Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Derfor er Facebook på Android så elendigt

Derfor er Facebook på Android så elendigt

Facebook til Android er en katastrofe, set i forhold til iPhone-app’en. Her er en af grundene.

Siden lanceringen af Facebook som applikation har det været en realitet, at udgaven til iPhone (og iOS) har været Android-versionen totalt overlegen.

Notifikationer virker bedre på iPhone, applikationen er hurtigere og mere stabil samt med flere features, end den der udgives på Android.

For Android-brugerne har dette været et irriterende og frustrerende faktum. Men årsagen er sandsynligvis blandt andet, at de ansatte hos Facebook primært har anvendt iPhones, og ikke har haft den fornødne irritation over Android-app’en, til at gøre noget ved det.

Dette blev i denne uge understreget med frigivelsen af en helt ny, og rigtig native app til iOS, der er op mod to gange hurtigere end forgængeren, der var baseret på HTML5.

- Ny lynhurtig Facebook-app til iPhone

Så mens iOS-folket kan glæde sig over en ny super-app, må Android-ejerne se misundeligt til.

Nu skal de ansatte bruge Android

Den gode nyhed er, at Facebook måske vil begynde at tage Android lidt mere alvorligt.

Ifølge websiten businessinsider.com opfordrer Facebook nu sine ansatte til at lægge iPhonen på hylden, og i stedet tage fat på at bruge en Android-enhed.

Kilden er tidligere ansatte i Facebook, der fortæller om den nye interne strategi.

Om ”brug Android”-projektet resulterer i en bedre Facebook for Android, må tiden vise.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

August 24-08-2012 15:56:12

Jeg har en iPhone 4, og Facebook har indtil version 5.0 været sløv, træg og ustabil. Det tog hundrede år at indlæse en kommentar, selv på Wi-Fi!

Det er blevet meget bedre nu, scrolling er næsten helt flydende (kan dog også have noget med hardwaren at gøre), men det er ikke perfekt endnu. Tingende går mere smooth og det er dejligt, men også på tide.

0 0
Birger 24-08-2012 12:11:11

På min Samsung Galaxy S2 virker Facebook lige så godt som på min kones iPhone 4S.

0 0
Benjamin Jensen 25-08-2012 22:58:55

Du må seriøst være blind Birger! Jeg har begge telefoner selv, og der er forskellen enorm. Både før og efter updaten.

Men jeg vil så sige, at Facebook ikke er den eneste app der ikke kører godt på Android. Jeg er helt holdt med at bruge "Ruzzle" til Android, da det lagger helt vildt. Det er nærmest ubrugeligt i forhold til iPhone.

0 0
Cebastian 24-08-2012 11:22:19

Det kan godt være i teorien at Facebook app'en har været overlegen på iOS. Men i ren praksis, så har jeg oplevet at den har været sygeligt langsom og ustabil på en række iPhones. Den har det sidste år eller mere ikke været særlig god app. Og mit gæt er at den stadig ikke helt er i top, på endten iOS eller Android. Men den nye opdatering til iOS lyder lovende! Facebook app'en trænger til et fint overhaul :)

0 0
jramskov 24-08-2012 11:10:24

Facebook har lige lanceret en ny version til IOS - indtil da har IOS versionen da været elendig.

0 0
PhilipHoller 24-08-2012 10:01:48

Ved ikke med jer, men jeg oplever det nu ikke som en katastrofe på min Galaxy nexus 4.1 Jelly bean? Alt køre hurtigt og flydende? er det ikke kune low-end telefonerne som har disse problemer?

0 0
Mobilsiden.dk 24-08-2012 10:13:11

Når du sammenholder med den iPhone-app der lige er kommet, så er Android-udgaven som at sammenligne tekst-tv med HD-TV :)

0 0
Hans 24-08-2012 12:59:26

Nu har vi ikke en iPhone 4s i huset, men min kone har en iPhone 4 og jeg har en Galaxy s3, så sammenligningsgrundlaget er måske ikke det bedste, men selv da jeg havde min Optimus 2x synes jeg da ikke der var forskel. Begge hakkede helt vildt, når man scrollede hurtigt og der var mange billeder. Jeg kan ikke sige om iOS var bedre, men at sammenligne det med tekst-tv vs. HD-tv ville jeg nu aldrig.

Nu skal jeg ikke gøre det her til en android-briwser vs. iOS-brewser diskussion, da det jo ofte ender grimt her på siden, men er der virkelig også så stor forskel, når man sammenligner en iPhone 4s med en android af samme prisklasse?

PS. jeg har Jelly Bean på min SGS3 (den jelly bean fra den 21 august), og har lige prøvet for sjov at lægge facebook ind. Her må jeg sige den køre som i smør.

0 0
Villiam 24-08-2012 18:27:33

Hans: kører du med den helt nye leak af jb eller den næst nyeste ? har lige læst at der skulle være kommet en ny som skulle være endnu mere stabil, og måske final. har dog endnu ikke leget med det selv endnu.

0 0
Hans 24-08-2012 20:21:42

Det er faktisk den næstnyeste. Jeg har set at der er kommet en nyere, men det er kun en OTA til den engelske udgave af ICS-rommen. dvs. man skal ha en engelsk ICS-rom på, før man kan opdatere til JB med det nyeste leak. Det synes jeg var lidt for meget besvær for at prøve den.

Men da det er en OTA opdatering fra ICS, tror jeg det betyder at den officielle version er meget tæt på. Der er heller igen mærkbare fejl i den her jeg køre nu.

0 0
PhilipHoller 24-08-2012 10:42:44

Ja okay. det kan godt være.
- problemet syntes bare at være lag når man scroller (med henhold til smidighed), som er set både på Android i SGS2 og ned efter og iphone 4 og nedefter.. er det blevet fikset til det bedre i IOS?

0 0
24-08-2012 11:02:30

Det er en helt ny app der lige er kommet til iOS. Men det skal jo selvfølgeligt fremstilles som om at Android altid har været mega piv ringe i forhold til iOS og at der på ingen måder var problemer med hastigheden i den gamle.

0 0
Villiam 24-08-2012 10:11:31

sidder med sgs3, så nej det er ikke kun low end. men den nye update har fucked alt op :s håber dog det bliver bedre i jb.

0 0