Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Derfor er App Store bedre end Android Market

Derfor er App Store bedre end Android Market

Der findes en række grunde til, at Apples App Store er mere interessant for udviklere og brugere end Android Market.

Android er på markedsandel mere udbredt på verdensplan end iPhone og styresystemet iOS. Men Android-køberne vælger ikke nødvendigvis denne type telefon, fordi de har interesse i en smartphone.

 - ”Køberne af en Android-telefon er ikke nødvendigvis interesseret i en smartphone med alle de medfølgende funktioner. Købet af en iPhone er derimod et meget bevidst valg, siger Jakob Mikkelsen fra app-udviklingsfirmaet Greener Pastures til Computerworld.dk.

Han lægger også vægt på, at mange køber Android på grund af den lavere pris.

Alligevel så er Apples applikationsbutik, App Store, på flere områder bedst for både udviklere og slutbrugere.

App Store er venligere

En af svaghederne i Android Market er ifølge Jacob Mikkelsen, at det ikke er så godt tilpasset de enkelte lande.

-  ”Når du er i Danmark og kigger på App Store, vil du få danske apps med på listerne, som ikke ses i andre lande. Eksempelvis må vi antage, at interessen for DMIs Byvejret er markant større i Danmark end i andre lande, og det gælder også de mange andre apps, der direkte henvender sig til danskerne. Android Market er ikke ’lige så flinke’ ”.

Med andre ord, er det sværere at blive set i Android Market.

Android Market har samlet set omkring ti gange færre downloads end App Store. Til gengæld er der også flere apps på iPhones verden over, der ikke bliver brugt.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Hans 10-01-2012 14:12:12

”Når du er i Danmark og kigger på App Store, vil du få danske apps med på listerne, som ikke ses i andre lande. Eksempelvis må vi antage, at interessen for DMIs Byvejret er markant større i Danmark end i andre lande, og det gælder også de mange andre apps, der direkte henvender sig til danskerne. Android Market er ikke ’lige så flinke’ ”

Når han ikke end gang har sine facts i orden, kan man jo ikke ta' manden seriøst.

Hvis man ta'r en tur forbi marked, kan man se, at TDC play, stofa WebTV, Yousee, Pixeline, Se TV fra DR, TVTID og Rejseplanen alle ligger på liste over populære Apps. Så kom ikke og sige, at marked ikke sorterer efter dit land.

0 0
Nikolaj 06-01-2012 23:53:40

Blander mig lige lidt i den fine debat hvis det er okay?
Forskellen så Android og ios er vel hvordan vi vil opleve verdenen.
Vil vi have udstyr der beskytter os mod slemme ting(f.eks. porno), der beskytter os mod kopi programmer, imod virus. Et system der virker "hver" gang, men som konsekvens kræver at man bruger lige præcis de ting producenten har sagt ja til og kun dem. Ting der er meget låste men dermed også mere driftsikre. Firmaets produkter viser ikke hjemmesider som de er designet nej de viser dem som de har valgt de skal vises for at skåne deres kære kunder.

Eller vil man have et (mere) åbent system. Hvor man tillader alle at komme med deres input, HTC, LG, Samsung. Til gengæld bliver brugeren ikke beskyttet i samme omfang. Her bliver man tunget til at tænke selv. Er hjemmesider med det tunge Flash så får man det smidt i hovedet for det har dem der har lavet hjemmesiden valgt og ikke dem der har lavet min tlf. jeg kan god slå flash fra. Det er det valg jeg har. Vil jeg installere programmer jeg selv har lavet eller en ven eller en "vens ven" læs pirat. så kan jeg også det hvis jeg aktivere det, er det en god ide? nej bestemt ikke, de fraråder det faktisk men.... JEG bestemmer selv.

Det ene system beskytter os mod slemme ting fra omverdenen (internettet m.m.)men som konsekvens bestemmer de hvad vi må.
Det andet system prøver at lære os at færdes i en verden af elektronisk enheder og medier kan vi og vores børn komme til skade? Ja men mon vi lære af det og stopper med at hente og installere ting der ser underlige ud, og i stedet forholder os kritisk overfor de input vi får fra omverden?

I VÆLGER SELV!

