Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Dine mobilspil er tabt når du skifter mobil

Dine mobilspil er tabt når du skifter mobil

Ejere af Android-mobiler mister deres mobilspil når de skifter mobil. iPhone-brugere kan derimod tage spillene med sig.

Gameloft spil på Samsung Galaxy S (Foto: Mobilsiden.dk)
Gameloft spil på Samsung Galaxy S (Foto: Mobilsiden.dk)

Det er rigtig øv at være ejer af en Android mobil, som for eksempel HTC Desire S, Sony Ericsson Xperia Arc eller Samsung Galaxy S, hvis man har købt mange mobilspil fra firmaet Gameloft, der står bag en række af markedets mest populære spiltitler.

Hvis man køber sig en anden Android-baseret mobil, f.eks. går fra en HTC Desire HD til en Samsung Galaxy S II, så er spillene man har købt tabt, og der må betales igen.

Gameloft oplyser til Mobilsiden.dk, at det er fordi, at spillene udvikles specifikt til den enkelte enhed, da mobilerne er meget forskellige. Det enkelte spil, er altså tilpasset den specifikke mobiltelefons egenskaber.

Gameloft mener også, at prisen på 30 kroner afspejler, at det ikke er muligt at flytte spillet til en ny mobil.

Ingen problemer på iPhone

Har man derimod en iPhone er problemet ikke nær så stort.

Til gengæld koster et Gameloft så typisk 42 kroner - altså 12 kroner mere end på Android.

Med Gamelofts spil på iPhone kan man uden problemer gå fra iPhone 3GS til iPhone 4, og have sine spil med, uden ekstra omkostninger, da licens-politiken i App Store tillader, at en købt applikation hentes ned fem gange.

Dog er det ikke muligt, at tage sine iPhone spil med sig til en Android telefon, eller omvendt.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

MGApcPro 19-05-2011 15:30:42

Det kan jeg bekræfte, bare åben gameloft i browseren, og log ind, så kan man hente dem :D

0 0
BE 28-04-2011 22:36:35

Jeg måtte investere i en ny Navigon, da jeg skiftede fra Desire til Galaxy S.

0 0
Henrik 29-04-2011 12:50:19

Damn, det er fail.

0 0
Ole 29-04-2011 11:38:13

Er det rigtigt? Jeg havde håbet at tage min Navigon med til Sensation. Så beholder jeg nok min Desire lidt endnu ( Nu har jeg også Broditbeslag).

0 0
Rallerbabz 28-04-2011 16:32:41

Kæft hvor er det skide lamt. Har allerede købt 4 spil derfra og skal have sendt min o2x tilbage efter et par uger og skifter dermed tlf da jeg er træt af den. OMFG jeg er pissed..! 100 kr ud af vinduet...FUCK YOU GAMELOFT!

0 0
Lowkey 28-04-2011 19:31:37

Det har da længe været alment kendt, at man ikke skal købe spil fra Gameloft.
Tidligere var det også sådan at man kun måtte downloade dem en gang.

De har en super plat indstilling og man bør ikke støtte sådan et firma.

0 0
Lars Hansen 28-04-2011 21:29:21

fordi du mener det er alment kendt behøver det jo ikke at være det for alle os der ikke har en smartphone eller først lige har fået en.

men ellers er jeg enig i det du siger=]

0 0
Jacob 28-04-2011 16:23:40

BANG SMÅKAGE..!
K.O.
App Store WINS..
in your face

0 0
Joddler 28-04-2011 17:02:12

Er du fatsvag eller hvad fanden sker der??
Det har ikke en skid med Android marked at gøre klaphat!

0 0
Jacob 28-04-2011 18:40:46

Hvorfor bliver du sur over jeg skriver det?
Du skal da ikke sidde og skrive sådan til mig, jeg har jo ikke gjort dig noget?
Come on fan boy.. kan du aldrig tage en joke?

