Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Det koster design-tyveri Apple

Det koster design-tyveri Apple

Apple har betale en formue for at have brugt schweizisk banegårdsur i iOS, ifølge schweizisk avis.

Ifølge den schweiziske avis ”Tagesanzeiger” har Apple betalt omkring 130 millioner kroner for retten til, at benytte det berømte schweiziske banegårdsurs-design i iPad.

 - Kopierer Apple selv andres design

Det er de schweiziske statsbaner (SBB), som har alle rettighederne til urets design og de forlangte med det samme, at Apple skulle betale licens. Det skriver Comon.dk.

Uafhængige kilder bekræfter beløbet overfor ”Tagesanzeiger”, dog har hverken Apple eller SBB ønsket at kommentere på oplysningerne.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Brylle 12-11-2012 15:22:35

hvis ikke apple selv var så ivrige med at hive alt og alle i retten, fordi de har kollektive vragforstillinger om at eje verden, så tror jeg aldrig SSB havde sagsøgt dem

0 0
Jeppe Andersen 12-11-2012 18:18:38

Eller også er det bare sådan erhvervslivet er ... Det er bare Samsung & Apple du har hørt om? #Mediedækning #Mediestunts #Medieevents

0 0
Brylle 12-11-2012 19:06:50

Ja det er muligt. Men jeg tror nu alligevel Apple er langt mere aggresive med sagsanlæg end de fleste andre virksomheder.

0 0
TF 12-11-2012 20:56:15

Det er muligt men det kunne jo være fordi apple har mange patenter og ønsker at beskytte dem og det er der vel intet galt i lige meget hvem man er vel ?

0 0
Brylle 12-11-2012 21:24:45

Fanboyisme!

0 0
Jeppe Andersen 13-11-2012 14:49:50

Du burde tjekke op på din egen baggrund (hvis du da er dansk).

Hvad lever vi af i Danmark? Få den gode i idé og tage patent. Vi gør nøjagtig det selv samme, du høre du ikke om det!

0 0
Brylle 13-11-2012 16:04:13

Og det gør du, må jeg så antage. Hvis det er så udbredt og du har så stor viden om det så skulle det være en smal sag for dig at nævne en række sager.....jeg venter

0 0
Jeppe Andersen 13-11-2012 17:20:26

Du kan selv undersøge dine sager.

Jeg går ikke på erhvervsholdet, men efter at have snakket med dem, fået afvide at der er sådan det forholder sig.

Vi kan aftale en telefon samtale hvis du ønsker det `?

0 0
Jeppe Andersen 13-11-2012 14:49:45

Du burde tjekke op på din egen baggrund (hvis du da er dansk).

Hvad lever vi af i Danmark? Få den gode i idé og tage patent. Vi gør nøjagtig det selv samme, du høre du ikke om det!

0 0