Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Del dit dataabonnement på to SIM-kort

Del dit dataabonnement på to SIM-kort

Teleselskabet Telenor er nu klar med et nyt data-abonnement, der kan bruges til din tablet og smartphone samtidig.

Nu kan du med ét abonnement fra Telenor få data til at gå på internettet fra både din mobil og din tablet. 

Kunder, der har et flatrate dataabonnement hos Telenor får mulighed for at købe abonnementet “DobbeltSIM”. Dermed får man et ekstra SIM-kort med til det samme abonnement, og kan nu bruge data fra samme konto i både tablet og smartphone.

Abonnementet koster 12,5 kroner/mdr., og kan opsiges med 30 dages varsel.

Læs mere om 'DobbeltSIM'-abonnementet.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

primestr_ 19-05-2011 03:02:06

Jamen det var da på tide.. Jeg efterspurgte dette for lidt over to år siden.. Den gang kunne mit daværende selskab ikke forstå hvorfor jeg ville have to simkort..

Jeg synes det burde være standard. evt. en lille merpris, bare gi os det..!

0 0
ronja 17-05-2011 21:10:40

Jeg synes det er vildt fedt at man nu kan få det samme telefon nr. til både sin tablet og sin mobil, det har jeg fandme savnet... jeg synes det er smart at man kan splitte sit abonnement..

0 0
Carsten 17-05-2011 22:49:27

Næ, man kan ikke have det samme mobilnummer på 2 simkort. Hvor har du fået den opfattelse fra?

Et kort #2 vil altid have sit eget mobilnummer.

Det kan sagtens faktureres under ét abonnement, men det er jo en anden sag.

0 0
ronja 17-05-2011 23:06:36

I know det er et underligt sted at finde det, men på http://www.telenor.dk/privat/mobilt_bredbaand/mobilt_bredbaand/dobbelt-sim/

står der: Med Dobbelt SIM får du et ekstra SIM kort (bikortet) til det samme nummer som dit hovedkort. Bikortet kan bruges til det samme som hovedkortet – tale, sms, mms og data. Du kan kombinere Dobbelt SIM med alle Telenors private mobilabonnementer og tillægsprodukter.

Så ud af det læser jeg i hvertfald at man får et ekstra sim kort med samme nummer som hovedkortet.. ret mig gerne hvis jeg tager fejl..

0 0
Carsten 18-05-2011 00:29:42

Du tager fejl, men jeg kan godt forstå, du har opfattet det sådan. Det, der er vigtigt, er at trafikken bliver faktureret under hovednummeret, som jeg antydede ovenfor.

Læg fx mærke til følgende passage fra dit link:

Sms’er/mms’er bliver ikke sendt videre til bikortet, hvis hovedkortet er slukket. De skal sendes direkte til bikortets nummer.

Det efterlader vist ingen tvivl om, der dermed er tale om 2 numre :o)

TDC havde i mange år en lignende løsning (ved navn "Dobbeltkort"), men har fornyligt droppet den. Det bliver interessant at se, om den bliver relanceret - specielt i lyset af 3s kommende løsning med datadeling på ekstra simkort, som jo ser rigtig fornuftig ud.

0 0
ronja 18-05-2011 09:52:42

Du har ret!
jeg spurgte telenor idag, som siger at der er 2 numre, men med en videre stilling, hvis hovedkortet ikke besvares... desværre, synes lige der blev slået to fluer med et smæk, hvis man både fik 2 sim med samme nummer og det blev faktureret på samme abbonnement..

0 0
Bo 17-05-2011 17:34:38

ide'en er gode nok men der et tilbagevendene problem med dette alle mobiler med Android 2.2 eller derover har kan bruges som WiFi hotspot og efter den sidste opdatering af Iphone kan den også.

så hvorfor betale havde et ekstra abonnement?

men ide'en kan bruges hvis man har en anden type mobil f.eks. nokia/windows eller Blackberry..

0 0
evilguy 17-05-2011 13:11:56

@May-> Du skal lige have rettet artiklen. Prisen 12,50 kr./mdr. resten af 2011 og herefter 49 kr./mdr.
De 12,50 kr. er altså et kampagnetilbud og den normale pris er 49 kr. pr. måned.

0 0
David K 17-05-2011 13:38:58

Så det pludselig knap så fed en ide...

0 0
Per 17-05-2011 13:54:17

49 VS 12,5 .. Who cares? det gør da ikke den store forskel anyway?

Jeg kan godt li idéen :)

0 0
evilguy 17-05-2011 14:04:07

Jo det gør en meget stor forskel.
For 50 kr. kan man få 2 GB data hos OnFone, hvilket er mere end rigeligt til langt de fleste tablet brugere. Jeg faktisk så kan de fleste nøjes med 1 GB data til kr. 25,-
Ideen er god, men hvorfor pokker skal man betale en straf-afgift på kr. 49,- for et ekstra kort? HVORFOR?

0 0
Morten 17-05-2011 23:11:03

Den samme løsning kommer hos 3 i slut-juni for Kr. 0,00 :-)

0 0
Hotpop 11-06-2011 11:43:44

Hvor på 3.dk står dette?

0 0
Carsten 14-06-2011 20:12:45

Det tog mig ikke mange sekunder at finde :o)

http://www.3.dk/Privat/mobil/3datadeling/

0 0
Hotpop 14-06-2011 22:33:42

Nej kun 3 dage... ;)

0 0
Carsten 14-06-2011 23:21:13

Hehe, touché :p

0 0
Hotpop 15-06-2011 08:17:14

Men tak for link :)

0 0
David K 17-05-2011 14:14:36

Lige mine ord :)
Men Danmark er jo afgifternes land, så vi kan lige så godt smide buksen og bukke os...

0 0
David K 17-05-2011 12:30:10

Fin ide :)

0 0