Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Duel: Samsung Galaxy S III mod HTC One X

Duel: Samsung Galaxy S III mod HTC One X

Vi har sat de to topmodeller Galaxy S III og HTC One X i en direkte specifikationsduel. Se her hvem der på papiret vinder.

Samsung har annonceret den længe ventede topmodel Galaxy S III, og mobilen har allerede mødt stor begejstring fra flere fronter.

Vi sammenlignede i en anden artikel, telefonen mod sin lillebror Galaxy S II, hvor det er tydeligt, at se at mobilen har gennemgået et generationsskifte.

Nu er tiden så kommet til duellen mellem den og HTC One X, der må siges at have siddet på topmodel-tronen inden for specifikationer, indtil nu. Men hvem der går ud af ringen som sejers herre det må i brugere afgøre.

Herunder har vi sammensat duellens rammer.

 Samsung Galaxy S IIIHTC One X
ProcessorExynos Quad-core 1.4 GHz Cortex-A9Nvidia Tegra 3 Quad-core 1.5 GHz
GPUMali-400MPULP GeForce
Skræm4.8 tommer HD Super AMOLED Super IPS LCD2
Opløsning720 x 1280 pixel, 306 pixel per tomme720 x 1280 pixel, 4.7" 312 pixel per tomme
Hukommelse16 GB, 32 GB og 64 GB intern, 1 GB RAM32 GB (26 GB ledigt) hukommelse, 1 GB RAM
Primær Kamera8 megapixel, autofokus, LED-lys og "fast-snap" funktion8 Megapixel, 3264x2448 pixel, autofokus, LED-lys
Sekundær Kamera1.9 megapixel, 720 pixel, billede- og videostabilisering1.3 Megapixel, 720p video optagelse
ForbindelserNFC, DLNA, Wi-Fi Direct, Wi-Fi hotspot, GPSNFC, DLNA, Wi-Fi Direct, Wi-Fi hotspot, GPS
ForbindelserBluetooth 4.0, microUSB 2.0 (MHL)Bluetooth 4.0, microUSB 2.0 (MHL)
NetværkHSDPA/HSUPA 21/5 Mbps, Wi-Fi 802.11 a/b/g/nHSDPA/HSUPA 21/5 Mbps, Wi-Fi 802.11 a/b/g/n 
SystemAndroid 4.0 Ice Cream Sandwich, TouchWiz UIAndroid 4.0 Ice Cream Sandwich, Sense UI
Batteri2.100 mAh1800 mAh
Dimensioner136,6 x 70,6 x 8,6 mm134.4 x 69.9 x 8.9 mm
Vægt133 gram 
130 gram 

Læs mere:
- Galaxy S II mod Galaxy S III hvem vinder?

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jacob Halldorsson 07-05-2012 08:30:03

Medmindre samsung har oppet sig, så slår de ikke brugervenligheden i HTC sense!

0 0
BSG 06-05-2012 22:23:48

TouchWiz til min SGII er ret elendigt, og HTC Sence på min gamle HTC Desire HD var ret genialt.

Man må håbe at TouchWiz på SGIII er bedre :)

0 0
Sean Ingemann 05-05-2012 15:04:47

SYNTES nu nok det passede det jeg skrev! :S ALtså må desværre give Thomas ret.... Jeg har fulgt jer I et par år og NYDER John gennemgang og helt egen stil... MEN ret skal være ret og derfor skal man fremlægge det som de nu indeholder... ellers kan man jo ik bruge det til noget som helst??? :S

Mvh

S

0 0
Thomas Kristensen 05-05-2012 14:49:51

Det var da den dårligste sammenligning jeg længe har set

Forbindelser
NFC, DLNA, Wi-Fi Direct, Wi-Fi hotspot, GPS

Wi-Fi Direct, DLNA, Wi-Fi hotspot

Nu er det altså sådan at HTC One X har de samme forbindelser som SGS3

Jeg syntes virkelig det er dårligt af jer ikke at lave det ordenligt. Hvad sker der, det første jeg tænker er at i forsøger at gøre One X dårligere end den er ved at oplyse det forkerte

Jeg er ved at være godt træt af disse halvfærdige artikler som i kommer med, var det ikke bedre bare at lade helt være med at lave dem :)

Så kære mobilsiden i himlen, er i ikke søde at forbedre jer selv, og lave nogle bedre artikler, det gik ellers lige så godt for jer, og jeg undre mig virkelig over hvordan i kan lave sådan en fejl, er der nogen som burde kende produkterne, så er det sku jer :) Jeg syntes det er vildt surt for jer at i skyder jeg selv i foden på den måde, jeg og mange andre herinde ved at i kan gøre det bedre.
Så vi må jo bare håbe på at dette er en fredags artikel og i bare gerne ville hjem på weekend så derfor gik det lidt hurtigt

0 0
Jacob Smidt 08-05-2012 13:34:02

Hej Thomas.

Du har ganske ret, det er en fejl fra vores side af, at den detalje ikke er i orden.

Det er selvfølgelig ikke nogen undskyldning at man havde været igang siden klokken 07:00 om morgenen, men det var en meget lang dag med højt tryk på!

