Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Derfor kommer der ingen Hugo Troll Race til Android

Derfor kommer der ingen Hugo Troll Race til Android

Hvis der skal laves en Android-version af det nye Hugo Troll Race, så kræver det at iOS-versionen bliver et hit. Læs her hvorfor.

Mobilspillet Hugo Retro Mania kom tilbage i november 2010, og dengang fandt det vej til både Android, iPhone og iPad, men det nye spil Hugo Troll Race kommer i første omgang kun til iPhone og iPad.

Det er ikke uvilje fra producenten der holder spillet væk fra Android, men fragmenteringen på Android-platformen.

 -”Vi har i første omgang valgt, at Hugo Troll Race kun kommer til iOS-enheder, da der er flere udfordringer med udviklingen til Android bl.a. de forskellige versioner og telefonmodeller/-størrelser der er på markedet. Flere Android-enheder mangler hukommelse, hvilket får spillet til at enten køre dårligt eller lukke helt ned. Derfor har vi valgt, at satse 100 procent på iOS-versionen denne gang,” udtaler Henrik Kølle fra Hugo Games ApS til Mobilsiden.dk.

På spørgsmålet om det så kan forventes, at vi får en Android-version af Hugo Troll Race er svaret lidt mere kryptisk.

-”Det vil kræve, at spillet bliver en succes på iOS før vi vil komme med en Android-version. På Hugo Retro Mania var over 90 procent af vores downloads fra en iOS-enhed,” svarer Henrik Kølle.

Hugo Retro Mania er downloadet mere end fire millioner gange.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

20-07-2012 14:46:50

Det ville nu også bare være fint hvis det gamle ville kører på nye android enheder :D

0 0
Henrik 20-07-2012 16:59:18

Case in point, Sherlock.

0 0
22-07-2012 09:34:10

Puha, gjorde det godt? Føler dig dig lidt bedre nu? Men at danske mobilspils udviklere giver fortabt over for en platform er da bare ærgerligt. Det har dog vist sig at det sagtens kan lade sig gøre..... Der findes tonsvis af andre titler, bare ikke mange danske, det er åbenbart meget svært.............. Selv tv2 har givet op....

0 0
23-07-2012 09:00:48

Det var ved release..... De har fået bugt med de fleste. Men Come on, der er en der piver over en galaxy mini :-) Det har altid kørt problemløst på mine enheder. Det gjorde Hugo egentligt også på min sgs2,men ikke min sgs3.

0 0
Henrik 23-07-2012 10:11:06

"De har fået bugt med de fleste."

Men det er jo det der er pointen. Man tjener næsten ingen penge på Android (folk gider ikke betale), man får altid sure opstød fra forkælede cheapskates og der 10 gange så meget arbejde for at få tingene til at at virke. Det går bare ikke op, og man gider sgu ikke det bøvl.

Jeg synes også det er irriterende at Apple nærmest har monopol på mobilspils-området (ok, ikke helt, men tæt på), og jeg ser også gerne flere konkurrenter. Den jeg tror mest på, er Nokia + Microsoft.

0 0
hellas7 25-07-2012 23:21:37

I givet fald snakker vi jo Nokia+Microsoft om 5 år. Lige p.t. er Marketplace lysår bag Google Play og (især) AppStore, og der er stadig det faktum, at Marketplace vokser langsommere end AppStore.

Netop spildelen er en af de primære grunde til, at jeg er iOS-bruger

0 0
Henrik 26-07-2012 10:49:09

5 år er en evighed i denne her branche. Nej, vi snakker indenfor de næste 1-2 år. At WP markedet vokser langsommere end iOS's AppStore er temmelig ligegyldigt, så længe det der tilføjes er kvalitet. Det betyder potentielt bare bedre mulighed for at blive set som udvikler på WP marketplace, ergo potentielt mere attraktiv end de andre. Hvis salget af WP modeller fortsætter med at stige, er man som udvikler nødvendigvis fristet til at understøtte WP.

At WP Marketplace skulle være "lysår" bagud Google Play har jeg svært ved at se. Det er da en bedre oplevelse at købe på Marketplace end Google Play og man har ikke problemer med apps der crasher på nogle modeller osv..

Det eneste er antallet af apps der er større på Google Play, men der er så også 10 skralde apps for hver app der er god.

0 0
Henrik 23-07-2012 10:08:22

"Det gjorde Hugo egentligt også på min sgs2,men ikke min sgs3."

Præcis.

0 0