Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Derfor har HTC Sensation kun Super LCD-skærm

Derfor har HTC Sensation kun Super LCD-skærm

Selvom HTC’s kommende topmodel kun har Super LCD-skærm, er det stadig markedets bedste, mener HTC.

HTC Sensation (Foto: Mobilsiden.dk)
HTC Sensation (Foto: Mobilsiden.dk)

HTC Sensation har en skærm-type, der hedder Super LCD, forkortet S-LCD.

Men blandt mange hardcore mobilbrugere på nettet hersker der udbredt enighed om, at Samsungs produkter med skærmtypen Super AMOLED og Super AMOLED Plus, har en mere overlegen skærm.

Disse skærme sidder i hhv. Galaxy S og den kommende Galaxy S II.

I et interview med Mobilsiden.dk siger HTC’s nordiske direktør, at Sensation uden problemer er konkurrencedygtig på dette punkt.

HTC: Sensation har den bedste skærm

- “Jeg kan ikke lide udtrykket ‘kun’ i sammenhængen omkring skærme. For jeg synes faktisk, at vores qHD-skærm i 16:9 format er fantastisk. Jeg vil vove at påstå, at Sensation har markedets bedste skærm, når du ser på kombinationen af pixel-tæthed, skærmens robusthed, format og ridsefrie overflade,” siger HTC’s nordiske direktør Peter Frølund.

Han siger videre, at HTC følger diskussionen omkring Super AMOLED. Men at der er for og imod begge dele.

- “Vi har vuderet de muligheder, der findes. Og vi mener, at Super LCD er det rigtige valg af skærm til HTC Sensation,” slutter Peter Frølund.

HTC Sensation - detaljer om skærmen

Sensation har en Super LCD skærm på 4.3 tommer.

Der er tale om såkaldt “qHD”-opløsning på 540 x 960 pixels.

Skærm-overfladen er beskyttet af “Gorilla Glass”, som er en ualmindelig stærk glasoverflade.

Læs også:
 - HTC Sensation - vores første tanker og indtryk
 - Sensation kommer hos alle teleselskaber
 - Se alle billederne af HTC Sensation
 - Så stærkt er glasset på Sensation
 - Desire HD har ikke den skærm du tror

Web-TV: Kom helt tæt på HTC Sensation

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Dan 26-04-2011 21:44:40

Har selv haft en telefon med Amoled og leget med S-Amoled.

Har pt. Desire HD og er fuldt ud tilfeds med billedekvaliteten.

Jeg tager en del billeder med Canon eos kamera som jeg sælger af.
Så derfor jeg ret meget op i kvalitet og naturlige farver (også i min telefon) da jeg bruger picasa til alle mine billeder og har fuld tilgang til alle mine 12GB billeder fra Picasa

Så S-LCD er for mig det bedste skærmvalg og er det jeg går direkte efter i valg af telefon, foruden selvføgelig Android :)

0 0
Shawn S. Ø 27-04-2011 08:46:53

Og Desire HD har enda kun LCD og ikke S-LCD ;)

0 0
Robert 19-04-2011 23:12:39

Selvom det er lidt offtopic er jeg mindst lige så interesseret i hvorfor der kun er 1gb brugerhukommelse i Sensation.

0 0
Alex 22-04-2011 09:46:49

vil ikke tro at det er et problem, min DHD har også 1 gb intern hukommelse, de gør ikke længere som de gjorde i den almindelige desire hvor den interne hukommelse og hukommelsen til selve android var den samme. selvfølge "deler" de sådan set stadig den interne hukommelse med den ene gb er kun til apps, og det mener jeg er nok jeg har måske 150 apps og jeg har stadig 200 mb tilbage sååh :-)

0 0
Mads 23-04-2011 14:27:45

Lyder virkelig godt! Good news! :D

0 0
Nygaard 20-04-2011 16:13:20

Jeg er hoppet fra Sensation af samme årsag. Desværre, for jeg elsker virkelig Sense UI'en.

Jeg synes at den begrænsede interne hukommelse er et kæmpe problem på min Desire, og det gider jeg ikke at stå med igen, hvis jeg skal bruge 5k. på en ny telefon.

IMO ligner det et strategisk træk fra HTC, så de om få måneder kan sælge en Sensation S med mere systemhukommelse og RAM... Føj!

0 0
Mads 19-04-2011 23:25:02

Fatter jeg heller nada af... Men køber den alligvel :)

0 0
Zeb 19-04-2011 23:31:37

Det er 100% deal-breaker for mig. Det giver INGEN mening. Og så forstår jeg heller ikke hvorfor de ikke smider 1GB ram i nu de er igang.... Når man skal lave en flagskibs-telefon bør den vel i det mindste være på niveau med de telefoner der allerede er på markedet. SGSII er blevet opgraderet for at matche konkurrenternes kommende modeller. Sensation er bagud fra start imo.