0 0
Joddler 28-04-2011 19:13:24

"in your face"
lige den sætning og ingen smileys i dit indlæg gjorde det pænt svært at tyde at du mente det som en joke, og har stor respekt for Iphone, så no Fan boy in me...

dog ejer jeg en Android enhed, og HTC Sensation er forudbestilt :D

0 0
Shawn S. Ø 28-04-2011 17:46:05

Der er bare nogen der ikke kan hjælpes Joddler ;) så bare opgiv ham Jacob

0 0
HrLaursen 28-04-2011 10:18:55

Det er noget fis de siger. Spillene bliver i nogen tilfælde tilpasset små og store skærme, ellers er det sq'da det samme. Game Loft vil selvfølgelig bare gerne tjene penge. Alternativt skal man bare gå langt udenom deres spil. 30kr for et mobil spil er efter standarden en rimelig høj pris. Men sammenlignet til en Wii m. fl. så er det mega billigt.

-M

0 0
MGApcPro 27-04-2011 21:11:52

Så er det godt at man jo spare en del penge ved at købe en android, og at spillene er billigere på android :)

0 0
David 27-04-2011 21:17:51

Er de billigere på Android? Gameloft kører af og til med tilbud, hvor du kan få deres spil til 6 kr stykket. Specielt i december kunne man få alt de har lavet for 6 kr stykket, jeg købte lige 20 spil :) I øvrigt er alle android telefoner ikke billigere end iPhone. Man kan få Android telefoner i alle prisklasser.

0 0
MGApcPro 27-04-2011 22:07:42

Selvfølgelig kan man købe en Iphone 3gs, men hvis man sammenligner den billigste Iphone 4 med den dyreste Android på edbpriser.dk, som er Galaxy S II, så spare man stadig ca. 600 kr
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4890997
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4217059

0 0
MGApcPro 27-04-2011 22:10:33

P.S. jeg ved ikke personligt priserne på iOS men derfor referer jeg til artiklen.
"Har man derimod en iPhone er problemet ikke nær så stort.
Til gengæld koster et Gameloft så typisk 42 kroner - altså 12 kroner mere end på Android."

0 0
David 28-04-2011 12:54:06

Nu er det så også lidt underligt at dit link siger at den bedste pris på en iPhone 4 er 5000kr når man kan købe den direkte fra Apple for 4699,- inkl fragt. (i øvrigt sådan jeg købte min).

Jeg har lige lavet en søgning på gameloft i App store, og spillene koster 30,- skal jeg smide noget link op til dokumenation?

Det er endnu en faktuel fejl i denne artikel :)

Men hvis man køber topmodellerne i Android er det ikke meget man spare.

http://store.apple.com/dk/configure/MC604KN/A?mco=MjIwMzE3ODQ

0 0
Ravnen1 27-04-2011 21:06:22

Det var dog noget misvisende, ting købt på Android marked følger med når man skifter enhed. Måske skulle I selv tage at lave en test. Overskriften kunne så lyde "køber du apps udenfor android market kan du ikke få dem igen når du skifter mobil"...

0 0
Nikolaj 27-04-2011 20:28:35

Hey igen.
Har lige lidt offtopic har to forslag.
1. der burde være en knap på alle nyheder der markere hvis man mener der er noget der er løgn/faktuelle fejl eller grammatisk ukorrekt. Kan godt ske der er sådan en men kan ikke lige finde den ved denne artikel.
2. Det er ikke så smart at når man skal logge ind og har glemt sit bruger navn og trygger "glemt brugernavn" så bliver man bedt om at skrive sin email(som vel er ens brugernavn) derudover får man ikke tilsendt sit brugernavn men derimod sin KODE og det er enda ens egen kode. Vil det sige at i gemmer vores koder og kan finde alle brugers kode!!!!???? Det er da lidt skrammende,

0 0
David 27-04-2011 21:20:46

Nej det burde der ikke.. Nogen brugere burde slappe lidt af og bruge deres hjerne lidt. Alle kan regne ud at der er tale om de mange spil fra Gameloft man køber udenom Market. Nogen skal bare brokke sig.. sigh

0 0
Nikolaj 27-04-2011 22:43:15

#David
Du siger at vi skal slappe af og "Alle kan regne ud at der er tale om de mange spil fra Gameloft man køber udenom Market"

Lidt sjovt når forfatteren af artiklen skriver følgende i et comment:

""John G. Pedersen - Re: Fakta fakta
Hej Shawn.

Det er så ikke det, at vi har fået oplyst i samtalen med Gameloft.

