Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Du kan forudbestille Nokia C7 nu

Du kan forudbestille Nokia C7 nu

Nokia er nu klar med en masse interessante smartphones, og du kan allerede nu sikrer dig dit eksemplar af Nokia C7 ved 3, som er klar til forudbestillinger.

Nokia C7 er "lillebroren" til Nokia N8, og har et lækkert design, en 3,5" touchskærm, 8 megapixel kamera med blitz og HD-video og det nye Symbian^3.

3 forventer, at telefonen kommer i butikkerne i uge 45, men kan altså allerede nu forudbestilles på 3.dk.

3 sælger Nokia C7 i enten sort eller hvid.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

peter 21-10-2010 09:42:53

Hvorfor er den så ikke oprettet på mobilpriser.dk?

For mig er den mere interessant end N8 og den har slået ordforslag til for landscape tastaturet som standard. En ting som N8 bliver kritiseret for ikke at have, men som dog bare skal slåes til. Ærgeligt det ikke er slået til og N8 derfor skal kritiseres for det!

0 0
Henrik 21-10-2010 11:46:15

Lidt komisk, C7'eren ser ud til at koste det samme som N8'eren hos 3. Enten har 3 ikke selv styr på deres tilbud, eller også prøver de at snyde folk med C7'eren.

C7'erens rå-pris 600-700 kr _mindre_ incl. moms. end N8'eren, så det burde også afspejles i 3's priser.

0 0
peter 21-10-2010 12:10:35

Jeg synes da det ser ud som om C7 er noget billigere. N8 står til ~4100,- mens C7 står til ~3500,- minimums pris for 6 mdr. Jeg notere mig i øvrigt at HTC Desire har en minimums pris over 6 mdr. på ~4300,- Jeg troede faktisk N8 ville ligge lige over Desire.

0 0
Henrik 21-10-2010 13:42:47

Ups, kiggede forkert. Du har ret, det ser ud til at passe.

Ja, Desiren er sgu lidt dyr - man får ikke meget "umpf" for pengene der.

0 0
peter 21-10-2010 14:14:02

Og nu har Nokia meddelt at S^3 telefoner vil får HTML 5 support og blive opgraderet til S^4 når det er klart.
http://conversations.nokia.com/2010/10/21/nokia-focuses-on-qt-to-extend-reach-for-developers-make-mobile-experience-richer-for-users/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+NokiaConversations-Posts+%28Nokia+Conversations+-+Posts%29&utm_content=Google+Reader

Jeg tror sku det afgør det for mig - jeg trro det ender med jeg skal have en C7 :-)

0 0
Henrik 21-10-2010 15:13:20

Jep, nu er der deres Qt 4.7 "production klar" og kan derfor begynde at overtage main-udvikling på alle Symbian-telefoner (og Meego/Maemo).

Har haft adgang til Qt 4.7 til Symbian i et par uger, og det er en super fed opgradering fra 4.6.3.

4.6.3 var allerede godt, men 4.7 er total lækkert.

0 0
peter 21-10-2010 16:16:02

Henrik kan du ikke forklare hvad det er Qt gør for Symbian og hvad nyt der er i 4.7?

Jeg er ikke selv udvikler ved ikke så meget om SDK's igen. Kan du evt. også fortælle hvad HTML 5 har med Qt og gøre? Og hvad Qt 4.7 har med og gøre at en S^3 telefon nu kan opgraderes til S^4 standard?

0 0
Henrik 22-10-2010 00:11:47

@peter: Jo, jeg skal forsøge :-)

Først hvad der er nyt i Qt 4.7.

1. Der er flere "små" ting under hjelmen, som er evolutionære forbedringer.
2. Qt Quick - tools og libraries der gør det langt nemmere for udviklere hurtigt at klaske en UI sammen til en app.
3. Ordentlig integration af OpenGL i Qt's grafiksystem. Før 4.7 var man nødt til som udvikler at gå til Symbian C++ for at fyre op under OpenGL, det behøver man ikke mere.
4. Mere standardisering mellem Symbian, Meego og Maemo. Nu kan man som udvikler være stort set ligeglad med om det er Symbian eller Meego eller begge ens app skal køre på. Koden er identisk. Sådan var det også 4.6, men der var nogle enkelte forskelle stadig, sådan er det ikke mere.

HTML 5 er den standard som Webkit-renderen i Qt bruger. Qt har en fuld browser-render engine indbygget. Dvs. man kan lave sin egen browser som udvikler, uden at skulle lave en HTML-renderer fra bunden (ikke nyt), det nye er den er HTML 5 compliant.

Der er lidt misforståelse omkring Symbian^3 og Symbian^4 opgradering ifht. Qt.

Qt er det UI, grafik og app system som kører på Symbian^3 og Symbian^4. Den største forskel (for brugere) mellem Symbian^3 og det kommende Symbian^4, er at Symbian^3 stadig kan køre de "gamle" S60 5th Edition apps baseret på det app og UI system, AVKON. Symbian^4 dropper AVKON, så det KUN er Qt der kører på Symbian^4.

Eftersom både Symbian^3 og Symbian^4 (og Meego) i fremtiden vil køre med Qt 4.7, kan Symbian^3 køre de samme homescreens, apps, spil osv. som Symbian^4 og Meego.

Om man decideret kommer til at kunne opgradere f.eks. N8eren til Symbian^4 er faktisk ret ligegyldigt, eftersom Qt sørger for at alle nye apps osv. kan køre på begge og have de nyeste features.

Pointen er, at OS (Symbian) og UI (Qt) er afkoblet fra hinanden og kan opgraderes seperat (smart!), da det betyder at der ikke skal laves kernel og driver tilpasninger til ældre devices, man kan bare opgradere "det øverste lag", altså UI og app systemet.

0 0
Mobilsiden 21-10-2010 09:52:56

Forhandlerne opretter selv på mobilpriser.dk når de har dem.. Så kommer forhåbentlig på mobilpriser.dk snarest muligt.

0 0