0 0
Thinkpad61P 19-04-2011 21:43:39

at når man ikke kan få fat i de bedste skærme, så må dem man har, være de bedste.

Alle producenter, inkl. dem som ikke vil indrømme det, ville jo godt have fat i AMOLED, der er bare ikke nok, desværre.

0 0
Michael Knudsen 19-04-2011 19:20:32

Forstår ikke helt problemet... Den skærm jeg har på min galaxy er da super i forhold til feks desire hd... De folk der klager over unaturlige farver må være dem der har købt mobil med ringere skærm end amoled...;-)

0 0
Alattin Simsek 22-04-2011 23:50:43

Jeg har selv en Desire HD... og jeg kan knap nok se noget på skærmen i disse dejlige varme dage med solskinsvejr, selvom jeg skruer lysstyrken op på maksimum level - ja det vel meget normalt, når skærmen reflektere lyset, men alligevel kunne jeg godt tænke mig, om situationen var en anden ved AMOLED skærmtype? Hvad er din oplevelse?

0 0
Shawn S. Ø 23-04-2011 09:07:52

Nu har jeg en mobil med Amoled og kan sige at min oplevelse er nøjagtig den samme ;)

0 0
Jesper 20-04-2011 22:12:40

Nu kører Desire HD også kun med en LCD skærm, så den sammenligning holder ikke helt. Du skal nok nærmere sammenligne den med Incredible S.
Jeg kører pt. med en Samsung Omnia 7, og den er helt overlegen i direkte solskin, og den kategori skal man lige huske at have med!
S-lcd og amoled er same-same i mine øjne!

0 0
Shawn S. Ø 21-04-2011 08:03:42

Helt enig ;)

0 0
Shawn S. Ø 20-04-2011 10:39:48

Den er måske ikke den rigtige skærm at teste op imod da den kun har en LCD og ikke en S-LCD skærm

0 0
Mads 19-04-2011 20:08:50

Tilføjelse:
Men skærmen er rigtig god, bare for mange farver :-)

0 0
Mads 19-04-2011 20:07:48

Den Galaxy jeg har set synes jeg altså har for mange farver :)

0 0
R.A. 19-04-2011 16:21:29

Har Galaxy S ikke også Gorilla-glas? if so, løber HTC snart tør for argumenter (udover flere pixels) :P

Men det der er en pænt standart udmeldelse. Tror ikke i finder en direktør for et mobilfirma som udtaler at deres flagskib ikke har den bedste skærm på markedet. Hvis ikke de har reelle tal, så bliver det målt subjektivt som den bedste ;)

0 0
Shawn S. Ø 20-04-2011 10:38:19

Jeg syntes de har alle argumenter i orden HTC og det er klart en smags sag

0 0
Lars Nielsen 19-04-2011 22:24:28

Først syntes jeg også AMOLED var fantastisk, men må indrømme når jeg holder LCD, S-LCD og SAMOLED op ved siden af hinanden. Så er jeg mest til S-LCD. Hvis er ikke særlig hvis på SAMOLED, men kan være det bliver bedre med plus-udgaven, men generelt ser det for kunstigt ud.

Så som mange siger, så er det en smagssag. LCD er ikke godt, men S-LCD og AMOLED og LCD med IPS teknologi er alle gode skærme i mine øjne, alle med deres fordele... SAMOLED self klart det med den mest sorte farve, men sort ser nu også sort ud på S-LCd så længe den ik holdes op ved siden af AMOLED ;) og synes helheden er bedst med S-LCD

0 0
19-04-2011 16:57:36

Det er jo stadigvæk en smagssag....Vi er stadig en del der syntes at amoled er ALT for farverig...Ligner sq mine bedstefoældres fjernsyn, hvor alle fodboldspillere render rundt og er helt selvlysende :D

0 0
Nygaard 19-04-2011 19:30:22

Det er IMO to vidt forskellige ting.

Et TV bruges (for så vidt muligt) under ideelle forhold, og skal gengive "virkeligheden". Helt enig, der er naturtro gengivelse at foretrække.

Men på min telefon, som lang hen ad vejen kun viser billeder der eksisterer i telefonens univers, og tit under vaskelige lysforhold... Der skal der bare være fuld knald på!

0 0
Mads 19-04-2011 20:07:01

Kan sagtens se hvad du mener, men med hensyn til billeder i telefonens univers er det stadig tydeligt at se forskel på grøn, og så übergrøn. Telefonen skal jo stadig gengive nogle bestemte farver, og de skal efter min mening stadig stemme overens med virkeligheden.
Men det er selvfølgelig en smagsag, nogle kan lide det ene, andre det andet ;)

0 0
Mads 19-04-2011 18:55:21

Kunne ikke være mere enig. Men hvis man kigger rundt på folks fjernsyne rundt omkring i Danmark, er farverne altså også fyret helt i top. Ærgeligt for det ødelægger oplevelsen. Ja tak ti naturlige farver og stor pixeltæthed, og nej tak til urealistiske farver :D

0 0