Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Den første smartphone fra Sony - Xperia S

Den første smartphone fra Sony - Xperia S

Sony har droppet Ericsson-navnet, og er klar med den første smartphone under brandet `Sony´. Mød "Xperia S".

Sony Xperia S. (Foto: Sony).
Sony Xperia S. (Foto: Sony).
Foto: Sony

Under forbrugerteknologimessen CES i Las Vegas har Sony i nat (dansk tid) netop præsenteret deres første smartphone i Xperia NXT series, som får navnet Sony Xperia S.

I oktober måned offentliggjorde Sony, at de havde købt Ericsson ud af Sony Ericsson-samarbejdet, og Xperia S er altså den første Xperia-telefon, som kun bærer navnet Sony.

Ericsson blev købt ud af Sony Ericsson, så der kunne blive en større helhed i Sonys produkter, det betyder også vi skal forvente telefoner og tablets bliver mere integreret med den øvrige underholdnings-elektronik i deres sortiment.

Xperia S er en del af designlinien Iconic Identity

Med Xperia S introduceres en ny designlinie, som Sony kalder Iconic Identity.

Designet vil gå igennem på de øvrige Xperia telefoner i NXT-serien. Dette er for at skabe et genkendeligt udseende på telefonerne.

Det transparente element på telefonen giver en lethed, som skal være med til at fremhæve displayet – foruden det også giver forskellige lyseffekter og integrerer antennen.

Xperia S – er Xtream spændende

Xperia S er som de tidligere Xperia-modeller en Android telefon, og den kommer i salgsæsken med Android Gingerbread 2.3, men der loves indenfor få måneder en opdatering til Ice Cream Sandwich 4.0.

Den har en 4.3 tommer skærm med Mobile BRAVIA Engine (opløsning 1280 x 720 pixels) og et 12 megapixels kamera, som er hurtig til at tage billeder. På halvandet sekund kan du fra standby-mode til at have taget et billede.

Der er også blevet plads til en 1.5 GHz dual-core processor, og indholdet kan nemt deles fra Xperia S til flere skærme f.eks. fjernsyn, tabletten og computeren.

Telefonen har også adgang til Sonys musikstreaming tjeneste Music Unlimited, der også kommer til Danmark.

Sony Xperia S kommer på markedet i første kvartal af 2012. Prisen er endnu ikke oplyst.

Læs også:
- Web-TV: Se Sony Xperia S
- Se specifikationerne på Sony Xperia S

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

SaL^ 10-01-2012 17:51:57

Hvorfor er der stadig et Ericsson mærke på?

0 0
Henrikmand 11-01-2012 07:04:03

Jeg sidder og kigger billeder og video..... Jeg kan simpelthen ikke finde noget Eriksson logo.

0 0
Carsten 11-01-2012 17:56:03

@Henrikmand - på mobilens bagside ses det letgenkendelige Sony Ericsson logo. Mon ikke det er det, der hentydes til?

0 0
SaL^ 11-01-2012 18:05:51

Netop.

0 0
TechnoSmølf 10-01-2012 19:53:56

Kan være det forekommer som da T68 (Ericsson) og T68i (SonyEricsson)kom.

Dog fremtræder Xperia S på SonyEricsson.dk

Men selvom at Sony har købt Ericsson ud officielt, kan det jo godt være Ericsson arbejder med i kulisen stadigvæk.

0 0
serpent 10-01-2012 17:06:35

Hvilken skærmtype? Pen tile eller RGB?

0 0
Morten R. Hansen 10-01-2012 11:19:45

Nu bliver både kærestens Sensation og min 4S´er skiftet!!!

0 0
mathias rasmussen 15-02-2012 08:29:32

min SE ARC bliver også skiftet;)

0 0
David 10-01-2012 22:12:22

Det gør min ikke, jeg har ikke råd til at købe en ny telefon, hver eneste gang der kommer en ny topmodel ;)

0 0
Robert 10-01-2012 11:18:59

...af kvalitet :) Den der ville jeg helt sikkert ikke være flov over at vise frem på cafe'en

0 0
tomyota 10-01-2012 16:41:50

jamen skal du da ikke ringe med den?Ellers køber du da bare en fakedemo.....de koster 25 kr....og sikke en masse forskellige du så kan VISE frem....helt ærligt....kom til dig selv....!

0 0
Michael 10-01-2012 12:38:39

Ja det kan du bilde mig ind. Går man i dag ind på en cafe og køber sig en kop kaffe, sidder stort set alle unge begravet med næsen i smartphones og computere.
Helt ærligt så syntes jeg det er ret morsomt. For hvor mange af dem der gør det, foretager sig noget fornuftigt med deres elektroniske dims imens de sidder dér? Det er et minimum!!

Jeg har ofte overset hvad det er man foretager sig - jeg lurer ikke, det er bare svært at undgå - og det er i 95 % af tilfældene fuldstændig ligegyldige ting. Eller sagt på en anden måde: Ikke noget man behøver hive sin smartphone op af lommen eller slæbe sin computer med på cafe for.

Altså: Kun et fåtal har et reelt behov for at sidde på en cafe og glo i sin smartphone eller computer. De fleste gør det fordi det er ”smart”!

Det er for øvrigt det sammen med selve cafebesøget og kaffen. De fleste går ikke på cafe fordi de trænger til en kop kaffe, men fordi det er ”smart”. Det vidner bestillingerne også om. Kun et fåtal køber kaffe. Oftest er det alle mulige andre tivoli-drikke.

0 0
David 10-01-2012 22:14:55

lol.. hygger de sig? eller er det lige meget, bare man opfører sig på en bestemt måde? hold da op mand, du er nederen at høre på..

0 0
Kristoffer 10-01-2012 19:13:35

Der var vidst en der havde brug for at komme af med nogle frustrationer... genial kommentar lenni, kan ikke lade vær med at tænke på de skønne morgentyper der dag ud og dag ind SKAL sætte sig i stillezonen om morgenen for derefter at mumle og skule efter enhver person der, gud forbyde det, skulle komme til at sige en lyd!

0 0
lenni 10-01-2012 16:56:35

Det er da godt,at vi har folk til at bestemme hvad der er "fornuftigt" at bruge sin tlf til! magen til malplaceret surt opstød..smut ind i stillekupeen og surmul bag din avis.

0 0
Henrikmand 10-01-2012 10:51:46

Hole s...! Den er flot!

Endelig - ENDELIG - noget nyt at se på :o)

0 0
Hans Jákup Danielsen 10-01-2012 10:38:07

vi har efter hånden alt for mange produkter der hedder noget med S

0 0
Villiam 10-01-2012 09:51:42

gamle sony mobiler var også en del smartere end de andre aktuelle mobiler på markedet dengang, så jeg tror det skal hedde deres første android mobil :)

0 0