Dette er udtryk for mine egne holdninger og meninger og intet af det er ment som fakta der skal tages 100% seriøst.

0 0
Footiefan 07-01-2012 00:22:21

Hehe, endnu en sort/hvid holdning. Og ja, det er bare min mening om ovenstående :-)

0 0
ihk 07-01-2012 15:20:08

nikolaj - hvis du vil lege pirat kan du sagtens også med iPhone. du jailbreaker den.

derefter kan du ændrer alt ved den (tilføje temaer, få alle programmer gratis som findes i appstore, tweaks, addons, widgets, få programmer som Apple ikke tillader, og jeg kunne blive ved.

eksempel:

http://www.youtube.com/watch?v=zwx9PUX_tz8

0 0
Dan 05-01-2012 13:50:54

Underligt der så er omkring 400.000 apps på android market, hvis det er så skidt en forretning.

Jeg klager da heller ikke over det udvalg der er.
Jeg har ca. købt 15 betalings apps i android market,
det er faktisk rigtigt.

0 0
Kim 05-01-2012 14:05:35

Fordi der f.eks. er over 1.400 apps der på den ene eller anden måde laver pruttelyd?
Kvantitet og kvalitet er langt fra det samme!

0 0
05-01-2012 15:01:36

Nårhh så alle 500.000 apps i appstore er eye candy med hver deres innovative tilbud på nytænkning ?

0 0
Kim 05-01-2012 15:07:47

Næ, det har jeg vist ikke påstået. Men antallet af apps på Android Market kan ikke bruges som argument for kvalitet. Og med de glade hippie briller på, giver det jo slet ingen mening, at der ikke er langt flere i dette åbne miljø.
Når en stor del af dem der så er der, er lavet af 12-årige (fysisk og/eller mentalt) så giver det endnu mindre mening.

0 0
06-01-2012 09:07:29

Nu spurgte jeg lige min bedre halvdel hvordan hun oplevede appstore når hun søgte rundt der. Og fik svaret at der er tonsvis af ubrugeligt skrammel der også.

Så kan det jo selvfølgeligt være at det er anderledes i den døende OVI store, men er helt sikker på at MS marketplace også vil blive spammet da de bare skal have nogle apps ud.

Det er jo der overskrifterne ligger: NU HAR X SÅ OG SÅ MANGE APPS...Selv om vi alle er klar over at der er en masse lort..

0 0
Kim 06-01-2012 13:33:27

Absolut! Det eneste jeg nogensinde har påstået er, at kvantitet ikke er det samme som kvalitet!
For Android Market er den hyldede åbenhed jo samtidigt netop akilleshælen. Alle og enhver kan stort lægge hvad som helst snask ud.

Er der behov for 1400+ pruttelydsgeneratore? Næppe. Det skulle ikke undre mig, at der ligger en turtorial et sted, og det er den der er grunden til det. MyFirstAppzFart!

Er det det sammen som at der ikke kan være snask på App Store, WP app store eller Nokia Store (Ovi er jo røget ud ad vinduet)?
Det har jeg ikke skrevet noget om.

Det eneste jeg igen vil vende tilbage til er, at kvantitet og kvalitet langt fra er det samme,

0 0
Mikos 06-01-2012 14:28:33

Jeg laver lige en delvis gentagelse af et tidligere svar til dig - Kim.

Kvalitet og kvantitet er ikke nødvendigvis ekvivalente, det kommer meget an på ud fra hvilket perspektiv, der kigges fra. Vil man snakke om kvalitet, som du måske vil det, er man vel nødt til at evaluere på det hele. Er du frisk på det?

Når du holder meget fast i de 1.400 apps, der tilsyneladende kan generere pruttelyde og ud fra det bedømmer Android Market, så er du vel selv med til at snakke kvantitet fremfor kvalitet?

:)

0 0
Dan 05-01-2012 17:38:56

Kim -en sjov eller snæversynet fætter.

Men okey så siger vi dette.
Jeg skifter hermed min telefon eller legetøj fra htc ud med en ordentlig ipony så jeg kan få apps også

0 0
Mikos 05-01-2012 16:53:24

Kim - Nu bliver dine påstande direkte usmagelige og det er pænt svært at finde en pointe, som har bare en lille smule relevans i forhold til emnet. Jeg synes en undskyldning er på sin plads.

