Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Detaljerne om Nokia N9

Detaljerne om Nokia N9

Se er hoved-specifikationerne på Nokias nye MeeGo smartphone, N9.

Nokia N9 (Foto: Mobilsiden.dk)
Nokia N9 (Foto: Mobilsiden.dk)
Foto: Mobilsiden.dk

Den nye smartphone med MeeGo, Nokia N9, rammer Danmark efter sommeren til en pris lige under 5.000 kroner.

I første omgang rammer den sorte N9 butikkerne i en 64 GB-udgave. Senere følger nogle lidt billigere 16 GB-versioner i sort, blå og pink.

N9 ligger sig mellem de tidligere enheder som Nokia N8 og de kommende smartphones med Windows Phone, der ventes introduceret senere på året.

Herunder kan du læse nogle af hovedspecifikationerne for Nokia N9.

Nokia N9 - specifikationer

- Størrelse: 116.45 x 61.2 x 7.6 mm

- Vægt: 135 gram

- Skærm: 3,9 tommer WVGA (Gorilla glas)

- Skærm: AMOLED (854 x 480 pixels) 

- Platform: MeeGo 1.2 Harmattan

- Kamera: 8 MP, auto-fokus, Carl Zeiss vidvinkel. Fotolys

- Video: Optagelse 30 fps, 720p HD

- Processor: ARM Cortex A8 OMAP36301 1 GHz

- Batteri: 1450 mAh

- Taletid GSM / 3G: 11 t / 7 t

- Standbytid GSM / 3G: 380 timer / 450 timer

- Trådløst netværk, Bluetooth, NFC

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Tommy 22-06-2011 22:14:29

i følge dette pdf dokument med specs har den plads til memory på op til 32gb...
http://www.mobilityshop.dk/images/Nokia_n9_specs.pdf

det er pudsigt mange skrive om specs, men alle glemmer at den også har gpu, det er da ellers ret relevant!

fedt den også understøtter flac og h.264. Så mangler den bare mkv!

Datahastigheden på 14.4Mbps er dog lidt ærgeligt, men ok netværket i dk er alligevel ikke særlig hurtigt og så er vi jo lige vidt...

0 0
Katron 25-06-2011 14:18:07

Datahastigheden er begrænset af hukommelsen. Intern hukkommelse i smartphones idag, er begrænset af at det kun er class 16.

Mon ikke den allerede understøtter .mkv, ligesom N8'eren allerede gør?? Det vil jeg tro. Håber bare det bliver lettere at bruge .mkv, end det er på N8. Her skal man afspille .mkv filer via usb on the go.
Tror dog ikke det ændrer sig med N9, da det igen er hukommelsen der sætter grænsen her. Med hukommelse i class 16, er det lige knebet, at memoryen kan afspille HD materiale. Dette kan nok igen gøres som på N8, via usb stick eller ekstern HDD, hvor hastigheden er betydeligt højere. USB on the go, er guds gave til de nuværende smartphones, og deres alt for langsomme hukommelse.

0 0
Peder Alipio Thurøe 22-06-2011 12:56:20

Er der nogle der ved om 16 Gb modellen får plads til memorykort??

0 0
Villiam 22-06-2011 18:19:10

hvad skal du da også bruge så meget plads til ? have hele bluray film på ?

0 0
Thomas 22-06-2011 14:56:36

Det er der intet der tyder på... lidt træls, men den har jo "Usb on the go" så det går nok...

0 0
Kalle 22-06-2011 12:24:54

Se Evt. dette link om N9http://gadgetzonen.dk/2011/06/nokia-praesenterer-n9-med-meego/

0 0
Kalle 22-06-2011 12:19:47

Tjaaaaa Meego er en super platform, man kunne lege lidt med tanken om hvordan mobilmarkedet var gået hvis Nokia var kommet med det i første kvartal 2007... :-) :-)

0 0
Karim 21-06-2011 20:21:19

NICEE epic

0 0
Villiam 21-06-2011 14:23:27

så fristende ud. faktisk rigtig meget. lige indtil man så den kørte med single core :/ alle andre specs var sprøde :)

0 0
Noia 21-06-2011 11:04:27

Softwaren ser flot ud og jeg glæder mig til at se den.
Men damn den er overpriced i forhold til hvad konkurrenterne koster efter sommeren :S
Måske du skulle være kommet med en med halvt så meget hukommelse og så til 3000-3500

0 0
Kim 21-06-2011 14:40:32

Der kommer en 16 GBs senere. Men tror det er et simpelt spørgsmål om udbud og efterspørgsel. N9 (og evt N950) er ikke tiltængt et stort kommercielt marked.

