Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Disse mobiler kommer i september

Disse mobiler kommer i september

Se her, hvilke mobiler der kommer på hylderne i de danske forretninger i september måned.

Denne måned domineres af Nokia og Sony Ericsson, der hver har tre nye mobiler på vej til hylderne hos teleselskaberne og mobilforhandlerne.

Nokia er blandt andet på vej med den nye topmodel N9, og en special-version af SMS-mobilen C3 i det pureste guld.

Sony Ericsson stiller også med en relancering, nemlig Xperia Arc S, og kommer desuden med håndværker-mobilen Xperia Active, og den gode smartphone til prisen, Xperia Ray.

Sony Ericsson Xperia Ray
Sony Ericsson Xperia Ray

Sony Ericsson Xperia Ray

Her er en mellemklasses-mobil, der er en smartphone til en fornuftig pris.

Skærmen er 3,3 tommer, processoren 1 GHz, kameraet 8,1 megapixels og den kan optage video i HD-kvalitet - og så vejer den kun 100 gram.

Læs anmeldelsen af Sony Ericsson Xperia Ray.

Find priser på Sony Ericsson Xperia Ray

Nokia N9
Nokia N9

Nokia N9

Den længe ventede topmodel fra Nokia er den første mobil med styresystemet Meego.

Nokia N9 har en 3.9 tommer AMOLED-skærm, et 8 megapixel kamera og en 1 GHz processor.

Den kommer i første omgang i en 64 GB-version i sort, og senere en billigere 16 GB-version i sort, pink og blå.

Læs mere om Nokia N9.

Sony Ericsson Xperia Arc S
Sony Ericsson Xperia Arc S

Sony Ericsson Xperia Arc S

Dette er en relancering af Sony Ericssons topmodel Arc, der nu har fået tilføjet et S til navnet.

Xperia Arc S har, ifølge Sony Ericsson, fået 25 procent hurtigere kameraopstart og 20 procent hurtigere rendering af websites.

Processoren er nemlig blevet opgraderet til 1,4 GHz, fremfor 1 GHz i den oprindelige Arc.

Læs mere om Sony Ericsson Xperia Arc S.

Sony Ericsson Xperia Active
Sony Ericsson Xperia Active

Sony Ericsson Xperia Active

Dette er mobilen til håndværkeren, sportsudøveren, eller andre, med en aktiv livsstil - og som dermed er ekstra hårde ved deres mobil.

Xperia Active kan nemlig anvendes med fugtige fingre, benyttes i alt slags vejr, og holde til at være under én meter vand i 30 minutter.

Active er en Android-mobil med en 3 tommer touchskærm, 1 GHz processor, 5 megapixels kamera.

Læs mere om Sony Ericsson Xperia Active

Nokia C3-01 Gold Edition
Nokia C3-01 Gold Edition

Nokia C3-01 Gold

SMS-mobilen C3 har fået en eksklusiv opgradering, og er blevet klædt helt i guld.

Men under guld-beklædningen gemmer sig en solid og god telefon, der er fantastisk til SMS-skrivning, og i øvrigt klarer sig godt som en basis-mobil.

Udover at den nu er i guld, har denne version af C3 også fået opgraderet processoren til 1 GHz.

Læs anmeldelsen af Nokia C3-01.

Nokia C5-00 5 MP
Nokia C5-00 5 MP

Nokia C5-03

Dette er ligesom den ovenstående en relancering af en tidligere model. Denne gang er det Nokia C5, der har fået opgraderet kameraet.

Nokia C5-03 (som den nye version hedder) har fået et 5 megapixel kamera, hvor der tidligere var tale om et 3.2 megapixel kamera i C5.

Den har en 3.2 tommer touch-skærm, og er baseret på Symbian OS S60 5. udgave. 

Læs mere om Nokia C5.

Se anmeldelsen af Nokia C5.

Samsung Galaxy S II - nu i hvid

Den hvide version af Samsungs topmodel, Galaxy S II, finder også vej til butikshyldernne i denne måned. Udover farven er der intet nyt i modellen.

OBS!

Lanceringsdatoer er altid en størrelse, der kan ændre sig med tiden. Der er derfor forbehold for, at der kan komme flere til listen, eller modsat.

Få notikationer:

Kommentar

x

Opret bruger
Alattin Simsek 09-09-2011 11:58:01

Hvornår kommer Blackberry Bold 9900 ? Var det ikke i september måneden også?

0 0
Kim Harder 06-09-2011 14:42:42

Der må vist være sket en misforståelse. Nokia C5-03 bliver ikke relanceret, den har allerede 5MP camara. Det er tastaturudgaven Nokia C5-00, som har fået opgraderet hukommelse og camara, men jeg har nu kun set den i det øvrige EU, ikke i Danmark endneu. Det lyder dog godt hvis den skulle komme.

0 0
Morten S 06-09-2011 12:38:28

Ha ha ha :-)

Samsung kører (h)videre med snuden begravet i sporet efter Apple ...

Synes det kunne være spændende (og tror det kunne være sundt for markedet), hvis Samsungs forsøgte at udvikle nogle ideer selv ...

0 0
Mark 06-09-2011 15:20:26

Jeg troede faktisk ikke jeg skulle se den dag hvor folk begyndte at mene, at Apple opfandt hvid. Men det kunne man jo selvfølgelig have sagt sig selv.. Suk..

0 0
Villiam 06-09-2011 15:21:55

der fandes mange hvide mobiler langt før æble kom på mobil markedet. så den påstand holder sgu ikke vand min lille ven.

0 0
Villiam 06-09-2011 15:22:42

den skulle have været til morten, og ikke mark.

0 0
chris Rasmussen 06-09-2011 09:22:40

glæder mig til og se hvad i vil gøre med Sony Ericsson Xperia Active når i skal teste den xD

0 0
SB 06-09-2011 13:44:46

Det er vel oplagt at teste den op mod Motorola DEFY, evt i den nye udgave som er på vej senere på efteråret.
Giv den fx til test hos nogle løbere, spejdere, cykelbude eller skovarbejdere som er ude i al slags vejr.

0 0
SB 08-09-2011 13:20:04

Jo mere jeg tænker på denne type telefon, jo dummere synes jeg der er at kalde den en håndværkertelefon.

En Teenager telefon (måske mest til drenge) det er hvad det er :-)

0 0
Villiam 05-09-2011 20:51:05

kan i godt tage og fjerne igen! den udkom i starten af året! drop nu jeres icrap og se hvad der sker ude i verdenen!

0 0
May Frederiksen 06-09-2011 08:38:38

Hej Villiam,
Artiklen er lavet i samarbejde med teleselskaberne, og tager udgangspunkt i, hvad de får på hylderne i den kommende måned.
Mvh. May, Mobilsiden.dk

0 0
Villiam 06-09-2011 11:02:49

May, nu arbejder jeg selv for flere teleselskaber og har solgt nogle stykker af den mobil med både telia og tdc. så det er en ommer.

0 0
May Frederiksen 06-09-2011 13:26:37

Kære Villiam,
Det kan godt være der er nogen der har haft C5 på hylderne tidligere. Andre får den så først nu. Telia oplyser bla. til os, at de først får den nu.
Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0
Villiam 06-09-2011 15:21:02

hvem får dem først nu ? telia har haft den længe. jeg arb i en telekæde, så dine kilder er altså ikke rigtige! eller har i kontaktet jeres egen lokale telia butik, som først får den nu ? som det ser ud indtil videre, så har jeg lidt mere styr over tingene end jeres "kilder". jeg har været i mobil branchen nu i snart 2 år, og det har altid været min store interesse. derfor undersøger jeg nok tingene lidt nærmere og mere grundigt end jer som bare gør det for at have noget at skrive om.

0 0
06-09-2011 17:10:59

William, det kunne være rart at vide hvilken tele-leverandør du arbejder for - så man kan undgå den. Du er simpelthen så nedladende. Du har muligvis styr på tingende, men du kan ikke kommunikere uden at nedladende og hadefuld. Det ville højne dit niveau hvis du øsede af din viden på en mere civiliceret måde. Men vi har jo alle vore begrænsninger....

0 0
Villiam 06-09-2011 17:27:01

fordelen ved nettet, er at du være hvem som helst ;) irl kan man være den man virkelig er ;)

0 0
Thomas 07-09-2011 10:56:41

Jeg tror, at du skal opfatte det som om, at dine indlæg kunne blive konstruktive istedet for at være noget, folk tager afstand fra, når de ser dine udtalelser. For jeg går ud fra at du er seriøs, og ikke bare spilder din og vores tid?

0 0
Villiam 05-09-2011 21:44:53

og for det andet så er det en touch mobil, og ikke med fysisk tastatur. i burde snart se at fyre nogle af jeres folk og ansætte nogen som rent faktiskt har styr på hvad der findes og kommer på markedet. dvs ikke en æble zombie, som dem i har til at skrive jeres artikler.

0 0
David 06-09-2011 06:35:05

Måske du bare skulle holde din kæft? Hvad fanden er det med dig? Du er simpelthen så belastende at høre på, med dit had til Apple og din selvfedhed. Magen til forkælet møgunge. Jeg gider ikke engang tjekke din påstand, for det har intet med sagen at gøre. Din opførsel er helt hen i vejret!

0 0
Villiam 06-09-2011 07:02:39

hvis du kender æble og deres produkter, så ville du vide lidt om hvorfor det er et no go mærke. skal du lave det mindste med din iphone, så er du nødt til at jailbreake den. gør du det, så mister du al form for garanti. og jo de kan spore jailbreaket selvom du gendanner den. der er et kæmpe app store, hvor det meste af tingene koster. selv en simpel ting som smileys skal du købe. alle iphones ligner hinanden, med mindre den er jailbreaket. al din info på enhederne har æble fuld kontrol over. man kan ikke dele ting med andre bare sådan uden videre. alt skal ske igennem itunes, ergo så kan du intet uden at gå igennem en computer først. de laver super produkter, hvor antenne ikke virker og alarmerne har det med at gå død. men du betaler en herregård alligevel for deres produkter. hvis du gjorde lidt feedback på deres produkter, så ville du se hvorfor hadet er så stort. de fleste som køber æble produkter, aner ikke engang hvorfor. de køber bare fordi det ser smart ud og fordi der er så mange som har det. og så det med at sagsøge samsung dag og dag ind for noget som de ikke engang har styr på selv. heldigvis tabte æble sagen. og hvad gør de for at få rettet opmærksomheden på deres kommende produkter ? ja de "glemmer" prototyper så at det skal se ud som om deres produkter bliver stjålet og leaked. hvis der ikke fandtes andet i verdenen end æble, jo så var det et super produkt. men der er meget andet der ude som kan det samme, og koster det halve ;)

0 0
David 06-09-2011 07:48:16

Jeg synes mobilsiden gør deres arbejde fint. Ja der sniger sig fejl ind hist og pist, men jeg synes stadig klart det er den bedste danske mobilside, og det vil jeg gerne rose dem for.

Mht Apple produkter, så er der styrker og svagheder som med alt andet, du overdriver problemerne, og generaliserer Apple brugere. iPhone er i dag den mest solgte smartphone, og bruges af ALLE slags mennesker fra teenageren til professoren i datalogi.

Du debatterer sagligt på Nokia nyheder, men på iPhone og Android lukker du ikke andet end lort ud, og det bliver lidt trættende i længden. Det er min mening.

0 0
Villiam 06-09-2011 11:05:27

gs2 er mere solgt i år end iphone 4. så den passer ikke helt som du siger. gs2 har slået iphone 4 bare i pre-orders inden den kom ud.

0 0
Villiam 06-09-2011 12:51:36

http://www.mymobilescoop.com/?p=3450

0 0
David 06-09-2011 13:18:08

Ja? dit link viser at SGS2 havde en større forudbestilling end iPhone 4, og hvad så? det er vel mere interessant hvor mange der er blevet solgt i alt?

Du siger at Samsung har solgt flere SGS2 end Apple har solgt iPhones i 2011, hvilket er forkert.

0 0
Villiam 06-09-2011 15:17:12

pre-order. dvs bestillinger på mobilen. iphone 4 havde langt fra ligeså mange bestillinger da den kom ud. hvor længe har iphone 4 været ude i forhold til sgs2 ? ;)

0 0
David 06-09-2011 16:34:45

Citat fra den anden artikel..

