Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Den nye iPhone er lige så hypet som tidligere

Den nye iPhone er lige så hypet som tidligere

For teleselskaberne er det tydeligt, at kundernes interesse for iPhone ikke er blevet mindre siden sidste år, selvom der på mange måder kun er tale om en opgraderet version.

Der var stor interesse for den nye iPhone 4S op til salgsstarten fredag den 28. oktober, hvor flere hundrede danskere lå i kø foran teleselskabernes butikker rundt om i landet, for at sikre sig ét af de første eksemplarer.

Interessen var ikke mindre i år, selvom der har været meget snak om, at folk var skuffede over der ikke kom en iPhone 5. Det fortæller Mohammad Kaddoura, distriktchef for Telias butikker til Mobilsiden.dk.

-”Det er lykkes Apple at få lagt fokus på de nye funktioner, som den forbedrede hastighed, den længere batterilevetid, og den nye antenne,” fortæller han, kort op til salgsstarten.

Køen foran Telias butik var i store træk lige så stor i år, som den var sidste år, ved salgsstarten af iPhone 4.

Dem der står i kø udenfor er dem, der virkelig går op i Apple, pointerer Mohammad Kaddoura, distriktchef for Telias bitkker. 
Dem der står i kø udenfor er dem, der virkelig går op i Apple, pointerer Mohammad Kaddoura, distriktchef for Telias bitkker. 

Ingen blærerøvs-effekt

Det, at det ydre er det samme på iPhone 4S, som på forgængeren, sorterer nogle købere fra, mener Stine Green Paulsen, kommunikationschef hos 3.

-”Der er jo ikke umiddelbart nogen forskel at se, på iPhone 4 og 4S. Når jeg sidder med den på en café, som én af de første, er der ingen der kan se det. Derfor er det selvfølgelig de dedikerede, der bare SKAL have den, uanset, der lægger sig i kø,” siger hun til Mobilsiden.dk.

Samtidig kan hun ikke se, at det har påvirket interessen.

Der var mange forskellige typer i køen foran 3 Huset, også en del kvinder, fortalte Stine Green Paulsen, kommunikationschef hos 3. 
Der var mange forskellige typer i køen foran 3 Huset, også en del kvinder, fortalte Stine Green Paulsen, kommunikationschef hos 3. 

Lukkede venteliste

Hos 3 kunne man, ligesom hos de andre teleselskaber, skrive sig på venteliste til iPhone 4S efter lanceringen.

Men alle teleselskaberne lukkede pludselig simultant deres ventelister igen. Derfor er ventelisterne endt med at være kortere i år, end den var sidste år. Men Stine Green Paulsen fra 3 vurderer, at det skyldes det tidsrum, hvor det ikke var muligt at skrive sig op.

-”Det første døgn var der væsentlig mere gang i ventelisten, end der var sidste år,” siger hun.

Medierne udeblev

Selvom kunderne er lige så vilde efter den nye iPhone 4S, som de var vilde efter den nyeste iPhone de tidligere år, er det tydeligt, at der er noget, der er anderledes.

Medierne er nemlig ikke dukket lige som talstærkt op til salgsstarten, som de forrige år.

De sidste par år har selv de brede medier været mødt op i hopetal, og den første ejer af den nye iPhone har man kunne se i diverse artikler, og i loop på TV2 News. Men ikke i år.

Medierne var stort set ikke til stede, og historierne har dagen efter været få om begivenheden.

Så selvom kunderne stadig er begejstrede, kunne noget tyde på, at hypen er ved at lægge sig.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Rune 01-11-2011 11:20:32

Glæder mig til at der bliver udviklet en app, der fravælger alt det vås, personlige angreb, og alt andet unødvendige kommentarer på denne side. :)

0 0
Thomas Kristensen 30-10-2011 20:14:19

Den med virus holder ikke mere, der er begyndt at komme til iphone og apples produkter

Og der er ikke noget af alt det du nævner som en android ikke kan + du slipper for at apple kigger dig over skuldrene og vil bestemme alt

De fleste der køber en Iphone, tænker slet ikke over de funktioner du nævner, de aner intet om dem
Det er en af de ting der gør at jeg undre mig så meget :)

Og jo, jeg så lyset for lang tid siden, som var at man skal holde sig fra apples produkter :)

Men en ting jeg vil give jer ret i, Iphone er den mest brugevenlig smartphone derude, og skal man have noget enkelt, så er Iphone det bedste
Men til alt andet holder den ikke
Og da slet ikke hvis man er en gadget nørd som jeg, så bliver den utrolig hurtig kedelig.
Jeg blev træt af at lege med den bare efter 15 min
Så var der ikke mere at komme efter, intet tilpasning, tweak mm.