Fejlen bliver selvfølgelig rettet, og tak for din henvendelse.

0 0
Simon Iversen 05-05-2012 15:56:07

Rigtigt nok hvad du siger, undre mig over det samme.. De mangler ligeledes en ting som Bluetooth hvor begge har version 4.
Eneste forskel rent forbindelses mæssigt er faktisk, at SGS III har en noget bedre GPS grundet support for GLONASS

0 0
Frederik 04-05-2012 23:32:39

Kan virkelig ikke forstå at der er så mange der siger at de synes HTC one X er pænere.. personligt synes jeg at One X er en øjebæ, specielt pga. den sorte ramme.. har på fornemmelsen at det er alle disse 'apologists' som nu skal retfærdiggøre deres htc køb.

Synes GSIII er LANGT kønnere. Plus HTC Sense sucks!

0 0
Rasmus Pedersen 15-05-2012 22:35:56

ENIG :) Den er da seriøst meget flottere Sgs IIIern, har på fornemmelsen at du har så ret i at det vist mere handler om folk skal refærdig gøre deres One X køb, også træls lige at have købt den, for så at opdage at SGS III, snart kommer og faktisk ud over at være flottere også er en anelse bedre, kan udvides med micro sd, har bedre batteri, og har heldigvis ikke det nærmest ubrugelige "sense" LOL.

0 0
05-05-2012 08:04:11

Ja hvad angår udseende, så ligner one X jo alt andet HTC smider på gaden. Men er dog i tvivl hvilken det bliver, eller om man lige skal vente og se om der er hold i den LT29i fra Sony. Men tror nu stadigt at det bliver SGS3, så nogle nye benchmarks på gsmarena, der viste at den performer rigtigt godt, også i forhold til one X :-)

0 0
Museberg 05-05-2012 13:43:15

Kunne du måske lige smide et link til de benchmarks der? Kunne også godt tænke mig at se dem :-)

0 0
Museberg 07-05-2012 06:56:45

Du er vist ned til lige at læse overskriften igen: Samsung Galaxy S III beats everything in graphics and browsing benchmarks, including the iPhone 4S PowerVR GPU
Og lige tage at kigge dem gennem igen, iPhone 4s slår IKKE GS3.

0 0
Peter Frederiksen 07-05-2012 07:29:00

upps det er mig der er stavespasser!

Iphone 4s havde førstepladsen!

0 0
Museberg 08-05-2012 20:05:31

Og hvorfor er det interessant nu?

0 0
Museberg 05-05-2012 13:49:33

Lige meget, fandt det selv :-)

http://www.gsmarena.com/samsung_unpacked_2012-review-756p4.php

0 0
Jan Ålund 04-05-2012 10:20:55

Nu er smage jo individuel og personligt syntes jeg at One X er langt kønnere

0 0
Rene 04-05-2012 18:20:30

Helt enig, det er en grim satan!

0 0
AllanL 04-05-2012 00:50:51

HTC One X har mig bekendt også NFC samt "fast snap" funktion.. Den er da ikke speciel køn den S3.. Er sku rigtig glad for at jeg købte One X. Den eneste fordel jeg ser ved S3 er muligheden for micro SD.

0 0
Sean Ingemann 05-05-2012 02:54:20

Ja er det mig eller mangler man ikke at skrive NFC? Altså mig bekendt har min HTC da dette.....???

Hm..... er lidt forvirret nu!

Mvh

0 0
Kenny 04-05-2012 00:58:23

Ja og så sandelig også gps.
Sådan en sammenligning er jo fuldstændig ubrugelig når skemaet ikke bliver udfyldt korrekt

0 0
Winge 04-05-2012 06:37:10

GPS er en standart i alle morderne mobiler

0 0
04-05-2012 07:14:28

Det er vist GPS, og ikke agps som der sidder i S3.

0 0
Kenny 04-05-2012 08:43:04

Hvilket HOX'en kan, må jeg hellere indskyde.

0 0
Kenny 04-05-2012 08:29:51

Ah mon nu ikke Samsung også benytter agps. Alt andet ville davære dumt i en mobiltelefon. Men det kan være den kan køre almindeg gps og kommunikere direkte med satellitter i områder uden et mobilsignal

0 0
beikes 03-05-2012 23:48:55

Alt falder til jorden med latterlige batterier

0 0
Kim 04-05-2012 07:29:28

Helt enig

0 0
Museberg 03-05-2012 23:41:33

Rundt omkring på nettet siger folk at GPU'en hedder: Mali-400MP i GS3.

0 0
Simon Iversen 03-05-2012 23:53:13

Nej, det er ikke bekræftet hvilken GPU der er i.. Nogle steder sige de OC Mali-400 som rygter af nævnt, nogle at det er en ny.

0 0
Museberg 08-05-2012 20:04:59

Ikke for noget men, det er vist Mali-400MP der sidder i... ;-)

0 0
Museberg 04-05-2012 00:07:32

Netop derfor undlader jeg at sige det er den der SIDDER I, men bare hvad der går af rygter...

0 0