Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Elgiganten chokerer med iPad til foræringspris

Elgiganten chokerer med iPad til foræringspris

Et aggressivt tilbud på iPad giver rynkede pander i branchen, der undres over, at Apples dyrbare brand pludselig er kommet på discount.

Apples produkter kommer ikke på udsalg eller tilbud, sådan er i hvert fald de uskrevne regler, når der i mobilbranchen bliver spurgt til, hvordan Apple agerer over for forhandlerkæderne, når der skal værnes omkring det værdifulde brand. Det vildeste er normalt symbolske besparelser, hvis overhovedet nogle.

Elgiganten er nu den frække dreng i klassen, og sælger en iPad 2 (fredag den 14. juni 2013) til 1.999 kroner, hvilket er 1.000 kroner under normalprisen for en 16 GB-udgave af den populære tablet.

Flere kilder i branchen vi har talt med, der ønsker at være anonyme, er chokerede over den aggressive tilbudspris.

Opbakning fra Apple

Selvom udsalgsprisen på iPad 2 har skabt uro når ”der lyttes på vandrørene”, bekymrer det ikke hos Elgiganten.

- ”Vi har et godt forhold til Apple, og de var helt med på idéen om at bringe iPad’en ud til endnu flere danskere, men vi koordinerer ikke priser med Apple, og de blander sig ikke i det,” siger Jan Kirkedal, salgschef for dataprodukter i Elgiganten.

Apple er kendt for at have et jerngreb omkring sine samarbejdspartere, blandt andet teleselskaberne, hvilket EU-Kommissionen er ved at se nærmere på.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Katron 16-06-2013 17:17:16

Jeg er rystet over at man hopper i med begge ben, så snart et apple produkt er på "tilbud"

Er vi enige om, at ipad2 er en pænt gammel tablet, som ikke fuldt understøtter iOS6, og da slet ikke det kommende iOS7.

2000,- for en så gammel tablet er sku lige i overkanten, også selv om den så er nedsat 1000,-.

Men er det ikke samme fremgangsmåde som de nuværende "tilbud" på iphone 4 8Gb??? 2200,- for en smartphone årgang 2010.

Jeg har ofte svært ved at forstå visse menneskers naivitet. Jeg har en kollega der render rundt og flasher sin helt "nye" iphone4, og er direkte stolt af at have fået den til "kun" 2200,-. Hvad fanden kan en iphone 4?? Har den i det hele taget bluetooth A2DP?

0 1
Anker 16-06-2013 12:55:12

Så ændrer det ikke på at dem der tror de får en NY iPad til 2000kr i Elgiganten, de får lange ører. Det ligner en ny iPad, men den har været i andres hænder kan jeg forsikre jer om. Det er refurbished modeller de sælger, ligesom når de sælger billige MacBook's... Alle nye Apple produkter fra Apple, har en vejledene pris. Prsisen kan kun ændres hvis kunden er med på at gå på kompromis og få en "næsten ny" iPad. Det glemer Elgiganten så lige at fortælle, men så gør jeg det her :-) . Hold jer fra Elgiganten.

0 0
Mathias B 16-06-2013 20:54:33

Kan så fortælle, da jeg selv arbejder i Elgiganten, og var med til at sælge dem på tilbud i fredags, at det var fuldt ud friske, helt sprit-nye iPads, som kom direkte fra Apple selv. Intet refurbished der.
Det er korrekt at iPads som har været returneret, grundet fortrudt køb, eller iPads som har været sendt på værksted, kan købes igen - men i dette tilfælde vil der være prisnedslag, og man bliver gjort opmærksom på dette.

Men at antage samtlige iPads bliver solgt til denne lave pris, fordi de er refurbished, og så uden nogen dokumentation for dette, lyder i mine ører blot som gnavpotteri... ;-)

0 0
TF 16-06-2013 16:00:02

Kan du dokumentere din påstand, for det er jo ret alvorligt at sælge nået brugt som værende nyt ?

0 0
Katron 16-06-2013 17:07:45

For ikke at nævne at det også er pænt alvorligt at sælge ting til listepris..

0 0
Gammelpot 13-06-2013 10:40:21

De nedsætter prisen på et efterhånden temmelig produkt og som jeg læser udtalelsen:

”Vi har et godt forhold til Apple, og de var helt med på idéen om at bringe iPad’en ud til endnu flere danskere, men vi koordinerer ikke priser med Apple, og de blander sig ikke i det,” siger Jan Kirkedal, salgschef for dataprodukter i Elgiganten.
Er der vel ikke så meget tvivl om at Apple er blevet spurgt/har accepteret dette.
Så næppe det store drama....

0 0
Gammelpot 13-06-2013 10:41:01

Skulle selvfølgelig have været "temmelig gammelt produkt"

0 0
Rudik 12-06-2013 19:02:30

Kan man Jailbreake en ipad og installere en nyere version af ios? - Ligesom man kan med android telefoner. ?

0 0
Nikolaj 12-06-2013 20:04:05

Tror ikke at man kan installere custom roms som på android. Men der findes software som whited00r og redd00r, men det ændrer ikke versionen af ios.

0 0
FrkLarsen 12-06-2013 16:03:16

"Apple helt med på ideen....."
"...,Apple blander sig ikke"
Måske Hr. Kirkedal tror at nogen tror på de to udsagn?
Jeg vil tro han er tæt på en solid opvågning til Appels fortolkning af virkeligheden.

0 0
Thomas Larsen 12-06-2013 14:41:42

Der er vel også en ny iPad på vej, så det er vel absolut at forvente at butikker forsøger at dumpe lageret inde den "næste store ting" kommer på markedet.

0 0
TF 12-06-2013 15:16:37

Nej hvor dejligt fandt du lige en apple artikkel mere du kunne brokke dig :-)

0 0
Thomas Larsen 12-06-2013 16:28:50

Nu er det ikke en Apple artikel, og jeg brokker mig såmænd ikke, betvivler bare nyhedsværdien i den drama artiklen forsøger at skabe :)

(Hint: Det det er derfor ikke negativt ment mod Apple, men lad os gerne høre på dine forskruede argumenter for hvorfor det alligevel er)

0 0
FrkLarsen 12-06-2013 17:08:54

Hvorfor mødes I to ikke under det franske piletræ i morgen gryningen til en lille ord duel? Men I er måske tilfredse med mobilsidens kommentarfelter? :-)

0 0
TF 12-06-2013 20:23:13

Bare rolig jeg har sagt hvad jeg skulle i denne tråd så jeg hopper af her :-)

0 0