0 0
Morten 30-10-2011 21:37:49

Ja, Mac er der så småt begyndt at komme vira til, men nu taler vi altså om mobiler her...

iPhones har endnu ikke fået vira - jo jailbreaket har ... men så er folk sgu også selv uden om det.

Android derimod .. ups.

:)

0 0
31-10-2011 10:26:08

Jeg ville ikke bruge virus som et argument. Apples produkter har kun været sikre fordi it-kriminelle ikke syntes der har været nok "kvæg" at gå efter, men nu hvor apples produkter begynder og blive mere og mere populærer så kommer det snigende. Og der er lavet tonsvis af undersøgelser der viser at f.eks. iOS er hullet som en si. Så hvis de først kommer igennem appstore, så vil jeg nødigt ejen en iphone. Derudover er linux også begyndt at se større interesse fra hackerne, ellers også et OS der ikke har haft de store problemer pga. af manglende kvantitet. Det samme for dem har været virus beskyttelse ved hjælp af manglende interesse fra hackere.
Men nu er det ikke lang tid siden at linux verdenens højborg blev hacket, og der måske var blevet pillet lidt i koden til selve linux kernen. Puha. Så begynder det sq ikke at være sjovt at have de der "sikker" systemer....

0 0
Thomas Kristensen 31-10-2011 18:54:43

Der findes ingen sikre systemer, de vil altid blive ramt med tiden, og giver @N fuldstændig ret :) jeg kunne ikke engang sige det så godt :)

0 0
Jesper 31-10-2011 09:03:52

Kan vi få navnet på den/de virus/vira, som Android er blevet ramt af?
Og husk nu, det skal være virus/vira, som er kommet ind via Marked.
For naturligvis gælder der samme regler for Android som for iOS.
Hvis du henter apps fra andre steder end de autoriserede kanaler, så er man selv ude om det!

0 0
Thomas Kristensen 30-10-2011 16:32:52

Folk gør stadig Iphone til meget mere end den i virkeligheden er, det er jo ikke en ny mobil, der er bare tilføjet et par ekstra ting. ting som dem med tidligere iphone bruger også kan få glæde af

Jeg har bare svært ved at forstå hvad det er folk er så vilde med ved Iphone, jeg syntes den er kedelig og total ubrugelig hvis man ikke jailbreaker den
Og det burde ikke være sådan, at man skal hacke en ting, for at den virker 100%
En enkelt ting som at sende filer via bluetooth kan man ikke engang hvis man ikke JB den :)
Og det er jo hellere ikke ligefrem fordi den kan tilpasses til den enkelte bruger :(

Den eneste ting jeg kan lide ved Iphone, er designet, men det er også en kæmpe ulempe, min kusine har ødelagt 2 stk på under et halvt år.
Første gang tabte hun den fra 1m højde og glasset gik i stykker :)

Så hvis der er nogen der kan forklare mig, hvorfor der er så mange der gider at købe den, for jeg syntes bestemt ikke at den er noget specielt
Og jeg ryster på hovedet over alle dem som køber den, mange kun af den grund at det er en Iphone og at alle andre har den, jeg ville da ikke eje noget som alle andre også havde, og fordi der er så mange der ejer den, så for man hellere ikke en oplevelse af at den er noget speciel for en selv, de er jo alle magen til hinanden :)

0 0
blackknightdk 03-11-2011 20:11:31

Kan simpelthen ikke være mere enig:-)
iphone er ikke noget specielt og har mangler mangler undre mig stadig hvordan den kan få den karakter den får med total gammeldags styre system som ikke har ændret sig siden den første kom, total skrøbelig osv osv..hvilken som helst anden telefon ville have fået på puklen for det. Men igen Aplle er kanon til at markedsføre deres produkter som det bedste af det bedste og folk æder det rådt desværre.
Bevares har selv haft 3 iphones og den er skam ganske fed synes jeg men ikke federe end så mange andre, det er selvfølgelig en smagssag.
Havde overvejet at prøve en igen men tør ikke da min søster har smadret 3 stk og hendes mand en også bare ved at tabe dem en gang.
Min gamle desire har jeg tabt og voldtaget masser af gange og den kære stadig perfekt, APLLE vågn nu op og lav den der kan holde til noget istedet for man skal købe den beskyttelse til dem som i så smart har fået folk til er tro er udsmykning.

