forholde sig til.

Troede diskussionen var slut for dit vedkommende..! men prøv at se om det er en omkring dig der kan læse det hele igennem og forklare dig på en børnevenlig måde!

Jeg synes du skal gribe i egen barm. På mig virker du ikke særlig kyndig eller for den sags skyld særlig moden. Du har på intet tidspunkt forholdt dig til det jeg har skrevet, men bare sagt at jeg ikke forstod en skid. Det er ikke fordrende for en god debat eller samtale, at man starter med at kalde folk for en idiot. Slet ikke når man ikke selv formår at udtrykke sig skriftligt!

0 0
Jonas_a 15-11-2011 22:02:37

hehe..rolig nu Benjamin, kan du ikke tåle mosten, bør du holde dig væk fra debatten.
Jeg kom med en masser modargumenter kære ven, at du vender og drejer på dem kan jeg jo ikke gøre noget ved.
Du har vist meget at lære endnu,det er hele pointen.
Før du får så travlt med at beskylde andre for at angribe dig som person skal du huske at du ikke er meget bedre; jeg henviser til de debatter du har været med i. så WHAT GOES AROUND, COMES AROUND! :)
Lad os lige scrolle tilbage og se hvad din første bidrag til debatten var:

Benjamin Jensen - Re: Trolling....
LOL !! Skulle det komme fra dig Jesper?


hahahahahahaha! Så fik jeg lige mit mandags grin.

Der kan man se hvor kyndig og moden DU er! :D

0 0
Benjamin Jensen 16-11-2011 01:09:18

Skal du blande andre ind i debatten igen? Er det fordi du føler dig ensom Jonas? Hvorfor bliver du ved med at være personlig?

Skal vi tage et udsnit af hvad du har sagt på debatten og Flash?

Jonas_a - Re: Che Guevara
Din ligegyldige og irrelevante indlæg siger meget om hvor klog du er, El Che..! ;)


snip

Øøhh..Påstår du at Android = Flash og Apple = HTML5?? og hvorfor skulle Android pludseligt bliver lukket som iOS bare fordi Flash er i knibe?
Man burde tænke før man lukke noget ud..

Snip

Jonas_a - Re: Che Guevara
Din hjerne rummer åbenbart ikke mere end hvad der svarer til en "æble"! :)
Jeg kommenterede bare din indlæg, har ikke sagt et eneste ord om hvor meget en iphone kan.
Så hvad med at du kommer ud af din kælder, hvor du deler seng med din Mac og laver trekant med din ipad og iphone..? ;)

Snip (Der brugte du lige den med æblehjernen igen)

Jonas_a - Re: Che Guevara
Tak, den var i hvert fald bedre end din ;)
Det er sjovere at nogen beskylder andre der kommer med sine mening for dumme, uden at selv have noget fornuftigere at sige!

Men ja, man kan altid diskutere, men også uden at blive personligt.
God weekend. :)

Snip (Den er da morsom den her, da indlæggene er kronologiske - og sjovt nok er der en der også brokker sig over, at du kalder folk for uintelligente)

Jo jo Du klarer dig fint Jonas. Jeg kan da se, at du forpester debatten i en sådan grad. Jeg havde bare ikke lagt mærke til dig før i dag, for så havde jeg godt nok ikke svaret dig i første omgang, ligesom jeg heller aldrig svarer Jesper (undtagen når jeg er ved at dø af grin)

Men debatten slutter endeligt for mit vedkommende. Du er for trættende!

0 0
Jonas_a 16-11-2011 07:15:16

Hvorfor blander du flash - diskussionen og hvad jeg har sagt til Fottiefan her? Fordi du er løbet tør for argumenter? Er jeg personligt?du glemmer vist hvordan fu selv er!
Forpester debatten?Hehe..du har da bidraget lige så meget.. då hold op med at spille hellig :)

0 0
Benjamin Jensen 16-11-2011 17:56:29

Har du allerede glemt det Jonas?

Se lige hvilke indlæg jeg svarer dig på, hvor du blander andre ind i diskussionen.

Tsk!!

Indlægget var som svar til dette udsagn:

jeg henviser til de debatter du har været med i. så WHAT GOES AROUND, COMES AROUND! :)
Lad os lige scrolle tilbage og se hvad din første bidrag til debatten var:

Benjamin Jensen - Re: Trolling....
LOL !! Skulle det komme fra dig Jesper?


hahahahahahaha! Så fik jeg lige mit mandags grin.

Der kan man se hvor kyndig og moden DU er! :D

Snip

Det er det jeg siger - du kan ikke følge med, når de voksne snakker!

0 0
Jonas_a 16-11-2011 20:47:31

Jeg har ikke glemt noget Benjamin, jeg står ved det jeg skrev.
Skal vi tage det en gang til:
Du beskyldte mig for at være personlig, umoden og ikke kyndig, for jeg skulle være persoligt!
så kom jeg med dit eget indlæg hvor du gør præcis det du beskylder mig for. :)

Det er vist dig der ikke kan følge med, trods din alder! )

0 0
Benjamin Jensen 14-11-2011 23:22:47

ups...

Porsche begik iøvrigt samme fejl. De lavede Porsche 924 med 125 HK, hvilket de blev meget kritiseret for. Den er aldrig blevet betragtet som en ægte Porsche.

0 0
Jonas_a 15-11-2011 00:10:49

Ægte porsche..?! det kan godt være at de blev kritiseret for den, men den var/er da stadig en porsche..lol
Da Mercedes kom med deres første A-klasse biler, væltede den under en test en bilmagasin foretog. det blev til en skandale for Mercedes, men den var og er stadig en Mercedes.

0 0
14-11-2011 19:20:13

Du ved heller ikke hvad du får hvis du bare går ud og køber en benzinbil, er det en sportsvogn en stationcar eller er det en Lada. Du ved ikke hvad du får hvis du bare går ud og køber et stykke brød. Du ved ikke hvad du får hvis du bare går ud og køber en rejse. Din og Mays påstand er at folk mister synet og forstanden fuldstændig når de køber mobiltelefon, modsat andre situationer.

