Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Derfor vil du købe en ny iPad

Derfor vil du købe en ny iPad

Kommentar: iPad Air og den nye Mini vil sælge godt. Her er mit bud på årsagen til, at Apple-tilhængerne opgraderer produktet.

Så kom iPad Air og iPad Mini with Retina Display, samt annonceringen af, at iPad 2 og iPad Mini forbliver i sortimentet.

Nyhedsværdien er til at overse. Hurtigere processor, tyndere, lavere vægt og mindre kant omkring skærmen. Det er iPad Air i kort form.

- Apple kommer med nye iPads og gratis software

iPad Mini with Retina Display har, ja, bedre skærm. Dertil kommer den samme processor som i iPad Air, således mini'en er kvikkere i optrækket, end sin forgænger.

Jeg tror de nye iPads vil sælge godt, men årsagen er ikke nyhederne som jeg her har nævnt. Apple sælger de nye tablet-udgaver, alene fordi de er nye.

Apples kunder har tradition for at opgradere eksisterende produkter, ikke fordi enhederne opleves som dårlige, men fordi de nye virker tiltrækkende på Apple-folket.

I forhold til andre producenter er kunderne hos Apple parate til at skifte, blot på grund af nyheden om, at der er kommet noget nyt. Det er fortsat lidt cool og trendy, hvis man kan sige, jeg har den nye iPad eller iPhone.

Man kan synes om Apple hvad man vil. Men iPad er et godt produkt, det erkender selv konkurrenterne, når man taler med dem. Jeg er blot imponeret over selskabets evne til hver eneste gang, at kunne sælge historien om, at den begrænsede nyhed, stadig er en nyhed.

Ved lanceringen kørte Fox News breaking news med teksten "Apple talks about iPad". Jeg tænker, når blot det at Apple taler om iPad kan være breaking news, så er det da rimelig vildt.

Den samme effekt ses på iPhone-salget, hvor kunderne gerne står i kø, for at få den seneste Apple-nyhed mellem hænderne.

Siden lanceringen af den første iPad for tre et halvt år siden, er der samlet solgt 170 millioner styks, af Apples tablet-computer.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

31-10-2013 13:35:27

Derfor køber folk ipad.

Hele 60 procent af kvinderne svaret, at de primært bruger deres iPad til at spille på, mens kun 43 procent af mændene svarer, at de primært bruger iPad’en til spil


Læs mere: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/naesten-hver-tredje-dansker-har-en-ipad,lid.29316/#comment_box#ixzz2jInamuHH

0 0
Magnus 28-10-2013 20:02:16

Din teori kan være rigtig. Men det er ikke alle der har det sådan. Det er mest unge der tænker sådan. Nogle tænker mere, design mæssigt, og interface. Jeg synes ikke selv at Apple's nye iPad, er noget særligt design mæssigt. Det ligner mest af alt, en forvokset udgave af, iPad mini.

0 0
Omar Kamounah 25-10-2013 13:17:03

Det virker som en del er skuffet over Apples sene release af Software & Hardware produkter, men selvom jeg føler med en del af jer mht den 'lille update' til iPaden (stadig ingen overraskelser siden Steve Jobs left us), så var jeg altså ret ekstatisk over at høre at
1. GRATIS MAVERICKS OS TIL MAC
2. GRATIS iLife update samt GRATIS iWorks for OS fremover
Husk at awesome free software også kan være en breaking news! :)

0 0
Arthur 28-10-2013 02:14:44

Well, hvis en virksomhed gør noget gratis, så betyder det som regel at prisen på noget andet bliver hævet.

Med andre ord, så betaler du for det på den ene eller den anden måde.

Der er vidst intet breaking news over det. Det er en meget kendt og udbredt forretningsmodel.