0 0
Kim 05-01-2012 17:17:28

Det kan være vi er uenige, men forklar mig lige hvordan det er usmageligt at jeg mener, at man skal være på en 12-årigs mentalstadie for at lave eller syntes om pruttelydsgeneratore?
Og hvem mener du jeg skal undskylde overfor?

0 0
Mikos 06-01-2012 14:25:00

Din påstand er usmagelig, fordi du fremlægger og sammenligner med et bestemt billede på, hvordan 12 årige dels er på det mentale plan og dels at et produkt lavet af en hvilken som helst 12 årig må betegnes som dårlig kvalitet.

Derudover kan jeg ikke forestille mig, at du har afprøvet 1.400 apps fra Android Market, der kan gengive pruttelyde.

Og er der virkelig 1.400 apps i Android Market, der kan generere pruttelyde?

Så en undskyldning til de 12 årige og hippierne og diverse Android brugere, må være på sin plads.

Kvalitet og kvantitet er ikke nødvendigvis ekvivalente, det kommer meget an på ud fra hvilket perspektiv, der kigges fra. Vil man snakke om kvalitet, som du måske vil det, er man vel nødt til at evaluere på det hele. Er du frisk på det?

Når du holder meget fast i de 1.400 apps, der tilsyneladende kan generere pruttelyde og ud fra det bedømmer Android Market, så er du vel selv med til at snakke kvantitet fremfor kvalitet?

:)

0 0
Kim 06-01-2012 15:58:08

Nej, jeg har ikke skrevet at alle 12'årige er på pruttelydsstadiet, jeg har bare hævdet at de der er, ikke mentalt kan være over 12'årsstadiet. Det er ikke det samme.

Og når jeg bruger de 1.400 pruttelydsgeneratorer, så er det i forhold til den første påstand - nemlig at hvis der er 400.000 apps, så kan det ikke være en skidt forretning (pun intended)

Jeg tvivler på, at der er app-millionære blandt dem der har lavet PLG. Jeg kan ikke udelukke det, men tvivler. Håber endda.
Når jeg holder fast i lige dem, så snakker jeg kvantitet fremfor kvalitet? Jeg gør mig ikke til dommer over hvilken der er bedst. Jeg påpeger blot, at når noget der ligner 0,4% af appsne er PLG, så laver jeg en antagelse der hedder at de ikke er de eneste lorte apps (pun intended).

Er det det samme som at der ikke er gode apps, nej! Kan der stadigt sagtens være flere gode end dårlige? Absolut!

0 0
woller 05-01-2012 09:24:21

Jeg vil mene at denne "artikel", er det pure opspind.
http://peecee.dk/uploads/012012/Udklip1.PNG
Et screenshot fra de mest populære apps, på Android lige nu.
7 ud af 12 apps på listen er fra Danmark, og ud af kvaliteten på dem, vil jeg mene at det er for nemt at blive set som Dansk udvikler på Android Market.

0 0
05-01-2012 09:33:03

Shhh manden er udvikler, han ved hvad han snakker om. At alle vi andre kan se noget andet, er jo bare fordi vi er fandroids.....

0 0
ihk 04-01-2012 15:37:22

hvad snakker du om?
det giver jo ingen mening det du skriver.

at læse en tekst på browseren på andriod eller iPhone er fuldstændig ens. hvis du vil have tilpasset teksten dobbelt tap i iPhone. desuden er de fleste sider automatisk tilpasset på en iPhone.

desuden har iPhone en funktion (Reader). med et enkelt klik fjerner du al reklame på siden, så kun artiklen er fremhævet, så du uforstyrret kan læse en tekst.

0 0
04-01-2012 16:10:53

Jeg ved ikke hvilke sider du besøger, men på de sider jeg besøger er de normalt så venlige ikke at placere reklamerne samme sted som teksten.

0 0
Kim 04-01-2012 16:44:10

Der er da altid reklamer midt i teksten her? ;j

0 0
04-01-2012 17:25:33

Så det du skriver er at reader fjerner alle apple reklamerne, det er den bedste censur fra apple nogensinde, findes der noget tilsvarende til Android?

