Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Duel: Samsung Galaxy S III møder Huawei Ascend D Quad XL

Duel: Samsung Galaxy S III møder Huawei Ascend D Quad XL

Samsung sidder hos flere medier allerede på tronen, men har de allerede en konkurrent? – se kampen mod Huawei her.

Der råbes ”kineserne kommer” flere steder på nettet, og det er umiddelbart ikke helt ubegrundet.

Huawei præsenterede på dette års Mobile World Congress i Barcelona, en række topprodukter til det europæiske marked.

Blandt disse produkter er Ascend D Quad XL, Huaweis svar på et topprodukt. Men hvordan klarer dette ukendte kinesiske produkt sig imod det nyeste skud på stammen fra koreanske Samsung?

Samsung Galaxy S III er kun lige blevet præsenteret for offentligheden, men allerede nu har den blandt andet været i Mobilsiden.dks hænder, som det første danske medie, og allerede fået stor omtale i de internationale medier.

Vi har besluttet at lade de to konkurrenter, og måske snart også naboer på de danske butikshylder, tager kampen op imod hinanden i en specifikations kamp.

Hvem der står som vinder lader vi jer læsere afgøre. Men med vores tidligere positive test af Huawei Honor, som fik topkarakter og stor ros, så lader det til at Samsungs topmodel, måske allerede nu skal se sig over skulderen.

 Samsung Galaxy S IIIHuawei Ascend D Quad XL
ProcessorExynos Quad-core 1.4 GHz Cortex-A9Huawei K3V2 Quad-core 1.5 GHz Cortex-A9
GPUMali-400MP16-core GPU
Skærm4.8 tommer HD Super AMOLED4.5 tommer IPS+ LCD
Opløsning720 x 1280 pixel, 306 pixel per tomme 
720 x 1280 pixel, 326 pixel per tomme
Hukommelse16 GB, 32 GB og 64 GB intern 
8 GB intern
HukommelseMicroSD op til 64 GB, 1 GB RAMMicroSD op til 32 GB, 1 GB RAM
Primær kamera8 megapixel, autofokus, LED-lys og "fast-snap" funktion8 megapixel, autofokus, dual LED-lys 
Sekundær Kamera1.9 megapixel, 720 pixel, billede- og videostabilisering1.3 megapixel, 720 pixel
ForbindelserNFC, DLNA, Wi-Fi Direct, Wi-Fi hotspot, GPSWi-Fi hotspot, DLNA, GPS
ForbindelserBluetooth 4.0, microUSB 2.0 (MHL)Bluetooth 3.0, microUSB 2.0 (MHL)
NetværkHSDPA/HSUPA 21/5 Mbps, Wi-Fi 802.11 a/b/g/nHSDPA/HSUPA 21/5 Mbps, Wi-Fi 802.11 /b/g/n
SystemAndroid 4.0 Ice Cream Sandwich, TouchWiz UIAndroid 4.0
Batteri2.100 mAh2.500 mAh
Dimensioner136,6 x 70,6 x 8,6 mm129 x 64 x 10.9 mm
Vægt133 gram150 gram

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

beikes 11-05-2012 17:09:01

jeg står med Razr Maxx i hånden...går den på mig :/ Og jeg kan sagtens leve med Gingerbread en måned eller to endnu, for at få den lækreste smartphone på markedet.

0 0
beikes 10-05-2012 21:17:45

Motorola formår da at putte et gigantisk 3300mah batteri i deres topmodel, og stadig holde den på 8.9mm

Den kan holde til moderat brug uden opladning i tre dage, også takket være Motorola's "SmartActions".

0 0
Lindberg 10-05-2012 20:15:03

En skam den er så tyk.. men jeg vil klart hellere have en mobil med 4,5" og med større batteri

0 0
Simon Iversen 10-05-2012 20:37:55

Man kan ikke få alt, med et stort batteri kommer en tykkere telefon, specielt når skærmstørrelsen også skal holdes nede.
En tyndere telefon får du i Huawei Ascend D Quad(uden XL). Se batteri og størrelse i en kommentar fra mig længere oppe.

0 0
zhb2 10-05-2012 16:39:09

Ved nogen hvad Huawei vil koste? Og hvad menes der med ren android oplevelse. er det præcis samme software som på nexus så?

Hvornår udkommer huawei?

0 0
Michael 10-05-2012 23:00:34

Prisen er endu ukendt, men den bliver billigere end Samsungs er jeg meget sikker på da de plejer at ligge op til omkring 1000 kr. lavere end konkurenterne.

