Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Du bliver snydt i Wordfeud

Du bliver snydt i Wordfeud

Der bliver snydt i det meget populære ordspil Wordfeud. Snyde- eller hjælpe apps er udbredt som aldrig før.

Hvis du er hoppet med på dillen Wordfeud, vil du sikkert undre dig, når nogle spillere kan komme op med de mest mærkværdige ord og ordspil, som giver rigtig mange point.

Måske føler du bare, at du oppe imod en overlegen modspiller, eller at du måske ikke er så opfindsom, som de andre. Men forklaringen kan også være en helt anden.

I takt med Wordfeuds enorme udbredelse, er antallet af snyde apps også steget eksplosivt.

Hvis du søger på ordet ”wordfeud” på henholdsvis App Store og Android Market, kommer der udover selve spillet også rigtig mange snyde- eller hjælpe apps frem.

Også Wordfeud til Windows Phone, der netop er blevet introduceret, har allerede fået hjælpe apps på markedet.

Disse apps kan alt lige fra at danne anagrammer eller ord, til at analysere hele spillepladen og finde de mest pointgivende ord og placeringer.

Så næste gang du føler, at din modstander er dig super overlegen, så overvej muligheden for ”snyd”. Måske er du ikke så dum end da?

Snyder du i Wordfeud? Vær med i afstemningen her på siden.

Hent Wordfeud på Android Market, App Store og Windows Marketplace      



Afstemning

Bruger du hjælpe- eller snyde apps til Wordfeud?
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Mogens Jerløv 03-05-2012 07:17:08

Man kan altså godt slå snydeprogrammerne, hvis man gør sig lidt umage. Se eksperimentet på denne side, som også var i P4 Formiddag og Århus Stiftstidende: http://www.feudmaster.dk/artikler/sla-et-wordfeud-snydeprogram/

0 0
Thomas 15-02-2012 18:26:43

Det er ikke nødvendigvis snyd at slå op i en ordbog. Har man spillet spillet længe nok, så lærer man alle de svære ord at kende alligevel.
Jeg har brugt http://catmag.net/da/990-dansk-wordfeud-snyd-hjaelp-scrabble/ og http://www.wordfeudsnyddansk.dk/ en overgang, men bruger dem stort set aldrig længere, da ordene ligger på rygraden. Det handler også mere om HVOR man lægger ordene, og hvilken strategi man bruger. Jeg synes det er fint at der findes snydeapps - jeg vinder alligevel over dig, selvom du bruger dem ;)

0 0
Michael 31-01-2012 15:04:37

Kan man ikke spille med sig selv (altså mod "computeren")?

0 0
ihk 31-01-2012 20:14:03

du kan ikke spille mod dig selv, men mod tilfældige menensker, der også spiller Wordfeud.

0 0
Tommy 31-01-2012 21:03:39

eller folk man kender...

men der findes andre wordfeud-kopier hvor man sikkert kan spille mod AI.

0 0
whpsnp 31-01-2012 09:10:26

Den eneste som bliver snydt er vel personen som snyder? Vedkommende betaler rent faktisk for IKKE at spille spillet. What's the point?
Så kan man lige så godt lade være...

0 0
Henrikmand 31-01-2012 08:21:40

Jeg har også brugt en snydeapp til nogle spil, hvor jeg var frustreret over min modstanders evne til at smide det ene 50 points-ord på, efter det andet.

Allerede 2 spil senere, så ordforrådet helt anderledes ud, så jeg er sikker på at hun havde snydt, og nu havde droppet det igen.

Spillet bliver simpelthen for kedeligt med snydeapps. Det indser man heldigvis hurtigt. Hvis jeg spiller mod nogen, hvor jeg kan mærke at de snyder, resigner jeg fra spillet.

Så kan de sgu sidder dér alene med deres snydeapp.

0 0
Benjamin Jensen 05-02-2012 17:37:32

Hvis man kun kender ordet Android, så kan det sjældent give 50 point hver gang.

Tag en kiks Henrik ;) Vi kan jo ikke alle være lige så dumme som dig.

0 0
Zeb 30-01-2012 21:04:37

Er det virkelig så udbredt? sad netop idag og kiggede om der vr nye højt-ratede spil i Android Market som jeg skulle prøve og faldt så over alle de her snydeapps. de er jo kun downloaded i få tusind eksemplarer. Jeg tror ikke jeg endnu har oplevet at spille med en der snyder. Jeg plejer i hvert fald at klare mig meget godt både mod folk jeg kender og randoms.