0 0
Morten 30-10-2011 18:11:01

@Thomas Kristensen,

Du har bare endnu ikke set lyset ;)

1. Giv et barn en iPhone i hånden, så er han/hun i fuld sving med at spille m.m. inden der er gået få minutter … (dvs. klart verdens bedste og brugervenlige interfaces). Selv Samsung og Google prøver at kopiere det.

2. Gedigen kvalitet - når først du får en iPhone i hånden, så er du ikke i tvivl om at det er kvalitet.

3. AirPlay - sindsygt nemt at streame musik, film m.m. mellem min iPhone og mit TV (Apple TV). Musik spiller jeg direkte fra min iPhone til mit anlæg. Hvor andre kæmper med at få Bluetooth til at virke, så virker AirPlay right-out-of-the-box.

4. Sammenspil mellem andre Apple ting. Mine spil tidsskrifter mm. ryger automatisk over på min iPad - og i de fleste tilfælde gratis.

5. Betal for et program (fx Navigation) og du kan gratis smide det over på famillens iPhones.

6. Spil priser …. hvor ser man ellers priser på spil m.m. helt ned til 6 kr.?

7. Nyskabende … fx find din iPhone hvis den bliver væk. Apple finder på de nyeste ting vi ikke kan undvære.

8. iCloud … Sid derhjemme med din iPad og arbejd på et regneark (eller præsentation) … når så du kommer i toget fortsætter du på det via din iPhone.

9 .. jeg kunne blive ved og ved og ved (men tror egentlig godt du ved det).

10 .. Ingen virus. Du kan surfe, email, lave bankforretninger (via Apps) og totalt undgå virus. Apples stramme håndtering af apps, gør at der endnu ikke har været virus på iPhones (hvilket Android ikke kan se sig fri for).

11 .. Stabile programmer. iPhone kommer ikke i 17 forskellige udgaver. Dette gør at udviklerne ved præcist hvilken hardware de har med at gøre ... dette giver stabile programmer.

iPhone er bare det de andre prøver på at blive ;o) - et skridt foran hele tiden. Ja, de andre haler ind på iPhone, men har ikke passeret den endnu.

Du sender ikke filer til hinanden mere - nu streamer vi ;)

Prøv du at tabe en B&O fladskærm fra 1 meters højde, så ryger plasma panelet også. Man skal da bare passe på sin iPhone! :)

Eneste udfordring jeg nogen sinde har set til iPhone er den nye Nokia Lumia 800. Android, HTC, Samsung osv kan god lægge sig - de har ikke den "lækkerhed" iPhonen har ... men Nokia Lumia 800 kommer umiddelbart helt op på iPhonen med dens Windows Phone Mango. Og med udsigt til Windows 8 tablets, så kan de forhåbentlig "tale sammen" ligesom iPhone og iPads.

Flash? Det er history ... ny har Microsoft jo også meldt ud, at Flash ikke kommer til Windows tablets heller. Så nu skal firmaerne bare få fingre ud og lave HTML5 versioner i stedet. :)

Så det var vist min taletid.

:)

0 0
Nicolai 01-11-2011 10:38:49

@Morten

Du har bare endnu ikke set lyset ;)
Man ser generelt mere lys, når man ikke har skyklapper på, i metaforisk forstand. De sidste til at se lyset, er gerne Apple fanatikere. Eksempler følger:


1. Giv et barn en iPhone i hånden, så er han/hun i fuld sving med at spille m.m. inden der er gået få minutter … (dvs. klart verdens bedste og brugervenlige interfaces). Selv Samsung og Google prøver at kopiere det.
Nu er vi ikke alle børn. For mig er det vanvittigt frustrerende, at jeg skal ind i en app til ALT. "An app for everything" er ikke kun en positiv konstatering. På min telefon kan jeg se klokken, dato, vejrudsigt, næste 4 aftaler på et sted, for 5 forskellige kalendre med forskellige delingsindstillinger, og desuden have en masse genveje.

At kalde det brugervenligt at der skal trykkes mange gange på skærmen for at få output, er da noget vås. Det er ligesom at kalde den nye Opel Corsa for "logisk indrettet" med dens midterkonsol med 43 små knapper.

2. Gedigen kvalitet - når først du får en iPhone i hånden, så er du ikke i tvivl om at det er kvalitet.
Næh, hvis ellers bare skærmen er intakt (telefonen aldrig er blevet tabt), så er det da en fin telefon. For mig er en 1½-2 år gammel HTC Legend af aluminium dog mindst lige så lækker.