En ren Google (eller Android) oplevelse er den Android som Google har lavet uden noget som helst lagt oven på. Så softwaren er altså identisk med Galaxy Nexus. Fordelen ved dette er at der ikke er alt muligt bras der ligger og kører i baggrunden som sløver telefonen ned og suger på batteriet. En ren Google/Android oplevelse kører altså meget bedre og hurtigere og appliktionerne ser bedre ud da de følger det rene Android design. Det første jeg gør når jeg køber ny mobil er: Unlock Bootloader, Root, Installere CWM Recovery og derefter installere en REN Android Version ! Da jeg ELSKER Googles måde at bygge systemet op på. Ifølge mig har HTC med deres HTC Sense simpelthen ødelagt android 4.0 ICS.

0 0
M.J. 12-05-2012 16:01:08

Michael:

Har du et link eller en beskrivelse af hvordan man installerer en ren android, jeg har søgt via google men kan ikke rigtigt finde noget.

Jeg er lidt nervøs for at det går galt, jeg vil prøve det med min S II.

Mvh. Din navnebror : )

0 0
12-05-2012 20:02:11

Her er der læsning til et par dage :D

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1055

Dette er dog alt muligt blandet.

0 0
beikes 10-05-2012 15:54:52

Af de to er jeg i hvert fald ikke i tvivl om, at jeg ville vælge Huawei'en. Bedre batteritid og en mere harmonisk vægt. Specs er specs, og ikke altid særlig interessante, men også her ligger de meget lige. Brugeroplevelsen i UI er dog langt mere interessant end kerner og ram, og det har vist sig gang på gang, at det ikke nødvendigvis følges ad. Så det er ting som design og batteri der kommer til at gøre den store forskel, og her fejler Samsung fælt.

0 0
David 11-05-2012 09:33:56

Hvordan kan du sige at Samsung fejler på design? Jeg synes SGS3 er lækker. I øvrigt er 2100 mAh der ikke dårligt, sammenlignet med hvad der ellers er i de forskellige topmodeller fra f.eks. Nokia og HTC. Jeg synes at Samsung har har ramt spot on, med design og vægt kontra batteri størrelse.

0 0
Onkelalfa 10-05-2012 16:31:01

Jeg er meget uenig.

Er glad for samsungs design. Synes den mørkeblå er rigtig pæn og jeg glæder mig til at komme tilbage til plastik. Med alle dets goder.



Men design er jo subjektivt ;)

0 0
serpent 10-05-2012 15:27:22

bedre bredde på Kinamanden og også bedre batteri. Men tør man købe designed in china?

0 0
Rene 10-05-2012 19:18:05

Det ser jeg da som et kvalitet, ville være meget mere skeptisk hvis den var fra Danmark Eller Syd-europa.

0 0
Casper Bang 10-05-2012 15:15:04

Umiddelbart så er Huawei's en del anderledes balanceret, med en skærm der kun er 93% af Samsung imens batteriet er 19% større. Så hvis man har lange dage uden mulighed for opladning, så er Huawei's nok mere interesant. Dog er det ikke noget jeg ville betale er 13% mervægt for at få.

Og mht. "pure Google experience", så er der jo ingen tvivl om at det samme vil være muligt via CM9. Der går næppe mange uger før den er klar til en SGIII.

0 0
Simon Iversen 10-05-2012 16:08:04

Der findes en version med samme hardware men mindre batteri(1800mAh),som måler 129 x 64 x 8.9 mm og kun vejer 130g.

0 0
animaltown 10-05-2012 15:14:07

Kendes prisen på Huawei?

0 0
Simon Iversen 10-05-2012 14:11:13

Personligt ser jeg fordele ved dem begge. Men performence kongen ved vi jo først hvem er når der kommer uafhængige K3V2 benchmarks.

Personligt ofre jeg gerne NFC, Wi-Fi direct, og BT 4.0 og GLONASS support for den rene Android oplevelse. Dertil har Huawei jo vist vejen for hvordan man laver en batterieffektiv telefon, så hvis skærm, CPU, GPU og byggekvalitet ellers er på højde med SGS III kunne jeg personligt sagtens finde på at vælge Huawei fremfor Samsung.

0 0
Onkelalfa 10-05-2012 14:10:21

Jeg har tænkt på hvordan Ascend vil gøre det over for SGSIII, nu er det nemt at se at forskellen ihvertfald på specs, ikke er så stor.


Det bliver spændende med batteri tid. Der imponerer Honor jo :)



Men køber nu stadig SGSIII d. 29 :)

0 0