0 0
Benjamin Jensen 14-11-2011 22:36:20

Din evindelige analogi med andre ting hjælper ikke din argumentation.

Men vi kan da godt tage den.

Køber jeg en bil, bruger jeg mine ØJNE, hvis jeg skal kende forskel på en sportsvogn og en stationcar. Gør du ikke selv det, eller er PeterL i virkeligheden en kvinde, som kigger på farven? :D

Når jeg køber bil, så ved jeg også godt, at en Volvo S60 Diesel har en motor fra PSA (Peugeot/Citroen), og jeg ved også godt, at hvis jeg køber en Mini med dieselmotor, så har den også selvsamme motor fra PSA. Jeg ved også, at der er Mercedes motorer i nogle koreanske biler, samt den benzinmotor der sidder i Peugeot er lavet i samarbejde med BMW.

Og her hopper kæden jo netop af for den almindelige forbrugere. De interessere sig slet ikke for sådan noget, og de færreste aner faktisk hvad jeg har skrevet her.

Så selvom vi elsker biler i Danmark, så strækker det sig altså ikke så langt, at vi ved helt præcist hvad der ligger under kølerhjelmen.

Det samme gør sig naturligvis gældende for telefoner. Jeg har solgt mobiltelefoner og abb, til private i deres eget hjem, hvor jeg har haft tid til at fortælle dem mere indgående om det. Min oplevelse er desværre, at selvom jeg frarådet f.eks. HTC Wildfire, hvis man ikke skal andet end tjekke mail, og være sporadisk på nettet, så vælger folk alligevel telefonen. Det gør de pga økonomi. For hver gang jeg sælger 20 billige smartphones sælger jeg en dyr.

Og så kan du komme med, at de bare skal kigge på nettet eller herinde osv osv....Folk har altså andet at lave. Deres mobiltelefoner er IKKE deres liv, som visse andres. Kun når lortet ikke virker, til trods for mine advarsler!

0 0
Jonas_a 14-11-2011 22:46:11

Det er ikke nok at bruge ØJNE, man skal også bruge HJERNEN.. :D
Men nej, den glemmer man hjemme, mens man er ude og købe iphone..
ej..nu skal jeg være sød..sorry.. :)

0 0
Benjamin Jensen 14-11-2011 23:09:56

lol Jonas....

Man bruger altså sine ØJNE, hvis man skal kende forskel på om det er en stationscar eller en sportsvogn ;)

Os med iPhone er KLOGE nok til ikke at bruge tid på at gå i en butik. Vi er jo teknologisk foran, så vi er jo på nettet :P

0 0
Jonas_a 14-11-2011 23:38:13

ØJNE uden bruge af HJERNEN duer ikke til ret meget..lige meget om det er butik eller nettet.
Nå..for søren..har I også fundet ud af at tingene kan købes på nettet..det må jeg tage hatten for.. :)

0 0
JP 14-11-2011 19:48:20

Men pointen, som ingen vil adresserer, er at hvis du køber en iPhone er du, generelt set, sikker på at du ikke får et dårlig mobil.

Kendsgerningen at iPhone3GS, som nu er 3 generationer tilbage, stadig sælger bedre en nogen anden Android telefon i USA beviser at Apples telefoner holder.

0 0
14-11-2011 20:13:39

Igen sludder, først så skriver du "køber en iPhone" og så skriver du "iPhone 3gs".

Så kan jeg jo skrive "køber en Android baseret smartphone" og efterfølgende skrive "HTC Desire".

Men det er ikke det der står i artiklen, der står bare Android og igen det er ikke en telefon, det er et styresystem på linje med windows og Ubuntu. Hvis du køber et produkt med Ubuntu kan du lige så godt ende op med bras såvel som et godt produkt, sådan er det når alle uden videre kan bruge et stykke vital software.

Men her kommer et tip som du og andre ikke har hørt før. Hvis du skal ud og bruge mange penge på en smartphone, så kan du finde tests på nettet! Her kommer endnu et tip, du befinder dig allerede et sted på nettet hvor mobiltelefoner testes, John G skal nok fortælle dig om hans gode og dårlige oplevelser og andre skal nok sige til hvis de er uenige med John G. Her kommer endnu et tip, hvis dine venner siger til dig at de har været glade for et bestemt mærke eller en bestemt telefon så kan det også være en hjælp.

Hvis du oprigtigt kan svare nøøj til alle disse unikke tips så har du ret i din påstand i forhold til dig selv, men du kommer til at fremstå uintelligent. Hvis du som alle andre svarer deja vu så modbeviser du dine egne påstande, men kommer til fremstå lidt smartere ved at acceptere at folk har forstand.

0 0
JP 16-11-2011 08:34:25

Ja Android er et OS. Men hvis du skal købe et telefon med Android, skal du passe på at du ikke køber noget bras.
Hvis du køber en iPhone skal du ikke passe på hvad du køber.

Hvilket er en af iPhones fordele. Den kan hr. og fru Danmark købe uden at skulle finde tests og sammenligne modeller på nettet.

0 0
Katron 22-11-2011 03:28:45

Sikke noget fordrukket sludder.

Hr og fru dk, kan ikke bruge iTunes. Det havde den rare ekspedient ikke fortalt min far, da han købte en iphone 3GS for 1½ år siden.

Han havde heller ikke fortalt ham, at han ikke kunne bruge sin 3GS via bluetooth i bilen.

Han havde også glemt at fortælle at han skulle huske at ha masser af data til rådighed, da lortet konstant vil på nettet.

Han havde heller ikke fortalt at man skal ha skiftet frontglas, nærmest ved hver eneste opladning.

Min far havde iphone i nøjagtigt 2 mdr, så fik min datter den.

Min far havde så glemt at fortælle at man skal bruge iTunes.
Han havde også glemt at fortælle at hun ikke kunne sende billeder og musik til sine veninder via bluetooth.
Yderligere havde han glemt at fortælle hende, at der skal skiftes frontglas nærmest ved hver eneste opladning.

Så jeg er havnet med et bierhverv. Jeg skal ordne det iTuneslort for hende hver dag.
Jeg har skiftet frontglas 5 gange, og for at komme nogle af ovenstående softwareproblemer til livs, har jeg opdateret til iOS5, hvilket fik mobilen til at dø. Den kan slet ikke tænde mere.