0 0
Kim 04-01-2012 19:16:44

Næ, det skriver jeg ikke - du påstod bare du ikke kom på den slags sites.
Og jeg tvivler på noget sådan ville komme til Android - hvad skulle Google så leve af?

0 0
05-01-2012 09:09:36

Nu ved jeg som sagt ikke hvilke sider andre besøger, men jeg kan ikke mindes at have set en seriøs side hvor de laver en sandwich/lagkage af tekst og reklamer. Normalt befinder reklamerne sig ved siden af tekst og er dermed umulige at se når jeg zoomer ind på selve teksten. Halvskjult reklame i teksten findes der derimod, men det fjerner reader jo så ikke.

Nu har jeg set JP's klip om reader og hvilken fantastisk funktion... man går ind på en normal(=ikke mobil hjemmeside) og konverterer den til en reklamefri mobilhjemmeside. Hvis det er appels svar på teksttilpasning, så kan man da kun rose dem for ikke at stjæle en god funktion, men i stedet lave deres egen latterlige løsning.

Med en iPhone og dertilhørende lille skærm skal sider tilpasses både af udviklere og apparatet selv. Reader viser bare hvor langt foran Android er på nettet, især med de fleste nuværende topmodeller.

0 0
JP 05-01-2012 10:14:34

Øh.. hvordan er Reader latterlig? Hvem påstår at den skal tilpasses af udviklere?

0 0
05-01-2012 10:53:45

"Full webexperience" er stort set hvad Androids topmodeller tilbyder. Iphones mangler betyder at du bliver nødt til at konvertere normale hjemmesider til mobilesider, for at kunne læse dem ordentligt. En eller anden konvert af politikkens hjemmeside er ikke det samme som politikkens hjemmeside.

Reader er en forældet løsning sammenlignet med alternativet. iphone er bare ikke på niveau med tilsvarende Androids. Loade tider er ikke det eneste der tæller på en hjemmeside

0 0
JP 05-01-2012 11:22:16

Men du konverterer også websiden hvis du bruger Android's tekst omformatering og ser dermed ikke siden som den oprindeligt ser ud.. så hvor er den konkrete forskel?

0 0
05-01-2012 12:37:25

Den konkrete forskel er at på en iPhone konverterer du en hel side, du kommer et nyt sted hen, det andet sted tilpasser du tekstbredden, men forbliver på den samme side, du konverterer ikke en hel side. Når du zoomer ud er du stadigt på den samme side. I praksis er der stor forskel.

Bemærk desuden at jeg skriver teksttilpasning primært giver mening på en lille skærm og eftersom iPhone kun tilbyder en lille skærm modsat mange Androids så vil du altid kunne finde en Android som giver dig en weboplevelse der ligger tættere på den du ser på en normal computerskærm(medmindre du bruger en Browser opfundet af Kim Jong Ill), end du kan få på en iPhone.

0 0
JP 05-01-2012 12:56:59

Men det er jo en utrolig stor fordel at det er hele siden som bliver konverteret. Dermed får man en meget bedre læseoplevelse.
Man får samme oplevelse hver gang, i stedet for at man selv skal finde sit "zoom" niveau hver gang.
I Reader indstiller man tekst størrelse en gang og så husker den det.

Og Reader er også en fordel på f.eks. iPad netop fordi den fjerner reklamer og andet rod, og lader dig nyde artiklen i ro.

0 0
05-01-2012 14:24:19

Personligt har jeg ikke det store problem med reklamer, for når jeg zoomer ind på tekst, så befinder reklamerne sig uden for skærmen og så kan jeg alligevel ikke se dem. Du får det til at lyde som om at reklamerne gør alt hvad de kan for at forhindre dig i at læse artiklen... ikke på de sider jeg besøger.

Og angående læsoplevelsen, hver gang du konverterer en side så sker der også en fortolkning, den fortolkning overlader du til et program, som åbenbart mener alle sider skal være ens og så er vi tilbage ved at alt bare bliver mobilsider, uinteressant,kedeligt og lidt(meget) gammeldags. Men det er vel en del af Apples forsøg på diktatur. Og igen, så har du i praksis et sideskift. Men Reader viser jo på den anden side også at RETINA virkelig hjælper på internetoplevelse... virkelig :)?

