Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Dårligt omdømme tvinger Telia til relancering

Dårligt omdømme tvinger Telia til relancering

Telia erkender problemer med dårligt omdømme og har nu søsat en komplet relancering der omfatter nyt logo, nye priser og en ny holdning.

Her ses det nye Telia logo som fremover skal være symbolet for Telias 18 hovedbrands, rundt om i verden.
Her ses det nye Telia logo som fremover skal være symbolet for Telias 18 hovedbrands, rundt om i verden.
Foto: Telia

Telia i blandt andet Danmark har fået nyt logo, nye farver og en ny strategi.

Ifølge oplysningerne fra Telia handler det om, at udnytte organisationens internationale styrke samt lokale kendskab i de enkelte områder.

Telia har også gjort op med de gamle abonnementer, og lanceret en helt ny portefølge, der baserer sig på pakkeløsninger kunden selv sammensætter.

Fleksible abonnementer

Den nye abonnements-struktur baserer sig på "Flex-konceptet", som tidligere er blevet rost, for at være ret overskueligt.

Kunden kan på websiten selv angive hvor meget tale, data og SMS/MMS der skal indgå, hvorefter den samlede månedspris kan aflæses.

Men selvom Telia Flex er let at komme i gang med, er der faldgruber. F.eks. skal man holde sig til de trin, som Telia har sat op.

Det er f.eks. kun muligt at vælge mellem 3, 6, 18 og 60 timer. Og der kan altså ikke vælges 5 eller 7 timer. Dermed bliver kunden alligevel tvunget ned i nogle fastlåste kasser, der er knap så fleksible, som det umiddelbart først så ud til.

Afregningen af taletid sker pr. sekund og der betales ikke opkaldsafgift.

Der er to versioner af Flex; en som er "ren abonnement" og en som anvendes når man køber en mobil med tilskud.

Nye priser på dataforbrug i norden og baltikum

Telia har også introduceret nye priser på dataforbrug i norden og de baltiske lande. Ifølge pressemeddelelsen er der tale om en reduktion på 90 procent.

I det øvrigt udland er der ingen ændringer. Det betyder, at det fortsat koster koster 3,62 kr./min. at ringe fra f.eks. Spanien og hjem til Danmark. SMS koster 1,01 kr./stk. og datatrafikken ligger nu på 20 kroner pr. overført megabyte.

Takseringen af samtaler i udlandet sker pr. påbegyndt 30 sekunder.

Erkender dårligt omdømme

Telia vil med de nye tiltag forsøge at få et bedre omdømme i befolkningen, og erkender for første gang, at nogle kunder ikke er vilde med teleselskabet.

 - "Jeg vil ikke lægge skjul på, at vi har været meget kede af at kæmpe med et dårligt omdømme. Derfor er det helt afgørende for mig at vise - ikke bare i ord, men også i handling, at vi har lyttet til kunderne," siger Telias danske direktør Søren Abildgaard.

En række gebyrer fjernes også fra prislisten, ligesom abonnementerne Basic, On og Xpress udgår.

Telia: Ingen krise

I forbindelse med gårsdagens udmelding fra TDC om, at de opkøber discountselskabet Onfone, sagde teleanalytiker John Strand, at det kun var et spørgsmål om tid, inden enten Telia eller Telenor lukker i Danmark.

Men den kommentar må ifølge Telia, stå for John Strands egen regnin.

 - "Nej Nej Nej. Vi er slet ikke der henne. Det har ikke noget på sig. Vi er ikke i krise økonomisk. Men vi erkender, at vores omdømme har været dårligt. Det er netop derfor, at vi kommer med nye tiltag," siger salgsdirektør Michael Bech fra Telia til Mobilsiden.dk

Opfølgning:
 - Tre forhadte gebyrer forsvinder hos Telia
 - Ingen nye priser til gamle Telia-kunder

Læs også:
 - Analytiker: Ny dør Telia eller Telenor 

Reklamefilm for den nye strategi

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Pedro 13-05-2011 18:01:37

Tænker bare tilbage på alle de bøder Telia fik sidste år, og mindes Telias svimlende priser, bla. en iPhone 4 16G til næsten 8.000 kr...men hva, never bin there and never will be! - såå knæk & bræk!

0 0
Jørgen 12-05-2011 23:34:11

Man kan kun få en ny holdning hvis man har gode medarbejdere, Andreas ser ud til at have den rigtige indstilling, men hvad med alle de andre som er grunden til det dårlige omdømme bliver de fyret og andre med bedre egenskaber ansat? Hvis ikke så glem alt om ny holdning, det er de nuværende ansatte der er skyld i det dårlige omdømme.

0 0
Andreas Jensen 13-05-2011 12:47:12

Hej Jørgen
Tak for din kommentar.

Jeg kan desværre kun give dig ret, vi har haft nogle udfrodringer med personale og i så stor en organitation er der noglegange forskellige holninger og forskellige personer som giver forskelligt.

Jeg ved at der er flere der kæmper for at vi giver samme budskab, og de personer som arbejder mod forretningsgangene i Telia bliver da også afskediget, ved jeg efter at have været længe i branchen.

Vi er flere hundrede som fra igår kæmpede for at få et "nyt telia" op og køre og det vil vi også gerne vise alle kunderne.


TIL JER ALLE.
Jeg vil gerne inviterer alle fra dette indlæg ned i Telia Frederiksberg butikken. Her kan i få en kop kaffe og vi kan kigge på om vi kan løse de problemer i har, har haft eller de ting som stadig generer Jer.

Jeg håer at vi kan få en dialog igang som ikke er med en negativ holdning til hinanden, men en dialog som bygger på at vi sammen prøver at finde en løsning.

Jeg håber at høre fra Jer hernede i butikken.

- Andreas

0 0
14-05-2011 03:27:38

hmm dialog om hvad ? en ny chance ? som jeg ser det så har jeg svært ved at forstille dig at du har andet at tilbyde end hvad jeg kan få alle andre steder, bare uden at skulle igennem "helvede" hvis noget går galt.

Nå mht. dialog, i mine øjne, hvis i ikke er "gangster mere", og gerne vil udbedre skaden så lyder regningen omtrent således:

Tab af "guld" (157157)nummer gennem 4 år, ca. 800.- i udgifter, ca.10 timer til at ringe til kundeservice, skrive breve og så ikke at forglemme at blive kaldt en løgner, for derefter at blive sendt direkte til inkasso, uden at i har besvaret de breve, som har været sendt til jer. Det er vist ikke normalt, at et inkasso firma dropper deres krav? som det skete i den her situation.

Men tror du at du kan lave et tilbud der retter op på den omgang skal du være velkommen, men et hint, der skal nok lidt mere til end bare dialog / sælger snak / nyt logo, da i "skylder" i min bog.

Man kan spørge sig selv hvorfor jeg har orket at oprette en profil og skrive disse 2 indslag.

1: Er jeg en troll?
2: Er det fordi jeg virkelig er blevet behandlet dårligt?
3: Jeg vil gerne have at Folk prøver Telia ?

God arbejdslyst...

0 0
Kim 14-05-2011 12:35:43

Du har ret, det lyder helt usandsynligt at et inkassofirma dropper deres krav. Var du i dialog med inkassofirmaet? Eller bortfaldt kravet "af sig selv"? For hvis det sidste gør sig gældende, er det mest sandsynlige jo at Telia har droppet kravet overfor inkassofirmaet der har et juridisk ansvar for kun at tage gyldige krav.

(Ved godt at praksis er en helt anden indenfor inkassobranchen, men det er faktisk ulovligt for dem at videresende krav, uden at have sikret sig at omstændighederne omkring kravet er gyldige)

Du siger at Telia skylder - hvad skulle Telia tilbyde dig før du blev tilfreds? For hvis du har et mindset der siger, at det aldrig kan lade sig gøre alligevel, så er det ikke så underligt hvis Telia lægger deres kræfter andetsteds.

0 0
Noia 13-05-2011 13:51:05

Super fedt initiativ :)

0 0
Andreas Jensen 13-05-2011 12:47:11

Hej Jørgen
Tak for din kommentar.

Jeg kan desværre kun give dig ret, vi har haft nogle udfrodringer med personale og i så stor en organitation er der noglegange forskellige holninger og forskellige personer som giver forskelligt.

Jeg ved at der er flere der kæmper for at vi giver samme budskab, og de personer som arbejder mod forretningsgangene i Telia bliver da også afskediget, ved jeg efter at have været længe i branchen.

Vi er flere hundrede som fra igår kæmpede for at få et "nyt telia" op og køre og det vil vi også gerne vise alle kunderne.


TIL JER ALLE.
Jeg vil gerne inviterer alle fra dette indlæg ned i Telia Frederiksberg butikken. Her kan i få en kop kaffe og vi kan kigge på om vi kan løse de problemer i har, har haft eller de ting som stadig generer Jer.

Jeg håer at vi kan få en dialog igang som ikke er med en negativ holdning til hinanden, men en dialog som bygger på at vi sammen prøver at finde en løsning.

Jeg håber at høre fra Jer hernede i butikken.

- Andreas

0 0
Andreas Jensen 12-05-2011 17:59:40

Hej Alle
Helt ærligt så syntes jeg det er tamt at skrive det ene ringe indlæg på det andet og hvor dårlige episoder man har haft. Telia har også haft virkelig mange positive historier, men man hører sjældent om dem på et åbent forum...

Jeg arbejder for Telia og jeg syntes hvad enten det er dét ene selskab, eller det andet, så skal man kunne respektere at et firma fx prøver at re-lancerer sig for at få en ny start og anderledes look.
Telia prøver måske på en ny start og hvis vi gør det så håber vi på kunderne gør det samme.
Telia ønkser at give kunderne en ny oplevelse af dem selv og prøver derfor at give kunderne en global oplevelse på lokalt niveau. Det betyder at du kan føle dig godt tilpas i det samme selskab forskellige steder i verden.

Vi prøver at give vores kunder en ny start med nye abonnementer og nyt syn på tingene.
I så stor en koncern kan man ikke gøre alle mennesker lige tilfredse, da noget påvirker nogle og andet påvirker andre, desværre.

Vi ved hvad det betyder for dig fx at stå dårligt stillet, men det må være på tide at give Telia en ny chance og til alle dem som har haft/stadig har problemer med deres private arrangement, så har kundeservicen virkelig strammet sig an. Besøg din lokale butik eller ring til kundeservice på 80404040 så er det sikkert at du kan få løst dine problemer gamle som nye.

Sidder du som erhvervskunde i Telia og har problemer, vil jeg meget gerne hjælpe dig, du ringer bare til mig direkte på (+45) 26770044. Vi arbejder alle i koncernen på at du med den nye re-lancering får en god start.

Jeg håber at høre fra alle de erhvervskunder som er utilfredse med deres MOBILTELEFONI.

Mvh
Andreas Jensen
Telia Frederiksberg
Tlf. 26770044

0 0
Søren 12-05-2011 18:42:41

Hej Alle
Helt ærligt så syntes jeg det er tamt at skrive det ene ringe indlæg på det andet og hvor dårlige episoder man har haft.


At du syntes at folks negative oplevelser er tamme og ringe viser bare hvor lidt I har lært af dem.

Jeg arbejder for Telia og jeg syntes hvad enten det er dét ene selskab, eller det andet, så skal man kunne respektere at et firma fx prøver at re-lancerer sig for at få en ny start og anderledes look.

Har du nogensinde hørt udtrykket at respekt er noget man skal gøre sig fortjent til?
Prøv at behandle din nabo på samme måde som Jeres kunder er blevet behandlet og se hvor lang tid det tager at genopbygge en gensidig respekt.

Vi prøver at give vores kunder en ny start med nye abonnementer og nyt syn på tingene.

Virkeligt? Jeg ku ellers sværge der var en anden nyhed idag om Telia, hmm...

Vi ved hvad det betyder for dig fx at stå dårligt stillet, men det må være på tide at give Telia en ny chance

Hvad så med at gi mig en ny chance for at få det nummer tilbage I ikke gad flytte og alt den tid og penge jeg mistede?
Hvordan kan en telefon der ligger slukket i skuffen mens man venter på nummer flytning ringe for over 500kr? Telias eneste svar var at jeg var en løgner og det endte med at support lagde røret på da jeg pointerede over for dem at telefonen ikke havde nogen registrerede opkald langtid tilbage.

Jeg må til gengæld sige at jeg syntes det er flot at du er ærlig om dit arbejde her i diskussionen men det er også det eneste positive jeg kan sige om det her.

0 0
Hotpop 12-05-2011 19:14:21

"Vi prøver at give vores kunder en ny start med nye abonnementer og nyt syn på tingene.

Virkeligt? Jeg ku ellers sværge der var en anden nyhed idag om Telia, hmm...

Hvor vil du hen?

0 0
Andreas Jensen 13-05-2011 12:39:43

Hej Holle
Jamen jeg vil da gerne høre om din nyhed.

Jeg vil derhen at uanset om det er et firma, en ven eller en bekendt så kan det nogle gange være en god ide at prøve at give folk en chance mere.

Jeg tror ikke du kan finde et selskab med over 50 ansatte som ikke, på et eller andet tidspunkt har præsteret dårlige resultater overfor kunderne.

Jeg om mine kollegaer vil meget gerne tage hånd om det som du måtte have udestående.

0 0
Gizmo 12-05-2011 19:47:09

Ærlighed er en god start.. For fleste kunder tæller kun handling bag sin ord og respekt er nogen man skal gøre sig fortjene til.. For en del af dem herinde er tillid allerede opbrugt, måske er det too little too late, ligesom med Nokia.

0 0
Hotpop 12-05-2011 19:13:03

Prøv at behandle din nabo på samme måde som Jeres kunder er blevet behandlet og se hvor lang tid det tager at genopbygge en gensidig respekt.

Når man er ærlig, tager det ikke særligt længe. Men er man typen der ikke kan komme videre med sit liv, ja så er det sikkert dødsjovt at man ikke kan give nogen en chance mere!

Hatten af for Andreas!

0 0
Søren 12-05-2011 21:56:59

Forskellen er lige at det her er et firma og du vil aldrig blive venner med dem...

0 0
Kim 12-05-2011 18:09:18

Stor respekt - især fordi du lige har givet dig selv evig døgnvagt ;)

Men personligt glæder jeg mig da også til at se hvad der gemmer sig bag den nye farve. Held og lykke :)

0 0
Andreas Jensen 12-05-2011 18:22:39

Det er ok med mig.

Jeg lever af mine kunder, de lever af min telefoni. Derfor vil jeg gerne have "døgnvagt".

0 0
12-05-2011 15:47:24

Prøvede Telia = Fejl nr1

Mistede mit tlf nr. gennem 4 år pga dem, har aldrig tidligere haft problemer ved andre selskaber, og ej heller efter.

Kundeservice var en oplevelse, selv da jeg fik den daglige leder, blev jeg mødt med løgn og mundhug. Da jeg så rettede hendvendelse til den daglige leder i kongensgade, odense (der hvor mobilen var købt),og fortalte om min super dårlige oplevelse med kundeservice, svared han at pga. han kunne høre jeg notered navne på hvem der havde sagt hvad, ville han ikke røre ved sagen og henviste til kundeservice. Da jeg så skrev en skriftlig klage til kundeservice, blev jeg sendt direkte til inkasso, uden at de forholdte sig til mit brev/sagen, det var først ved inkasso firmaet sagen blev stoppet(deres krav frafaldt), da de kunne se at min sag var hen i skoven, men mistede stadig mit guld nummer. Til alle jer som underkender at Telia er et skod firma fordi i ikke har problemer tjaa prøv at google lidt omkring Telia så skulle der være rigelig dokumentation, håber at dette kan være med til at give Telia en god start på deres relancering.

0 0
Søren 12-05-2011 16:52:54

Jeg kan kun nikke genkendende til det, jeg kom ikke engang frivilligt ind i det firma. Jeg købte en mobil hos Orange en måneds tid før Telia opkøbte det. Da jeg kontaktede dem og sagde at jeg ikke ville være kunde hos dem sagde Telia at det var bare ærgeligt og at jeg ikke kunne opsige fordi bindingen overgik til Telia. Da bindingen så udløb troede jeg at jeg bare kunne ringe og opsige mit abonnement men der tog jeg grueligt fejl, som man kan læse i min post oppe i starten.
Så menneskehandel og mafia metoder er Telias måde at føre forretning på og jeg er lykkelig for at det er gået så dårligt for dem som det gør, de har fuldt ud fortjent det.
Når venner og familie snakker om at overveje Telia gør jeg altid mit ypperste for at overtale dem til at lade være, det er nu ikke så svært for man skal bare bede dem om at google det, så ændrer de hurtigt mening.

0 0
Kim 12-05-2011 17:07:58

Søren... Du ved godt at vi er i 2011, ikke? Telia købte Orange i 2004! Du har hermed mistet alle former for troværdighed, du aner jo ikke hvad du snakker om! En SMS koster vel også en ti'er hos Telia eller hvordan?

0 0
Søren 12-05-2011 18:21:11

Hvad har min troværdighed med det at gøre?
Tror du at bare fordi du skriger højt så får du ret? Det er ikke skole gården det her.

De opkøbte dem i 2005 og min troværdighed bliver ikke mindre bare fordi det er nogen år siden. Jeg tilgiver dem aldrig og jeg er ikke den eneste de har behandlet dårligt. En hurtig søgning viser at de absolut ikke har ændret sig og har haft et hav af negatige sager hvert eneste år
Desuden tog det over 1 år at komme ud af det.

0 0
Kim 12-05-2011 18:47:27

En søgning viser nu artikler fra juli '04, men pyt med det, det ene års forskel giver dig ikke så meget på pluskontoen. Hvis vi tager metroen i Kbh som eksempel, så var den også plaget af et rigtigt kedeligt omdømme dengang. Og der er stadigt udfordringer til tider med nogle uheldige sager (vejr, strøm osv) alligevel vil stort set ingen Københavnere idag undværer metroen.

Og ja, du kan givetvis finde andre trolls derude, der som dig hyler op. Men hvilket selskab af en given størrelse kan du ikke sige det om? Apple har tusindevis af skuffede og frustrerede kunder, men er alligevel det stærkeste brand i verdenen.

Og nu vi er ved hyleriet, så syntes jeg umiddelbart at din trackrecord i denne debat er udtryk for, at du netop tror at den der råber højest og maler de grimmeste billeder, han får ret. Kræft..?

I 2004 blev Facebook lanceret, der er sket en del siden da... Things change - keep up!

0 0
Søren 12-05-2011 19:10:21

Hvorfor bringer du emner som Metro, Apple og Facebook op? De har intet med artiklen eller emnet at gøre og måske råber jeg men i det mindste har jeg et argument og erfaring med mening i istedet for dit råberi og pladder hvor du prøver at tale uden om for at få ret...
Hvad vil du overhovedet ha ret i? At Telia ville være bedre som en Metro bane eller hvad?
Og at du først bringer det med kræft op nu viser jo bare at du ikke har læst noget der er blevet skrevet udover titlen på artiklen og mængden af kommentarer.

0 0
Kim 12-05-2011 19:25:40

Søren, denne lille samtale har været meget hyggelig, men den fører næppe nogle vegne. Jeg er bange for at vi kommunikere på så forskellige niveauer, at det er nytteløst at fortsætte.

Forskellen på dig om mig, og grunden til at jeg i sidste ende nok alligevel er den der har mest ret er, at jeg ikke påstår at Telia ikke kan lave fejl. Du mener omvendt at de ikke har eller vil kunne gøre noget rigtigt. Men andre ord satser jeg mine penge på at Telia har tilfredse kunder, hvor du mener at din erfaring fra dengang hvor Facebook dårligt fandtes, og Metroen var forhadt, den kan danne grundlag for at stadigt i dag udnævne Telia til et lortefirma.

Jeg har ikke mere virituelt pap at skære i. Tak for i aften, og hav et godt liv hvor du fortsat kan bære nag - jeg er overbevist om at du nok skal få et lykkeligt liv!

0 0
Søren 12-05-2011 19:38:56

Det er ikke kun mig der udnævner Telia til et lorte firma, det er et hav af kunder og TELIA selv der gør det, ellers ville der ikke være noget problem eller artikel her.
Og dit argument om at jeg ikke mener de kan gøre noget rigtigt er forkert, hvis du havde bare læst noget af det der er blevet skrevet her ville du vide at jeg roste Andreas fra Telia for at være ærlig her i debatten.
Og du kan være ganske rolig, jeg bekymrer mig ikke om din mening om mit liv.

0 0
Kim 12-05-2011 20:23:06

Ok, så tager vi den... Jo, jeg har skam set din "ros" af Andreas. Der har du virkeligt flottet dig. Til gengæld lader det til at du ikke har læst op på mine indlæg. Det er fint nok, det må du selv rode med. Men sten og glashus du ved...

For i mit første indlæg i denne debat, som er 5 min yngre end dit første, der anfægter jeg bla. også selve grundlaget for denne artikel - for det er noget kreativt arbejde der skal til at få en re-branding af en hel koncern, der har mere end 150 mill kunder internationalt, til at handle om et imageproblem i Danmark.

Undskyld mig, men jeg tvivler på at Telias danske direktør har været ude med hatten og sige "de er sure på mobilsiden.dk, kan vi ikke re-brande hele koncernen?".
Jo jeg har læst dine indlæg, de andre "artikeler" her, men jeg er også gået skridtet videre, og har læst det pressemateriale Telia har fremlagt. (her var der gemt et lille tip).

Man sammenligner ofte set at bære nag med kræft. Det ønsker jeg dig ikke.

Det lover jeg er mit sidste ord i denne "debat" med dig. Og jo, du skal nok få lov at få det sidste år - det lover jeg!

0 0
Kim 12-05-2011 20:25:06

Sidste ord... Jeg mente sidste ord...

0 0
Bo 13-05-2011 10:25:18

Kim, det er ret kendt at det er svært at ændre kulturen i et firma. Du kan ændre udseendet på firmaets logo, ansætte flere PR-medarbejdere og få en ny direktør. Men det er stadig de samme medarbejdere, og mange af mellemlederne har stadig de samme vaner, og opdrager de nye medarbejdere på samme måde som de selv er vant til.

0 0
Kim 13-05-2011 11:22:11

Bo, det er bestemt svært at ændre kulturen i et firma, ikke desto mindre bør man se på resultaterne af et forsøg, fremfor at gøre sig klog på noget der skete for 7 år siden. Det er i min verden et fuldstændigt nytteløst "argument" at sige, at sådan var det for 7 år siden, derfor må det være sådan i dag.

Vi ved jo også, at sandsynligheden for at de samme mennesker overhovedet arbejder i virksomheden i dag, den er relativt lille.

I al sin kommunikation om re-brandingen, og i Andreas' indlæg herunder, erkender Telia at der har været ting der kan gøre bedre. Den ovenstående argumentation omkring hvor dårligt det har været, er nytteløs.

Det er fint nok at man ikke vil være kunde igen, det er jo et frit land. Men ligesom jeg ikke ville kunne bruge en 7 år gammel anmeldelse af en restaurant til noget, ser jeg heller ikke noget fundament for at deltage i en debat om verdenen i dag, med nyheder fra 2004.
Det svarer til at sige at Skype er helt vildt dårligt og ustabilt, fordi man prøvede det i 2004.

Giv det lidt tid, tag Andreas op på hans ord, se hvordan status er nu - og kom så med en bedømmelse der kan bruges til noget!

0 0
Gizmo 12-05-2011 17:45:03

Hvis det sidder fast telias DNA, så vil der blive ved med at være det.. Det er svært at se hvad de har være bedre siden 2004, hvis ikke de bliver bedre siden 2004, så er konklusion stadigvæk gyldigt, skrot vil bilve ved med at være skrot.. Jeg vil have ønsker man kan transformere skrot til guldklumpen, men så nogen ting er nok lidt urealistisk.. :)

0 0
Kim 12-05-2011 17:55:49

Jeg ved ikke hvor du kigger så du kan sige at intet er forandret siden '04. Mit gæt vil dog være at der er sket noget; Ellers ville det være de dummeste kunder i verdenen Telia har, og dem ved vi jo godt allesammen at Sonofon gik målrettet efter ;)

Desuden vil du nok blive overrasket over hvad man transformere skrot til nu om dage. Blandt andet guldklumper. Jeg forstår godt din metafor, desværre holder den ikke da man genbruger guld fra skrot ;)

0 0
Emil 12-05-2011 12:19:36

PJ: De gør det af hensyn til persondataloven. Det er f.eks. for at børnene ikke ringer ind og ændre forbrugsloft. Eller for at en random dude der finder din tlf. på gaden ikke ringer ind for at få den genåbnet.

Bo: Jeg synes ikke det er fair at bedømme noget ud fra eksempler der er 10 år gamle. Jeg går heller ikke og bærer nag over lyden på tdc's gamle isdn modems. Når det er 10 år siden er der jo sket rigtig mange tiltag.

Gizmo: Der vil altid være huller i dækningen hos alle selskaber. Nu bor jeg også selv i køge, og på både min bopæl og min arbejdsplads, er jeg heldig hvis jeg har den minimale dækning. De fleste gange har jeg ingen dækning. Jeg har selv 3.
Desuden går der ikke mere end et par måneder før de første 4g telefoner bliver lanceret. Hellere være på forkant med netværket, end at være bagud.

Desuden til jer der hater på telia, så vil der altid være dårlige sager hos teleselskaber. Hvis i mener telia klarer sig dårligere end de andre, med hensyn til dårlige sager, så må der nogle tal på bordet for at vise telia er så dårlige som i påstår.

0 0
Søren 12-05-2011 12:45:56

Tal på bordet?? De har været med i Kontant og det var ikke for deres charmerende logo!
Som nævnt flere gange i den her debat og i artiklen så indrømmer selv Telia at de har et problem.
At supplere den her debat med "tal" vil ikke bidrage noget og vil bestemt ikke stille dit argument i bedre lys.

0 0
Gizmo 12-05-2011 13:12:31

4g telefoner finders ikke, de LTE mobil du snakker om kan ikke køre på frekvens bånd på europa.. Fact er dagens smartphone kører på 3g, og det vil der være en rum tid endnu.. Minimal Telia LTE dækning siger mig absolut intet, at sige til sin kunder "Du kan bare bruge EDGE i sted".. EDGE i 2011, det er skulle pinlig.. Det gælder ikke kun telia, og de gælder alle 4 teleoperatør, i min tilfælde er det telia der stå for skud.

0 0
Søren 12-05-2011 13:21:24

Helt enig, det er nok også derfor Telia var så opsat på at kalde det for 4g istedet for LTE.
Hvad vil de så kalde 4G den dag det rent faktisk kommer? 5G?
Så vidt jeg husker var det kun 3 som satte imod og ville kalde det for LTE...
Syntes det er lidt spild at bruge penge på en LTE telefon hvis det kræver en ny telefon igen at bruge det rigtige 4G. Nu ved jeg ikke så meget om det, kan en LTE telefon opgraderes til at køre på 4G? Hvis ikke kan en LTE telefon da meget hurtigt blive forældet.

0 0
Lecter 14-05-2011 20:32:25

Så vidt jeg husker var det kun 3 som satte imod og ville kalde det for LTE...


Det gjorde 3 så, mens de selv reklamerede for 4G på deres site :)

0 0
Kim 14-05-2011 21:56:19

Jeg husker ALLE de reklamer jeg har set for LTE... alle nul...

0 0
Bo 12-05-2011 13:02:46

En hurtig søgning på Trustpilot viser, at Telia får 5,5, mens Telmore (som jeg har, og altid har været glad for) får 8,9. Deres dårlige karakter på Trustpilot skyldes to ting:
1. Mange folk har haft dårlige oplevelser med Telia.
2. De dårlige oplevelser har pisset folk så meget af, at de har gidet gå ind på Trustpilot og bedømme dem.

0 0
Hotpop 12-05-2011 13:45:31

"
Deres dårlige karakter på Trustpilot skyldes to ting:
1. Mange folk har haft dårlige oplevelser med Telia.
2. De dårlige oplevelser har pisset folk så meget af, at de har gidet gå ind på Trustpilot og bedømme dem."

Du mangler at skrive at mange ikke har vurderet.

Man kan ikke bruge de vurderinger til en skid

0 0
Danni Hansen 12-05-2011 13:10:50

Det samme har Telenor + TDC + 3, så hvis man går efter den er alle selskaber dårlige?

0 0
Bo 13-05-2011 10:22:09

Det er da noget sludder. Telmore får som nævnt rigtig gode karakterer, og det samme gør CBB og Bibop.

0 0
Jesper Funch 12-05-2011 12:14:25

Det vil ikke hjælpe på deres omdømme hvis de ikke gør noget ved deres kundeservice og dækning. Deres kundeservice er altid sure og kan aldrig hjælpe. Der er mange steder de ikke dækker hvor alle andre dækker, specielt i nordsjælland.

0 0
Kim 12-05-2011 12:22:24

Jeg kunne forestille mig, at man ikke ændrer logo og farve og tror at alt er løst med det. Der har været snak om større udbygninger af både 3G og 4G-halløj.
Når man endda erkender at have nogle image problemer, så må man forvente at der også gøres noget ved det. Et tiltag der er nævnt er at få kundeservicen inhouse.

Jeg kan ikke forestille mig at man kun ændrer sit logo.

0 0
Morten 12-05-2011 11:59:33

Selv Viasat har bedre kundeservice en Telia. Når man bl.a. sender en klage mail, får man intet svar retur.

Skoda vil altid være Skoda - og Telia vil altid være Telia.

Punktum.

0 0
Rasmus 12-05-2011 12:10:36

Måske du skulle prøve den rigtige mail? :)

0 0
Søren 12-05-2011 11:29:29

At Telia relancere sig selv, syntes jeg er vildt fedt. Jeg har selv telia abonnement, og kan ikke forstå de negative ting skriver her - bland andet omkring opsigelse, hvilket jo er nemt nok, hvis bare man har ens kundenr. - og at sammenligne et teleselskab med kræft er jo direkte uintelegent skrevet.

Jeg glæder mig til at se, hvad Telias nye fokus kommer til at betyde for mig.

0 0
Søren 12-05-2011 12:20:52

Hvad er der uintelligent ved det?
Når nu dit eneste argument er en negativ konstatering om en person du ikke har mødt kunne du i det mindste stave det rigtigt. Du kan nok se at det ikke lyder særligt intelligent at kalde andre "uintelegent"

Wooooow, så mit problem med opsigelse var simpelthen at jeg manglede mit kundenummer, hvorfor tænkte jeg ikke på det alle de gange jeg snakkede med dem ej hvor er jeg dog dum!!
Det er altså ironisk ment i tilfælde af at du ikke er kvik nok til at opfatte det.
Tror du ikke jeg sku oplyse det HVER gang jeg snakkede med Telia? Ellers har det nok været lidt svært at kommunikere med dem hvis de ikke ved hvem jeg er.
At kunne drage paralleller og at kunne sætte sig ind i andres situationer er typiske tegn på en intelligent samtale. At sige "Du er dum fordi jeg ikke er enig med dig" er en af de mest uintelligente kommentarer man møder på nettet og en af de mest hyppige.