Så jo, køber du en iphone, så er du sikker på det ikke er noget bras. Det er også meget brugervenligt, og iTunes er verdens bedste software....
3GS'eren ligger nu i en skuffe, og min datter har taget min gamle Legend i brug.

Er jeg iøvrigt den eneste der har problemer med iTunes?? Når jeg installerer det på min egen PC, så går der totalt smølf i al Nokia software. (Jeg har nokia)
Selv om det er næsten umuligt at afinstallere itunes igen, så virker mit nokiasoftware problemfrit, så snart alt iTunes er ude. Sjovt nok er der ingen problemer med quicktime.
Jeg fandt dengang en tråd på nettet, der omhandlede en fil der via iTunes bliver smidt ind i system mappen. Denne fil skal slettes manuelt, så selv en uninstall af iTunes løser ikke altid problemet med Nokiasoftwaren. Jeg vil ikke male fanden på væggen, men det virker næsten overlagt, at et installeret appleprodukt, fucker konkurrentens software op. Hmm... Håber ikke det er rigtigt.

Desuden så døde touchpadden på min datters PC, når hun tilsluttede iphonen med USB.

0 0
christian 14-11-2011 20:42:46

jp syntes ikke efter af havet læst hele denne lange debat af du har kunnet forsvare sammenligningen mellem telefoner der er langt billigere en æble telefon og hvis du kigger på hardware er en telefon som har samme pris som den lille iphone lagt bedre indhold og resten kan du sådan set selv sætte dit præg på. syntes fx selv det de er alt for dyre i forhold til hvad du betaler for. fx er du også låst til et spicjelt stik som program for af kunde snakke med din mobil hvor i mod din android mobil stort set bare snakke løst med hvad du end propper den til. men igen alt er smag og behag kan godt se din lille mening med hvis man går ud og køber en billig android mobil kan du ende med nået bras men som med så meget andet får du hvad du betaler for. hvis du handler blindt kan du ende med nået totalt fedt eller nået totalt klamt. ?

0 0
Anker 14-11-2011 16:54:36

Jesper.. Tror du at du, ville kunne sidde og klemme bumser ud over din android telefon, hvis ikke iOS var blevet til ?? Nej så havde du stadig siddet med en nokia n95.... At du er en Bill Gates agtig nørd, det skal jo ikke gå ud over alle de mennsker der bare vil have noget der VIRKER og er NEMT og BRUGERVENLIGT ?

0 0
Jonas_a 14-11-2011 17:15:01

Anker..hvorfor skulle man klemme bumser over sin tlf? iOS så dagen lys i juni 2007, mens Google købte Android i 2005! så få styr på din facts før du spiller klog. :)
At du er en Steve Jobs agtig nørd, skal hellere ikke gå ud over alle andre mennesker der har anden smag end dig!

0 0
Katron 22-11-2011 02:58:41

Øhhh???

iOS så først dagens lys i 2010, i forbindelse med apples rebranding.
Forud for det var navnet iphone OS, og helt oprindeligt tilbage i 2007, hed det OS X.

Google købte Android i 2005, men Android har eksisteret siden 2003.
I november 2007 bliver første udgave af Android lanceret, altså udgaven der danner basis for Android idag. Dette skete i forbindelse med offentliggørrelsen af "open handset alliance", hvor fremtidige hardwareproducenter til Android systemet blev offentliggjort.
Sony E hopper først med på alliance vognen i slutningen af 2008.

Det er bare lige til information, så du fremover først får styr på dine egne facts, inden du beskylder andre for ikke at have det.

0 0
Anker 14-11-2011 16:25:13

Hvorfor er det at Apple og iPhone altid bliver hevet ind som sammenligning hver gang der er noget negativt om android ?? "øv nu sviner de min android til, så skal jeg hvertfald nok svine de rige svin til der har en iPhone" selvom det ikke har en skid at gøre, med artiklen!! Fatter ikke folk herinde.. Tsk tsk....

0 0
Torkild 14-11-2011 14:07:37

Læs de sidsre 4 linjer igen !!

"Morten Steen Jensen, indkøbschef hos TDC, har et bud på, hvorfor billedet globalt kan være anderledes, end det er i Danmark.

-"De kan sagtens have andre brands, som vi ikke har i Danmark, i deres portefølje, og der kan kvaliteten måske være noget mere svingende," siger Morten Jensen."


Altså : Den kvalitet af Android mobiler som der sælges i DK (selv incl. de varianter til ½ pris af en iPhone) ikke i gennemsnit fejler mere end en iPhone gør !
Dette er en vigtig detajle at være opmærksom på.
Ud fra det kan vi konkludere at Android på en fornuftig platform måler sig i fejl rate med Apple.


Ja, der findes så producenter som sælger en Androig mobil til 1/6-1/8 del af hvad en iPhone koster - Og det er nok ikke en fair sammenligning, for vi har tidligere konkluderet at Android er ok - Så det må her være tale om dårligt HARDWARE og implamatering af Android. Altså ikke Android i sig selv.


Børnehave

Det ville pynte at i faktisk læste hvad der står, og så forholdte jer til hele teksten.

0 0
JP 14-11-2011 14:12:38

Vi forholder os til teksen, og den er klar.
Hvis du køber en Android skal du passe på at du ikke køber noget bras.
Hvis du køber en iPhone skal du ikke bekymre dig om du køber noget bras.

Og jo det er Android's skyld, fordi Google ikke sætter passende minimums krav op for Android. Her kunne Google lære noget af Apple som ikke laver bras.

