Danske telekunder illoyale overfor selskaberne

Ny billig mobiltelefon og dårlig service er årsagen til, at mange telekunder er troløse.

Danske telekunder illoyale overfor selskaberne

Danskerne bliver ikke længe ved et telefonselskab. En undersøgelse userneeds og Computerworld.dk har lavet viser, at mere end 40 procent af danske mobilbrugere indenfor de sidste tre år har skiftet teleudbyder.

Samme undersøgelse viser, at 33 procent af bredbåndskunderne ligeledes har fundet ny udbyder.

Teleanalytiker Brian Troelsen fra ICD siger: "Det store antal skift er dyrt for telebranchen. Der er mange omkostninger forbundet med, at lokke nye kunder ind i butikken bl.a. i form af tilskud til telefonerne. Men pga. de internetbaserede teleselskaber, der lokker med billig telefoni er det nødvendigt"

Undersøgelsen viser at grunden til skiftene er besparelse, tilskud til nye telefoner samt dårlig service.

Userneeds har spurgt 1.139 danske borgere.