Du bruger jo heller ikke en tilsvarende funktion i browseren på din computer, ret mig gerne hvis jeg tager fejl.

Og zoom, du finder hurtigt den rigtige tekststørrelse hver gang, det afhænger nærmest bare af hvor hurtigt du kan zoome, medmindre du har en hjerne som arbejder meget meget meget langsomt.

0 0
JP 05-01-2012 14:45:40

Så din oplevelse går ud at at scrolle rund, orientere dig i reklame stormen og manuelt indstille tekst størrelsen hver gang.

Med Reader skal man bare klikke en gang, og så koncentrere sig om det som er vigtigt. Nemlig selve artiklen.

Hvordan er det et eksempel på Apples diktatur.. De forbedre Internet oplevelse, i stedet for bare at acceptere at sider skal være et forvirrende rod af reklamer så er Apple innovative nok til at forsøge at forbedre oplevelsen.

Reader håndtere glimrende sideskift, du ser flere sider på en side og scroller bare ned af.

Noget som Android's løsning IKEK håndterer, der skal du finde "næste side" linket, klikke på det, vente på at siden loader og sikkert også Zomme ind igen til den tekststørrelse som du nu ville have.

Der er mange som bruger en tilsvarende funktion på PC. Prøv at google Readability.

0 0
ihk 05-01-2012 17:45:43

@JP tror bare du skal opgive... manden er en Iphone-hader uden at høre rørt en iPhone.
lad ham nøjes med sin htc der åbenbart kommer fra fremtiden.

0 0
JP 04-01-2012 16:31:38

Netop og med mindre at de placerer reklamerne som tekst mind inde i artiklen, så vil Reader typisk fjerne reklamerne.

0 0
04-01-2012 13:33:24

Det med app store er sikkert rigtigt og er vel der artiklen burde slutte, men eftersom den ikke gjorde det så er i selv udenom at der komme hadekommentar.

Jeg har ikke valgt Android fordi jeg har fravalgt iOS, tværtimod. Jeg bruger primært min telefon til internet(samt sms og opkald), sekundært til funktioner som fulgte med telefon(fx emailklient og alarm), først derefter kommer applikationsmarkedet.

Android er langt foran iOS på internetsiden, ja det er muligt iPhones i visse tilfælde er lidt hurtigere til at hente en side, men surfer jeg altså ikke fra side til side uden også at læse/studere indholdet og her er iPhone 4s efter min mening stadigt bagud en gammel telefon såsom HTC Desire(i høj grad pga teksttilpasning som gør det lettere og hurtigere at læse en sides indhold) og sammenlignet med moderne topmodeller såsom SGSII så mener jeg ikke der er meget konkurrence.

0 0
JP 04-01-2012 14:25:37

Vil du uddybe "høj grad pga teksttilpasning som gør det lettere og hurtigere at læse en sides indhold" som du ubegrundet siger gør Android til et bedre til internet end iOS.
Hvad er det nøjagtigt som du kan som man ikke kan med en iPhone?

0 0
04-01-2012 14:38:33

Som N skriver, og fordi du skal ikke bladre fra højre til venstre for at læse en tekst, hvilket især er en fordel på en lille skærm. Med andre ord du kan hurtigere og mere ubesværet læse en tekst.

Med andre ord, fra du trykker på linket til en artikel til du har læst den vil visse Android telefon have en fordel pga. skærmstørrelse, andre pga teksttilpasning nogle pga af begge dele(hvilket tildels kan hjælpes på vej ved valg af browser, noget der også gør Android bedre), iPhone(dem alle) har en lille skærm og ingen teksttilpasning, derfor taber de, dermed ikke sagt de er ubrugelige, langt fra.

0 0
JP 04-01-2012 15:07:53

iPhone tilpasser teksten når man dobbelt tab'e (som zoomer) eller trykke på Reader (som helt omformaterer teksten)

På iPhone kan du også vælge en anden browser.

iPhone skærm er mindre, men det er en fordel i sig selv, i og med at det er en håndholdt enhed, som man gerne skulle kunne bruge med en hånd.
Desuden har iPhone over 300 DPI, hvilket gør teksten mere behagelig at læse.