Her er meldingen, at spil købt via Android Marked, ikke kan gen-installeres på en ny mobil. Men spil via App Store godt kan overføres til en ny iPhone (op til fem gange)."""

Så beklager at vi ikke alle er så kloge som dig :D.

Mener det er på sin plads at brokke sig når tingene ikke er som man mener de burde være ellers bliver tingene aldrig bedre. Det bedste er vel at brokke sig til den man er træt af i stedet for at brokke sig til alle andre.

Uden et ønske om at gøre tingene bedre bliver tingene ikke bedre. Beklager :D

0 0
Shawn S. Ø 27-04-2011 22:04:49

Måske skulle du prøve at læse hvad det er folk skriver og mener inden du brokker dig igen ;)

0 0
Nikolaj 27-04-2011 20:19:28


Ejere af Android-mobiler mister deres mobilspil når de skifter mobil. iPhone-brugere kan derimod tage spillene med sig.

DET PASSER JO IKKE!!!
På android og app store (apple) får man tingene man har betalt for når man skifter mobil FÆRDIG SLUT. Så ret det fis mobilsiden.dk, nogen af jeres artikler er simpelthen værre end ekstrabladet. Det er rigtigt at hvis du henter spil og alt muligt andet uden om market (hvilket ikke er muligt på apple produkter uden root) så er du stillet anderledes men de fleste tilader at du kan hente programmerne igen. Nu har jeg f.eks. coPilot og det har jeg da hentet igen over 6-7 gange af forskellige grunde og det er altså udenom market. Men bruger man samme mulighed(market/app store) på begge platforme er man nogenlunde ens stillet!

I en af jeres egen videoere, tror det var desire HD eller en af de første tablets, siger i selv at da i loggede ind med jeres google konto begyndte den SELV at downloade jeres apps!!!

0 0
Joddler 27-04-2011 18:08:24

med de spil du kan downloade via android marked fra Gameloft: https://market.android.com/developer?pub=Gameloft

og her er listen med spil du kan købe direkte fra Gameloft, og dermed gå under den elendige behandling at ikke kunne gen downloade sin spil ved køb af ny telefon: http://www.gameloft.com/download-games/android-games/

0 0
Troels 27-04-2011 17:16:24

Jeg ved ikke om det stadig er sådan, men er det ikke således at Gamelofts spil til android ikke distribueres igennem android marked, men fra Gamelofts egen side? For så er det vel der en del af problemet ligger.

Og det er da egentlig en smule trist at det skal være sådan for den gennemsnitlige forbruger. Som lidt mere nørdet bruger med en rooted telefon, er problemet jo så godt som ikke eksisterende.

0 0
Shawn S. Ø 27-04-2011 19:41:09

Der sælges nogle stykker fra Market

0 0
Henrik 27-04-2011 16:48:28

Ok, godt nok er jeg klar hvor crappy Android Market er, men det her var jeg faktisk ikke klar over.

Både Apple og Nokia har styr på dette. (Nokia såfremt udvikleren af den pågældende app understøtter den model man skifter til).

0 0
PJ 29-04-2011 16:00:41

Det er løgn - det er Gameloft som er hysteriske med deres ting, men de fleste apps fra markedet er købt til din konto ikke din telefon. Man må bare lære at undgå at bruge gamleloft.

0 0
Joddler 27-04-2011 18:06:22

Fat det nu mann!!!!
Det er ikke android marked der bestemmer det her for helved! det er GAMELOFT....

Det er hos gameloft man køber det og kun hos dem, der findes meget meget meget få spil på android marked fra gameloft, og HVIS du køber et af de få spil på android marked fra gameloft, så kan du godt downloade det ned på en anden telefon!!!

Hvad angår noget der "crappy" så er det sku da App store, de bestemmer ALT, ingen bruger bestemmelse her, i den anden lejer kan du i det mindste selv bestemme hvem du vil støtte, eller hvor mange af dine tjente kroner der rent faktisk skal gå til udvikleren!!!

0 0
Henrik 27-04-2011 19:06:34

Nu er jeg selv udvikler, og jeg eftersom Android Market ikke sælger en disse, er der ikke så mange af dele af alligevel. Apple og Nokia er nu engang dem der tjener flest penge til udviklerne.

0 0
Henrik 27-04-2011 19:07:57

Vi prøver lige igen...
Nu er jeg selv udvikler, og jeg er ret ligeglad eftersom Android Market ikke sælger en disse, der er ikke så mange penge at dele ud af alligevel (stort ingen salg). Apple og Nokia er nu engang dem der tjener flest penge til udviklerne.

0 0
Joddler 27-04-2011 20:04:44

Nu gik min tanke til de apps, der er gratis på Android marked, og som man så kan vælge at støtte med et lille paypal beløb, og nogle gange åbner det op for ekstra indhold, denne metode har jeg brugt flere gange til at støtte en udvikler, også brug af andre markeder end android marked har jeg gjort brug af, på den måde har jeg også givet udvikleren lidt den vej:D

Det jeg siger er at jeg er ikke bundet og det er udvikleren heller ikke...

0 0
Shawn S. Ø 27-04-2011 19:42:31

Og det kan du jo så lige dokumentere ;)

0 0
Henrik 27-04-2011 20:17:40

Spørg en hvilken som helst udvikler der rent faktisk har apps ude til både iOS, Android Market og Ovi.

Problemet er, at rigtig mange kun har ude til iOS og evt. Android, og har en forudindtaget mening om Ovi.

Jeg kan og må ikke give tal, men jeg kan love dig for at det er sandt.

0 0
Shawn S. Ø 27-04-2011 20:31:30

Du kan ikke bare slynge en påstand der ikke er underbygget. Jeg er dog med på at du kan have problemer med de apps du udvikler. Men du udtaler dig jo på alle udvikleres vejne og så må du jo have dine informationer et sted fra.

Så send et link eller andet til en undersøgelse som underbygger din påstand eller en anden information.

0 0
David 27-04-2011 21:15:47

Android market og OVI store, tjener ca lige meget, omkring 5% hver, hvor Apples app (iPhone, iPad og Mac)store ligger på 80%

Google det selv, gider ikke bruge tid på det ;) Jeg har det fra et link en eller anden har posted herinde for nyligt.

0 0
Henrik 27-04-2011 22:20:03

Har hørt det, men det er ikke det jeg har oplevet og heller ikke mine kollegaer i branchen. Min oplevelse er, at både betalte og gratisprogrammer hentes 10 gange mere på Ovi end på Android Market.

Apple's app store er det endnu mere.

0 0
Shawn S. Ø 27-04-2011 21:55:34

Så læg lige linket herind det kan jo ikke være så svært ;)

0 0
Epedemic 27-04-2011 14:22:25

... så burde overskriften ikke afspejle det? Eller kører i tabloidstilen for at få lidt flere klik? :/

0 0
Michael Knudsen 27-04-2011 15:46:40

Så find dog et andet site at læse mobil nyheder på... Kværulante #%¤&#/"......
Er så træt af alt det brok... Tror ikke jeg er den eneste. Off topic, sorry....

0 0
PJ 29-04-2011 15:59:25

Spar os. Det er ikke nyheder, det er løgne, og de bør anstændig mennesker klage over - at du har det fint med det siger mere om dig en dem som klager. Hvis du ikke kan lide deres klager så kan du jo finde et andet sted at læse kommentarer (eller få mobilsiden til at tage sig sammen)

0 0
Shawn S. Ø 27-04-2011 19:39:29

Der er vist ingen grund til at opføre sig på den måde bare fordi du ikke er enig!!

0 0
David 27-04-2011 21:10:01

Vi gider ikke høre på dig og dine fellow brokrøve..!

