Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Derfor får iPhone 4 ikke Siri

Derfor får iPhone 4 ikke Siri

Siri-funktionen findes kun på iPhone 4S og kommer ikke til iPhone 4. Her er forklaringen.

Noget af hemmeligheden i Siri stammer fra firmaet Audience' EarSmart teknologi, som er indbygget i A5 processoren i iPhone 4S. (Foto: Mobilsiden.dk).
Noget af hemmeligheden i Siri stammer fra firmaet Audience' EarSmart teknologi, som er indbygget i A5 processoren i iPhone 4S. (Foto: Mobilsiden.dk).
Foto: Mobilsiden.dk

Mange iPhone 4-ejere har misundeligt set på venner med en iPhone 4S, der har adgang til at benytte stemmeassistenten Siri.

På overfladen er Siri blot et stykke software – men sådan er virkeligheden ikke helt når der graves lidt dybere.

Forklaringen på hvorfor iPhone 4 ikke får Siri-funktionen er processoren, der ikke har den teknolog indbygget, der kræves, for at få Siri til at reagere optimalt. Det skriver CNET.com.

Firmaet Audience, der har leveret en støjreduktions-teknologi til Apple, kaldet EarSmart, har i forbindelse med en børsnotering offentliggjort, at støjreduktionen er indbygget i den A5 processor, der sidder i iPhone 4S.

Med andre ord, så har iPhone 4 ikke den hardware, der giver Siri et rigtigt liv.

EarSmart er ikke kun leveret under licens til Apple. Audience har også aftaler med blandt andet Samsung, HTC, LG, Sony m.f.

EarSmart benytte også til at filtrere baggrundstøj fra ved telefonsamtaler, og produkter som Samsung Galaxy S II, Nexus One og Samsung Galaxy Note er født med denne lydteknik.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Thomas Kristensen 11-02-2012 14:42:42

Den eneste grund til at den kun virker til 4S ifølge apple er simpelt, det handler kun om at apple vil tjene flere penge
De bruger Siri som et salgsargument, for at få alle som har en alm iphone 4 til at købe en 4S

Derfor biller de os ind at Siri ikke vil virke på den alm. Iphone 4
Men underligt nok, så har folkene hos xda stadig fåe den til at køre på Iphone 4

Og for mig lyder det altså underligt at man bygger en støj reduktions funktion ind i processoren.
Det giver ikke mening :)

Men alt dette overrasker vel ikke nogle, da mange af os har regnet ud at apple er penge sulten
og det er efterhånden den eneste de tænker på, og de vil da skide deres kunder et stykke. De sidder helt sikkert på deres fine kontor og grinder af alle dem som køber deres produkter til overpriser
Også siger alle at Siri er fantastisk... hm
Til hvad :)
Sådan en funktion har vi haft i mange år, og det er aldrig slået igennem, og det tror jeg hellere ikke det gør :)

Hvordan vil det ikke se ud, hvis alle mobilbrugerne i buslinje 1 sad og snakkede til deres iphone, det er lige til en ny klovn film :)

0 0
Footiefan 11-02-2012 14:56:46

Damn, var ikke klar over Apple ville tjene penge. Tak for inside info ;-)

0 0
MathiasS 10-02-2012 18:28:09

det er da bare for at tjene flere penge. Nu er jeg ikke software-ekspert eller noget, meeeen jeg kan ikke lige se hvad det er der skulle få Siri til at kræve så mange kræfter at køre. at få en film til at køre helt smooth på sin mobil er en anden ting, men der skal mobilen jo også hele tiden arbejde. i siri skal telefonen jo kun "lytte" og derefter finde et passende svar... nu er jeg selv HTC-fan og der sagde HTC jo også at incredible S og desire S ikke var kraftige nok til Sense 3.0. da xda så fik 3.0 til at virke på de mobiler m.fl. så gik HTC med til at lave en opdatering. Det sker nok ikke hos Apple. og jeg siger ikke noget om at 3.0 kører lige så smooth på incredible S, som det gør på fx. HTC Sensation. men så må det være op til brugeren selv at vurdere om programmet kører optimalt, ellers har man vel lov at slette det igen,

0 0
Jan Ålund 09-02-2012 22:20:24

Jeg kender ikke nogen 4s brugere som syntes det er specielt spændende eller for den skyld brugbart. Og jo Footiefan de kan som de fleste godt taler engelsk. Har prøvet det på min workphone men det er jo bare legetøj intet andet.