0 0
JANR 25-11-2011 16:02:40

Fuldstænding enig JP

0 0
Jesper 14-11-2011 16:07:13

iPhone er en kliché, og dem der køber dem, er selv klichéer!
JP, du øffer op om iPhones fortræffeligheder med arrogance og ignorance, men når det kommer til stykket, er du tilhænger af et OS, som er simpelt, primitivt og begrænsende for al videre udvikling!
De sidste to lanceringer har været fejlbehæftede, og Æble har ikke formået at rette fejlene endnu! Tyndt og amatøragtigt!
Hvordan kan det være at det sker for Æble nu?
Logisk nok: De skal til at performe på niveau med alle andre nu, og det er mere kompliceret end pixie-os'et kan håndtere, så derfor er de begyndt at løbe ind i problemer. Men det er du for forblændet til at se og erkende!
Hardware mæssigt ligger de helt på linie med alle andre tilsvarende modeller. Hverken værre eller bedre...hvis man altså holder prisen ude af ligningen!

Men! Øf du bare videre, for så har vi andre jo lidt mere underholdning!

God bedring ;o)

0 0
JP 14-11-2011 16:12:27

"JP, du øffer op om iPhones fortræffeligheder med arrogance og ignorance"

Øh hvor har jeg gjort det?
Jeg har stille og roligt henvist til den konklusion som er i artiklen?

0 0
Jonas_a 14-11-2011 17:19:15

JP..du har ikke gjort noget..du er desværre blevet hjernevasket af Apple-sekten, jeg siger det efter at have fulgt debatterne i længere tid og set dine indlæg her på mobilsiden.dk.
Men bare rolig, Android-fanatikere er ikke meget bedre..så "nothing personal" :)

0 0
JP 14-11-2011 19:46:06

Vil du så dokumentere hvornår jeg har optrådt arrogant?

0 0
Jan Ålund 15-11-2011 07:32:53

Mon ikke du skulle tage og læse dine egne indlæg JP. Du er nok den mest hårdnakkede debatdeltager jeg har mødt. Desværre ikke på den gode måde.

Men jeg håber da at du får en personlig tilfredsstillelse ved at holde hånder for øre og øjne. Ellers er det jo bare ynkeligt he he

0 0
JP 16-11-2011 08:29:05

Igen person angreb, i stedet for at forholde jer objektivt til kendsgerninger der præsenteres har i artikellen.

0 0
Jonas_a 14-11-2011 22:27:59

Du er godt nok vild med "dokumentation".
men nej, hvad skulle det hjælpe med..? jeg henviser til dine indlæg i forskellige tråder her på mobilsiden.dk (du må selv finde og læse dem igennem, hvis det har interesse).

0 0
Thulemanden 14-11-2011 15:05:09

http://www.youtube.com/watch?v=56MzgS-E5TA

Så hvis man skal bruge din (JP) metodik, så vil denne test altså konkludere at samtlige Android-telefoner er mindre tilbøjelige til at smadre sit glas hvis man taber dem? For man kan slå android-platformen over én kam og Apples telefoner over én kam?

Nej. Du kan sammenligne modeller, og producenters produkter, da disses hardware og modifikation af software er afgørende for om telefonen er noget "Bras" eller ej.

Stop nu din ensporede argumentation, i dit spinkle håb på at konkludere at iPhone er bedre end Android telefoner. Det er subjektivt og påvirkes af mange faktorer.

Og hvis man, som du ønsker, skal holde sig til testen, så kan vi ud fra denne artikel konkludere, at Androids fejlrate i Danmark er den samme som iPhones - så begge platforme må jo være noget "Bras".

0 0
JP 14-11-2011 16:02:35

Nej, det er jo ikke mig som konkluderer det. Det er sammenslutningen af mobil producenter, som udtaler at Android er mere fejlbehæftet end iPhone. Det er egentlig meget simpelt.

0 0
Simon Iversen 14-11-2011 11:34:23

Tror der sidder nogle æble hoveder der må bide i det syreæble efter deres reaktion på artiklen om android har flere fejl..

0 0
JANR 25-11-2011 16:00:11

Jeg vil gerne stille mig op i hylekortet over dem der synes at Android er fyldt med fejl, jeg har aldrig oplevet en telefon med så mange fejl som min nye HTC Sensation Beats Audio. Jeg valgte at købe den fordi jeg tænkte nu kom iPhone5 ikke, så ville jeg prøve noget nyt, jeg havde tidligere en iPhone4 og jeg savner den helt vildt nu.

Jeg er en meget aktiv bruger og HTC telefonen kan med det samme forbrugsmønster som min iPhone4 kun holde til 4-5 timers brug, så skal den lades op. iPhone4 holdt i flere dage.

HTC telefonen er på en måned allerede geninstalleret 2 gange, for den rebootede i tide og utide.

Så synes jeg det er skræmmende så mange mystiske programmet der ligger i Androids Market, som beder om at få adgang til Telefonbog, Lager og andre mystiske ting, selvom det eks. bare er et spil, det var aldrig gået på en iPhone. Det er ingen kontrol med programmerne, man kan eksempelvis downloade gratis MP3 musik via Android Market programmer????

De iPhones jeg har haft til dato har aldrig crashet, og det burde ethvert teleselskab sgu da tage til efterretning, de tør ikke at udtale sig fordi de ligge inde med store lagre af Androidtelefoner som de gerne vil have afsat, derfor de vage udmeldinger.

Så har jeg førhend haft glæde af at bruge min iPhone4 sammen med Bluetooth AD2P, hvor jeg spiller trådløst musik i min bil, det spiller max med en iPhone4, men virker som en pose l... med min nye HTC Sensation, som jo skulle have fantastisk lyd, når den endelig spiller lyder det som monolyd i en spand vand, for ikke at tale om højttaleren, den lyder endnu værre.

Og så det sidste, alle de Android telefoner jeg har testet og kigget på virker så plastikagtige, fuldstændig som indmaden.

Og så er brugeroplevelsen total uoverskuelig, der er tit man ender i en blindgyde og ikke aner hvad man skal gøre, Android virker meget nørded, med forskellige brugerflader som eksempelvis HTC Sense, som ender med at blive noget miskmask.

Jeg skal ALDRIG have Android telefon mere, jeg er færdig med at lege betatester, nej giv mig en iPhone, hvor brugeren er i højsædet og ikke "gørdetselv/nørden" manden.

