Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Danskerne vil have billige mobilabonnementer

Danskerne vil have billige mobilabonnementer

Når det handler om valg af mobilabonnementer, er prisen vigtigst for danskerne. Det viser en ny undersøgelse foretaget af Wilke for IT- og Telestyrelsen.

For danskerne er det vigtigste, når de vælger mobilabonnement, at prisen er i orden.
For danskerne er det vigtigste, når de vælger mobilabonnement, at prisen er i orden.

Den nye undersøgelse af Wilke er foretaget med udgangspunkt i en rundspørge blandt danskerne. Spørgsmålet har været, hvad der er vigtigst, når man anskaffer sig et mobilabonnement.

Og resultatet er klart: Det vigtigste for to ud fra tre danskere, at prisen er i orden, når de vælger deres mobilabonnement.

Dette hænger måske sammen med, at mange danske mobilbrugere har et forholdsvis beskedent månedligt forbrug:
55 procent af de adspurgte mobilbrugere bruger under 150 kroner på månedsbasis, mens 31 procent ligger på mellem 150 og 300 kroner. Til sammenligning er der kun 14 procent, som bruger over 300 kroner om måneden. Når størstedelen af brugerne spenderer under 150 kroner om måneden, kan man godt forstå, at de ikke finder det rimeligt at skulle betale i dyre domme for et urimelig peberet abonnement.

Det er interessant, at mange danskere også peger på god dækning som et vigtigt område, når de vælger mobilabonnementet. Man kunne forestille sig, at det især er mobilbrugere med interesse for 3G, der sætter dette punkt højt på dagsordenen. Det er nemlig primært inden for denne nye teknologi, der kan forekomme dækningsproblemer på nuværende tidspunkt.

Det er interessant, at punkter som god kundeservice og fejlfrie regninger står noget længere nede på listen over vigtige ting i forbindelse med mobilabonnementer. Det kan umiddelbart virke paradoksalt, eftersom en stor del af de sager, som endte hos Teleankenævnet i 2005, handlede om kunder, som var utilfredse med deres regninger.

Her på Mobilsiden.dk tror vi det hænger sammen med, at mange mobilkunder har fundet et alternativ til uforståelige regninger ved at tanke op via nettet. Her får de slet ikke regninger, og eftersom man selv styrer sit forbrug, har man måske også mere sjældent brug for at ringe til kundeservice.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies