Ekstra Bladet går efter teleselskaber – bliver selv fældet i farten

EB er i en større undersøgelse ude efter teleselskaberne, der skilter for småt med mindsteprisen. Men avisens eget teleselskab er ikke bedre.

Ekstra Bladet går efter teleselskaber – bliver selv fældet i farten

Formiddagsavisen Ekstra Bladet er i en større undersøgelse ude med riven efter teleselskaber, der ikke gør det tydeligt nok for kunderne, hvad de kommer til at betale i alt for deres nye mobil med tilhørende abonnement.

Undersøgelsen er lavet i samarbejde med Forbrugerrådet, som kritiserer, at mindsteprisen ikke fremgår lige så tydeligt i teleselskabernes kampagner, som slagtilbuddet. Mindsteprisen skal i følge forbrugerrådet stå lige så klart som tilbuddet på for eksempel 99 kroner for mobilen.

I undersøgelsen dumper alle teleselskaberne – inklusiv Ekstra Bladets eget teleselskab.

Forbrugerombudsmanden kritiserer – EB retter ind

-“Når man skal have luppen frem, er der problemer,” udtaler Forbrugerombudsmanden Henrik Øe i Ekstra Bladets artikel om problemet.

Men Ekstra Bladets Mobil har altså selv sproblemer med at overholde Forbrugerombudsmandens retningslinier for god skik på mobilområdet.

Priserne på Ekstra Bladet Mobil er sidenhen blevet rettet, så minimumsprisen i bindingsperioden nu står lige så tydeligt som tilbudsprisen.

-“Vi vil gerne gå forrest, når det handler om gennemsigtighed og overskuelighed for forbrugerne. Derfor har vi rettet priserne på vores Mobilshop-site, så minimumsprisen for seks måneder nu fremstår på lige fod med den pris, man betaler per måned for en ny mobiltelefon, siger Thomas Rydberg, marketingdirektør på Ekstra Bladet.