Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Efterårets bedste mobil [AFSTEMNING]

Efterårets bedste mobil [AFSTEMNING]

De sidste par uger har Mobilguderne drysset en del spændende mobilnyheder over os. Hvilken synes du er mest spændende?

Mange førende producenter løftede for nyligt sløret for deres efterårskollektion. Apple, Samsung, Sony, Motorola og Huawei byder alle ind med topmobiler med hver deres force.

Apples nylige lancering rangerer nok som den største: to nye iPhones blev det til, i størrelserne Medium og X-large. Ny strømvenlig processor, NFC-betaling og nyt design er nogle af hovedfeatures i Apples nye darlings.

Læs også: Apple iPhone 6 og 6 Plus slippes løs - her er de

Hos Samsung satses der også stort med to gange Galaxy Note. Phableten der pionerede sin egen niche kommer nu i to versioner: Note 4 og Note Edge. Note 4 byder på nyt design med ædlere materialer, og forbedret pen-funktionalitet. Note Edge gentager Note 4 dyderne, men integrerer desuden en smal, buet sideskærm. Sidste nyhed er lidt ældre, men stadig aktuel: Galaxy Alpha - Samsungs bud på en luksusmobil i lommeformat.

Sony er også ude med to topmobiler, i to størrelser. Størst er den 5,2 tomme Xperia Z3 der kombinerer et vandtæt ydre med et nyt vellykket design. Gider du ikke slæbe på stortelefoner med kæmpeskærme er Sony anden nyhed for dig: Xperia Z3 Compact. Her finder du en vaskeægte topmobil, med yderst kompakte mål.

Kan skærme derimod ikke blive store nok, er Huaweis seneste topmodel oplagt. Huawei Ascend Mate 7 er en decideret hypermobil, med hele 6 tommer biograflærred på fronten. Selvom skærmen er kæmpestor, formår Huawei at holde målene nogenlunde lommevenlige, og inkorporer et stilrent alu-design med fingeraftrykslæser.

Motorola er sidste aktør på banen med et nyt flagskib: Moto X (2014-udgave). Her finder du topspecifikationer parret med et optimeret Android-system og et 5,2 tommer Full HD display. Motorola prøver samtidig nye materialer af med blandt andet træ og læder til at skabe en anden oplevelse end hos sædvanlige plast, glas og alu-mobiler.

Hvad synes du? Hvilken mobil finder du mest interessant?



Afstemning

Hvilken mobil er efterårets bedste?
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Benjamin 15-09-2014 21:16:55

Ja vi mangler nogle Windows Phone mobiler på listen.. Ikke alle de langsomme spontan hakkende Androide telefoner.

4 0
15-09-2014 23:11:43

Hvor mange wp mobiler er det lige der er annonceret her i efteråret? Og hellere lidt lag hist og pist, end den ene skod app efter den anden.

0 3
Logik 17-09-2014 11:19:05

DÅÅÅÅÅÅH....HÅÅÅHÅHÅHÅHÅ

1 0
17-09-2014 22:33:47

Nu skal du passe på hjelmen ikke spænder for hårdt.......

0 1
TF 15-09-2014 23:39:53

Så er det jo godt vi har iphone hvor du både slipper for dårlige WP apps og android lag :-)

0 3
Benjamin 16-09-2014 05:28:42

N - Tja en hurtig søgning på google ville måske have hjulpet dig med dit spørgsmål, vi har faktisk 3 telefoner der både er udgivet pris og dato på ligesom Iphone 6, nemlig Nokia Lumia 830, 730 og 735..

TF - Og jeg er fuldstændig enig med dig i at WP må se sig slået af IOS med hensyn til App udvalg, men kan man nu ikke når det nu et sagt, nemt komme til at hidse sig for meget op over det med app udvalg.? Nu har jeg aldrig været den største App bruger, men her de sidste stykke tid er de fleste almindelige kendte Apps kommet godt med WP, jeg har alle de app nu hvert fald som jeg har brug for, lige fra spotify til Gopro apps. Er jeg bare den eneste der syntes man trængte til et "friskt pust" efter 4 år med en iPhone der stort set er på samme niveau idag som for år tilbage, jeg valgte anden telefon fordi jeg var træt af den lille skærm iphone har haft kørt med. Wp var et frisk pust for mig at prøve, og har meget samme grundlæggende principper som ios, på en helt anden måde. Jeg syntes måske det lidt ærgeligt Wp bliver glemt lidt for ofte, og stadig vil omtales som styresystemet med dårlig App udvalg, selvom det ville kunne dække de flestes behov idag, for er du gal hvor er der mange lige gyldige dårlige små Apps i App store på min hustrus iPhone, så det self fint at kunne prale med millioner af apps, meen der er også meget af det der er lige lovlig meget spild.

