Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Den nye iPad har ikke varmeproblemer

Den nye iPad har ikke varmeproblemer

Den nye iPad er slet ikke den værste varmesynder, viser en amerikansk undersøgelse. Det er Android derimod.

Den seneste uges tid er nettet gået i selvsving over varmeproblemer i den nye iPad - ja, selv den amerikanske forbrugerorganisation Consumer Reports har været med i hylekoret, efter at de fik klemt temperaturen på en iPad op på 46 grader, ved at presse den med 3D-spillet Infinity Blade II i 45 minutter, mens den ladte op i en stikkontakt.

Men. Det viser sig nu, at iPad'en måske slet ikke er den værste synder. I hvert fald ifølge det amerikanske magasin Wired, der har sammenlignet varmen fra en iPad med fem andre tablets. Og her ligger den nye iPad lige i midterfeltet.

Wired har testet temperaturen på seks tablets ved at afvikle 3D-spillet Dead Space i op til 45 minutter på hvert tablet. Dead Space er valgt, fordi det kan afvikles på både iPad, Android og BlackBerry. Og her er resultatet:

1. Asus Transformer Prime (36,6 grader)
2. Kindle Fire (35,5 grader)
3. BlackBerry PlayBook (35 grader)
4. Den nye iPad (34,4 grader)
5. iPad 2 (33,8 grader)
6. Acer Iconia Tab A200 (32,2 grader)

Du kan læse hele undersøgelsen her.

Den amerikanske - ganske uvidenskabelige - undersøgelse stemmer i øvrigt meget godt overens med T3-redaktionens erfaringer med den nye iPad. Den bliver varm, bevares, men forvent ikke at stege æg på den ...


Har du fået fingrene i den nye iPad og har du oplevet varmeproblemer? Skriv med i kommentarfeltet nedenfor.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Katron 28-03-2012 01:41:12

Tja elektronik bliver varmt ved brug. 46 grader for en tablet er for meget, men helt ærligt, hvor mange bruger deres tablet til avancerede spil??

Det er muligt jeg er helt ude i skoven på det punkt, men når deres skal games seriøst, så er det foran pc'en, hvor man har stor skærm, tastatur og mus.
Tablets er som smartphonen, ikke konstrueret til at spille store grafiktunge spil.
Om jeg sidder med min N8 eller min ipad, så er det kun "dumme spil" der spilles herpå. Angrybirds, motocrossmadness etc. Det er spil der er dejligt nemme og meget bedre at spille med gyrometer og touchskærm.

Mon ikke tablets er ved at ramme den samme mur som de bærbare computere for mange år siden. Med alt det hardware man propper i, så bliver næste trin at få monteret noget aktiv køling istedet for passiv.
Om man så vil have en tablet med en støjende blæser, må så være op til den enkelte bruger, men det skal nok komme.

0 0
Benjamin Jensen 28-03-2012 02:30:47

Tak Katron, for at oplyse om det mest åbenlyse, som alle de andre ikke har set endnu.

Jeg har selv købt den nye iPad, og jeg har også oplevet at den kan blive varm, men ikke så varm som min iPhone er blevet ved f.eks. navigation eller Infinity Blade. Jeg har prøvet sidstnævnte på min iPad, og jeg synes nu ikke den bliver særlig varm.

Men det er da klart at der vil blive varmeproblemer, når man putter en så kraftig GPU i. Problemet vil også komme med CPU, når den runder de 2 ghz og evt. med quadcore. Det store spørgsmål er så hvordan man løser det problem. Jo, Intel løste det ved at starte helt forfra med deres processor efter den varme satan til Pentium 4. Det vil med garanti også ske her, for jeg tror ikke på aktiv køling på en tablet.

0 0
27-03-2012 17:00:49

Kan godt se at i her har fået fat i et fuldstændigt objektivt medie til at teste :-)
Lige et link til deres gadget artikler:

http://www.wired.com/gadgets/

Ja det vist et overtal af artikler fra en vis producent.

0 0
Mazzen 27-03-2012 10:41:53

Set i forhold til de artikler Wired er kommet med, så virker de ligeså meget som Apple folk som nogen af folkene her på siden, og som jeg ser det, så vil selv den værste synder på Android med hele 36.6 ikke noget sammenlignet med at hvis den nye Ipad er kommet helt op på 46 grader, så som jeg ser det så er det ikke en test som kan sammenlignes, da problemet ligger i at ipad i nogen spil bliver mere varm end den burde, og nu skydes der med spredehagl for at fjerne opmærksomheden på det problem, de med stor sandsynlighed vil benægte eksistere trods de beviser forelægger fra blandt andet som i selv nævner Comsumer reports.

0 0
David 27-03-2012 12:34:19

46 grader er vis du presser GPUen til max OG lader samtidig. Det ville være lidt underligt hvis den IKKE blev varm, så ville jeg synes at de ikke havde presset hardwaren nok.

0 0
Søren D 27-03-2012 13:18:15

Spot on - Iflg. Macrumors.com var det når man spillede krævende spil OG ladede samtidig, eller forsøgte at lade,,, for der var tilsyneladende ikke processorkraft til begge aktiviteter samtidig - men nu har multitasking jo aldrig været et issue på Ipad ;-)

"Potentially more interesting is Consumer Reports' note that their new iPad didn't charge at all when the game was running. In fact, the battery continued to drain slightly under the extremely heavy CPU and GPU load from Infinity Blade II.

It seems that under extremely heavy processor usage, the iPad is unable to draw sufficient power from its USB connection to both power the device and charge the battery simultaneously."

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1345556

0 0
JP 27-03-2012 13:29:57

Fra samme forum
"I saw the charging issue when using a 5w supply, but the 10w supply seems to always be able to charge it, though it is very slow to charge when running.

I wonder if CR had it plugged into a PC (most are only 5w ports), or had accidentally used an old 5w ipod charger (they look the same) like I did.

Even on a 10w supply though, the charging time is significantly longer. You won't be 'topping off' in between plane flights, particularly if you have it turned on."

0 0
hellas7 27-03-2012 13:42:26

Et spørgsmål til alle non stop haters mod ipad:

Hvor mange gange om dagen sidder I i 45 minutter og spiller dét mest krævende spil udgivet til jeres tablet (Infinity Blade der ikke findes på android....) samtidig med at i charger den?

Ligger altid og gamer i sofaen (også længere end 45 minutter) og ja, den er ikke køleskabstemperatur bagefter, men det har ingen af mine tablets været.

0 0
emiljohnsen 27-03-2012 20:57:16

Det er nemlig rigtigt! Og den bryder jo heller ikke op i brand ved 45 grader -.-

0 0
Karim 27-03-2012 20:11:02

hvis jeg er hjemme ser jeg da heller at jeg oplader den imens jeg spiller for at være sikker på jeg ikke bliver afbrudt (ligesom jeg gør med min mobil)

0 0
Mikkel Andersen 27-03-2012 10:37:49

Det er jeg i hvertfald, hvem skal man tro?

http://www.pcworld.com/article/252504/not_so_hot_new_ipad_heat_levels_comparable_to_android_tablets.html

0 0
Mark 27-03-2012 10:26:21

"Hylekoret" - Det var da fandens til mærkat at sætte på iPad-brugerne (og det siger jeg som Android-mand). Men ja, hvorfor ikke skyde med skarpt mod sine egne :)

0 0
Footiefan 27-03-2012 10:39:33

Er det ikke (mest) tech-siderne, aviser osv., der er fløjet med på den her. Vel ikke så mange alm brugere der har udtalt sig om "problemet"

0 0