3. AirPlay - sindsygt nemt at streame musik, film m.m. mellem min iPhone og mit TV (Apple TV). Musik spiller jeg direkte fra min iPhone til mit anlæg. Hvor andre kæmper med at få Bluetooth til at virke, så virker AirPlay right-out-of-the-box.
Tag nu Apple brillerne af... "Andre" bruger DNLA (Digital Living Network Allience), som er en ting, Apple ikke har det så godt med. Det kaldes en branche-standard, og det har Apple det med at undgå. De eneste standarder Apple accepterer, er dem de er tvungne til, fordi de er for udbredte - 802.11 (WiFi), USB, osv.

Vi "andre" "kæmper" med at få vores videoer/billeder/musik hen til et DNLA TV/musikanlæg ved at gøre noget så simpelt som "Del">"Vælg udstyr". Meget teknisk og svært, det kan jeg godt indse. Hvor mange gange skal du trykke på din iPhone? Og virker det, hvis du besøger nogle, der ikke har et tv fra Apple?

4. Sammenspil mellem andre Apple ting. Mine spil tidsskrifter mm. ryger automatisk over på min iPad - og i de fleste tilfælde gratis.
Som Jesper skriver er det jo en fin måde at lokke folk til at andre Apple produkter.

5. Betal for et program (fx Navigation) og du kan gratis smide det over på famillens iPhones.
Jeg synes lidt det er den samme pointe som ovenover.

6. Spil priser …. hvor ser man ellers priser på spil m.m. helt ned til 6 kr.?
På Android Marked findes der en gratis version af stort set alt. Inklusive Angry Birds i alle dens aftapninger. Men når man er vant til Apples wannabe-monopol, så er 6 kr jo billigt. Personligt har jeg aldrig brugt en eneste krone på applikationer, og alligevel har jeg aldrig mødt et behov, som jeg ikke har kunne få dækket.

7. Nyskabende … fx find din iPhone hvis den bliver væk. Apple finder på de nyeste ting vi ikke kan undvære.
De nyeste ting, vi ikke kan undvære? Hvor tror du egentligt funktionen kommer fra?? HTC sense har haft en "Find din HTC", siden Desire HD modellerne - det er da længe siden. Og HTC var ikke de første - prøv f.eks. at Google Prey Antitheft, der tilbyder de samme funktioner i årevis.

Denne seneste opdatering af iOS (5) er jo ikke andet end kloning og tyverier - sjovt nok noget Apple har travlt med at sagsøge andre for. Hardware-genvejstast til kameraet? Har telefoner haft siden længe inden smartphones kom til. Notifikationer er lavet som en klon af Android, og det har Android haft siden Android udkom. KameraLEDen kan bruges til notifikationer - ja hurra? Peger den ikke typisk ned af, når man har lagt telefonen fra sig? Android mobiler har flerfarve dioder i højttalergitteret, og desuden kan man på en Android selv vælge - jeg får f.eks. mine notifikationer på telefonen, og som et lille værktøjstip på min PC, så jeg ikke behøver have telefonen op af lommen.

Men hvis det er nyt for dig, så er det jo fint - men hvem har så set lyset?

Et andet eksempel - Mac OS X Lion. Kan nu køre alle programmer (der er udviklet til det) FULDSKÆRM!! Waaao, det har Windows kunne siden 1995... Den eneste grund til, det virker nemmere på Mac'en, er fordi Mac har en central menulinie, hvor programmets menulinie tilføjes, således at genvejstaster går igen. Ellers er der ingen forskel. Hurra, hvor vi er foran hos Apple....

8. iCloud … Sid derhjemme med din iPad og arbejd på et regneark (eller præsentation) … når så du kommer i toget fortsætter du på det via din iPhone.
På HTCer har der siden 2009 fulgt en app med telefonen, der hedder QuickOffice, hvori du kan åbne alle Office dokumenter - powerpoints, excel, word. Du kan også åbne PDFer via indbyggede applikationer, der sendes med telefonen.

Synkronisering sker nemt via DropBox, som HTC også har en aftale med, der gør at det følger med (med en større kapacitet) på en HTC. Når man sender filer til DropBox fra sin telefon, har man indtil den nye opdatering til iOS skulle sidde og glo på, at den sender filen, og hvis den taber forbindelsen, så er det forfra. På en Android kører processen i baggrunden, og hvis man taber forbindelsen, genoptager den selv. Denne funktion har Apple så også fået.... -men først nu.

