Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Danskerne ønsker sig tablets og smartphones

Danskerne ønsker sig tablets og smartphones

Elektronik er et stort julegavehit, og navnlig smartphones og tablets er populære.

Der kommer til at ligge rigtig mange smartphones og tablets under juletræet i de danske hjem. Til gengæld er der færre fladskærme og PC'er.

-”Interessen for forbrugerelektronik er bestemt ikke faldende. Særligt salget af tavlecomputere og smartphones stiger. Der begynder nemlig at komme valgmuligheder til dem, der synes, at det er lige lovligt meget at betale 5.000 kroner for en tavlecomputer. Særligt Android-modeller kommer nu fra de store mærker som Samsung, Motorola og Sony, hvilket presser priserne ned. Man kan få en tavle-PC med Android for 2.000 kroner. Det, tror jeg, kan sælge godt til jul,” siger analysechef Anders Elbak fra analysehuset IDC, der følger teknologimarkederne tæt.

Af smartphones bliver det primært Android og iPhones, der bliver pakket ind i år, mener Elbak. Der vil også være Nokia-mobiler med Windows Phone at finde, salget af dem bliver dog noget mindre, forudset han.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Erik Østergaard 05-12-2011 17:08:33

Det passer meget godt jeg ønsker mig nemlig selv en Sony Ericsson Arc S!

0 0
D. Jensen 05-12-2011 11:34:58

Forstår altså ikke at analytikere som Anders Elbak prøver at skyde Nokias salgstal ned. Lumia 800 er jo meldt udsolgt flere steder og sælger strygende. Stor succes.

Ved ikke hvor I analytikere for jeres tal fra...

0 0
Henrik 05-12-2011 12:38:43

Du rammer lige i hjertet af et ret stort problem...jeg kan ikke begribe alle de her "eksperter" som LEVER AF at anmelde mobiltelefoner/gadgets kan lave så mange fejl ret ofte! Kan ik huske om det var BT eller Ekstra bladet der for nylig beskrev windows phone som ret genialt...men at det store minus var at windows marketplace ikke var åbent for os danskere...jeg blev mildest talt chokeret..her sad jeg med min HTC Radar PÅ MARKETPLACE...hvordan filan kan en anmelder med 15 års erfaring komme frem til så forkert en konklusion???? Han kan jo umuligt have testet det!!! Jeg vil betragte mig som tidligere OS nomade...men nu hvor jeg har prøvet det her WP system kan jeg ikke forestille mig nogensinde at gå tilbage til hverken IOS eller Android- WP er så genialt og enkelt at bruge, samtidig ser det sindsygt lækkert ud.

0 0
lsj 05-12-2011 10:22:24

den kommer til at være under mit juletræ.... i januar..

0 0
Jesper 05-12-2011 11:13:31

Hvorfor bruge så mange penge på noget som en computer allerede kan??
Man kan jo få en hel uges ferie i de varme lande for de samme penge!!! ;)

0 0
05-12-2011 11:46:09

Så du siger at din bærbar kan holde strøm i 18 timer?

0 0
Jesper 05-12-2011 12:30:02

Nej, men hvem sidder og bruger en computer 18 timer om dagen? Man smider den da bare til opladning om natten ;)

0 0
Henrik 05-12-2011 10:18:32

Måske det er lavere pga de ik kommer før jul??? Forstår ik hvorfor Nokia ik smider den her også inden julehandlen, for skal da klart have lumia 800 når den kommer.

0 0
D. Jensen 05-12-2011 11:31:25

Kan allerede fortælle dig at Windows Mobile kommer slet ikke til at sælge noget iår. Windows Mobile er dødt.
Men Lumia 800 som kører på Windows Phone, er meldt udsolgt i flere lande.
Du kan prøve at finde nogle tyske netbutikker som sælger Lumia 800 og den fås med dansk helt igennem systemet.
Ja, Nokia burde have udgivet Lumia 800 i flere lande, deriblandt Danmark. Lumia 800 er allerede en stor succes.

0 0