0 0
JP 14-11-2011 11:52:00

Dermed bekræfter Morten Jensen TDC, at grunden til at der er flere fejl i Android telefoner er fordi mange Android telefoner er noget bras!
At de mest elendige af slagsen så ikke bliver solgt i Danmark ændre ikke ved den veldokumenterede kendsgerning at Android telefoner generelt er af dårligere kvalitet end f.eks. iPhone.

0 0
Tim 16-11-2011 09:00:11

ja se nu bare ios5 når du nu elsker æblemobiler den har ikke engang været på markedet en uge inden der kommer en stor opdatering som får styr på strømforbruget, det siger ret meget om at der skal tjenes penge nu og at de er hamrende ligeglade med forbrugeren.
og det er klart at der er forskellige problemer med androidmobiler .... apple laver kun en mobil og der viser sig altid dokumenterede kæmpeproblemer

0 0
Jesper 14-11-2011 15:52:27

Hverken mere eller mindre fra JP's side!
Ignorér hans udtalelser! Længere er den ikke!

God bedring, JP!

0 0
Benjamin Jensen 14-11-2011 18:51:41

LOL !! Skulle det komme fra dig Jesper?


hahahahahahaha! Så fik jeg lige mit mandags grin.

0 0
JP 14-11-2011 15:59:49

Når ikke man har noget fagligt at byde på så kan man altid komme med personangreb.

0 0
Durante 14-11-2011 22:50:47

Han har jo egentlig ret, det minder grangiveligt om trolling, eller endda en mærkværdig religiøs tilgang til en mobiltelefon.

Ja, apple har solgt til millioner af folk, men mange følgere er ikke nødvendigvis en god ting, bare se på nazismen som et pragteksempel ;) at de har solgt godt kan meget vel bare være på grund af en kultur, hvor alt er godt så længe det er på mode.

Iphone er en ganske fin telefon, men de mangler den gnist der var i starten, hvor det var nyt og spændende... jeg synes personligt ikke at de har haft nogle "sentationelle" påfund det sidste lange stykke tid.

Men jeg vil give mobilsælgerne ret, jeg har til tider ikke haft flere fejl på en android telefon end på enhver anden telefon. Hvis jeg ikke var windows phone bruger, så havde jeg holdt mig til dette system.

0 0
christian 14-11-2011 11:56:47

så du vil simpelt hen stille flere mærker/ modeller op med en enkelt? hov der er nu vist et større problemer med nået batteri vært pt.

0 0
JP 14-11-2011 11:59:22

Ja, artiklen dokumentere at hvis du vil købe en Andorid telefon så er der generelt større sandsynlighed for at du køber noget bras.

0 0
Daniel 14-11-2011 12:23:37

Det er jo ikke noget nyt at der findes noget bras ude i verden og, i og med, at android er open source og gratis, så er det jo klart, at der er nogen der smækker android på deres enheder - det siger jo sig selv.
Men artiklen dokumenterer jo netop for det modsatte af det du skriver, for det "bras" du snakker om er slet ikke på det danske marked, står der.

0 0
JP 14-11-2011 12:44:49

Du kan ikke købe en iPhone som er noget bras, fordi der findes ingen iPhones som er noget bras.

Dermed konkluderes det at hvis du køber en Android telefon (generelt set) så køber du måske noget bras. Hvis du køber en iPhone får du et kvalitets produkt.

Hvis du vil købe en Android telefon i danmark skal du stadig være på vagt om du køber noget bras. Hvis du køber en Android hos en af udbyderne i artiklen, er det nok ok, men hvis du køber en Android telefon nogen andre steder (som ikke er nævnt ovenstående) skal du være på vagt.

0 0
gsmmaster 14-11-2011 13:53:06

Apple laver da stadig masser af fejlbehæftede telefoner og tablets, som ender til reparation. Har da selv fået ny iPad 2 to gange, og det lød ikke til hos telecare, at det var sært jeg afleverede sådan én. Havde de skam set mange gange før, også på telefoner.

Ud fra artiklen lyder det til, at de ser lige så mange iPhones som andre telefoner. Det er vel også ganske normalt, der er jo ikke noget specielt over en iPhone, så hvorfor skulle det ikke være noget bras ind i mellem? De er vel stadig lavet i korea/taiwan, og samlet i kina :)

Ved godt den oprindelige artikel gik på hardware fejl, men snakker vi software er Apple da heller ikke perfekte. Skal der nok være mange, der er enig i lige pt, er da selv en af dem med min nye 4S'er og batteritiden.

0 0
JP 14-11-2011 13:57:53

Ja der er telefoner med fejl i.
Men det er nu bevist at, globalt set, er der færre fejl i iPhones end i Android smartphones.

0 0
Jesper 14-11-2011 15:53:28

Dokumentation, tak!

0 0
JP 14-11-2011 15:58:24

Læs dog artiklen!

0 0
gsmmaster 14-11-2011 14:07:34

Hvis de alle går ind under samme tag, kan jeg da godt forstå tallene vil vise flest Android problemer. Så kan det være LG's optimus 2x står for halvdelen ;)

0 0
gsmmaster 14-11-2011 14:05:42

Du kan vel sammenligne Apple vs Samsung, eller Apple mod Nokia. Men at tage iPhone og stille dem op med alle de forskellige telefoner med Android, kan ikke sammenlignes direkte. For det første stiller du OS'et op mod hinanden, når der er tale om hardware issues, for det andet er der jo flere forskellige producenter. Nogle bedre end andre.

0 0
JP 14-11-2011 14:10:53

Så hvis man skal se på markedsandele, så er Android en samlet platform som godt kan sammenlignes med iPhone.
Men når man ser på fejlraten på Android så er Android ikke en platform som man kan sammenligne med iPhone?

0 0
gsmmaster 14-11-2011 14:32:03

Nej synes jeg jo ikke selv, for mig er Android mange forskellige ting. Synes tendensen viser mange fejl i Android, ofte skyldes producentens egen kode, eller brugerflade.

Det undrer mig bare, at WDS analysen taler om fejlbehæftede Androids som en samlet platform, men sammenlignet på hardware fejl. Det burde jo være producenterne i stedet.

0 0
Thomas 14-11-2011 13:17:01

Den iPhone 4S som jeg lige har købt er noget bras.