0 0
Zeb 04-01-2012 15:31:13

Fuck nu de 300 dpi. Får du super ondt i øjnene af at læse på en almindelig computer? Den har jo væsentligt lavere DPI.
"Retina"-definitionen er noget bavl Apple har fundet på for at sælge flere telefoner. Min SGSII har en lavere opløsning og en større skærm og jeg skal fandme anstrenge mig for at skelne de enkelte pixels i teksten. Om det er takket være SAMOLED+ eller ej skal jeg ikke kunne sige, men så længe man ikke har 320x240 opløsning så er det altså begrænset hvor stort et problem det er.

0 0
JP 04-01-2012 15:35:32

Smag og behag.. men forskellen er det samme som forskellen mellem en Computer skræm og at læse i en rigtig printet bog/avis.

0 0
04-01-2012 15:54:41

Det er ikke korrekt, en skærm afgiver lys det gør en bog/papir ikke, så den sammenligning kan du ikke bruge (medmindre vi snakker visse e-bogs readere).

Medmindre du sidder med telefonen helt oppe i næsen vil du ikke kunne se forskel. Derimod kan du se stor forskel på 3,5" og 4,5" og ja smag og behag er forskellig, men det ændrer ikke ved at store bogstaver er større end små bogstaver(jeg taler ikke om grammatik) og du har plads til større bogstaver på en stor skærm end en lille og det uden at mængden af tekst bliver mindre.

Angående teksttilpasning, så tilpasser HTC's browser(m.fl.) sig når du pincher, her skal ikke dobbelttappes eller trykkes på en eller anden reader. Og hvor mange browsere kan du få til iPhone? 2? Dertil kommer den sædvanlige snak angående flash

0 0
JP 04-01-2012 15:58:43

Jeg kan godt se forskel og bemærker det hver gang jeg skifter mellem iPhone og iPad (som ikke har over 300 DPI).

Jeg syntes personligt at det er en fordel at jeg kan anvende min telefon med en hånd.

0 0
04-01-2012 16:09:22

Med pinch bestemmer du selv hvor tæt du vil på. Jeg så lige en video fra smartphoneenvy de kunne ikke teksttilpasse med dobbelttab, jeg ved ikke om det bare er deres telefon eller om vi snakker om to forskellige ting.

Angående størrelsen, så ved jeg ikke hvor stor din hånd er, men jeg kan uden problemer betjene min sgsii med en hånd, dog ville jeg begynde at få problemer med en større telefon, så jeg vil medgive at der er en grænse, personligt ville jeg ikke gå over 4,5", helst under, men 3,5" det er bare for småt.

0 0
JP 04-01-2012 16:25:59

Så med iphone kan du piche (dvs. zoome) hvis du vil, dobbelt tab'e og enkelt tab på Reader. Så hvordan er det dårligere end Android??

Angående størrelsen så er her et eksempel

http://hitechanalogy.com/iphone-35-inch-screen-size-concrete-reason/

0 0
04-01-2012 17:15:06

Teksttilpasning, Fx hvis du zoomer så langt ind på denne artikels tekst at den normalt ville være bredere en skærmen vindue så sikrer teksttilpasning at bredden aldrig er bredere end skærmen.

Resultatet er at du kan gøre tekststørrelsen så stor du ønsker uden at skulle scrolle fra side til side. Funktionen gør at du langt hurtigere kan læse en tekst fordi størrelsen er læsevenlig og du skal kun scrolle op og ned.

Min erfaring siger mig at den er god på en lille skærm fordi du netop her har enten lille tekststørrelse eller eller tekst der er bredere end skærmen. På en stor skærm er problemet mindre, men iphones har netop en lille skærm.

0 0
JP 04-01-2012 19:24:10

Du har netop beskrevet hvad der sker hvis man dobbelt tap'er på tekst på en iPhone. Så hvad er det som er bedre på Android??

