Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   De første danske priser på Nexus 4

De første danske priser på Nexus 4

Det er allerede nu muligt at forudbestille LG Nexus 4 hos udvalgte forhandlere, og prisen, den er attraktiv.

LG’s Nexus 4 blev for nyligt offentliggjort selvom Google havde aflyst sit Android-arrangement, det betød at de nye produkter ikke fik lige så megen opmærksomhed, som under en normal lancering.

Men det har ikke afholdt de danske forhandlere fra, at være klar med forsalget af den nye Nexus enhed fra Google og LG.

Det første teleselskab til at have Nexus 4 klar til forsalg er 3, der allerede samme aften som lanceringen fandt sted havde produktet klar i deres net-butik, mindstepris med abonnement er 4.468 kroner.

Bestiller man mobilen hos 3 inden den 14. november, følger der en gratis trådløs lade-station med til en værdi af 599 kr.

Teleselskaberne

Ud over teleselskabet 3 ser det ikke ud til at de danske teleselskaber er særlig modtagelige overfor den nye Nexus mobil.

Hos Telia og TDC er melding klar, de har ingen intentioner om at tage LG Nexus 4 ind i deres sortiment.

Desværre har det ikke været muligt at få en udmelding fra Telenor. 

Danske net-butikker er klar

Men det er ikke kun 3 der er klar med forsalget af mobilen, flere danske webshops begynder også at melde sig klar til salget af LG Nexus 4, blandt andet Proshop, der allerede er i gang med forsalget af mobilen. 

Priserne hos de danske webshops starter ved 3.999 kroner uden abonnement.

En pris der må siges at være lav for en topmodel, hvor priserne på lanceringstidspunktet normalt er i området af 4.400 til 5.000 kroner.

Læs også:
- LG Nexus 4 kan oplades trådløst fra salgsstart
- Google Play Store har nu 700.000 applikationer
- USA-priserne på Googles nye Nexus-serie
- Her er specifikationerne på Nexus 4, 7 og 10
- Overblik: Hvad er nyt i Android 4.2
- Ny Nexus 7 tablet med mobil internet-adgang
- Google lancerer Nexus 10
- Nexus 4 fra LG og Google er nu officiel

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Onkel_Per 07-11-2012 19:54:32

Sammenligningen med biler holder jo ikke en meter.
Da der er vildt store afgifter på biler herhjemme.

Sådan er det jo ikke med mobiler.
Og som jeg skrev lidt tidligere, så kan man finde tilsvarende nye mobiler som har nærlig samme pris i f.eks. DK og UK.

0 0
Jacob Smidt 07-11-2012 11:12:57

Hej allesammen.

Tak for jeres kommentar.

Google sælger ikke LG Nexus 4 igennem Google Play herhjemme, derfor er det ikke rimeligt at lave en prissammenligning herom.

Det er netop også derfor at vi kun har dannet prisgrundlaget ud fra de danske forhold.

Langt de fleste mobiler der er til stede i Danmark er også købt i Danmark igennem danske butikker.

At begynde at lave sammenligningen mellem danske prisforhold og udlandske prisforhold er ikke realistisk da der er urimelig mange forhold der kan danne grundlag for prisforskellen.

Se det lidt ligesom med biler, I alle ved at man herhjemme betaler en langt højere pris for en Highline VW, eller en Audi eller Mercedes end man gør i langt de fleste andre lander i europa. Men står I ved en forhandler og siger den er ALT for dyr, og brokker jer fordi I kan få den i tyskland til halv pris??

That's life, og det kan vi, uanset hvor meget vi end gerne ville, ikke lave om på. Ligesom vi ikke kan lave om på priserne på de danske mobiltelefoner.

Til slut kan det også lige siges at vi endnu ikke har fået den officielle danske pris offentliggjort fra LG endnu.

Det betyder at priserne her står for egen regning hos de enkelte udbydere, indtil LG offentliggør de rigtige priser.

Kan godt forstå jeres vrede over den store prisforskel, men den kan vi og vil vi ikke tage skylden for.

0 0
Teddy 08-11-2012 01:26:53

Hvad skal vi med dit ævl om bilpriser ? hvis vi fjerner vores afgift (som ikke eksistere på mobil telefoner) er biler faktisk billigere i DK end i tyskland..

Det er netop også derfor at vi kun har dannet prisgrundlaget ud fra de danske forhold.

Langt de fleste mobiler der er til stede i Danmark er også købt i Danmark igennem danske butikker.

Læs mere: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/de-forste-danske-priser-pa-nexus-4,lid.24301/#ixzz2BaNtj5OR


ud fra hvad vurdere du prisen er rimelig ? nexus 4 er produceret til at være så billig som mulig.. hvilket også ses på uas pris 349$, til sammenligning koster den nye Ipad mini 329$ som blir til ca 2500 kr her hjemme

Kan godt forstå jeres vrede over den store prisforskel, men den kan vi og vil vi ikke tage skylden for.


