Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   DR lancerer nyheds apps til smartphones

DR lancerer nyheds apps til smartphones

DR Nyheder og DR Update kommer nu på telefonen, med en app til både iPhone og Android.

DR lancerer en nyhedsapp, der der fungerer på de fleste smartphones i Danmark.

Med app’en får danskerne en hurtig og samlet adgang til seneste nyt fra DR. Ud over de væsentligste landsnyheder og vejret vil brugerne få adgang til nyheder fra DRs regioner samt DR Sporten.

Det er også muligt at se de seneste indslag fra DR Update.

App’en er gratis og vil være tilgængelig for brugere af Apples iOS (iPhone, iPod Touch) og Googles Android (flere producenter).

Man kan få mere at vide om app’en ved at sende en sms med ordlyden ”app” til 1212 - eller ved at besøge DR's website.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Henrik 01-11-2010 00:07:53

Jeg har en N8, og nej jeg gider ikke en Android eller iPhone. Kan jeg se DR? Nope. Kan jeg slippe for at betale deres tåbelige medie-licens? Nej, selvfølgelig ikke.

DR - close but no cigar. Tag jer sammen!

0 0
Ove Andersen 29-10-2010 09:41:44

Er denne app ikke for Wildfire brugere (brugere med lav skærmopløsning)? Kan ikke finde den på en Wildfire

0 0
evilguy 28-10-2010 14:49:55

Ja, det er en flot app fra DR. Det er bare synd, at lydkvaliteten på DR update STADIGVÆK er så elendig at det er svært, at høre hvad folk siger. Kære DR: SÅ SKRU DOG OP FOR BITRATEN PÅ LYDEN!

@Jan Hoffmann-> Jeres reklamer i TV2s apps er stadigvæk i vejen. Hvorfor skal de "poppe op" i tide og utide? Hvorfor ikke lave dem statiske, så man ikke trykker på dem ved et uheld? Kig på Cnet app'en og lær hvordan det skal gøres korrekt.

0 0
Jan Hoffmann 28-10-2010 14:59:25

Statiske reklamer har ikke samme værdi for annoncøren. Man kan (snart) købe sig til reklamefrihed i vores Nyhedsapp, der er på vej i redesignet udgave. Erfaringen fra sportsapp siger dog, at INGEN vælger at udnytte muligheden.

Vi er et kommercielt mediehus, der har været i stand til at lave penge på apps. Vores trafiktal er forrygende og det er noget, der glæder vores annoncører.

0 0
evilguy 28-10-2010 15:43:00

Glæder det også annoncørerne, når de finder ud af hvor mange værdiløse eksponeringer de betaler for?
Jeg vil vædde en flaske god rødvin på at mellem 75-80% af samtlige tryk på reklamer i TV2s apps er "fejl-tryk" pga. reklamen pludselig dukker op på skærmen. Det er bare et spørgsmål om tid for annoncørerne finder ud af at TV2 snyder på vægtskålen. I mange andre programmer kan de godt finde ud af at lave statiske reklamer, til gælde for både annoncørerne og brugerne.

0 0
Jan Hoffmann 29-10-2010 08:30:38

Vores annoncører er heldigvis mere begavede end at måle klikrater. De måler på effekten....

0 0
Agenten 26-11-2010 01:54:54

@Jan Hofmann,

Hvis jeres annoncører er så intelligente, så er der INGEN grund til at benytte den slags ads. Tværtimod er det i annoncørens interesse, at anvende diskrete ads, som ikke generer potentielle kunder.

At hverken du eller tv2 kan gennemskue det siger sgu alt om jer på tossetorvet. Heldigvis vil folk da foretrække DR's App - den er bedre, reklamefri og så er det journalistiske niveau lysår foran TV2's (Hvis journalistiske niveau bedst kan sammenlignes med ekstrabladets ditto).

0 0
Ove Andersen 28-10-2010 14:57:56

Ja den må godt få en tand mere i lydkvalitet, men kan dog forstås med hovedtelefoner.

Og så er billedet ikke strukket ud til at fylde skærmen, i hvert fald ikke på min Desire, så der er store sorte rammer omkring.

Men ja, cool app :)

0 0
Jan Hoffmann 28-10-2010 14:28:25

Dejligt at se en app fra DR. Velkommen i "klubben".

Med venlig hilsen
Jan Hoffmann, TV 2

0 0
Michael 28-10-2010 14:26:46

Endelig melder DR sig på banen... Og denne app er faktisk ret god, og langt bedre en den TV2 har sendt ud.

Men men men, hvorfor ikke lægge alt indhold ud? Tænk hvis man kunne sidde i toget og se et afsnit af Bonderøven eller Troldspejlet på sin smartphone? Vi betaler jo alle licens, så det burde være muligt.

DR har virkelig mulighed for at lave den bedste app ever, så hvorfor ikke gøre det?

0 0