0 0
Dan 15-11-2011 01:32:45

Shh pas på med at sige iphone er noget bras her inde!

Er de sikker på det ikke er en Galaxy du har købt?
den ligner nemlig iphone 100%
og det er jo en android som er = bras

0 0
JP 14-11-2011 13:18:37

Så er du uenig med den samlede globale telefonbranche.

0 0
Thomas 14-11-2011 13:20:17

Sammen med en masse andre der ikke har haft andet end problemer med deres 4S'er...

0 0
Raikkonen1974 14-11-2011 13:34:38

Hvilke problemer?? Har selv Iphone 4S ingen problemer her...

0 0
Thomas 14-11-2011 13:36:00

Battery drain på 10%+ i timen når jeg ikke bruger den.
Mister ofte (flere gange i timen) forbindelse til mit net.
Nogle gange aktiverer den ikke mikrofonen ved opkald.

Generale fejl som man også kan læse andre har på diveres apple forums.

0 0
Raikkonen1974 14-11-2011 17:36:10

Battery drain er klaret efter update 5.0.1 og efter update slå iad annoncer og indstiller tidzone fra og ved opdatering valgte jeg at gendanne som ny iphone og installerede sikkerhedskopien bagefter, og nu holder min iphone 4s strøm i over 2 dage og det er med alt push slået til, surf og spil, de andre fejl du nævner kender jeg ikke til heller ikke 3 af mine venner kender til det måske du skulle overveje at få den sendt ind der må jo være noget galt med den siden din mic ikke funger hver gang, og ang dit net så er det ikke iphone's skyld men derimod din udbyder

0 0
14-11-2011 17:18:54

Har du prøvet at få skifte din simkort i forbindelse med de udfald. Det virker nogle gang og det er jo gratis. ?.....

0 0
JP 14-11-2011 13:38:35

Apple har solgt millioner af telefoner. Dine personlige oplevelser er irrelevante.

0 0
Thomas Kristensen 16-11-2011 14:49:33

Ja ja, du er jo meget klogere end alle andre :)

0 0
Thomas 14-11-2011 13:42:58

Ikke når folk spørger direkte til MINE oplevelser med 4S'eren.

0 0
JP 14-11-2011 13:51:31

Men når vi snakker om erfaringerne som den samlede globale telebranche har om telefonerne. Er dine oplevelser irrelevante.
Desuden var det dig selv om påstod at der var masse af problemer med iPhone4S.

0 0
Rallerbabz 14-11-2011 16:12:48

Dermed bekræfter Morten Jensen TDC, at grunden til at der er flere fejl i Android telefoner er fordi mange Android telefoner er noget bras!
At de mest elendige af slagsen så ikke bliver solgt i Danmark ændre ikke ved den veldokumenterede kendsgerning at Android telefoner generelt er af dårligere kvalitet end f.eks. iPhone.


Nej, der har du vidst misforstået noget kære ven.
Android telefoner bliver solgt i større stil end iPhones, simpelhen fordi der er
større efterspørgsel efter Android OS end der er på Apple's iOS. At du føler noget andet, er komplet irrelevant, sagen er at der ikke findes så mange forskellige iPhone modeller, og derfor kommer der mere tryk på de enkelte der er, og dermed opstår det kendte "apple-hype".
Der er lige så meget kvalitet over Android mobiler som der er over iPhones. Fejlraten er den samme, som det tilsyneladende også fortælles i artiklen her, men der findes blot ekstremt mange forskellige Android modeller, og dermed er fejlraten større når man sammenligner Android og iOS.
Android er ikke noget bras, det dækker bare over et større markedet - små behov såvel som store behov, og det er jo ikke alle i verden som er så rige som Danmark, og så snotforkælet som dig og har råd til en iPhone til en overpris af 5.000 kr hvert år. Der findes andre markeder i Afrika, mellemøsten og Asien hvor de ikke er lige så rige.



Ja, artiklen dokumentere at hvis du vil købe en Andorid telefon så er der generelt større sandsynlighed for at du køber noget bras.


Endnu et forkert fakta du udtaler dig om. Du burde overveje at læse om kildekritik og analysefortolkning.


Du kan ikke købe en iPhone som er noget bras, fordi der findes ingen iPhones som er noget bras.

Dermed konkluderes det at hvis du køber en Android telefon (generelt set) så køber du måske noget bras. Hvis du køber en iPhone får du et kvalitets produkt.

Hvis du vil købe en Android telefon i danmark skal du stadig være på vagt om du køber noget bras. Hvis du køber en Android hos en af udbyderne i artiklen, er det nok ok, men hvis du køber en Android telefon nogen andre steder (som ikke er nævnt ovenstående) skal du være på vagt.


Og der tager du i aller højeste grad fejl. Fejlraten på iPhone 4 og iPhone 4S har været stor, ikke mindst på grund af iPhone 4's antenneproblem men også pga. iPhone 4S' kæmpe software hul og batteri-drain.
Læs desuden det jeg skrev tidligere og bliv lidt klogere min ven.



Apple har solgt millioner af telefoner. Dine personlige oplevelser er irrelevante.


Så er du uenig med den samlede globale telefonbranche.


Så må du kunne fremlægge bevis for at der skulle være flere problemer med iPhone4S end iPhone4.


Men når vi snakker om erfaringerne som den samlede globale telebranche har om telefonerne. Er dine oplevelser irrelevante.
Desuden var det dig selv om påstod at der var masse af problemer med iPhone4S.


Nej, hans oplevelse er yderst relevant, og der er ingen der er irrelevante. Hans oplevelse afspejler nemlig en stor del af iPhone brugerne, og der er et fact du ikke bare kan skyde væk med "det er irellevant", hvilket desuden er en yderst barnlig og utålelig måde at argumentere på.
iPhone 4S har store problemer, op til 15% af enhederne lider af det såkaldte kendte batteri-drain problem. Dette er ihvertfald ikke irrelevant og er jo bare endnu et bevis for at din argumentation er invalid.



"en masse" ???

Selv hvis der var nogen som havde problemer, ville teleselskaberne allerede have dem i deres tal som konkludere at iPhone generelt er af højere kvalitet end Android.