Tror nu mest "vreden" er over din konklusion på prisen er rimelig

0 0
JB 07-11-2012 18:00:58

"Se det lidt ligesom med biler, I alle ved at man herhjemme betaler en langt højere pris for en Highline VW, eller en Audi eller Mercedes end man gør i langt de fleste andre lander i europa. Men står I ved en forhandler og siger den er ALT for dyr, og brokker jer fordi I kan få den i tyskland til halv pris??"

Hej Jacob

Det var sjovt præcis samme retorik jeg brugte over for dig, da du anmeldte Netflix, hvor du havde den stikmodsatte holdning. Man har åbenbart et standpunkt til man tager et nyt, men det har da ikke fået dig til at revidere din Netflix anmeldelse...?

0 0
Morten Pedersen 07-11-2012 12:10:42

Hej Jacob.
Selvfølgelig er prisen højere i Danmark.
Derfor er de andre kommentarer om en alt for høj pris dog ikke urelevante. Udenlanske medier har skrevet om hvordan at i lande som Spanien, hvor mobilen kan købes i gennem Google(€299-349), har LG udsendt en anbefalet prissætning på €599(!!) til de spanske teleudbydere.
Dette har fået et spansk teleselskab til at boykotte telefonen. Derfor synes jeg også det ville være rimeligt at i, som jeres læseres repræsentanter, gik i flæsket på LG og efterlyste en forklaring på den skyhøje pris.
http://pocketnow.com/2012/11/05/lg-nexus-4-insane-prices-europe


Mvh Morten

0 0
Jacob Smidt 07-11-2012 16:57:56

Hej Morten.

Kan godt se dit argument, men da LG stadig ikke har oplyst nogen dansk pris for Nexus 4, har vi ikke noget at kunne klantre dem for.

Kommer de med en officiel dansk pris som er langt højere end hvad vi ser i Google Play skal vi selvfølgelig nok spørge ind til hvorfor, men indtil da kan vi i Danmark ikke bruge prissætningen i udlandet til noget relevant.

0 0
Jesper 06-11-2012 15:58:54

Så kender man da det firma man har lært at hade som pesten. ;-)

Jeg troede ellers lige jeg skulle til at tage dem til nåde efter deres 2X fadæse. Det bliver så ikke i denne omgang.

0 0
Mads 06-11-2012 13:22:38

På XDA-developers er der en diskussion om prisen udenfor Google Play store er uacceptabel høj. Eftersigende skulle det være LG der har prissat dette.
Carphonewarehouse i Spanien har boykottet salg af Lg Nexus 4, da prisen er dobbelt så høj (600€) ift. prisen i Google Store (300€). Jeg begriber ikke, at man kan skrive en artikel hvor man beskriver telefonen som lavt prissat, når det er en fordobling af den oprindelige pris som Google har annonceret. Dette er grotesk og burde ikke finde sted.

Jeg køber den i Tyskland eller England. Det er simpelthen hul i hovedet at forlange så meget, bare fordi Google Play store endnu ikke er udbredt til andet end de største lande.

0 0
Jesper 06-11-2012 12:49:00

Er helt enig med de øvrige kommentarer.
Jeres vurderingen af prissætningen som "rimelig" er helt i hegnet.

LG eller forhandlerne bør hænges ud for den eksorbitant høje pris.

0 0
Onkel_Per 06-11-2012 12:33:10

Har kikket lidt rundt.
Samsung Galaxy SIII koster ca. det samme i UK og DK (3)
Samsung Galaxy Note II er lidt billigere i DK (3)

0 0
Onkel_Per 06-11-2012 12:28:59

Gad vide hvad det har kostet 3 at få denne artikel skrevet?

0 0
Lasse Poulsen 06-11-2012 09:05:32

Hvordan kan man kalde en pris på 4000 kr attraktiv, når man i fx tyske Google Play kan købe Nexus' for 300€?!

Gå nu LG Danmark/Nordic lidt på klingen mht. pris! Hvorfor skal de ligge så højt??

Lasse

0 0
Søren 11-11-2012 18:20:32

Jeg har skrevet en guide til at købe telefonen gennem den engelske Google Play Store.
Det kræver kun lidt teknisk snilde og 10 min.:
http://blog.konscript.net/2012/11/sadan-kober-du-din-nexus-4-i-udlandet-til-spotpris/

0 0
Lindberg 06-11-2012 18:01:42

Helt galt er sige 4.000 er rimelig når man ser på priserne google sælger til. Foretages der nogen som helst research på den her side??

Den er til gengæld voldsom attraktiv hvis man kan få den til omkring 2.700 kr. som den koster hos google, hvis man køber i USA eller Tyskland.

0 0
06-11-2012 09:18:20

Det er så latterligt. Håber google play devices snart kommer til DK.

0 0
hellas7 06-11-2012 10:07:04

Synes også det er i overkanten at kalde Nexus 4 billig, da den ikke kommer med LTE og kun har 16 GB indbygget hukommelse når man sammenligner med fx en Galaxy Note eller Lumia 920

0 0
Jacob Hultmann 06-11-2012 12:56:42

Tror I ikke bare, man kan købe den på Amazon eller sådan noget, når den kommer? Så slipper man i hvert fald for at betale 3999 kr. for den.

0 0