9 .. jeg kunne blive ved og ved og ved (men tror egentlig godt du ved det).
Det her er vel ikke et argument, men bare en konstatering omkring din livlige fantasi?

10 .. Ingen virus. Du kan surfe, email, lave bankforretninger (via Apps) og totalt undgå virus. Apples stramme håndtering af apps, gør at der endnu ikke har været virus på iPhones (hvilket Android ikke kan se sig fri for).
Jesper har svaret på dette punkt. Jeg er helt enig i hans besvarelse.

11 .. Stabile programmer. iPhone kommer ikke i 17 forskellige udgaver. Dette gør at udviklerne ved præcist hvilken hardware de har med at gøre ... dette giver stabile programmer.
Nåååeh, du mener ligesom f.eks. Apples egen opdatering til iOS5? Altså, den der når den virker gør 3GS endnu mere langsom, og også sløver 4 ret meget - når den virker... Når den ikke virker går telefonen i genstartsloop. Apps forsvinder. Også indbyggede applikationer som Kalenderen, kan pludseligt ikke startes.

Men de nyheder har du måske gået uden om, selvom de også har været herinde på siden?

Det er da topmålet, når Apple kræver at du har iTunes installeret, og de selv godkender alle komponenter og apps, til et styresystem, de selv har udviklet. Og så fucker det totalt op for dem! Med fejlbeskeder som "3200", der så skal googles. Suuuper brugervenligt.

På Androids har OverTheAir (trådløse) opdateringer virket i årevis, og selv om Android er portet til guderne må vide hvor mange front-ends, launchers og med alle mulige og umulige apps, så virker det bare. UDEN særlige klient programmer, og alt det andet Apple tænkning. Flot.

iPhone er bare det de andre prøver på at blive ;o) - et skridt foran hele tiden. Ja, de andre haler ind på iPhone, men har ikke passeret den endnu.
Så er det derfor den nye iOS har kopieret notifikationer, notifikationsdiode, og alt muligt andet, fra ANDROID platformen?

iPhone VAR en smart telefon, som mange prøvede at immitere. Men sådan er det altså ikke mere, og det er heller ikke noget nyt.

Du sender ikke filer til hinanden mere - nu streamer vi ;)
HTC Watch (igen ude før iOS)? Vil du leje en film, så vælger du den. Filmen starter straks, og streamer imens du ser den?

Eller længere tilbage, hvad med Youtube?

Prøv du at tabe en B&O fladskærm fra 1 meters højde, så ryger plasma panelet også. Man skal da bare passe på sin iPhone! :)
Er sandsynligheden ikke en smule større for, at tabe en mobiltelefon, end en fastmonteret fladskærm?

Og kan vi blive enige om, at mange andre telefoner tåler stød og at blive tabt LANGT bedre end iPhones?

[...]Flash? Det er history ... ny har Microsoft jo også meldt ud, at Flash ikke kommer til Windows tablets heller. Så nu skal firmaerne bare få fingre ud og lave HTML5 versioner i stedet. :)
Flash er absolut ikke fortid. Apple vil gerne have folk til at tro at HTML5 er vejen frem, fordi det ville være meget belejligt for Apple. De har jo ikke understøttet Flash i årevis, selv når andre sagtens kan få det til at virke. Hvis de skal understøtte flash, kommer de jo sidst (igen), på en meget mere bemærkelsesværdig måde end hidtil. Det ville ikke være så godt.

Imidlertid har HTML5 en lang række begrænsninger, der gør at det på ingen måde kan erstatte Flash. Det kan godt bruges til at lave velfungerende, og flotte sider, men det er slet ikke på højde med Flash, og jeg ville ærligt talt føle mig snydt, hvis mit device ikke kunne tolke Flash.

F.eks. havde jeg besøg af en iPad og dens ejer, og ville prøve at lave en speedtest.net. Det kunne vi ikke, ingen Flash. Christ, hvor er det ringe, selv i en tablet som skal forestille at være en "PC erstatning".


Jeg tror personligt, at Apple er så heldige at være det "stilsikre valg". Hvis du har en iPhone vil langt de fleste ikke drømme om, at anfægte dit valg. Resten af os, vil til gengæld mene at du udstråler en særegen vilje til at underkaste dig en række begrænsninger, og samtidig betale ågerpriser for det.

- Og når du så kommenterer "Min far er stærkere end din far", så husk lige, hvem der egentligt starter med at fremsætte alle mulige postulater. Så er det vel ikke de personer, der retter dig, der opfører sig forkert...


