Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Elgiganten: Apple forskelsbehandler forhandlere

Elgiganten: Apple forskelsbehandler forhandlere

Julesalget af iPhones i Elgiganten, kunne have været ti til femten gange større, hvis Apple havde leveret de eftertragtede iPhones.

Elgigantens salgschef Mogens Betzer mistænker Apples leveringspolitik for, at forskelsbehandle forhandlere, skriver Comon.dk

Mogens Betzer siger, at julesalget kunne have været en del bedre, hvis Apples leverancer havde været mere stabile. Han anslår, at de kunne have solgt ti til femten gange så mange iPhones i juleperioden.

Detailbutikkerne sælger iPhones med abonnementer, og er derfor afhængig af, hvor mange telefoner Apple stiller til rådighed for de enkelte teleselskaber.

Hos Elgiganten sælges iPhone med et TDC-abonnement, og her kniber det for leverandørerne, med at skaffe det antal telefoner, som efterspørges fra Elgiganten.

- "Vi har stadig kunder, der venter på deres iPhone fra før jul" siger Mogens Benzer.

Hos Elgiganten mistænker man de store nordiske teleselskaber for, at have nemmere adgang til Apples produkter.

Det afvises dog af Telias salgsdirektør Michael Bech, der dog tilføjer, at de der sælger meget, bliver prioriteret. Han mener det er Apples måde, at honorere de, der gør en indsats. "Det er der ikke noget nyt i" siger Michael Bech

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Alfix 18-01-2012 13:05:56

Nu er det jo heller ikke fordi elgiganten er det fedeste sted. Total Rusland! De har aldrig en skid og alt det de har der er billigt er noget lort. Desuden er deres betjening og viden blandt de ansatte fudlstaendig hjerneblaest.

Jeg havde ogsaa prioriteret andre foer dem hvis jeg var Apple. It's business, branding and bucks. Saan er det. Stop med at tud.

0 0
Falk 23-01-2012 07:54:09

Jada - produkterne bliver pludseligt noget billigt lort hvis det er solgt i elgiganten.. :-/
Tilgengæld kan de stave.

0 0
Per 18-01-2012 12:55:28

Det er det som er strategien i Apples markedsføring. Hvis man "kun" sender et mindre antal ud til butikkerne, jo hurtigere bliver den udsolgt. Udsolgt = utrolig populær. Det må vel snart gå op for folk, at det ikke er et unikt produkt de køber fra Apple. Men et ganske almindeligt produkt (som er overhalet af mange andre fabrikanter)til en pris, som er lige i overkanten. Markedsføring og strategi, er noget mærkeligt noget. Nogle gennemskuer det, andre gør ik.

0 0
Rune M. 18-01-2012 11:19:58

Jeg arbejder som sælger i expert, med ansvar for telefoni. Vi forhandler Telenor, og vi går meget op i det i vores butik.

Telenor har også oplevet stor mangel på iphones - sjovt at både TDC, Telenor og Telia skal kikke langt efter dem, når nu "de store farvoriseres" .. Vi har også bestillinger fra før jul liggende, og sidst vi fik iPhones var for godt 1 uge siden - der fik vi 3 (snakker self. om 4S'eren).

Den info jeg har fået var, at der er bestilt MANGE, og der var besked på de ville komme - men at europa er et "fattigt" kontinet i Apples øjne, og de vil skide os et stykke. Så når de står klar til at sende 2.000.000 iPhones til forskellige forhandlerer i Europa, og Kina ringer og siger "vi mangler iPhones" - så ryger hele lortet til kina, da Europa generelt nedprioriteres af Apple.. Der er der flere eksempler på.

Dem der har iphones, og sælger med levering fra dag til dag, har højest sandsynligt af dem liggende LÆNGE og bygget et godt lager, men SLET ikke haft lige så mange kunder som forventet.. Hvilket måske er godt for dem lige nu?

0 0
Paw Sandayo 17-01-2012 21:21:05

Nej det tror jeg næppe, så Lad Vær at brokke jer over dem når i alligevel køber hos dem

0 0
Aijes 17-01-2012 18:47:29

Expert og deres samarbejdspartner, Telenor, har også haft leveringsproblemer. Der er stadig folk på venteliste fra start-december, go der er ikke udsigter til at de skulle komme lige umiddelbart. Selv deres web-shop har udsolgt.

Det samme gælder iPad-salget. Her ser man også lange leveringstider, og det er på hele markedet.

0 0
Bendy 17-01-2012 13:49:24

elgiganten burde da vide om nogen gør ,at der forskelsbehandles ,de gør de jo selv på deres kunder i stor stil fx på pris butik kontra webshop ,siger du noget får du rabat ,siger du ikke noget får du ikke ,og ja hvis jeg var apple ville jeg også hellere sælge til teleselskaberne ,for tjener de ikke penge stiger abb prisen jo

0 0
Joddler 17-01-2012 12:34:18

Kæresten bestilte sin Iphone i starten af december og modtager først sin i løbet af denne uge!!

og hvad Telmore siger er det kun et begrænset antal de lige har fået hjem!!

0 0
Jesper 17-01-2012 12:04:21

...at Elgiganten har lidt ret. Jeg venter stadig på, at få leveret, ikke én, men over 50 iPhones fra TDC. De fleste er bestilt inden jul, og TDC kan ikke sige noget om leveringstidspunktet! Dét er ikke hvad jeg kalder "god service" fra Æbles side!

0 0