Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   DSB lancerer mobilselskab

DSB lancerer mobilselskab

Med sit nye mobilselskab DSB Talk vil DSB gøre togrejsen nemmere for sine kunder, samtidig med de også kan få den nyeste trafikinformation, fri taletid og sms-billetter uden gebyr.

DSB Talk skal ikke kun være endnu et mobilselskab med lave takster. Det skal også være et selskab, hvor kunderne får en række fordele som både tog- og mobilkunde. Fordelene vil bl.a. være gebyrfri sms-billetter, mulighed for at optjene taletid ved rejse med S-tog, sms-klip til rejser med S-tog.

”Vi vil gerne bruge mobilen som en kommunikationsplatform til vores kunder, hvor vi kan nå længere med relevant information samt tilbud, når de har brug for det. Er de på vej til toget, er det rart for dem at få information om evt. forsinkelser”, siger Niklas Marscall, salgsdirektør i DSB og idémanden bag DSB Talk i en pressemeddelelse.

DSB Talk lanceres i hele landet, men i begyndelsen vil DSB satse på Hovedstaden samt S-togskunderne.

DSB Talk benytter Telias net.

Vil du læse mere om DSB Talk, så kan du gøre det her

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Thomas 15-09-2010 14:58:36

Transportministeren har bedt DSB lukke selskabet.

Statsejede selskaber med offentlige midler i ryggen skal ikke konkurrere med private selskaber.

Det var da bestemt også fornuftigt!

0 0
15-09-2010 15:22:23

Ja tak. Ellers kunne det blive fint med alle mulige firmaer der gav rabat, hvis du altså lige var mobilkunde hos dem :D Syntes det er ved at blive lidt for nemt at starte et mobilselvskab. Det ender sq med at bageren nede på hjørnet opretter et :D

0 0
15-09-2010 15:34:05

Det må være det mobilselskab som foreløbigt er åbnet og lukket på kortest tid og tak til trafikministeriet for det.

DSB burde få styr på at køre tog før de begynder at brede sig ud til nye markedsområder.

Forestil jer DSB som mobilselskab, samtaler vil ofte være forsinket nogle gange med timer, internetforbindelsen afbrydes konstant(pga faldende mobilmaster) og fra tid til anden(hver dag) kommer der en kontrollør og klipper mobilen.

0 0
Mette Birkeslund 15-09-2010 16:17:01

Transportministeren har lukket selskabet igen. Læs mere på http://www.mobilsiden.dk/nyheder/kort-fornojelse-for-dsb-talk,lid.12668/

0 0
Lars Holmgaard 15-09-2010 15:02:36

Found it .. http://www.business.dk/tech-mobil/minister-lukker-dsbs-mobilselskab

0 0
Lars Holmgaard 15-09-2010 15:01:45

Thomas - Hvor har du denne information fra .. en artikel eller ?

0 0
Jens Sørensen 15-09-2010 13:18:26

ej hvad sker der med lille danmark altså. hvordan kan det være at alle og enhver får lov til at drive et mobilselskab. Som der er skrevet, så synes jeg hellere de skulle tage og få styr på deres tog, end at begynde at gabe over noget som de ( sikker ikke ) har nogen form for forstand på...

Mon ikke der er ved at være nok selskaber ? og specielt når de fleste " små" selskaber egentlig ligner hinanden ? Altså nu tænker jeg på priser selvfølgleig. Kundeservice er jo noget andet :)

0 0
Lars Holmgaard 15-09-2010 14:05:02

Der er en rigtig go' grund til at de ligner hinanden ;) Mange af de små (hapii, Unotel, BTog Ekstra Bladet) kommer fra en og samme organisation .. dog har de egen ejerkreds, men det er samme kundeservice m.m. Og i bund og grund kommer de på marked for at blive opkøbt af TDC, Telenor m.fl. som selvfølgelig allerede nu står bag andre mindre og mellemstørre mobilselskaber !

0 0
Jesper Søgaard 15-09-2010 11:15:16

Hvorfor tror et togselskab, som i øvrigt er offentligt ejet, at de kan drive et teleselskab?! Var det ikke bedre de brugte krudtet på at få togene til at gå til tiden?

Og behøver man virkelig at starte et mobilselskab for at informere sine kunder om at nu er man forsinket igen?

0 0
Lars Holmgaard 15-09-2010 11:51:47

Præcis mine tanker - Hvorfor pålægger man at den rejsende SKAL have en DSB mobil for at kunne modtage information om forsinkelser og hvorfor skal det koste gebyr for at købe billetter hos dem som ikke ønsker et DSB mobil abonnement.

0 0
Kim Koch 15-09-2010 10:59:08

DSB

0 0
Mette Birkeslund 15-09-2010 11:10:25

Tak, det er rettet ;o)

0 0