Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Desire vinder pris som 'Årets mobil 2010'

Desire vinder pris som 'Årets mobil 2010'

HTC Desire løber med prisen som årets bedste mobil i 2010, selvom vi kun er halvvejs. Der kommer ikke noget der er bedre, vurderer komiteen.

HTC's topmodel Desire har netop vundet en anerkendt pris, som bedste mobil i år 2010.

Prisen er mobil-industriens egen skulderklap til dem, der har gjort noget godt for branchen.

Juryen består af flere direktører og ejere af teleselskaber og producenter (dog ikke nogen fra HTC).

Slår Nexus One

Juryen havde mange rosende ord tilovers for Desire:

"HTC Desire er en fed telefon, der kommer ikke noget lige så hot i år. Den har en bred appel, fordi det er en telefon til alle og enhver. Desire vil i grad vil sælge sig selv gennem viral markedsføring og mund-til-mund omtale. På grund af dens udseendet og stil vil den skabe sit eget buzz," sagde en af dommerne i komiteen som begrundelse for prisen.

Den er egentlig baseret på Google Nexus One, som er lavet i samarbejde med HTC.

Men med brugeroverfladen HTC Sense og den nyeste version af Android, 2,1, tager Desire førertrøjen fra Nexus One, skriver komiteen også i begrundelsen.


HTC Desire - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Erik jensen 15-07-2010 22:29:01

Efterfølgeren til HTC Desire er afsløret idag

HTC HD ACE. Den skulle komme til oktober


http://androidcommunity.com/htc-desire-hd-aka-htc-ace-specs-tipped-for-october-launch-20100715/


* 4.3 inch WVGA Touch Screen
* 8 Mega Pixel Camera
* 1 GHZ Qualcomm Processor
* Android 2.2 OS
* HD 720p Video Capture
* Xvid Video Playback
* SRS Surround Sound
* Automatic Face Tracking
* Adobe Flash 10 Support
* 4GB Internal Memory (up to 32GB)
* E-book Reader Feature
* Uni-Body Aluminium Design

0 0
Erik jensen 15-07-2010 21:15:08

Hvis Samsung Gs havde et helt andet design og brugereflade (Læs; ikke iPhone look ) og havde en kameraflash indbygget, ville det bestemt være interessant, men jeg tror at det kan betale sig at se hvad vi får af europæiske flagskibsmodeller fra Motorola og HTC senere på året.

Der er rigtig mange nye supersmartphones på vej til os, og indtil da vil jeg stadig anbefale HTC Desire, som er fremragende, absolut uden skyggen af børnesygdomme og så er den relativ prisbillig med 6 måneders binding. Det passer også med man kan opgradere når de at nye modeller lander.

0 0
Christoffer 15-07-2010 17:01:39

den kan vinde prisen som 2010 1/2 års smartphone, men synes altså for at være 100% ærlig at Samsung Galaxy S både virker og er federe.

selve designet er Desire bedre, men Galaxy S er bedre på mange andre punkter end Desire f.eks:

1: bedre processor
2: bedre skærm
3: bedre kamera og galleri
4: bedre modtager
5: bedre musik

og nej jeg skriver ikke dette fordi jeg er Samsung fan og HTC hader Desire er en rigtig fed telefon, men jeg finder bare Galaxy S mere atraktiv

men hvad min mening er jo kun et sandkorn i en ørken i forhold til "eksperterne" der vurdere dette her :-(

0 0
Rasmus 30-06-2010 18:00:10

Jeg overvejer at købe en htc desire og jeg ville lige hører om det kan lade sige gøre at foretage videoopkald med en HTC desire da jeg ikke er sikker og ikke rigtig har kunne finde et sted hvor det står.

0 0
BSG 14-06-2010 21:08:54

Det er en velfortjent pris påde for Hero og Desire som begge levede op til forventningerne.
Det er dog trist at Hero brugerne skal vente så længe på opdateringer.

0 0
Erik jensen 13-06-2010 19:48:32

Husk at det er direktører og ejere af teleselskaber og producenter, der har uddelt denne (fortjente ) pris - ikke brugere eller testpaneler.

HTC Desire er ikke udråbt som året telefon, pga af sine fine specifikationer eller flotte præstatitioner, men primært fordi Desire blevet en kanonsællert som alle har taget den til sig uden forbehold, og der er også derfor at komiteen med stor sikkerhed kan sige at der ikke kommer noget tilsvarende i år, og de må om nogen kende næste års telefoner og hvad de vil kunne gøre ved markedet.

Sidste år var det HTC Hero, der nogenlunde på dette tidspunkt, også fik denne pris, og den var som bekendt også fuldt fortjent. (glæder mig til Hero i denne måned får OS 2.1/2!)

Hero var i lighed med Desire også "en fed telefon, og der kommer ikke noget lige så hot i år. Den har en bred appel, fordi det er en telefon til alle og enhver.

0 0
Peder Alipio Thurøe 12-06-2010 13:35:26

Det er da ikke fair at udråbe årets vinder før året er omme og alle tests er taget??? så kom igen i dec. eller i jan.2011 så er det først fair at begynde at udpege en vinder..

0 0
Bahumbaba 10-06-2010 09:01:33

HTC Evo, Samsung Galaxy S (+ pro), Samsung Wave, iPhone 4, DELL Thunder, Nokia N8...

Så ingen overstående mobiler skulle kunne slå Desire eller være mere "hot"?, vås!

0 0
Erik jensen 05-07-2010 22:24:18

I Danmark har vi desværre endnu almindelig ikke afgang til supersmartphones , men når det er sagt er det klart styresystemet der skal bestemme mit valg af smartphone, særligt da alle supersmartphone har glimrende tekniske data.