Hov, måske skulle du liige studere dine kilder liidt bedre. Hvis du tager et hurtigt kig på analysen og ikke bare den manipulerede del fra mobilsiden.dk og andre medier så finder du rent faktisk ud af at

"The study took place using the WDS GlobalMine™ knowledge platform between July 2010 and August 2011 and covered 600,000 technical support calls taken by WDS across Europe, North America, South Africa and Australia."


analysen er inden iPhone 4S kom ud og det er derfor løgn hvad du skriver.


Undersøg din argumentation og grundlag før du udtaler dig.'
Nej, jeg er ikke en såkaldt fanboy, men jeg forsvare hvad der ikke passer.

Mvh.
Rasmus
Fortsæt god mandag!

0 0
JP 14-11-2011 16:49:19


Nej, der har du vidst misforstået noget kære ven.
Android telefoner bliver solgt i større stil end iPhones, simpelhen fordi der er
større efterspørgsel efter Android OS end der er på Apple's iOS. At du føler noget andet, er komplet irrelevant, sagen er at der ikke findes så mange forskellige iPhone modeller, og derfor kommer der mere tryk på de enkelte der er, og dermed opstår det kendte "apple-hype".

Hvor har jeg givet udtryk for at jeg mente at der skulle være større efterspørgsel efter iPhone end Android?


Der er lige så meget kvalitet over Android mobiler som der er over iPhones. Fejlraten er den samme, som det tilsyneladende også fortælles i artiklen her, men der findes blot ekstremt mange forskellige Android modeller, og dermed er fejlraten større når man sammenligner Android og iOS.

Så hvad er det.. Du skriver både at fejlraten er den samme og at den er større. Hvad mener du at fejlraten er? Når man globalt set sammenligner iPhone med Android, ligesom WDS har gjort?


Android er ikke noget bras, det dækker bare over et større markedet - små behov såvel som store behov, og det er jo ikke alle i verden som er så rige som Danmark, og så snotforkælet som dig og har råd til en iPhone til en overpris af 5.000 kr hvert år. Der findes andre markeder i Afrika, mellemøsten og Asien hvor de ikke er lige så rige.

Og de billige Android modeller er noget bras, jf. konklusionen fra WDS.


Endnu et forkert fakta du udtaler dig om. Du burde overveje at læse om kildekritik og analysefortolkning.

Det er konkluderet i artiklen at platformen Android har en højere fejlrate end iPhone. Hvordan kan det ikke medføre at hvis du køber en given Android telefon så er der større sandsynlighed for at den går i stykker end hvis du køber en given iPhone.


Og der tager du i aller højeste grad fejl. Fejlraten på iPhone 4 og iPhone 4S har været stor, ikke mindst på grund af iPhone 4's antenneproblem men også pga. iPhone 4S' kæmpe software hul og batteri-drain.
Læs desuden det jeg skrev tidligere og bliv lidt klogere min ven.

Nej, fejlraten har ikke været stor sammenlignet med Android. Det er netop det som WDS konkludere.


Nej, hans oplevelse er yderst relevant, og der er ingen der er irrelevante. Hans oplevelse afspejler nemlig en stor del af iPhone brugerne, og der er et fact du ikke bare kan skyde væk med "det er irellevant", hvilket desuden er en yderst barnlig og utålelig måde at argumentere på.

Når vi debatterer hvilken global fejlrate en platform har, så er en observation statistisk irrelevant.


iPhone 4S har store problemer, op til 15% af enhederne lider af det såkaldte kendte batteri-drain problem. Dette er ihvertfald ikke irrelevant og er jo bare endnu et bevis for at din argumentation er invalid.

Kilde?


analysen er inden iPhone 4S kom ud og det er derfor løgn hvad du skriver.

Ok, WDS analysen kan ikke konkludere nogen vedrørende iPhone4S. Den indeholdt dog iPhone4, som selv med det påståede antenne problem, bankede Android telefoner i holdbarhed.
Det kan være at hele verden er anderledes i morgen, men i dag kan man kun konkluderer at et given iPhone generelt er af højere kvalitet end en Android telefon.


Fortsæt god mandag!

I lige måde.

0 0
hamzah10 14-11-2011 19:30:38

så svar på denne spørgsmål hvorfor kom samsung galaxy s2 som 2011 bedste mobil i danmark O_O

desuden kan jeg fortælle dig at det ikke er altid softwarens skyld det kan også være begrund af hardwareproblemer. ligesom min vens SE X arc havde en fejl hvis man slog på den langsom ville den gå helt ud.

desuden havde jeg købt en iphone 3gs for 1½ år siden den havde en fejl med at alle dens sensor og dens skærm ville blive forvirret mens jeg opladet den.

du skal høre en ting JP Sony Nokia og Samsung har de bedste kvaliteter iPhone er noget bras. og som Rallerbabz sagde ikke alle har råd til apple. det koster alt for meget. og desuden 4s er 6 måneder ældre end ind samsung s2 og s2 har stadig 0,25 mere processor hastighed end 4s O_O.

Desuden efter 1½ års pause mellem iphone4 og den nye iphone så er den ændrede alt for lidt det eneste er blevet bedre er processor kamera og siri.

4s har FAIL'et total den har problemer med iCloud, batteri og Siri.

jeg har selv en desire s og den har slet ikke nogen fejl. min bror har en x10 mini ingen fejl og min anden bror har iphone den har tilfældigvis opladnings problemer

0 0
JP 14-11-2011 19:44:03


så svar på denne spørgsmål hvorfor kom samsung galaxy s2 som 2011 bedste mobil i danmark O_O


Fordi nogen vurderede at det var den bedste mobil. Hvordan ændre det ved kendsgerningen at WDS konkluderer at der er flere fejl med Android telefoner end der er i iPhones???

0 0
MGApcPro 15-11-2011 03:34:50

Det ændre heller ikke på den kendsgerning. Han prøver sikkert bare at få dig til at indse, at Android tydeligvis har bevist at de kan have samme kvalitet(hvis ikke bedre) end iphones.
P.S. lad vær med at gøre noget stort nummer ud af dette, hvis det er over 30 linjer mister jeg interessen.

