Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Dårligere skærm på Nexus S

Dårligere skærm på Nexus S

Når Google Nexus S kommer i de danske butikker bliver det med en dårligere skærm, end først lovet.

Da Samsung og Google lancerede deres fælles mobil-projekt, Nexus S, blev det lovet, at den kommer med en Super AMOLED-skærm, som er den hidtil bedste skærmtype på markedet.

Men når Nexus S i starten af marts kommer i de danske butikker bliver det ikke med Super AMOLED-skærm, men derimod med den noget dårligere Super LCD-skærm.

Oprindeligt er Nexus S præsenteret med en Super AMOLED-skærm, men grundet leveringsproblemer fra leverandøren er den danske version kun med Super LCD. Det blev nødløsningen, ellers ville man ikke kunne få Nexus S til Danmark, skriver Samsung i pressemeddelsen.

I følge rygterne vil Samsung under Mobile World Congress i næste uge præsentere Galaxy S2, med både Dual-Core og Super AMOLED-skærm.

Indtil nu er Samsungs hidtidige topmodel Galaxy S en af de eneste smartphones med Super AMOLED.

Læs også: 
Google Nexus S - første danske mobiltest
Her siger HTC, at Desire HD har en skræm, den ikke har
Teleekspert: HTC vildleder om skærm på Desire HD
HTC beklager fejlinfo om skærmen på Deisre HD

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Gammelby 14-02-2011 00:49:23

Hvordan er det så med garanti på den og med at få den lavet hvis det uheldige uhelde er ude???
Hvis man altså køber den over fx ebay eller i england??
- Håber nogen kan hjælpe mig lidt.

0 0
Søren 11-02-2011 07:34:04

heldigvis har Samsung Galaxy S2 en bedre skærm. Lad os håbe den også har det, når den kommer til DK.

Dens specs er sammen med andre topmodeller blevet lækket: http://www.mobilliv.nu/Mobilproducent-nyt/galaxy-s-2-wildfire-2-desire-hd2-desire-2-specifikationer-laekket.html

0 0
daniel 10-02-2011 09:02:28

Ingen problemer med netværk overhovedet købte min ebay USA

0 0
Gammelby 14-02-2011 00:50:39

Hvad med garanti mm?

0 0
Shawn S. Ø 10-02-2011 16:48:30

Daniel tryk på "besvar" når du svare på et indlæg

0 0
Benjamin Jensen 10-02-2011 03:42:24

Utroligt at de stadig kommer med disse skærme. De formår da at levere til så mange andre mærker - ja, selv til Samsung.

Skærm kvaliteten er fortsat i Iphone 4s favør som jeg ser det, og dette gør det desværre ikke bedre.

0 0
Jonas Miller 09-02-2011 22:54:14

Til dem der har købt telefonen på eBay. Har der ikke været nogen problemer med at connecte til danske netværksfrekvenser. Man hører konstant om amerikanske mobiltelefoner, der ikke kan kommme på danske netværk og omvendt. Er der ikke en der venligst kan uddybe?

0 0
Jensen4 09-02-2011 23:33:35

Hej jonas....

Der ingen problemer med at komme på det danske net overhovedet....så det skal du ikke bekymre dig om længere....jeg har nexus s...

0 0
Ole 09-02-2011 22:33:21

Super LCD er altså ikke så dårligt, det er stadig en meget god skærm, det er bare ikke markedets bedste..

Jeg ville til hver en tid hellere have en med Super LCD frem for en engelsk eller amerikansk model

0 0
Nygaard 09-02-2011 18:27:45

Så er dén i hvert fald ikke på listen over min potentielt næste mobil længere!

Fail Samsung, EPIC FAIL!

0 0
Magnus 09-02-2011 18:16:48

Er glad for min er købt i USA :)

0 0
daniel 09-02-2011 18:08:33

købte den på ebay

0 0
daniel 09-02-2011 18:08:08

ja den skriver dansk i beskeder men ikke i menuen men mon ikke det kan rettes når den danske software kommer

0 0
Thomas 20-02-2011 08:34:22

Fandt lige den her på android forum.

Hvis man køber sin telefon i udlandet og der ikke er dansk sprog installeret fra starten, hvad gør man så?
Jo man henter da MoreLocale 2:

http://www.androlib.com/android.application.jp-co-c_lis-ccl-morelocale-qnpC.aspx

Programmet bruges til at vælge Dansk som hovedsprog på telefonen og det virker helt fint.

Jeg har selv købt min første android telefon, en Tattoo, billigt i Tyskland. Her var der kun Engelsk, Tysk og Hollandsk som mulige sprog. HTC support hævdede at telefoner, der ikke var købt i Skandinavien ikke kunne indstilles til dansk.

Men så var der en af mine gode kolleger, der fortalte om MoreLocale 2. Jeg installerede programmet, startede det og valgte dansk. Herefter stod telefonen og konfigurerede et halvt minuts tid, hvor jeg fik lidt sved på panden, men da telefonen var klar igen var alt på dansk - Sådan

0 0
Jensen4 09-02-2011 21:03:08

jeg har købt min på amazon.co.uk....med engelsk os....super amoled skræm.....håber da også lidt når den bliver tilgængelig herhjemme man får mulighed for at lave det om til dansk....men skulle det ikke være tilfællet så lever jeg fint med engelsk.....kan altid smide smart pro keyboard på....har også hørt morelocale 2 skulle kunne ændre det med menuerne....men indtil videre har jeg ikke fået det til at virke endnu.....så skulle der sidde en derude med den løsning giv lige lyd....ellers er der ikke andet at sige om denne her nexus s, den er guds gave til folket...det er de bedste penge jeg har smidt efter en mobil nogensinde.....

0 0
MrBlom 09-02-2011 17:36:04

Så tror jeg bare jeg venter til SGS 2 kommer.. Det var godt nok en skuffende nyhed :(

0 0
Jens Sørensen 09-02-2011 17:16:24

Samsung har også en anden smartphone med super AMOLED skærm, S8500 Wave, glimrende mobil :-)

0 0
Storbank78 09-02-2011 16:27:45

Dvs. at min SGS faktisk har bedre skærm end Nexus S?

0 0
Martin 09-02-2011 16:19:12

Så går jeg stærkt udfra de sætter prisen ned og markedsføre den som en anden version. Det jo falsk markedsføring det her!

0 0
Shawn S. Ø 10-02-2011 16:46:11

Hvad er falsk markedsføring??

0 0
daniel 09-02-2011 15:50:17

køb den i USA som jeg gjorde, købte min lige da den kom i butikkerne derovre

0 0
Thomas 09-02-2011 16:50:50

Hvor købte du den, og kan du få den til at skrive dansk?

0 0
Hasselgaard 09-02-2011 15:26:00

SKUFFENDE!

Havde sat næsten hjøt eftet drømmemobil snart kommer og ikke mindste den meste perfekte skærm pt. på marked. Men sådan skulle det ikke blive for os danskere.. SKUFFENDE!

0 0
Hasselgaard 09-02-2011 15:26:29

Mente selvfølgelig højt..!

0 0
mathiasdk 12-02-2011 16:09:08

Når du nu er igang med at rette taste, og slå fejl, kunne du vel ligeså godt rette dem alle?

eftet, mindste, meste, marked osv....

0 0