0 0
Habtus 25-10-2013 13:00:43

Både iPhone og iPad var banebrydende da de kom, og herefter har det hver gang været forbedringer af det eksisterende. Så hvordan man kan have forventninger (og dermed blive skuffet) tyder mere på urealistisk høje forventninger. Mit bedste råd er derfor: skru ned for forventningerne (den næste kan heller ikke lave kaffe), og køb produktet hvis du synes det er pengene værd, ellers lad være.
Og ja, der bliver brugt store ord ved keynoten - men altså det er jo en salgspræsentation ! Havde I forventet at de bare sagde; vi har i øvrigt opdateret iPad'en, men det er ikke noget særligt... Synes faktisk de som salgspræsentation er væsentlig bedre udført end når fx Samsung skal præsentere deres telefoner

0 0
Katron 26-10-2013 00:38:17

Ja ipad var banebrydende, men hvorfor bliver folk ved med at sige at iphone var banebrydende??? Det gir bare ingen mening.
Ipad var et helt nyt produktsegment, som umiddelbart virkede tåbeligt i starten. Var alligevel så nørdet, at jeg faktisk købte en ipad.
Et virkeligt fedt koncept, dog var der alt for mange ting ipadden ikke kunne, eller ikke måtte for Apple, men konceptet blev jeg vildt forelsket i. Tak for det Apple. Ipadden er dog solgt og jeg har nu 2 surface RT tablets istedet.

Med det sagt vil jeg ikke være hater af nogen art, ipad passede bare ikke rigtigt ind i min hverdag. Det gjorde Surface RT derimod. Var ellers meget træt af den i starten, den kørte sku af lort, men den kunne alligevel hakke sig igennem de ting, jeg savnede på ipadden. Opdateringer har så kun gjort den bedre og bedre, og efter 8.1 updaten, synes jeg den kører ligeså smooth som en ipad 3(The new ipad). Fik for nyligt købt nr.2 på mega bud, grundet surface 2.

Iphone derimod... Revolutionerende??? hvor?? Det er da først i nyere tid, at iphone har fået funktioner, som selv min gamle Nokia N95 fra 2006 havde... De første Iphones var da en total joke. Det indikerede salgstallene vist også meget godt.

Nej Apples største succes er app store. Uden den og alle 3. parts udviklerne, var Iphone ikke engang havnet i udstillingsvinduet. Appstore var et genialt påfund. Før Appstore, i Nokias velmagtsdage, var det et helvede at installere app's på smartphones. Man skulle selv finde dem på udviklernes egne hjemmesider, og så downloade til en PC, og derfra synce dem over i mobilen i 2 trin. Appstore var genialt. Alt samlet 1 sted. Fantastisk fundet på. Uden appstore var hverken Iphone eller Ipad blevet til noget. De kan jo ikke meget ud af boxen.

Som jeg ser det, så har Apple virkeligt skudt papegøjen. Tænk sig at have en virksomhed, hvor man får penge for at andre virksomheder får lov til at sælge apps i deres butik, og så er det ovenikøbet de andre virksomheder, der står for størsteparten af Apples succes... Stående bifald og stor respekt.

0 0
cigi 25-10-2013 12:49:55

Det handler sådan set for mig bare om hvordan Apple sælger de nye versioner. I skriver selv at man ikke kan forvente at de opfinder den dybe tallerken hver gang.

Problemet for mig er at de stiller sig op på papkassen og hver gang forsøger at fortælle verden hvor meget de har revolutioneret tingene og hvor stor en forskel de nye 7mm gør - og at ydelsesforbedringen denne gang er helt fantastiske - en forbedring som i øvrigt er den samme som det var sidste og sidste og sidste gang - og mere et udtryk for more's lov.

Jeg glæder mig til at apple kommer med et AppleTV som rykker rundt på markedet - så vil jeg stå og klappe i mine hænder. Mne det her er og bliver for tyndt når det samtidig løftet som breaking news i medierne.

0 0
Malte 24-10-2013 17:05:18

Jeg sværger til min MacBook Pro, men alt andet Apple kan jeg godt undvære.

0 0
hellas7 26-10-2013 12:55:56

tak for info

0 0
gielsgaard 24-10-2013 16:36:21

Hvis man sad og forventede en Ipad med en masse underlige features som andre hælder i deres HW og som kunderne efter en tid bliver trætte af, og forsøger at fjerne da de også er nogle små strømtyve, så er man nok blevet skuffet.

jeg er super tilfreds med at Apple holder begge ben på jorden .

0 0
cigi 24-10-2013 15:05:12

Seriøst - hvor er det i synes at Apple levere andet end det de har gjort de senste mange gange?