0 0
Rallerbabz 15-11-2011 18:09:20

Hvor har jeg givet udtryk for at jeg mente at der skulle være større efterspørgsel efter iPhone end Android?

Det har du heller ikke, men hvis du forstod hvad jeg skrev, så har det en sammenhæng; popularitet og fejlrate.

Så hvad er det.. Du skriver både at fejlraten er den samme og at den er større. Hvad mener du at fejlraten er? Når man globalt set sammenligner iPhone med Android, ligesom WDS har gjort?

Eksempel:
Vi siger iPhone 4 har en fejlrate på 5%.
Vi siger også at Samsung Galaxy S II har en fejlrate på 5%.
Dermed er fejlraten den samme.
Men da der findes flere hundrede forskellige enheder med Android, og kun få med iOS, så er den totale fejlrate højere på Android.

Og de billige Android modeller er noget bras, jf. konklusionen fra WDS.

Nej, læs og forstå kilderne.


Det er konkluderet i artiklen at platformen Android har en højere fejlrate end iPhone. Hvordan kan det ikke medføre at hvis du køber en given Android telefon så er der større sandsynlighed for at den går i stykker end hvis du køber en given iPhone.

Det har jeg allerede veldokumenteret længere oppe i denne og min anden kommentar. Desuden; Du burde overveje at læse om kildekritik og analysefortolkning hvis du gerne vil diskutere.

Nej, fejlraten har ikke været stor sammenlignet med Android. Det er netop det som WDS konkludere.

Besvare ovenstående besvarelser vel meget godt :)

Når vi debatterer hvilken global fejlrate en platform har, så er en observation statistisk irrelevant.

Nej, direkte forkert. Alt tæller.

Kilde?

Gerne, de 15% er dog baseret på Engadget's poll som du kan se her http://www.engadget.com/2011/10/29/poll-whats-broken-or-working-for-you-in-ios-5/
Men tallet er nok ikkelt korrekt, da det sandsynligvis er meget højere.


Ok, WDS analysen kan ikke konkludere nogen vedrørende iPhone4S. Den indeholdt dog iPhone4, som selv med det påståede antenne problem, bankede Android telefoner i holdbarhed.
Det kan være at hele verden er anderledes i morgen, men i dag kan man kun konkluderer at et given iPhone generelt er af højere kvalitet end en Android telefon.

Påstået? Det er bevist :-)
nåh, men igen så har jeg jo først i kommentaren fortalt dig hvordan forholdet mellem fejlraten fungere, og dermed smuldre din påstand.

Nøglen til alt er analyse og fortolkning - Medier lever på rygter, hype og falske informationer som får folk til at rejse sig, og dermed er det et vigtigt redskab at kunne.

Nu er denne diskussion ved at være godt død forhåbentlig.

Fortsæt god tirsdag! :-)

0 0
JP 16-11-2011 08:26:06

Det du skriver giver ikke nogen logisk mening

Først skriver du
"Men da der findes flere hundrede forskellige enheder med Android, og kun få med iOS, så er den totale fejlrate højere på Android."

Bagefter som svar på mit "Og de billige Android modeller er noget bras, jf. konklusionen fra WDS."
Skriver du så "Nej, læs og forstå kilderne."

Hvad mener du???? Er fejlraten på Android højere eller er den ikke? Du modsiger dig selv.

Også er en tilfældig Engaget pool (hvor alle inkl folk som ikke har en iPhone kan stemme) ikke noget seriøst bevis.

0 0
Rallerbabz 16-11-2011 19:47:32

Læs og FORSTÅ, det sidste ord skal du lige huske.
Hvis du ikke kan forstå det, så lad være med at diskuter noget som du ikke kan debatere med om.

"Eksempel:
Vi siger iPhone 4 har en fejlrate på 5%.
Vi siger også at Samsung Galaxy S II har en fejlrate på 5%.
Dermed er fejlraten den samme.
Men da der findes flere hundrede forskellige enheder med Android, og kun få med iOS, så er den totale fejlrate højere på Android."


Android har en højere fejlrate totalt sammenlagt fordi de har flere enheder end iOS har.

Dermed IKKE sagt at en modellerne har højere fejlrate.

Også er en tilfældig Engaget pool (hvor alle inkl folk som ikke har en iPhone kan stemme) ikke noget seriøst bevis.

Nej, og du skal nok regne med det nærmere er op til 50% som har et batteri-problem.
Jeg kender et par stykker med en iPhone og de har alle det omtalte batteri problem. Desuden så kan poll'en sagtens bruges, den giver et meget godt praj.

Og nu, lad værre med at svar. Hvis du stadig ikke kan forstå det må du få et familiemedlem eller ven til at hjælpe dig.

srsly.

0 0
JP 14-11-2011 13:29:20

"en masse" ???

Selv hvis der var nogen som havde problemer, ville teleselskaberne allerede have dem i deres tal som konkludere at iPhone generelt er af højere kvalitet end Android.

0 0
Thomas 14-11-2011 13:34:44

Det ville være en meget lille del af deres tal eftersom 4S knapt nok har været ude i den tid som analysen er foretaget.

0 0
JP 14-11-2011 13:37:52

Så må du kunne fremlægge bevis for at der skulle være flere problemer med iPhone4S end iPhone4.

0 0
Jan Ålund 15-11-2011 07:27:22

Hvorfor skulle han det JP - Så vidt jeg har kunne læse på flere sites så er der en del derude som har problemer.

iPhone er på ingen måder mere kvalitet end de highend Andriod mobiler der er på marked. Den eneste forskel der er at Apple tager en voldsom overpris.

Du drager dine konklusioner på nogle billige modeller som ikke kan sammenlignes med iPhone. Men god måde at fordreje virkeligheden på ;)

0 0
JP 16-11-2011 08:18:21

Han skal bevise det fordi han kommer med en påstand som han ikke kan dokumenterer.
Ja der er selvfølgelig nogen som har problemer med iPhone, men Thomas påstår at er væsentligt flere problemer med 4S en 4.
Jeg drager min konklusion ud fra den rapport som WDS laver.

0 0