0 0
Jacob 28-04-2011 16:17:27

Er enig med David og Jonas Miller.
Hold nu med de negative kommentare, det er ved at gå mig på nerverne, at hver evig eneste gang når man scroller igennem kommentarene, at der mindst er 5 negative kommentare.
Find et andet medie at læse fra, hvis i er så utilfredse, jeg er ihvertfald utilfreds med jeres kommentare :)

0 0
Shawn S. Ø 28-04-2011 17:51:02

Jacob du mener alså ikke man må påpege at der faktuelt er lavet en fejl. Vi beskriver og påpeger dog problemet med en vis form for værdighed.. og ikke som dig med citat "BANG SMÅKAGE..!
K.O.
App Store WINS..
in your face" citat slut

Det er jo ren børnehave så Jacob få fejet foran din egen dør før du peger fingere og deltag i diskutionen i stedet for at lege baby.. På forhånd tak

0 0
Jacob 28-04-2011 16:17:24

Er enig med David og Jonas Miller.
Hold nu med de negative kommentare, det er ved at gå mig på nerverne, at hver evig eneste gang når man scroller igennem kommentarene, at der mindst er 5 negative kommentare.
Find et andet medie at læse fra, hvis i er så utilfredse, jeg er ihvertfald utilfreds med jeres kommentare :)

0 0
Shawn S. Ø 27-04-2011 22:03:12

Lad nu være med at opføre dig som et lille pattebarn David bare fordi du ingen argumenter har. Se at blive voksen i stedet for.

0 0
Jonas Miller 27-04-2011 16:57:06

Jeg mente selvfølgelig @ Michael Knudsen

0 0
Shawn S. Ø 27-04-2011 13:56:39

"Har man derimod en iPhone er problemet ikke nær så stort" og det helt rigtigt at køber man dem gennem iTunes så står man godt.

Og man står lige så godt hvis man køber på Android Marked. Så her er ingen forskel.

De har helt samme regler for alle mobiler

0 0
Mobilsiden.dk 27-04-2011 14:15:21

Hej Shawn.

Det er så ikke det, at vi har fået oplyst i samtalen med Gameloft.

Her er meldingen, at spil købt via Android Marked, ikke kan gen-installeres på en ny mobil. Men spil via App Store godt kan overføres til en ny iPhone (op til fem gange).

0 0
PJ 29-04-2011 15:57:31

Ikke *SPIL* - det er ibedste fald inkompetent at skrive det, i værste fald korruption. Når man skriver "Ejere af Android-mobiler mister deres mobilspil når de skifter mobil."

Så betyder det ALLE SPIL - og det er direkte løgn - og når man i samme afsnit så roser IPhone, så fremstår det som en korrupt agenda hvor man forsøger at svine Android til og fremhæve Iphone.

GAMELOFT har nogle politiker om hvad man kan og ikke kan med deres spil. Men det er ikke ALLE spil, det er få spil.

0 0
Shawn S. Ø 27-04-2011 19:34:26

he he har lige skiftet min Desire ud med en Incredible S og det var muligt at installere alle uden at skulle betale igen incl. UNO, Asphalt og Assassin's Creed. Så den holder simpelthen ikk

Gameloft kan ikke ændre reglerne på Market og længere er den ikke.

0 0
Joddler 27-04-2011 14:31:57

Syntes det er skide godt i lige selv laver denne research, istedet for kun at skrive det samme som vi andre har skrevet..
men som Shawn skriver, så kan du godt downloade et Gameloft Spil fra android marked, og installere det på din nye telefon, det har jeg selv set ske.

men det med Android Vs. iOS, så er det jo sådan at gameloft kan sælge til alle android bruger uden om Android marked, og derved også gøre som det passer dem, kunne det samme lade sig gøre med iOS så gjorde de højst sandsynligt også det der...

0 0
David K 27-04-2011 13:41:37

Skal vi have nyheden flere gange om dagen?

http://www.mobilsiden.dk/nyheder/gameloft-skift-mobil-og-du-mister-vores-spil,lid.15374/

0 0
PJ 29-04-2011 15:52:57

Mon ikke vi kan gå ud fra at Apple betaler mobilsiden for at lyve om Android?

0 0
Mobilsiden.dk 27-04-2011 13:56:21

Ja David. Det skal vi :)
..denne version er opdateret med vores egen research...

0 0
Shawn S. Ø 27-04-2011 14:00:07

John det ville måske have været fedt hvis den var lavet inden i kom med den første. Og i har jo stadig ikke alle fakta med. Hvorfor ikke var være en smule mere grundige når i laver artikler?

Som i også kan se på mange af jeres artikler så er jeres læsere måske en smule trætte af at i langt fra er grundige nok. Det fører til fejl og udtagelser som ikke holder vand.

0 0