0 0
Kim Harder 21-06-2011 14:04:21

Godt nok er det en flad mobil, men så flad en omgang kunne havde jeg ikke troet, hvis det er den Nokias checf kalder noget med Vildt på vej, så har han afskrevet Nokia fra at deltage yderligere i mobil eventyret. Der findes ingen : applikationer, hvis den altså ikke kan understøtte java? Til den pris skulle man tro den er tiltænkt som firmatelefon. Har den gps, kan den synkroniceres med divere officeprogrammer, kan man få fjernadgang til sin pc på kontoret?

0 0
Kim 21-06-2011 14:37:23

Og ja til GPS og intergration med Exchange. Ved ikke lige med fjernadgangs til pc - men hvor ofte/mange har det behov?

Du glemmer at dette er det første device med MeeGo, som die hard Nokia fans har ventet på rigtigt længe. Derfor er det noget stort - for nogle.

0 0
Adolf 21-06-2011 17:58:53

På N900 er der VNC klienter til rådighed, så hvis jeg ikke tager meget fejl tror jeg osse de findes til Meego.

0 0
Kim 21-06-2011 14:33:47

Kim den understøtter fint Java - bare ikke flash :)

0 0
Thomas 21-06-2011 11:03:15

Det er simpelthen fantastisk, den får jo IOS og Android til at ligne Windows 95. Og det rigtig fine er jo det bagved liggende Meego, som i princippet kan alt hvad en PC kan. Så mangler vi bare entydig commitment fra Nokia til, at de fortsætter med Meego, men det går nok af sig selv hvis (og det tror jeg) telefon komme til at sælge som varmt brød sammen med qwerty versionen som kommer senere N950/n9-01. Man må sige at Nokia er tilbage, men jeg vil da nyde min Nexus indtil efteråret…

0 0
David 21-06-2011 15:28:31

Jep, og jeg synes den ser en anelse kedelig ud. Hvor er notification og widgets f.eks.?

0 0
David 21-06-2011 10:38:08

Når Nokia vælger at smide en MeeGo telefon på markedet, betyder det så at Nokia vil fortsætte med at supportere MeeGo, eller køber man en telefon med en døende platform?

0 0
Peter Jespersen 24-06-2011 15:47:18

Denne og N950 (Kun til udviklere, kommer ikke ud til slutbrugere) bliver de eneste fra Nokias hånd - men dette gør ikke MeeGo til en døende platform, det er kun en forhindring for en enkelt MeeGo variant.

Du skal huske på at MeeGo ikke er et Nokia projekt men et Linux Foundation projekt - hvor Nokia kun er en blandt mange andre deltagere. Derudover ser det ud til at LG muligvis overtager Nokias rolle i MeeGo Handset UX arbejdet. Nokia-medarbejdere vil sandsynligvis fortsætte med at uploade bidrag - om ikke andet så baseret på Harmatten, men forskellen er ikke den store.

0 0
Rene 21-06-2011 09:51:00

Hvorfor bliver min kommentar slettet?

Igen hvilken styresystem kommer på?

0 0
Mobilsiden.dk 21-06-2011 13:20:14

Hej René

Vi har ikke slettet din kommentar (blot til info)

0 0
David 21-06-2011 10:18:42

MeeGo OS, v1.2 Harmattan

0 0
Jesper 21-06-2011 10:05:33

...ville være "MeeGo"... men dét er bare et helt vildt gæt! ;o)

0 0
BluezCat 21-06-2011 10:03:42

Hvis du læser anden artikel fra idag, vedrørende denne, så skulle det være MeeGo ;o)

0 0
Rene 21-06-2011 10:53:15

Super tak... TV2Beep er godt nok på vej ned af bakke når de føler at de på den måde skal slette, sikkert fordi de er bange for at Android-fanboys skal starte en diskussion om hvor meget MeeGo er Android underlegen.
Latterligt!!!

0 0
Rene 21-06-2011 11:53:00

Mobilsiden (-:

0 0
Mobilsiden.dk 21-06-2011 13:20:30

..og velkommen på Mobilsiden.dk :) :)

0 0
Peder Alipio Thurøe 21-06-2011 09:05:57

Hvordan er batteritiden og har den FM radio +FM sender??

0 0
Thomas 06-09-2011 12:26:55

Den har faktisk FM radio hardware, men mangler software, så det kommer nok i en update.

0 0