Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   DR springer streaming til Apple TV og Chromecast over

DR springer streaming til Apple TV og Chromecast over

Streaming-tjenesten fra DR, DR TV, vil få en app til PS3 og PS4 til sommer, men springer over Apple TV og Chromecast

Til sommer håber DR på, at man vil have en DR TV-app klar til PlayStation 3 og PlayStation 4, men der er ingen konkrete planer om Googles Chromecast og Apples Apple TV. Det er af økonomiske årsager.

Læs også: Populær videoafspiller endelig ude til Android

”Grunden til, at vi starter med at udvikle til PS3 og PS4 er, at det er meget udbredte platforme, og at de minder utroligt meget om hinanden. Det svarer næsten til, at vi kun skal udvikle til en platform,” siger underdirektør hos DR Teknologi Mikkel Müller til Computerworld.

Da DR lancerede DR TV lød det ellers, at der ville komme Chromecast-funktion til appen i løbet af efteråret. De planer er altså blevet skrinlagt indtil videre. For folk med et Apple TV og en iOS-enhed er det dog muligt at se appen på fjernsynet gennem AirPlay.

Læs også: Google vil godkende apps til Android TV

Både Chromecast og en app til Apple TV er noget, der er i tankerne hos DR, men som ikke er med i de konkrete planer. Det samme er Microsofts Xbox One, der stadig er et nyt produkt i Danmark.

DR TV kan dog stadig ses i app-form på både Android, iOS og Windows Phone.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Morten Hundevad 20-02-2015 16:35:09

app til android
https://play.google.com/store/apps/details?id=dk.tbertelsen.android.drcast

1 0
Martin 23-12-2014 23:24:38

Chromecast virker fint med DR TV i Chrome for Android. Man skal blot sætte kryds i "Vis computerversion" og genindlæse siden. Så vil der ved afspilningen komme det lille chromecast-symbol. Uden kryds ved computerversionen vil videoen åbne i DR TV-appen. Bemærk at man stadig ser mobilversionen af sitet selv om der er kryds ved computerversionen, forskellen er blot at browseren ikke vil åbne appen. Min succesrate et 100% - det virker hver gang. Også ved livestreaming, hvor kvaliteten faktisk er bedre end udsendelser fra arkivet som nu og da hakker lidt i det.

4 0
netfors 16-12-2014 12:05:07

Tv2 play har åbenbart fået styr på rettighederne. Med deres sidste opdatering er der lige kommet understøttelse af Chromecast.

1 0
Paw Jacob Sandayo Dinesen 16-12-2014 06:56:29

jeg betaler for det uden jeg har noget at gøre i mod det, så jeg forlanger det sku at jeg kan se det på mit tv så kom i gang DR eller drop licensen

3 6
Sven Andresen 15-12-2014 21:22:28

Dette er jo ikke noget nyt fra DR side. Selvfølgelig skal man da lave app til det som er mindst udbredt. ATV og Chromecast er fremtiden og udbredt. DR spiller folks penge. Skal jeg fortsætte med at bruge penge på licens, så tror jeg det er nogle med hjernevæv mellem øerne som skal tage beslutninger. DR har ikke været specielt heldige med deres økonomiske bedrifter.

4 3
jec 15-12-2014 15:31:55

Nu er det ikke lige frem raketvidenskab at bruge Googles API'er til at integrere chromecast funktionalitet i en app. I hvert fald burde en udvikler kunne lave det i løbet af et par dage, så det er næppe økonomiske årsager. Et eller andet sted er det nok fordi de er skide ligeglade.

8 1
Thomas Larsen 15-12-2014 18:04:56

Mener de før i tiden har påstået at det var rettigheder som var problemet, taget i betragtning af hvor nemt det er at integrere med Chromecast, og at medierne allerede er kompatible, så lyder det som om der er andet bag end bare selve udviklingsbekostningerne.

4 0
Peter Frederiksen 16-12-2014 10:19:01

Mener nu det var TV2play der kom med disse udtalelser...

0 0
Naggie21 15-12-2014 20:50:59

Hvis det skulle være rettigheder, så giver det jo slet ingen mening, at der faktisk skulle komme support for PS3/4, men ikke ATV og Chromecast.

0 0
Thomas Larsen 16-12-2014 10:35:25

Licenser er ret finurlige i hvad de tillader og ikke tillader, så det er bestemt en mulighed, jeg siger dog bare at dette var deres undskyldning tidligere, så det er lidt underligt at årsagen nu er at det skulle være besværligt, taget i betragtning af hvor nemt det er.

0 0
Nielsen 15-12-2014 13:23:19

Man burde bruge lidt energi på, at få Chromecast funktionalitet i app'en, så rammer man et bredt publikum. Iflg. Komplett så sælger de 4 Chromecast hvergang de sælget 1 Apple TV. Så markedet må da siges at være der.
Man er lidt ude af trit med tidens tendenser...

7 2
Morten 15-12-2014 13:31:18

Blot som midlertidig løsning: http://tbertelsen.dk/castdr

6 0
Nielsen 15-12-2014 14:17:48

Sweet! :)

Men DR burde blot bruge lidt energi på, at få det ind i app'en. Det ville være det eneste rigtige, så det ikke var afhængigt af hvilket OS man har på sit mobil/tablet.
Det er ikke budgettet der ville blive sprængt af at understøtte den, nok mere at man ikke har øje for markedet. Der sælges mange Chromecasts pga funktionaliteten og specielt prisen. Her burde man være med på beatet og understøtte teknologien... Android og Google er nok kommet for at blive ;-)

5 1
N 15-12-2014 14:03:30

Hvis man bruger Chrome som standard browser, kan man også caste det meste fra deres app. (Virker i hvert fald på android)

2 4
Naggie21 15-12-2014 20:49:44

Hvordan tænker du? Altså hvis du ser dr.dk/tv gennem Chrome browseren, eller skulle Chrome browseren rent faktisk have effekt på DR TV appen?

Og er der så ikke stadig problemer med, at der rent faktisk stadig skal være liv i telefonen og den stadig dræner batteri på det? For det ville rigtig Chromecast understøttelse jo undgå, da Chromecast så selv overtager streamet.

1 1
N 16-12-2014 11:34:57

Ja sorry, det er igennem chromebrowseren. Og har ingen ide om det holder liv i mobilen/tabletten, har bare bemærket ikonet for at caste. Det var ment som et lille tip og ikke en fornærmelse, dette kunne bruges indtil DR tager sig sammen og laver en chromeunderstøttelse. Vi er nogle der gerne vil have det på stuealteret og ikke gider kigge på små skærme :D

1 1
Peter Frederiksen 16-12-2014 10:24:23

PS. Chromecast overtager streamingen, den eneste ulempe er Live-TV streaming ikke virker optimalt, den mister forbindelse indenfor 0 til 3 minutter...

0 0
Martin 23-12-2014 23:27:53

Jeg har ikke problemer med livestreaming. Man skal blot huske at have kryds i "Vis computerversion", ellers åbner udsendelsen som regel i DR's app hvor man ikke kan chromecaste.

Som du skriver så overtager Chromecast streamingen, så man kan sagtens bruge sin telefon til andet imens, eller slukke den for den sags skyld.

0 0
Peter Frederiksen 16-12-2014 10:19:34

Chrome på Android!
https://www.dropbox.com/s/j9pkkl5ix1gcq3m/Screenshots_2014-12-16-09-34-40.png?dl=0

1 0
Morten 15-12-2014 13:09:37

Sikke en skam. AirPlay fra DR TV app'en til iOS virker upåklageligt, men apps direkte på Apple TV er bare en bedre løsning.

7 2