0 0
Rasmus 12-05-2011 12:28:20

Nu var det ikke mig der skrev at du var "uintelegent", men dog er det da ualmindeligt uintelligent, at sammenligne en dårlig oplevelse du har haft hos et teleselskab, med kræft?

Man må håbe at du aldrig bliver ramt af kræft! Selvom det nok først dér ville gå op for dig hvor stor forskellen er!

0 0
Gizmo 12-05-2011 12:51:13

"De mange gange jeg har opsagt mit abonnement hos Telia blev det ordnet med det samme over telefonen, de skulle bare bruge mit kundenr og så var det done. No problem there"

Hvis man er så glad for telia, hvorfor skulle man opsige sin nummer.. Det giver ikke nogen meaning.. Det lugter som en telia kunderservice medarbejde eller en der ansat i telia, prøve at manipulere i den indlæg med fiktiv kommentar

0 0
Søren 12-05-2011 13:13:43

Den her debat har forgrenet sig lidt så jeg tillader mig at citere :)
Hvis man er så glad for telia, hvorfor skulle man opsige sin nummer.. Det giver ikke nogen meaning.. Det lugter som en telia kunderservice medarbejde eller en der ansat i telia, prøve at manipulere i den indlæg med fiktiv kommentar

Jeg tror nu ikke Noia er undercover fra Telia men de kommentarer med at man bare skal oplyse sit kundenummer eller bare skal bruge den rigtige mail lyder godt nok som noget Telia kunne finde på at lukke ud... Kald mig bare paranoid, det er ikke det værste jeg er blevet kaldt idag :)

0 0
Noia 12-05-2011 13:33:44

Det lyder vel som om der er meget svingende kvalitet i deres kundeservice, hvor nogle er heldig og bliver betjent som de skal, og andre er uheldig og får ringe service. Og hvis det tilfældet skal det da klart ændres, så alle får den rigtige service, det burde vel være at forvente af alle selskaber :)

0 0
Rasmus 12-05-2011 13:27:34

Nu arbejder jeg heller ikke hos Telia, men så svært kan det da heller ikke være at bruge den rigtige mail... Jeg har da personligt brugt den flere gange OG fået svar, på mirakuløs vis?

0 0
Søren 12-05-2011 13:39:01

Hvordan kan du vide at personen ikke har brugt den rigtige mail?

0 0
Noia 12-05-2011 13:17:54

Well jeg kommer bare med egen erfaring at manden i kundeservice (hos Telia, TDC, Telenor etc.) beder mig "bare at oplyse mit kundenr" og så er det det :)
Jeg ved ikke hvad de siger til jer :)

0 0
Noia 12-05-2011 13:11:16

Men spøjst at når man har en anden mening end flertallet og kommer med en positiv historie, bliver det opfattet som propaganda og manipulering :)

0 0
Noia 12-05-2011 12:55:31

Jeg er ikke ansat, men køber mobiler rimelig ofte :P Så jeg er hoppet frem og tilbage mellem selskaber hver 6. måned. Så jeg gider ikke have flere abonnementer kørende på samme tid, så derfor opsiger jeg de gamle.

0 0
Søren 12-05-2011 12:39:38

Nu sagde jeg heller ikke at det var dig, jeg kan ikke gøre så meget ved måden svar de ender på listen, det er lidt svært at styre.
Jeg har ikke kræft (så vidt jeg ved) men flere i min familie har haft og er døde af det.
Kræft er en dårlig oplevelse og Telia er en dårlig oplevelse, så hvorfor kan jeg ikke sammenligne dem?

0 0
Noia 12-05-2011 12:44:39

Fordi det er usmagelig at sammenligne et mobilselskab med en dødelig sygdom. Jeg har selv haft kræft, og mistet familie til det. Kræft er jo meget mere end en dårlig oplevelse. Så Telia skal forstås som dødelig?

0 0
Søren 12-05-2011 12:56:35

Nu har jeg ikke sagt at kræft ikke er en dødelig sygdom eller at det ikke er mere end en dårlig oplevelse.
Desuden sammenlignede jeg ikke Telia med kræft men med måden man forsøger at kurere den på.
Desuden syntes jeg heller ikke at din uheldige situation giver dig ret til at sætte punktum i en debat på nettet, der må være bedre ting du kan bruge din energi på.

0 0
Noia 12-05-2011 13:00:01

Hvem sætter punktum her? Det ville da bare være dejligt at læse ordentlig indlæg i en debat som ikke indeholdt usmagelige referencer :)

0 0
Søren 12-05-2011 13:01:17

Så ville det ikke være en debat.

0 0
Noia 12-05-2011 13:04:28

Så for at det skal være en rigtig debat er det ikke nok at komme med sin mening uden at komme med usmagelige referencer mm? Det lyder ikke som en særlig civiliseret debat.

0 0
Søren 12-05-2011 13:37:20

Ja, i en debat skal der være plads til alle former for meninger det er hele definitionen på en debat. Hvis den er civiliseret efter din standard vil den være filtreret for mennesker og meninger du ikke kan lide og så ville den kun handle om dig.
En uciviliseret debat er et paradoks og kan ikke lade sig gøre...

0 0
Noia 12-05-2011 13:42:09

Ofc not, alle meninger skal da der være plads til. Men jeg kan ikke se hvorfor man skal bruge div. udtryk som "Telia er en ondartet kræft svulst i mobil branchen og de sku fjernes med skalpel og udraderes med stråling!" eller folk som bruger mudderkast og tilsvininger som et argument, det virker bare latterligt at man ikke kan finde på andet.

0 0
Søren 12-05-2011 14:01:24

Ugh, tilbage til rødderne...
Det er forståeligt at du fokuserer så meget på kræft delen men jeg syntes egentligt det er morsomt at det er den eneste måde der bliver læst mellem linjerne på mht mit første indlæg.
Man kunne også tænke:
Hmm, ifølge wikipedia beskæftiger Telia omkring 1000 mennesker i Danmark... Har han tænkt sig at parterer 1000 mennesker med små knive og slette sine spor med stråling!! Han er jo vanvittig, han sku meldes til Politiet!