Hvad angår styresystemet er Android enestående og uden konkurrence og med det kommende OS 3.0(sidst på året) vil der ikke være skyggen af tvivl.

Jeg kan derfor godt forstå argumentet om at andre producenter af smartphones ikke vil kunne slå en HTC Desire, da Androidsoftwaren er mange klasser bedre end iOS og Symbiam, og jeg tror at det er heri at argumentet består ,- ikke hvem der har den bedste skærm osv, der er forskellene blevet udlignet, så det slet ikke har samme betydning som tidligere.

Android som styresystem vil blive globalt og blive taget i brug alle vegne og på alle platforme. Det vil for alvor blive udrullet i dette år og fremefter.

Selv har jeg pt en HTC Desire som jeg er vældig tilfreds med, men det er også klart at så snart de nye supersmartphones lander her i landet bliver den opgraderet.

Om det så bliver en Motorola,Samsung,eller andre HTC må tilbudene og udvalget vise, men et er sikkert ; der skal stå Android på den.

0 0
BSG 05-07-2010 21:40:02

Fuldstændigt rigtigt - derfor har Desire allarede vundet prisen :)

0 0
Nikolaj S. 10-06-2010 08:35:29

Jeg er enig. Desire er en super smartphone. Nu har jeg haft min siden den kom på marked i DK, og den bliver ved med at overraske mig positivt. Den er stabil, hurtig og utrolig brugervenlig.

Jeg glæder mig dog også til at prøve den nye iPhone 4 for den ser også lækker ud... Men den vil aldrig slå min Desire ;-)

0 0
Stefan 10-06-2010 08:29:59

Jeg syntes det er farligt allerede at kåre "årets telefon" når vi kun er nået halvvejs igennem året.
Ligefrem at sige at der ikke kommer noget bedre i løbet af det næste års tid, lugter langt væk af at de ikke har en finger på pulsen om hvor hurtigt det går på Mobilmarkedet. HP kommer nok snart med noget nyt efter de opkøbte Palm, Apple's iPhone 4 kommer også til at blive revet fra medarbejdere rundt omkring i butikkerne, INDEN de når at komme op på hylden. HTC skal nok lave en telefon som har endnu mere lækkert gøjl, Nokia har også et par telefoner klar i kulissen som bare skal færdigpudses og så ellers smides på markedet.

Jeg siger bare... Man kan nok ikke stole så meget på prisen i sig selv, men jeg vil give dem ret... Desire er en telefon som skiller sig ud fordi den kan det den kan, til den pris den har. Og så har den også en smule hype over sig. Så jo, den skal nok blive solgt i massevis i år.

0 0
Kasper Sverkel Rasmussen 09-06-2010 21:22:31

Helt enig!

0 0
B. Radmer 09-06-2010 20:32:17

Den kåring er vist ren politik, de argumenter lyder som en gang ko-gødning.


"Slår Nexus One" - NOT
Desire'n er Nexu's tykke og billigere tvilling med et dårligere kamera og andre små skavanker.

"nyeste version af Android, 2,1"
Er 2.2 ikke nyeste - som Nexus og Droid kan kører.

"der kommer ikke noget lige så hot i år" - NOT
Der er allerede mere hotte telefoner ude, bl.a. iPhone 4 og HTC EVO.

Og til efteråret kommer der formodentlig super seje Nvidia Tegra chip basserede telefoner og Microsoft Phone 7.


"Juryen består af flere direktører og ejere af teleselskaber og producenter (dog ikke nogen fra HTC)."
Tror heller ikke Microsoft og Apple var med!

0 0
May Frederiksen 10-06-2010 10:21:25

Hej B. Radmer,
- Jeg tror ikke du har ret i, at kameraet i Nexus One er bedre - det er meget tæt på at være det samme. Der er nogle minimale forskelle, og så har Desire ansigts-genkendelse, i modsætning til Nexus One.
- Desire kan også opdateres til 2,2 Froyo, men ingen af dem er blevet det endnu.
- Og nej, du har ret i, at hverken Apple eller Microsoft sad i juryen. Det gjorde til gengæld Nokia, LG og Samsung, sammen med en lang række teleselskaber, forhandlere og distributører.
Vh. May Frederiksen - mobilsiden.dk

0 0
Henrik 11-06-2010 10:19:23

Så forstår jeg bedre hvorfor der ikke er ord nævnt om N8 som Engadget gav flest point i head-to-head sammenligning ;-P

0 0
Christian 09-06-2010 22:42:39

er du sikker på at desire og N1 ikke har samme kamera?

Galaxy S er helt sikkert en lækker telefon men også alt for dyr til at vinde denne pris det samme gølder iPhone 4.

Evo er kun for amerikanere som Karsten skriver, men er også så stor at mange ikke vil synders om den, derfor ivl den også få det svært i denne konkurrence, da de søger en mere almen telefon, hvis jeg har forstået det korrekt.

0 0
Karsten 09-06-2010 21:24:53

Nu har jeg både haft en N1 og en Desire i hånden, og Sense UI er rigtig lækkert. Men hva udseende og små specs angår skulle de jo lave noget anderledes for ikke at være den samme mobil. Desuden udkom Desire WW i modsætning til N1.

Nu kan HTC ikk følge med på 2.2 bølgen før den er tilpasset Sense, desuden er Froyo 2.2 ikk officielt udgivet.

iPhone er kun Apple fanboys der mener er hotte, dog vil jeg sige at Samsung Galaxy S skulle ha været med i vurderingen. HTC EVO er også kun en mobil der bliver lanceret i USA, igen ikke noget WW..

Udover Tegra 2 udkommer qualcomm's nye dual core cpu også, men lad os lige se om mobiler med indmad fra disse også udkommer i år. De lover jo alt mulig..

0 0