Så jeg er vist ikke den eneste :)

"Villiam - fatter
ikke at et firma så stort får sådan en titel, når det ikke engang kan levere varen. det er næsten ligemeget hvor man søger, så er den på restordre.
05-08-2011 13:55:47
Besvar - Anmeld
Benjamin Jensen - Re: fatter
Du er da umådelige dum at høre på Viliam.

Først taber du diskussionen, og så bruger du bare tiden på at fortælle hvor dum Apple og iPhone er.

Dine indlæg i andre debatter er lige sådan!

Lad være med at debattere med de voksne, når du ikke formår at komme på på samme niveau.
06-08-2011 01:51:31
Besvar - Anmeld
jutosini - Re: fatter
et hurtigt check viser at telnor, telia, tdc og 3 alle har den på lager så hvad er problemet eller er du bare løbet tør for sure fanboy opstød :)

Læs mere: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/officielt-iphone-er-smartphone-kongen,lid.16500/#ixzz1XBPWE5li"

0 0
David 06-09-2011 16:25:21

prøv nu at læs hvad der står.

"We’ve heard about the initial pre-order figures of Samsung Galaxy S2 which even crossed the iPhone 4 pre-order record."

Altså SGS2 slog rekorden på antal forudbestilte telefoner, det siger ikke noget om hvor mange der er solgt i alt i 2011.

Du kunne evt. prøve at forholde dig til mit link. Der siger at Apple solgte flere iphones i q2 end samsung solgte smartphones i det hele taget, og de har en del andre smartphones end sgs2.

0 0
David 06-09-2011 11:37:54

Det passer jo heller ikke, prøv dog at tænk dig om, salget er iPhone 4 er eksploderet i Q2-Q3, Apple er nu den mest sælgene smartphone producent med Nokia på andenpladsen. Kig dig omkring der er iPhone 4 alle vegne, jeg kender ikke en eneste der har en SGS2.

0 0
Villiam 06-09-2011 12:50:26

lige nu sidder jeg ved siden af 2 som har sg2

0 0
Njard 06-09-2011 10:57:46

+1

0 0
Villiam 06-09-2011 06:46:43

måske kunne du bare hjælpe med at få folkene bag siden til at gøre deres arb ;)

0 0
Kasper 05-09-2011 21:33:26

Hvordan hænger din kommentar sammen med, at C5-03 bliver vist som en af de nyeste telefoner fra Nokia?
Se link http://www.nokia.dk/find-produkter/produkter

0 0
Villiam 05-09-2011 21:42:28

i kan ikke bruge den side til en skid! den bliver meget sjældent opdateret! men grunden til at jeg kan komme med min kommentar, er fordi at vi har solgt den igennem lang tid i telekæden.

0 0
Jonas 05-09-2011 20:43:23

Hvornår vil sony ericsson xperia S ca. være i butikkerne :)? Da det ser ud til at være en lækker mobil :D

0 0
Thomas Larsen 06-09-2011 12:32:19

Ku jeg os godt tænke mig at vide :) Fordi da i præsenterede den skrev i 4 kvartal, men nu skriver i September :)

0 0
Alfix 05-09-2011 17:50:47

N9, N9, N9, N9..... Skal lege med den paa torsdag... waahhh!

0 0
Simon Larsen 05-09-2011 19:31:35

Håber også på at skulle lege med den på torsdag for tredje gang :p

0 0
Jesper 05-09-2011 21:47:53

Hvor kan man prøve den henne? :D

0 0
Simon Larsen 05-09-2011 23:01:20

3 holder et Nokia N9 event hvor Niels Kjeldstrup (eller hvad han hed præcist) på torsdag :p

Du kan se mere om det på 3.dk ;)

0 0
Mark 05-09-2011 16:07:37

C5-03 har været på markedet længe - og har, trods sit navn, intet med C5 at gøre.

0 0
Villiam 05-09-2011 22:11:00

det er æble folk som skriver artiklerne her inde, så vi kan ikke forvente for meget af dem ;)

0 0
x