0 0
Noia 12-05-2011 14:13:58

Jeg tager det ikke som en bogstavelig pointe, så ikke noget med at melde dig til politiet :) Men det burde være muligt for en person at debattere på baggrund af sine holding til emnet uden at komme med stupide kommentarer :)
(Dette er ikke kun ment til dig, men div. andre der elsker flamewars herinde ^^)

0 0
Rasmus 12-05-2011 12:52:07

Jeg synes ikke rigtigt det er min opgave at fortælle dig, udover det jeg allerede har forsøgt, hvorfor det er vildt dårlig stil at sammenligne de to ting!

Men hvis jeg havde lavet den sammenligning, havde jeg personligt haft en dårlig smag i munden!

0 0
Søren 12-05-2011 13:48:56

Så ville du heller ikke ha nogen rygrad.

PS. Denne kommentar er ikke ment som en hån mod folk med manglende førlighed, skæv ryg eller andre former for medulla spinalis læsioner men som i udtrykket "Ham der ovre kan aldrig stå bag sine egne meninger, han har ingen rygrad..."

0 0
Noia 12-05-2011 12:25:48

Fair nok du har haft dårlige erfaringer, men du kan ikke regne med at ALLE har dårlige erfaringer, selvom det ser ud til en del på denne debat har. Telia er ikke fuldt ud et dårlig selskab.

0 0
Noia 12-05-2011 11:59:44

Der er åbenbart nogle der har dårlige erfaringer med Telia, men jeg synes de er helt ok.
De har da opført sig glimrende de mange gange jeg har haft dem.
Telenor og TDC derimod har sendt regninger der var for store og kom alt for mange gange.

Og kræft kommentaren var for ringe ja.

0 0
Søren 12-05-2011 12:05:25

Ok, har I prøvet at opsige et Telia abonnement?
Til Martin, du siger du ikke kan kan sætte dig ind i min kommentar og kalder den derfor mindre begavet, snak om ironi...
Selv Telia indrømmer at de har et dårligt omdømme, det har de ikke fået uden grund.

0 0
Rasmus 12-05-2011 12:12:10

Ironi? Det er da helt fair at du har haft en dårlig oplevelse og aldrig vil have Telia igen, sådan noget sker jo desværre engang imellem... Men det ændrer ikke på at din sammenligning med kræft er ubegavet!

0 0
Noia 12-05-2011 12:11:10

Det er klart der er mange der har dårlig erfaring, det bliver vist her. Men jeg vil vise at der også er gode erfaringer.
De mange gange jeg har opsagt mit abonnement hos Telia blev det ordnet med det samme over telefonen, de skulle bare bruge mit kundenr og så var det done. No problem there

0 0
Rasmus 12-05-2011 11:32:34

Enig! :)

Jeg er også Telia kunde og kan slet ikke sætte mig ind i den mindre begavede kræft kommentar!

Jeg har Flex og det betyder at jeg fremover får meget mere, for langt mindre penge end før!

WIN WIN! :D

0 0
Søren 12-05-2011 12:28:34

"Rasmus - Re: Pefekt
Jeg har Flex og det betyder at jeg fremover får meget mere, for langt mindre penge end før!

WIN WIN! :D"


Ikke hvis du skal tro den her anden artikel, så får du ikke en skid:
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/ingen-nye-priser-til-gamle-telia-kunder,lid.15574/

0 0
Rasmus 12-05-2011 12:34:46

Jo :)

Det er kun de kunder der er på andre abonnementer, eks. ON og Xpress.

Flex kunderne bliver migreret over til det nye Flex, ihvertfald hvis de er ude af binding :)

0 0
Gizmo 12-05-2011 10:44:19

Jeg skal i i hvert fald ikke have telia eller callme igen.. Deres 3g dækninger er mild sagt elendigt i roskilde og køge, har være smartphone bruger siden 2007, og værst er deres dækningskort er ikke til at stole på.. LTE i de 4 størst byer er bling bling snak, dagens smartphone kører stadig på 3g.. Føj føje, lad være sige til mig igen at "Du kan bare bruge EDGE i sted".. EDGE i 2011, det er skulle pinlig..

0 0
Kim 12-05-2011 20:38:06

Så lige denne her: :)

http://telia.dk/mobil/kundeservice/drift/swap/

0 0
Gizmo 12-05-2011 22:43:26

Det betyder ikke nogen for mig, det ser ude som at de har prioritere på basestation ved motorvej og landevej fremfor beboelse kvarter, der er intet forbedring på vej til mig.. Det er også lige meget nu, om to uger så skifter jeg tilbage til telenors net med bibob. Det ser ude som flere smartphone og data kunder til 3, oister og bibob i kommende tid.

0 0
Maar 12-05-2011 10:32:04

Er det kun mig, der synes, at det nye design er tudegrimt? Det er da den mest intetsigende grafik, jeg nogensinde har set. Telia, det er en ommer!

0 0
Søren 12-05-2011 10:46:42

Bestemt ikke, men det beskriver da Telia perfekt... Grimt og intetsigende...

0 0
Rasmus 12-05-2011 10:53:00

Eller simpelt og lige til :)

Take a chill pill ;)

0 0
Gizmo 12-05-2011 11:13:44

Det er hel grimt.. 3 og telenor har det mest pæne logo..

0 0
Rasmus 12-05-2011 11:27:01

Et skævt farvet 3-tal er jo nemlig MEGA flot ;)

0 0
Søren 12-05-2011 14:23:15

Meget flottere...
Telia har ikke bare et grimt logo men også en underlig holdning til det. Vidste du at Telia sagsøger andre firmaer der bruger farven lilla i deres logo? Telia er mobilbranchens svar på McDonals...
Så er der navnet Telia, telia er en form for efterladenskab rustsvampe producerer når de æder de træer de gror på :|

0 0
Kim 12-05-2011 17:12:56

Søren - Telia har været lilla een dag. Hvor mange sagsanlæg tror du selv de har nået at sende afsted? Det er da vist mest dine udsagn er er lige så 100% oksekød som McD's burgere...
Det er ganske vidst rigtigt at tyske Telecom sagsøgte Telia for at være pink, men det syntes jeg nu alligevel er hårdt nok at holde mod Telia.