2 0
16-09-2014 12:17:06

Du har ret. Jeg beklager min fejl. Om de skulle have været på listen er så noget andet noget, de mobiler så vidt jeg ved ikke ligefrem kan kaldes flagskibs materiale, men mere midrange/lowrange....

1 0
Fantasifoster 15-09-2014 15:55:20

Lidt vildt at man kan stemme på telefoner, som ingen endnu har haft i hånden... Liiiidt dårlig stil at stemme på fx iPhone 6 uden at have prøvet den..!

3 2
TF 15-09-2014 20:11:38

Hvilke af de modeller der er med har du prøvet før afstemningen kom ?

0 0
Peter Lyck 12-09-2014 20:56:40

Det simple svar er at jeg ikke aner det, jeg har ikke prøvet nogle af telefonerne.

Men hvis jeg uden at prøve en telefon, skulle vælge en, så ville det blive Z3 eller Z3 compact, måske note4(mangler dog stadig noget i forhold til visuelt design).

2 1
holst 12-09-2014 20:12:21

uden tvivl galaxy note 4 lys

3 3
Naggie21 12-09-2014 20:01:13

Af valgmulighederne er Xperia Z3 den jeg ser mest frem til. Egentlig er Moto X lige federe, men gider ikke så lille et batteri igen. Min nuværende M7 har samme størrelse og kan slet ikke holde strøm længe nok.

Men mest af alt, så ser jeg frem til næste Nexus. Nogle rygter siger dog, at den baseres på den nye Moto X- Hvis det er tilfældet, så håber jeg, at de skifter batteriet.

1 1
Martin Løvendahl 12-09-2014 16:03:06

iPhone 6 Plus, det bedste men nu i storformat.

4 21
Jesper Vejle Krog 12-09-2014 16:02:18

Hvordan dælen kan man stemme på iPhone 6 når den ikke er i handlen endnu?????

11 5
Footiefan 12-09-2014 16:17:05

.......og de andre der heller ikke er i handlen endnu. Det er ok, eller? ;-)

10 3
Thomas Dyrhauge Trauelsen 12-09-2014 15:05:54

Jeg vil sige note 4.. samsung er bare godt

9 3
Robert 12-09-2014 13:45:43

Synes det er trist Sony er gået væk fra deres premium device i lommevenligt format, de 2 sidste compacts var da storsællere. Sikkert lidt pres fra Qualcomm her med deres kæmpe restlager, man så der samme med de nye Lg tablets der pludselig havde nedgraderet deres SoC's til S400. Nok vrøvl fra min Z3 compact bliver det i hvert fald ikke :-)

0 1
Onkel_Per 12-09-2014 12:20:01

Er det ikke lidt tidelig at stemme om "efterårets bedste mobil"?
Efteråret er kun 12 dag gammel!

Hvad vil I så gøre i næste uge, skrive om julens mobiler?

8 2
Alqttin 12-09-2014 12:07:17

Utvivlsomt Blackberry Passport. Ærgeligt, den ikke er på listen.

1 1
Khalid H. A. 12-09-2014 11:59:58

Hvorfor er der ikke WP telefoner på listen, f.eks. Lumia 930 eller hvis det skal være helt nye så er der Lumia 830 og Lumia 730?

15 1
12-09-2014 11:23:19

Når man nu er Android mand, så er det uden tvivl Note 4 der skiller sig ud. Det er klart den eneste mobil der har kunnet få mig til at overveje en phablet. Men magen til schweizer kniv skal man godt nok lede længe efter. Så må vi se om den kan opfylde alle de store ord fra samsung.

11 3
Thomas Larsen 12-09-2014 10:56:12

Næste Nexus naturligvis :)

15 4
Niels de Boissezon 12-09-2014 11:02:37

Også et godt bud. Den kommer med til vinterens afstemning. :-)

Venligste hilsener,
Niels /mobilsiden.dk

3 1
Naggie21 12-09-2014 19:58:12

Den kommer vel i efteråret? Alt er selvfølgelig rygter, men alt peger på en oktober præsentation og november udgivelse. Sådan gik det også med Naxus 4 og 5 :)

Men var den på listen, ville jeg også stemme på den.

1 1