Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Desperate Apple går nu efter Google ansatte

Desperate Apple går nu efter Google ansatte

Apple går nu efter Google Maps ansatte, for at rette op på navigations-softwaren i iOS 6.

Google Maps til venstre, Apple Maps til højre.
Google Maps til venstre, Apple Maps til højre.

Efter Apple har valgt at droppe Google Maps i deres software, har brugerne i spænding ventet på den nye navigations-software.

Men efter opdateringen til iOS 6 og dermed også det nye Apple Maps, er brugerne begyndt at ytre utilfredshed med produktet.

Det har nu affødt en lettere desperat handling fra Apples side af, skriver Techcrunch.com der har talt med en kilde tæt på situationen.

- ”Apple har en masse at indhente hvis de ønsker at opbygge en robust kortlægnings platform til at konkurrerer med Google Maps. Så det overrasker mig ikke, at de går ud og lokker med tidligere og nuværende Google Maps medarbejdere,” siger kilden til Techcrunch.com.

Ifølge kilden går Apple ud og tilbyder kandidaterne store lønninger, samt alt betalt i forbindelse med en eventuel flytning.

 - Nokia langer ud efter Google og Apple Maps

Apple har dog ikke udtalt sig i sagen om de mange nyåbnede jobstillinger, men er ifølge seneste udtalelse godt klar over at der skal ligges et stykke arbejde i korttjenestens software.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

ladjo 25-09-2012 10:47:37

Apple ser at få alle Tomtoms kort ind på deres maps. Tomtom (TeleAtlas) er jo kendt for at være den eneste kortleverandør der matcher og til tider overgår Nokia maps (Navteq) !

Indberetninger af rettelser til Tomtom (TeleAtlas): http://mapinsight.teleatlas.com/mapfeedback/index.php

Indberetninger til Nokia (Navteq): http://mapreporter.navteq.com/dur-web-external/secured/submitDur.do?userType=CONSUMER&language=en

Bare kom igang, drenge og piger ;o)

0 0
ladjo 25-09-2012 10:42:46

Tjek bare : maps.nokia.com i æbletelefonens browser. Der er ruteberegning og offentlig transport og det hele, og Symbian ikoner. Så bliver det ikke bedre ;o)))

0 0
24-09-2012 17:08:00

Nokia maps
Det kan de jo bare putte i deres mobiler, de betaler alligevel Nokia Mia om året i forvejen for at kunne lave iphone.. Og Nokia maps er klart bedst uden det skal lyde som trolling..

0 0
Anders 24-09-2012 21:19:43

Tror ikke Nokia ville tillade det, da det er en af Nokias største salgsargumenter

0 0
Claus Jul Larsen 24-09-2012 16:18:58

... og at Apple laver noget bras som allerede findes og er velfungerede og GRATIS at bruge. Det må man ALDRIG gøre .. men det er klart en politisk grund til at gøre det. Husk Steve Jobs ideologi: Android skal smadres med atombomber ... Men den første atombombe er en fuser LOL

0 0
Mathias 24-09-2012 15:57:42

Lige gode om det*. Undskyld mine fejl øverst i denne tråd ;-)

0 0
Molok 24-09-2012 15:49:03

Personligt har jeg fra dag ét undret mig over Apples beslutning om at fravælge Google Maps (og Youtube).

De tager deres kunder som gidsler i en selvforskyldt krig imod Google.

Hvad er det rimelige i, at forringe sit produkt og brugerværdien pga. noget sådant.

Personligt bruger jeg næsten dagligt navigationssoftwaren i min mobil - og jeg ville sq være pænt træt af Apple, hvis de giver mig et væsentlig dårligere produkt, pga. deres egen (alt for store) egoisme.

0 0
Claus Jul Larsen 24-09-2012 15:42:30

Apple tror bare, at de kan være uafhængig af Google og lave deres eget kortsystem. Denne sag er en MEGA LOL og med Apples krav på 10 mia dollars i sagen mod Samsung i Californien må man sige, at Apple virkelig har problemer, når de er blevet så grådige og alle de blinde fanboys endnu ikke er vågnet op.

0 0
Mathias 24-09-2012 15:48:28

'synes godt om'. Lige præcis, Claus. Endelig en der forstår budskabet her. Jeg er fuldstændig enig med dig ;-)

0 0
Mathias 24-09-2012 15:39:28

Jeg har personligt ikke noget imod Apple eller Google. Jeg synes bare det ervildt latterligt at de ikke engang kan lave et ordentligt program ligesom Google maps. Jeg har selv en iPad og en SGS2 og der er ikke nogen af de 2 mærker jeg holder mere med. Jeg synes bare at Apple er lidt langt ude engang i mellem.

0 0
Mathias 24-09-2012 15:32:41

Hvorfor sagsøger Apple så ikke også lige Google når nu de er igang?? Det plejer de ellers at være så helvedes gode til!... Og de plejer også at være gode til at sagsøge Samsung for design og softwaren, selvom Apple ikke er en skid bedre selv... Samsung telefoner ligner slet ikke Apples, og det gør softwaren heller ikke... Jeg har samme mening som dommerne i Sydkorea hvor de sagde at de er lige gode. For det er de. Jeg kan for i øvrigt også nævne de første mange ting som Apple har tyvstjålet fra Google af... Men det er ikke det handler om, men det er princippet i det. Hvorfor skal Google hjælpe dem, når nu de ellers har valgt at udskifte Google med deres eget elendige lorte Apple Maps?? De kunne da bare have beholdt Google Maps, for så havde de slet ikke haft det problem... De plejer jo ellers også at sagsøge Google for det ene, det og det tredje hele og så vil de have hjælp fra Google af... Til grin siger jeg bare!...

0 0
Mathias 24-09-2012 15:35:04

Andet* tiden* var jeg Google, så havde jeg ikke hjulpet dem på vej.

0 0