0 0
10-02-2012 11:53:00

Det værste er de journalister der falder i svime over siri og siger det er fantastisk, de glemmer bare at sige hvad det er fantastisk til

0 0
Footiefan 10-02-2012 08:17:06

Enig, lidt. Tror de fleste gerne ville ha' en mulighed for fx at kunne diktere sms og mails på dansk. At jeg kan stille alarm og den slags, det er fint, men ikke der den store vinding er... Nu har jeg ikke en 4S, så alligevel ikke aktuelt for mig ;-)

0 0
Henrik 09-02-2012 12:31:27

Jeg husker da at ha' læst et par gange om folk der har fået Siri til at køre på iPhone4.

Godt nok nok jailbreaked iPhones, men stadigvæk den køre, og virker.

Så umenbart virker det mere som at give folk en grund til at opgradere fra deres 4 til 4S.

.... Men hvor manger der har en iPhone4S bruger realt Siri i dagligdagen til noget brugbart?

0 0
Footiefan 09-02-2012 17:09:52

Mon ikke der er forskel på brugen af Siri i lande hvor sproget understøttes - og så fx DK...

0 0
ihk 09-02-2012 22:30:00

i Danmark er Siri ikke brugbart af den simple grund den ikke understøtter DANSK. så den kan ikke bruges.

0 0
Footiefan 10-02-2012 08:17:42

Ja og netop det jeg skrev :-)

0 0
Mazzen 09-02-2012 13:00:14

Ja, det er sandt nok, men det vil Apple jo nok benægte hvis de blev spurgt om det for det er med sikkerhed ikke muligt hvis de skal bestemme.

0 0
09-02-2012 16:23:02

Jep, nu må vi se hvor mange iphone 4 ejere der er klar til at give mange tusinder kroner for æbles papegøje program. Mit gæt er at det er sjovt em time

0 0
09-02-2012 12:52:07

Det har jeg også hørt.

Desuden troede jeg at størstedelen af processorarbejdet foregik i skyen, hvilket jeg stadigt tror.

Gad vide om Apple lyver?

0 0
Mazzen 09-02-2012 12:59:27

Hmmmmm. nej det, Apple siger altid sandheden, servicere deres kunden med en fortrinlig kundeservice, og har aldrig problemer med deres telefoner.

Hvis i er enige i dette, bør i læse lidt mere om Apple.

Hvis ikke så er svaret "Ja, Apple lyver"

0 0
David 09-02-2012 20:17:22

Lyver Apple? hvor finder I en officiel udmelding fra Apple om dette? Firmaet bag EarSmart siger at deres teknologi som er brugt i Siri er indbygget i A5, og derfor betyder at Apple lyver?

Christ....

0 0
Mazzen 09-02-2012 12:02:37

hvilken betydning vil "ikke optimalt" ha, lyder mest som om de bare vil lokke flere penge ud af intetanende kunder, bare for at erstatte det med noget nyt igen om et halvt års tid

0 0
Christopher 09-02-2012 21:35:17

Enten det, eller også er de bare Apple, de sørger for at tingene virker så godt som muligt før at de udgiver det, modsat mange andre producenter.

0 0
Thomas 10-02-2012 08:31:41

Nååå... det var det de gjorde da de smadrede iPhone 3G med iOS4...
og for den sagsskyld gjorde 3GS'eren voldsomt langsom med iOS5 opdateringen.

0 0
zonetrooper90 09-02-2012 12:32:16

Jeg tror du har ret... iPhone 4S har ikke ret mange nye funktioner som ikke er på iPhone 4 efter iOS 5... så de har valgt at begrænse en stor funktion med software og give hardwaren skylden...

0 0