Der er INTET nyt her - lidt tyndere og lidt hurtigere. Jeg ved ikke hvor mange der fangede det snignummer som Apple er begyndt at lave når de vil fortælle om hvor hurtig deres nye versioner er blevet. De trækker den helt gamle version frem og viser så hvor meget hurtigere den er blevet. Det ser imponerende ud, da det ser ud til at hastighedsforøgelsen bliver meget større fra gang til gang. Men det er jo et synsbedrag - og bare et spg. om den samme forøgelse af ydelse mellem hver gang -og i øvrigt bare et udtryk for mores lov.

PINLIGT lidt de kom med hvis du spørger mig. Der er 0 inovation hos apple lige nu. Skal lige bemærke at jeg har en Iphone 4S, 2 minier, og en ipad 2 og en Mac mini i min samling. Så jeg er ikke Apple hater, men det er sku' for tynt det her.

0 0
28-10-2013 12:07:11

Jeg kan da godt være lidt skuffet over at der ikke lige kommer en ny dims, der bare kan ....
Samtidig skal vi huske at der er ikke andre der kommer med nogle revolutioner lige nu, så jeg tror at kritikken af Apple ligger mere fordi at der er nogle der forventer mere!
Jeg har ikke set hverken samsung, htc eller nokia, komme med nogle form for ny tænkning i de sidste mange år, ud over at kopiere apples produkter!

0 0
Henrik 24-10-2013 15:47:02

@cigi, alle har lov til at have en mening, men din kommentar til at de sammenligner kun med den første ipad, er ganske enkelt ikke rigtig, JA de gjorde også den sammenligning, MEN de fortalte at den havde op til 2x cpu perfomance og op til. 2x graphics performance, bedre end Forgængeren. Så der er ikke noget hokus pokus i det

0 0
hellas7 26-10-2013 12:55:26

og så vil jeg også godt stille spørgsmålstegn ved, hvor apple adskiller sig fra alle andre ved at lancere et tyndere og hurtigere produkt m. bedre skærm - det er eksempelvis præcis det, Microsoft har gjort med Surface, det samsung har gjort med deres Galaxy Tabs osv.

0 0
Slaraffenland 24-10-2013 15:38:13

Jeg er ikke helt enig i dine betragtninger. Du har ret i, at det er en tynd kop te. Apple har ikke gjort andet end at opdatere deres eksisterende produkter. Men, er det pinligt? Hvad skulle de ellers have gjort? Gået stille med dørene?

Jeg synes ikke det er fair at forvente en teknologisk revolution, hver gang en virksomhed indkalder til pressemøde.

Mvh
Thomas

0 0
Frederik 24-10-2013 14:22:15

Jeg må altså indrømme, at lige præcis denne opdatering af ipad'en har fanget mig, da den er designet anderledes end de forrige med smallere ramme og markant lavere vægt. Jeg havde egentlig overvejet en Surface 2, men synes dog beslutningen blev meget sværere efter Apples lancering af iPad Air. Det har været taleemne både til frokost og afdelingsmøde i dag.

Så, tværtimod holdning i artiklen, så er jeg faktisk imponeret over Apples nye iPad, der denne gang rykker mere end de sædvanlige små opdateringen af hardwaren!

0 0
Footiefan 24-10-2013 14:50:37

Og et andet punkt. Den ofte ret gode genslagsværdi i et Apple produkt. De er nemme at komme af med til en god pris. Så derfor vil mange skifte, alene af den grund.

0 0
Jan Christensen 24-10-2013 14:32:34

Helt enig, et stykke imponerende stykke arbejde

0 0
gielsgaard 24-10-2013 14:32:22

Næ John, hvis jeg køber en Ipad air er det fordi mine gamle Ipad's fungerer super godt, og når vægten er reduceret så meget, bliver den endnu mere behagelig at sidde med.

Vi ved jo alle at du er Nokia man af hjerte, men jeg skal ikke have nogen tablet med Win8 eller RT.

0 0
Kurt L Andersen 24-10-2013 18:10:46

Ja og ind i mellem bliver han kaldt for Apples mand.
Det er ikke nemt at være John G ;)

0 0