Og jeg tror at omkring emnet har Apple igen været (for) smarte i deres markedsføring. De har hypet up omkring en helt stor nyhed - bevidst. De ville gerne have at alle troede der kom en iPhone 5 - men uden at de skulle sige at det gjorde der - for det ville jo forpligte.

Hvis man istedet får et rygte (læs: hype) til at opstå, omkring en ny iPhone5 ("something BIG is coming"), så fremmaner man jo en lyst hos Apple fanboys til at skulle op med tegnedrengen. Man får også forbrugeren til at spare op, til denne famøse release. Og de var jo overbevisende - der var jo virksomheder der udloddede en iPhone 5 som hovedpræmie i deres konkurrencer!

Resultatet er så, at man udsender en faceliftet, gammel model - men nu har alle jo sat næsen op efter en ny mobil. Og pengene er der. Så kan man jo ligeså godt købe den nye model, uagtet af hvad man får ud af det.

Der er efter min mening intet tilfældigt over Apples markedsføring.

De har insinueret så langt frem, de overhovedet kunne tillade sig, uden at komme med løfter, og dermed fået skab en stemning af forbrug, som vi normalt tænkende mennesker kender som "Æblerus" - altså det der hvor voksne mennesker ligger sig til at sove på gaden, og forsvarer deres "territorie" som andre primaler, og udøver vold mod andre - tramper andre mennesker ned - for at få deres eksemplar af et nyt æble.

Og dét kan de - Apple. De kan markedsføre, så det er helt utroligt. Og hvorfor kan de det? Fordi de formår at skabe et hype!

0 0
Daniel Jørgensen 31-10-2011 12:17:03

Shit man det var næsten som at læse en salgstale .. Et godt eksempel på en meget hjernevasket Apple fanatiker ! :P

0 0
Svend Ole Nielsen 31-10-2011 16:37:54

Sjovt som folk ikke bare kan indse at vi er forskellige og ikke har de samme krav, men absolut skal "svine" den ene eller anden til !!!

0 0
Henrik 31-10-2011 10:03:58

iOS 5 updaten har forresten gjort iPhone 4'eren en hel del mere sløv. Så at sige, at alt er fryd og gammen i Apple er sgu naivt.

0 0
Jesper 30-10-2011 20:50:35

Suk, jamen, så kører møllen en gang til:

1. Det kan mine to børn også på Androide og WP7.

2. Hvad mener du? Der er mange telefoner, som Rent faktisk kan tåle at blive tabt. Har selv tabt min Omnia7 fra ca. 1.8 m på et beton gulv...med kun et lille hak i hjørnet til følge. Prøv det med en iPhone.

3. Du fumler åbenbart med teknikken, siden du har problemer med BT.

4. Når, så man skal blot ud og købe flere Æbleprodukter for at få det til at virke? Flot!

5. Ligesom med Android på mange måder.

6. Android og WP...bortset fra at f.eks. Angry Birds er gratis på Android.

7. Ikke nyt. Et opkog af eksisterende tjenester...som sædvanlig.

8. Heller ikke unikt...men tværtimod låst til iOS! Nedtur hvis du bruger flere platforme.

9. ????

10. Pladder! Der er generelt meget få vira og trojanere til smartphones. Men de er på vej, og så bliver det helt klart de mest populære OS, der bliver ramt. Mon du selv kan regne ud, hvem der er blandt de ramte?

11. Den første app jeg købte til iOS, crashede...og gør det stadig to år efter. Jeg oplever ligeså mange problemer med iOS apps som med Android apps

Steve Flobs sagde engang, at fremtiden tilhører streaming. Først nu er iOS ved at være med på den vogn, som vi andre har været på i et par år. Men det er jo normalen, at Æble blæser det op til at være noget nyskabende.

Tabe en B&O skærm! Hvad fabler du om?

Lækkerhed er subjektiv. Personligt syntes jeg at iPhone4 og 4's er ubehagelige at holde på i forhold til f.eks. 3GS, og der er adskillige andre smartphones, som er bedre at holde på.

Flash...hvad skal jeg sige? Det er det, der bliver brugt på nettet, og indtil der er alternativer, brugbare alternativer, så skal det understøttes, men det magter Æble ikke, ikke engang som en valgmulighed! Det er for tyndt!

