Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Din iPhones sikkerhedskode ikke så sikker igen

Din iPhones sikkerhedskode ikke så sikker igen

Svenske Micro Systemation's XRY can cracke din iPhone på 2 minutter - og din Samsung / Android enhed er ikke bedre sikret...

Hvis du går og tror, at din sikkerhedskode på din iPhone holder dig sikret fra grimme, grimme mennesker der vil stjæle din telefon, så må du nok desværre tro om igen. Svenske Micro Systemation har udviklet programmet XRY som et værktøj til ordensmagten, så de kan hive bogstaveligt talt hver eneste lille bit information ud af en given smartphone.

Først jailbreaker XRY telefonen, så sikkerhedsbristerne i iOS blotlægges, derefter brute-forcer den den indbyggede 4-cifrede PIN-kode, der kun har 10.000 mulige kombinationer -alt dette tager under 2 minutter. Herefter er telefonen åben, og al data kan tilgås - opkaldslister, kontaktpersoner, SMS'er, e-mails, slettede data: alt. XRY kan også cracke Android enheder.

Hastigheden disse cracks udføres med, samt mængden af data der kan åbnes for, kunne gøre XRY til et ekstremt værdifuldt stykke værktøj for ordensmagten. Blot vil jeg foreslå, at XRY holdes indenfor politigården / politistationer: hvis XRY blev installeret i patruljevognene, ville disse nok blive uimodståelige mål for folk med mindre rent mel i posen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

emiljohnsen 31-03-2012 17:06:14

Det skal i den grad holdes på politigården!

0 0
David 29-03-2012 13:37:31

Det kræver så også at man kører med den dårligste sikkerhed overhovedet på iPhonen, bortset fr at køre uden kode.

Man kan både vælge at slå enkel adgangskode fra, og lave en kode efter eget valg, og man kan sætte den til at secure delete alt indhold efter 10 forsøg, og man kan vælge at have følsomt data i en app med kryptering.

0 0
ali 28-03-2012 17:55:24

hvis man vil kan man have en kode med bogstaver i ios, et såkaldt avanceret login. uden jailbreak

0 0
Lawi 28-03-2012 18:04:04

Det tror jeg ikke programmet kan, men nogen der ved det?

0 0
David 29-03-2012 13:38:41

Det kan man godt i iOS uden jailbreak, jeg har ikke jailbreaket mig, og jeg bruger en alfanumerisk kode med 8 karaktere.

0 0
Jonas Rasmussen 28-03-2012 17:39:42

Face unlock... i kommer bare! ;) (det sagde hun også i går)

0 0
Lawi 28-03-2012 18:00:59

Face-unlock kan jo brydes med et billede, mønster eller PIN-kode, tror mere det er en sjov gimmick frem for en reel sikkerhedsbarriere.

Man kan få adgang til min kærestes iphone 4 uden om pin-koden hvis man tilslutter den vores gamle anlæg der ikke er kompatibelt med de nyere iphones, lige så snart man tænder op. Så jeg ved ikke hvor sikker iOS er på den front, eller det bare var os der (u)heldige?

Tilgengæld ved jeg at der er mulighed for at kryptere data'en på flere android enheder, fx samsung galaxy s2 - så selv hvis programmet kan komme udenom telefonens låsesystem (uden at have adgang til tlf) men har direkte adgang til data'en - så er den stadig beskyttet.

Men jeg vil gerne vide hvordan XRY kan få adgang til android telefoner når der er tale om passwords, mønster eller længere pin-kode. For antallet af kombinationer må være kolosalt stort - og hvis den hvert 5 forsøg skal vente 30 sek. ??

Tænker igen på den FBI sag hvor de ikke kunne bryde et simpelt mønster.

0 0
Lawi 28-03-2012 18:01:55

pin-kode = skærmlås, red.

0 0
Mazzen 28-03-2012 16:58:22

Tror også hurtigt at ordensmagten vil få flere tyveri af ting i bilerne, og hvis først softwaren er blevet hentet en gang, så skal den jo nok komme til at være relativt frit tilgængeligt på internettet, og så er det det bliver farligt for den almene bruger.

0 0
Mazzen 28-03-2012 16:56:25