0 0
Kim 12-05-2011 10:11:13

Fra pressemeddelelsen:
"Fra i dag skifter Telia farve fra pink til lilla. Det er et led i en stor re-branding af hele TeliaSonera-koncernen, der skal vise international styrke og lokal ekspertise. I Danmark får Telia ikke bare et nyt design, men også en ny strategi. Telias nye tilgang til markedet er enklere og mere fleksible abonnementer til markant lavere priser - og et farvel til nogle upopulære gebyrer. Til gengæld sænkes niveauet for tilskud til telefoner."

Det er nok en tilsnigelse at mene, at et evt. dårligt omdømme i Danmark, får Telia til at re-brande hele koncernen. Danmark er stadigt kun 6,5 Mill mennesker, TeliaSonera er den 7 største teleudbyder i verdenen... Hvorfor John Strand's ide om at TDC skulle opkøbe Telia også lyder ugennemtænkt. Det er nok nærmere det modsatte der ville ske, da det jo er TDC der er til salg, ikke Telia.

Jeg kan heller ikke helt forstå kritikken af flex abb. Alle selskaber bruger en slags pakker, der er så vidt jeg ved ikke nogle steder man kan bede om at få et abb med 321 Mb data, 847 sms'er og 1½ times tale. Til gengæld er de fleste abb med faste kasser, så selvom man ikke bruger f.eks. data, så "tvinges" det med i pakken.

0 0
Hotpop 14-05-2011 17:37:34

Telias nye abonnementer er da ok.
Som Telenor siger: Velkommen til valgfriheden.

Det er samme setup :)

0 0
Søren 12-05-2011 10:04:53

Jeg er ligeglad med hvor meget de ændrer deres logo, jeg skal ALDRIG tilbage til det firma.
Det tog mig mange måneder og kostede mig mange penge at være en del af det selskab.
Hver gang jeg ringede for at opsige mit abonnement skete der aldrig noget og når jeg ringede til dem havde de aldrig hørt om at jeg havde bedt om at få det opsagt og hvis jeg bad om at få en bekræftelse på opsigelsen sagde de enten at sådan en service tilbød de ikke eller også sagde de bare ja og så fik jeg aldrig noget brev.
Det var først da jeg truede med bål og brand og fjernede dem fra min betalings service og nægtede at betale regninger at det mareridt stoppede.
Telia er en ondartet kræft svulst i mobil branchen og de sku fjernes med skalpel og udraderes med stråling!

0 0
Bo 12-05-2011 10:00:51

Jeg skifter aldrig til Telia igen. Selvom det er næsten 10 år siden jeg havde dem, var deres "kundeservice" så elendig at jeg aldrig igen vil opleve noget sådan. Det tog mig et halvt år at få opsagt mit abonnement og få Telia til at stoppe med at sende fuldkommen ukorrekte og opdigtede rykkere for regninger jeg ikke skulle betale.

Telia har bevidst haft en strategi der gik ud på at holde på kunderne for enhver pris og klemme så meget ud af dem som muligt. Den strategi giver selvfølgelig bagslag, og jeg vil personligt aldrig nogensinde overveje dem igen.

0 0
12-05-2011 09:26:19

Hvis Telia vil relancere sig selv så kommer her et tip, træd ud af branchens rådne skygge og skab tillid til kunden. Alt det andet giver ikke Telia et bedre rygte, det virker bare fesen. Folk får ikke ny tillid fordi de ser et nyt logo og et, jf John G ikke gennemtænkt, nyt abonnement.

Telia demonstrerer hvorfor de er i krise, de det formentlig dårligste rygte i en branche som ser ud til at dyrke dårlig tillid. Telia har haft mange dårlige sager så her kommer endnu et, overhold loven, lad være med at løbe fra ansvaret når i sender tilbud ud til kunderne som i ikke kan stå inden for, skulle det alligevel ske så bid i det sure æble og smil.

Så længe jeg ikke hører noget om bedre kundeservice, overholde loven og erkendelse af egne fejl så er og forbliver Telia bare Telia det har de ikke ændret på så de har ikke fået mig nærmere som kunde tværtimod.

0 0
PJ 12-05-2011 08:30:16

Kan de jo starte med ikke at forlange CPR nummer.

0 0
Hotpop 12-05-2011 12:54:46

Så de må ikke undersøge om du står i RKI???
Det forstår jeg ikke....

0 0
PJ 14-05-2011 12:47:13

Holle:
Så de må ikke undersøge om du står i RKI???
Det forstår jeg ikke....


Det må de da godt.

0 0
Hotpop 14-05-2011 17:33:49

Så lad være med at bitche over det.

nemID kan ikke bruges til det du foreslår.

0 0
Carsten 12-05-2011 21:20:20

Enig. Hvad pokker skulle alternativet være.

0 0
PJ 14-05-2011 12:47:58

Carsten:
Enig. Hvad pokker skulle alternativet være.


Hvad som helst som ikke kræver CPR (som kan og bliver misbrugt i stor stil).
Det kan jo bruge NemID nu vi alle tvinges til at have det.

0 0
Carsten 15-05-2011 23:45:53

PJ - der er noget, du helt grundlæggende misforstår her.

Er du overhovedet klar over, hvad der er, dit CPR-nummer bliver brugt til? Det tror jeg ikke, for så ville du vide, at der ikke findes noget alternativ...

0 0
Kim 14-05-2011 21:55:08

Hvem beder om NemID? Det er godt nok lang tid siden jeg har ansøgt om nyt abb, men hvem bruger andet end CPR?

0 0
Hotpop 14-05-2011 22:28:08

Ingen beder om NemID.

0 0
Rasmus 12-05-2011 08:24:09

Det undre mig at når man vælger at "købe" en LG optimus 2x står en mindste pris med FLEX. Når man så klikker videre viser det sig at abonnementet ikke er med i denne pris. Er det ikke netop det 3 blev politianmeldt på tidligere i denne uge?

0 0
Kim 12-05-2011 11:44:35

Tror du skal kigge på det igen. Mindste pris for 6 mdr står til 4.574,50 kr - telefonen står til 4.236 kr. - altså er der 338,50 kr i diff.
Vælger man et det billigste abb, hvor der er inkluderet noget SMS som det eneste, så lander prisen på 338,50 kr for de 6 mdr.

0 0