..og ja, så har du vidst brugt din taletid! ;o)

0 0
blackknightdk 03-11-2011 20:16:18

utroligt som folk med iphones bare ikke kan se der findes andre telefoner.
Ville lige nævne at jeg er enig med at den gamle 3gs var kanon at holde på den nye 4'er ligger også efter min mening for dårligt i hånden og med skarpe kanter som gør den ubehageligt når man snakker for længe i den. havde sådan håber på en iphone 5 med nyt design men nej nej

0 0
Henrik 31-10-2011 10:02:12

Du glemte "Symbian Anna" som også kan alle ovennævnte ting. Ingen af disse features er nyskabende eller unik, og findes på _alle_ de andre platforme. For nogle endda i en del år.

0 0
Morten 30-10-2011 21:35:18

...og min far ar stærkere end din far!

0 0
Jesper 31-10-2011 08:55:57

Det håber jeg for ham, for min far er død!

0 0
johnny 30-10-2011 11:21:39

Mon så ikke den ender på 8 ud af 6 mulige stjerner.

For selvom den er meget idendisk med Iphone4 så er den garanteret revolutionerende.

Men man skal blot huske den var planlagt som en billig udgave, for at kapre Android og windows kunder , nu er den så endt med at blive falgskib da de ikke kunne få lavet I5eren til lancering samtidig.

0 0
Rune 01-11-2011 11:10:11

Det har aldrig været planlagt at iPhone 4S skulle have været en low- eller midrange mobil og iPhone 5 skulle være den revolutionerende High-end. Det har alt sammen været dobbelt opreklamerende superhype, masser af forskellige irrelevante kilder har påstået. ^^

0 0
Henrik 29-10-2011 23:14:20

...og om muligt den mest uinteressante iPhone nogensinde. Der jo tonsvis af federe modeller med bedre skærme, design og muligheder i dag, til næsten halv pris.

0 0
Svend Ole Nielsen 31-10-2011 16:30:19

Sikkert, men nogle gider ikke al det der tilpasningsfis som Android giver, eller begrænsningerne som Nokia giver, eller den indtil videre manglende understøttelse fra Windows Phone.

Smag og behag..

0 0
Henrik 31-10-2011 17:07:54

Nokia...Begrænsninger? Hvilke begrænsninger?

Tilpasningsfis i Android? Ja ok, hvad man ikke har i hovedet, må man vel have i pungen så.

0 0
Rune 01-11-2011 11:08:41

Sikke et personligt angreb.

Android kan godt virke lidt umøbleret, Nokia har ikke selv lavet begrænsninger, men har bare ikke så mange muligheder som Android eller iPhone, henholdsvis angående apps(både gode og dårlige apps). Det samme ser vi hos Windows Phone, men der er Nokia og Windows Phone snart det samme, i Smartphone verdenen.

0 0
Henrik 01-11-2011 12:44:43

Undskyld. Skulle nok have formuleret det lidt anderledes. Det var ment som en joke ;-)

Selvfølgelig er der også ting som er mere kompliceret på en iPhone ifht. de andre, så at sige det i ramme alvor holder selvfølgelig ikke.

0 0
Morten 29-10-2011 00:10:20

Hejsa,

Nu har jeg siddet og leget med min kones og min nye iPhone 4S hele aften.

Jeg syntes der er KÆMPE antenneproblemer (igen) på begge vores iPhones 4S. Langt værre end på iPhone 4.

Sætter jeg mit Telia kort i iPhone 4, har jeg 3 streger på 3G ... sætter jeg samme kort i enten min kones eller min nye iPhone 4S, er begge nede på ca. 3 bar men på EDGE! Ingen 3G dækning! (Bor i stor København ikke mange meter fra en Telia antenne).

Jeg har oplevet flere gange, at jeg ikke kan ringe fra min telefon grundet manglende dækning (nogle gange har jeg kun 1 bar på EDGE)!!

Googler man iPhone 4S 3G og EDGE problemer, dukker der en masse indlæg op om, at flere har svært ved at få den nye iPhone 4S på 3G netværket (inkl. mig selv).

Hvad er jeres oplevelser??

0 0
Rune 01-11-2011 11:05:59

Jeg bor i Aalborg og bruger 3's netværk. Havde en iPhone 3GS tidligere, med gennemsnitlig 2-3 bar. Idag har jeg en 4S og ligemeget hvor jeg er har jeg konstant 5 bars i 3G netværket. Ingen problemer. :)

Selvfølgelig er det trist, hvis man oplever problemer, og Telia bør afhjælpe dig med problemet. ^^

0 0
Michael 28-10-2011 16:47:14

Kunne det ikke tænkes at folk bare gerne vil have en god mobil?

Min opfattelse af ordet hype er da også en lidt anden end det i gør det til.

