Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   DR's radio-app driller lytterne

DR's radio-app driller lytterne

DR Radio applikationen skaber problemer for lytterne på både Android og iPod Touch.

Her ses DR Radio på Android hvor der blot står
Her ses DR Radio på Android hvor der blot står "Forbinder" når man f.eks. prøver at lytte til DR P3. (Foto: Mobilsiden.dk).

Det kan være en udfordring at være bruger af DR's radioapplikation på Android-mobiler og Apples iPod Touch.

Brugerne har over det seneste stykke tid oplevet, at lyd-streamingen slet og ret, overhovedet ikke starter - hvilket også præger det forum, som DR har på nettet.

Resultatet er en applikation til radio, der i øjeblikket er ubrugelig til sit formål, nemlig at høre radio.

iPhone-applikationen har derimod ingen problemer med at afspille DR's kanaler.

DR kender til problemet

- "Det er et problem vi er klar over. Vi betragter det som driftskritisk, og derfor har det høj prioritet. Men det tager noget tid at finde fejlen, og efterfølgende få den rettet, og eventuelt sendt en opdateret app ud," fortæller Johan Winbladh fra DR Medier til Mobilsiden.dk.

Han kan i øjeblikket ikke give noget bud på, hvornår man igen kan lytte med på Android og iPod Touch.

Hvis brugerne af DR's applikationer oplever fejl, så opfordrer DR til, at man skriver en kommentar i det forum, som er tilknyttet den enkelte app.

Mens DR's radiolyttere venter på et fix i den officielle applikation, kan DR i stedet lyttes gennem den internationale radioapplikation Tunein Radio der findes til Android og Apples enheder, samt i en webversion der kan benyttes på computeren.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Rolf 15-08-2011 12:20:35

Jeg forstår heller ikke hvorfor det skal være så svært for DR, for den svensk app fra Sverige Radio virker fint, selv når man kører over Øresundsbroen for at til job i københavn.

Lyd kvaliteten kan man selv vælge, Låg, Mellan, Hög, som jeg mener er 32kbps, 96kbps, 192kbps.
Og den kører bare hele tiden..

Hvorfor skal DR bare ikke kunne finde ud af og lave en App som virker, og som bare lukke for signalet, bare fordi, de evt mister forbinelsen et sekund.

SR app kører videre, også selv om man lukke for appen..

Kom nu DR, lav en APP som virker, eller evt køb en kopi af SR..

0 0
PJ 14-08-2011 04:01:55

Ja, vi kan gå ind på dr.dk/nu men det er sådan en skod kvalitet!

0 0
Lindberg 12-08-2011 22:58:14

Hvorfor skal DR overhovedet lave sådan en app, når TuneIn allerede er et meget bedre end det DR nogensinde kommer til at tilbyde. Brug dog kræfterne på noget der ikke allerede findes på markedet. Live TV! Se det ville være unikt og rent faktisk en app, hvor DR var de eneste som tilbød denne service.

0 0
12-08-2011 14:39:15

Jeg har ikke prøvet DR's radio-app, men det virker til at den er lige så elendige som resten af DR's video/lyd tjenester på nettet.

Hver gang man benytter en af DR's lyd/video tjenester er det mere i håb om at det virker end forventning og sådan har det altid været.

0 0
Kevin 12-08-2011 14:02:22

i ca 1 minut, så siger det ikke noget som helst mere , har hele tiden troet at det var min mobil skyld :)

Nexus S

0 0
Bjarke Hansen 12-08-2011 13:05:05

Som skrevet bruger jeg shoutcast, men lyden er dog bedre i Apple HLS (AAC) men kan ikke rigtigt finde noget app der kan afspille... min videoafspiller starter afspilning, men så kan telefonen ikke multitaske galaxy S2. Mobilensiden skriver man kan bruge tunefm.. men lydkvaliten er ELENDIG

0 0
Bjarke Hansen 12-08-2011 13:02:14

Ja jeg har heller ikke kunne bruge DR´r s app i flere måneder. fejlen kom da de prøvede at give adgang til høj(læs:normal lydkvalitet) på android. Jeg bruger nu istedet bare links fra DR´s direkte link, og spiller fx p3 i 128KBIT SHOUTCAST
http://www.dr.dk/radio/Netradio/DirekteLinks

0 0
L.A. 12-08-2011 12:27:29

Jeg kan heller ikke få DR's app til at fungere på min Galaxy S. Som Peter skriver, så brug TuneIn Radio som egentlig er ganske fortrinlig til at afspille radio med.

Måske er det bare min telefon, der slår en forkert prut en gang imellem når jeg bruger TuneIn. Selve afspilningen fungerer perfekt, men jeg har det problem, at TuneIn hænger og skal tvinges til at lukke, når der f.eks. skal skiftes til en anden radiokanal eller hvis man bare ønsker at afslutte programmet.

Lyder det bekendt ?

Et andet godt alternativ kunne også være Xiia Live Lite. Har dog ikke kunnet finde DR's kanaler på den, men der er så meget andet godt. Denne app virker til at være noget mere stabil.

0 0
peter 12-08-2011 12:07:58

Jeg har helt opgivet DR's app og bruger TuneIn i stedet. Det er rimelig sørgeligt at de ikke kan komme med noget bedre!

0 0
Robert 12-08-2011 11:33:52

ja ca 2½ måned, så siden er det nu at DR smed updaten ud til deres radio-app, og så længe har den også været ubrugelig. Jeg skal love for det tager tid at lokalisere fejlen!

0 0