0 0
04-01-2012 20:22:12

Gå ned til part 2 spol frem til 10:30 så ser du forskellen:

http://www.smartphoneenvy.com/featured/face-off-apple-iphone-4s-vs-motorola-droid-razr/

0 0
JP 04-01-2012 20:43:07

Ok nu forstår jeg hvad du mener.
Hvis man vil have teksten størrer (uden at scrolle) på iPhone kan man så bare bruge Reader.
http://www.youtube.com/watch?v=Cxo6X8T-zrw

0 0
JP 04-01-2012 15:57:07

Hvorfor er det bedre at man skal pinch i stedet for et tab?

0 0
04-01-2012 14:27:06

I androids browser bliver teksten tilpasset på siden.

0 0
JP 04-01-2012 14:34:28

I iPhone blive teksten tilpasset skærmen hvis du dobbelt tab'er på teksten eller tab'er "Reader" i adresse linie.
Hvor er forskellen?

0 0
Simon Iversen 04-01-2012 13:29:03

Ja, købe apps sælger tjener som regel mere på iOS. Men det betyder ikke en større samlet indtjening da reklame indtægter aldrig tages med i disse beregninger.
Desuden har udviklere til android den kæmpe fordel man ikke skal betale penge for at udvikle til platformen.

0 0
JP 04-01-2012 14:32:36

"Ikke skal betale for at udvikle til Android"

Wow ja de 600 Kr om året, som det koster at udvikle til AppStore, vælter virkeligt udviklerens budget.

0 0
Zeb 04-01-2012 15:26:35

Det er da stadig en forskel der medvirker til at jeg som nybegynder hobby udvikler ikke gider at gå igang med iOS, da jeg ikke kan være sikker på at få de penge ind igen. Hos Android Market betaler man en one-time fee og så er det ellers kvit og frit (minus procenter per solgt app - ligesom til iOS)

0 0
JP 04-01-2012 15:51:16

Men hvis du ville lave apps for at tjenepenge, skal du netop anvende App store fordi der tjener udviklere generelt flere penge end i Android Market.

0 0
04-01-2012 12:47:56

At manden kommer fra en virksomhed der også udvikler til android(dog sikkert mere pga af krav fra kunder end af lyst :D)

Men forstår ikke helt hans argumentation med at de danske apps forsvinder i mængden. Syntes der er rigtigt mange danske apps oppe i toppen på android market. Og det er jo ikke fordi de altid har de voldsomme downloads bag sig....

0 0
Malte 04-01-2012 12:28:53

"Købet af en iPhone er derimod et meget bevidst valg..."

Næh, folk køber dem, fordi lemminge effekten lever i bedste velgående.

Som slutbruger kan det vel være lige meget, om man henter en app hos Apple eller hos Google. Måske skulle Jacob Mikkelsen prøve en Android telefon. Men det har han vel iIkke iTid iTil?

Hvem henter vel en app uden først at set en (viral?) reklame for den? Jeg sidder da ikke og browser endeløse lister af mest skod apps. Hverken på Market eller i Appstore (dengang jeg stadig var belastet af at eje en iPad).

0 0
Henrikmand 04-01-2012 12:28:35

"Købet af en iPhone er derimod et meget bevidst valg, siger Jakob Mikkelsen fra app-udviklingsfirmaet Greener Pastures"

Sikke da noget forkvaklet sludder! Den eneste grund til at han kommer med den udtalelse er, at han skal promovere sin egen forretning, og der er det bedste for ham selv, hvis forbrugerne handler i App Store, og dermed køber iPhones.

0 0
Mikos 04-01-2012 12:22:37

...(eller symbian, eller meego, eller wp7), så hvad kan een dog gøre ved denne grelle situation?? :)

0 0
Anders W 04-01-2012 12:22:02

... og så gives der éen?

Hvad er alle de andre grunde?

Er den eneste forskel virkelig at kinesiske apps ikke filtreres væk i Market når man står i DK?

0 0
JP 04-01-2012 14:28:33

Udvikler tjener også flere penge i AppStore end i Andorid Market.
http://gigaom.com/2011/05/27/android-still-trails-ios-as-a-money-maker-for-devs/

Hvilket må siges at være helt afgørende.

0 0

Om brug af cookies