Vi ved jo alle sammen hvad den kan, og vælger så at basere vores beslutning om at købe den ud fra det.
Det har da ikke noget med hype at gøre i min verden.

0 0
Carsten 28-10-2011 17:14:49

Hvis du slår ordet "hype" op i en ordbog, synes jeg nu personligt, det er brugt ganske fint i denne sammenhæng.

Du kan så have den subjektive opfattelse, at der ikke har været noget hype, men det kræver som minimum, at du forstår hvad ordet betyder.

0 0
Michael 28-10-2011 17:22:39

Der var en masse snak om hvad Apple ville afsløre på deres keynote.

Det var så iPhone 4S, som så sjovt nok kan lige nøjagtig det de sagde den kan.

Nu er der så en masse mennesker (inkl. mig selv) der på baggrund af det har købt/bestilt telefonen.
Det er da ikke hype hvis du spørger mig.

0 0
Carsten 28-10-2011 22:20:41

@Michael: seriøst, hvis man ikke kan kalde dækningen og omtalen af iPhone hype, så kan man lige så godt slette ordet fra ordforrådet, for så kan jeg ikke se, hvad der skal til for at blive kvalificeret som hype.

Hvis du nu tager de modvillige briller af og rent faktisk kigger på definitionen af hype (den er altså ikke udelukkende negativ), så burde du også kunne erklære dig enig. Medmindre, naturligvis, du kun ser Apples keynotes og ikke følger med i medierne, men det går jeg ikke ud fra siden du jo er herinde ;o)

0 0
Thomas Kristensen 28-10-2011 20:15:20

Det hjælper ikke at i forsøger at bortforklare jer selv :) det er stadig langt ude og Iphone er stadig meget hypet. Det er jo derfor de kan sælge telefonen.
For det er jo ikke fordi den er ret meget mere værd end 4eren, det nye OS kommer jo også til Iphone 4, så man for kun et par hardware ændringer :)

Hvis Iphone er spild af penge, så er Iphone 4S rigtig meget spild af penge :)

Men jeg håber da i bliver glade for den :)
Og jeg tager sku hatten af for apple, at de kan få så mange til at købe den :) Men igen det er på grund af hypet :)

0 0
Benjamin Jensen 28-10-2011 21:55:58

Lidt ligesom forskellen mellem Galaxy 1 og 2 heller ikke var store. Alligevel skulle alle have skiftet deres Desire HD ud, da galaxy 2 kom frem (wohoo, den havde jo dual core).

Vi vil jo alle gerne have det sidste nye. Når man tænker på, at Apple fik langt flere forudbestillinger de første 24 timer, end de gjorde på 4'eren, så må det da betyde at folk godt ved hvad de køber, og det ikke er for hypens skyld. Alle troede jo der ville komme en 5'er, og det havde alle medier jo også lagt op til. Ligesom alle medier var skuffede, ja så var brugerne det åbenbart ikke.

0 0
Jesper 30-10-2011 19:58:51

Benjamin, du vrøvler i første afsnit! Du skriver, at forskellen på GS1og GS2 var minimal, så derfor skulle alle straks have skiftet deres Htc Desiré HD ud med GS2... fra Samsung!!! Vrøvl!

Derud over fatter jeg ikke , at I i ramme alvor kan mene, at iPhone ikke er hypet! I er blevet blændet af det rådne Æble!

0 0
Svend Ole Nielsen 31-10-2011 16:28:17

Vel ikke mere end andre der også skal have det sidste nye af det nyeste indenfor Samsung, HTC eller Nokia. Hvorfor er det så stort et problem når det er Apple ?

0 0
Henrik 31-10-2011 17:09:40

Fordi Apple er det firma som journalister favoriserer og er mest ukritisk overfor. Noget ser dog ud til, at Apple's "hvedebrødsdage" er ved at være slut nu - heldigvis!

0 0
Rune 01-11-2011 11:02:10

Så fordi at journalister ikke kan være kritiske nok overfor et firma, der får ting til at fungere efter den hensigt de selv efterspørger, og kunderne egentlig ser de har brug for. Så skal firmaet der ikke har noget med journalisterne at gøre, skal hates og kaldes råddent?
Dansk mentalitet.

0 0
03-11-2011 22:35:25

Nej fordi de er en flok dobbeltmoralske fjolser.

0 0
28-10-2011 16:33:03

Hvad er det lige I bygger den her artikel på? Et par subjektive vurderinger af hvor hypet iPhone 4S er? Det virker ikke som særligt valide kilder.

0 0