Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Disse mobiler holder bedst i kulden

Disse mobiler holder bedst i kulden

Frosten tager livet af iPhone 4S som den første i en kuldetest af mobiler. Her kan du se listen over de mobiler, der holder bedst når temperaturen kommer under nul grader.

Vi bruger mobilerne alle steder og hele tiden, uden at tænke på, om elektronikken kan holde til de, nogle gange, eksterme kuldegrader.

Den finske website MikroPC har haft 18 telefoner med på et forskningsinstitut og i et vejrrum testet hvordan mobilerne klarede sig.

Nokia N9 og iPhone 4S fik betjeningsproblemer ved minus fem grader. Ved minus 10 gav iPhone helt op mens N9’eren først kapitulerede ved 20 frostgrader.

Samsung Galaxy S II klarede derimod testen til topkarakter. Her kom der ingen betjeningsproblemer mens temperaturen faldt. Ved minus 35 grader måtte den så også give op og slukke.

Herunder kan du se to hitlister. Den ene viser hvornår der opstod fejl og problemer på produktet. Den anden liste fortæller hvornår produktet hold helt op med at virke.

Kuldegraden hvor der kom betjeningsproblemer

-05: Nokia N9, Apple iPhone 4S

-10: Samsung Gio, Samsung Mini, Apple iPhone 4

-15: Nokia C1-01, Nokia C5-00, Nokia C5-03, Nokia E65, Nokia E7, HTC Evo 3D

-20: Nokia C2-02, Samsung Gio

-35: Samsung Xcover

Kuldegraden hvor mobilen gav op

-10: Apple iPhone 4S

-15: Nokia C6-01

-20: Apple iPhone 4, Nokia C5-03, Nokia E7, Nokia N8, Nokia N9, HTC Evo 3D

-25: Nokia 700, Nokia C5-00, Samsung Galaxy S Plus

-30: Samsung Gui, Samsung Mini

-35: Nokia C2-02, Samsung Galaxy S II, Samsung Xcover

-40: Nokia C1-01, Nokia E65

Link:
- Åben kuldelisten som grafik

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

emiljohnsen 24-02-2012 17:14:49

jeg har lige været på skiferie med min iphone 4s og brugt den udenfor. Der var ingen problemer og ja der var mindre end -5 grader!

0 0
Ulrik 15-02-2012 08:49:54

Den her test beviser bare endnu engang, at Apple er noget lort, og at man skal holde sig LANGT VÆK fra deres produkter. Helt ærlig, når iPhone allerede ved -5 grader får problemer, og står helt af ved -10 grader. Så burde man seriøst have et ordentligt los bag i, forbud mod at sælge og en kæmpe bøde på 14 milliarder dollars.

0 0
David 16-02-2012 13:06:49

Hvor er du langt ude :) min N9 får også problemer med -5 grader i følge testen, men jeg har ingen problemer i det danske vejr, det samme gælder min kæresters iPhone 4S. Hvis nu det rent faktisk gav problemer for folk, så kunne vi snakke om det. De fleste kan jo godt finde ud af ikke at opbevarer deres telefoner udenfor i frosten. Fair nok at du ikke køber Apple produkter, men helt ærligt Ulrik, stram op!

0 0
christian 12-02-2012 20:12:40

det er vel bare en funktion der fulgte med det s den fik. og alt kvalitet fra nu af skal gøre det sammen. gad vide om de vil tage pantet på det :P

0 0
Mobilsiden.dk 12-02-2012 11:52:18

Mobilerne i testen er udvalgt efter hvad er aktuelt sælger bedst i Finland, hvor testen er lavet.

0 0
David 11-02-2012 16:26:39

Det kan sagtens være at testen er rigtig, men jeg har nu ikke oplevet nogen "kundeproblemer" med min N9, selv om jeg har færdes ude i mindre end -10 grader.

0 0
Katron 11-02-2012 17:43:57

Husk at når sådanne test laves, så ligger mobilen uden varmepåvirkning under testen. Det gør en verden til forskel, at rende med den i hånden eller i lommen. Bare det du har den i hånden, skal du nok gå i 30 graders frost, for at telefonen kommer til at opleve hvad der svarer til 10 graders frost.

Det er heller ikke nok bare at ligge mpbilen udenfor i 10 minutter, den skal ligge der så længe at de interne komponenter bliver udsat for kulden, ganske som et glas vand. Det fryser jo heller ikke til is, blot ved at stille det udendørs i 10 minutter ved 20 graders frost. Det skal gå længere tid, og holder du glasset i hånden, fryser det nok aldrig til, så skal det være betydeligt koldere.

0 0
TechnoSmølf 11-02-2012 15:47:57

Hmm hvor er S/E henne... De er måske så sejlivet at de ik gad teste dem?? :P

0 0
hamzah10 10-02-2012 16:33:49

jeg har sensation XE, og jeg er helt enig med at den ikke får problemer i frostvejr, men der var en dag hvor min ur viste noget andet end hvad statusbaren gjorde

0 0
Mazzen 13-02-2012 10:05:14

Sikkert fordi den ikke havde nået at opdatere dette, ofte går det over efter maks 30 sek.

0 0
Casse 10-02-2012 16:04:45

Det undrer mig, at HTC ikke var med i testen! - Det kan være, at disse mobiler overhovedet ikke havde problemer i frostvejr?! ;)

0 0
Hans Jákup Danielsen 10-02-2012 15:30:59

savner dog test på flere mobiler (feks. min sensation)
nåh... man kan ikke få det hele

0 0
Anders W 10-02-2012 15:16:56

Den døde bare, uden først at vide problemer? ;)

Den mangler helt fra listen over hvilke temperaturer telefonerne begynder at give betjeningsfejl.

0 0
11-02-2012 18:44:28

Hvis du læser teksten, så siger at SGS2 virkede "smoothly ved -22 graders farenheit. Så den er god nok, i hvert fald i deres test.

0 0
Mobilsiden.dk 10-02-2012 15:53:31

Hej Anders

Den liste er også i artiklen:
Kundegraden hvor der kom betjeningsproblemer

0 0
Kenneth 10-02-2012 19:04:57

Tror problemet ligger i at Samsung Gio er på "Kundegraden hvor der kom betjeningsproblemer" to gange. Så den ene skal vel være SGSII.

0 0