0 0
Bo 30-01-2012 19:20:16

Enten skal artiklens overskrift være "Bliver du snydt i Wordfeud?" eller "Du bliver snydt i Wordfeud".
At skrive "Du bliver snydt i Wordfeud?" er simpelthen dårligt dansk.

0 0
Søren Melgaard 30-01-2012 22:52:23

Det er naturligvis rettet. Tak for kommentaren!

Mvh.
Søren Melgaard

0 0
Thomas 30-01-2012 19:30:26

Det er sådan lidt teenageagtigt, synes jeg.

0 0
Nygaard 30-01-2012 19:07:49

Hvorfor overhovedet snyde? Underholdningen og hele ideen med spillet falder da til jorden, hvis man lader kunstig intelligens gøre arbejdet? Det er jo ikke fordi der kan vindes noget, på hverken den ene eller anden måde.

Men nu er det jo heller ikke alle der vinder stort, der snyder.
Vi er jo også nogle, der bare overvejer hvert træk meget nøje strategisk, og studerer mulighederne grundigt inden hvert træk :)

0 0
ihk 30-01-2012 18:51:03

hvorfor fanden gør i det?
i er alle en flok dårlige tabe, hvis i ikke kan vinde uden snyd, så lad da være med at spille. i er dem der ødelægger spillet for alle andre.

giv mig svar på hvorfor i snyder. der er en del på denne side, som det ses af afstemnings resultatet.

0 0
Mogens Jerløv 03-05-2012 07:15:52

Man kan altså godt slå snydeprogrammerne, hvis man gør sig lidt umage. Se eksperimentet på denne side, som også var i P4 Formiddag: http://www.feudmaster.dk/artikler/sla-et-wordfeud-snydeprogram/

0 0
Tommy 30-01-2012 17:25:38

er at selve ordbogen er lavet af analfabeter og folk med lille ordforråd.
Derudover er der ringe overensstemmelse mellem hvilke forkortelser den vil tage. Sjove forkortelser som CL eller EX, vil den gerne hvorimod der findes mange andre den ikke vil tage - det irriterer mig.
Dog er det altid underholdende at vinde over svigerfar, muhahaa!

0 0
Thomas 30-01-2012 19:28:50

Tjah.. ordbogen er lavet i samarbejde med Dansk Sprognævn. Om de har et lille ordforråd og er analfabeter vil jeg nok stille mig tvivlende overfor.

0 0
Tommy 30-01-2012 20:01:28

den ordbog er desværre ikke implementeret endnu. Jeg kan kun glæde mig til det sker...

0 0
Kongand 30-01-2012 20:13:12

Det er den vist blevet...

http://blog.leoparddrengen.dk/2012/01/wordfeud-de-nye-ord.html

0 0
Thomas 31-01-2012 08:19:11

Hvad fanden er det for en lorteblog?

Den er forfærdelig at se på og at læse.. Jeg håber ikke det er din :

0 0
Kongand 31-01-2012 13:57:30

Det var da en dejlig positiv - og yderst brugbar - kommentar :)

0 0
Thomas 31-01-2012 14:03:33

Når den (med vilje?) fjerner samtlige S'er på siden, bruger en forfærdelig font, overskriver default cursor, bryder samtlige guidelines for god brugervenlighed, har en animeret GIF og har et forfærdeligt design generelt, så synes jeg det er på sin plads at kalde det for en lorteblog.

0 0
Malte 30-01-2012 16:55:43

som anvender engines ved online partier.

Verden er fuld af snydepelse. De snyder sikkert også, når de lægger kabale.

0 0
kasper 30-01-2012 16:34:46

Det er derfor jeg kun spiller imod familie og venner.
Det er et herligt spil der ikke kræver at man er på hele tiden. Desuden får man forøget sit ordforråd og de små grå kommer lidt i gang.

0 0
Christopher 30-01-2012 16:21:17

...Og derfor undrer det mig heller ikke man kan snyde i Wordfeud. Men i modsætning til f.eks. snydekoder, i gamle dage hvor man kunne få sjov ud af spillet, så dræber snyden jo fuldstændig konceptet i Wordfeud. Ham der snyder, spiller jo slet ikke, det ville være det samme som at købe et dyrt konsol spil, og udvikle en hack, der spiller spillet igennem imens man laver noget andet... Wtf?

0 0
Jonas Rasmussen 30-01-2012 16:12:25

det lort ødelægger hele ideen med spillet

0 0