Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Endelig skal Android være flydende

Endelig skal Android være flydende

Google indrømmer, at Android skal være mere flydende. Min mening: ”Det var også på tide”.

Fra den store keynote på Google I/O 2012 introducerede Google ”Project butter”, som grundlæggende handler om, at gøre Android-systemet mere flydende.

”Mere flydende end nogensinde før”, lød det fra Google.

Dermed siger de også, at Android ikke har været flydende nok. Der blev også vist en video, der tydeligt illustrerede forskellen på Android før og nu - det vil sige, forskellen på version 4.0 og 4.1.

Jeg har i flere år påpeget lags, pauser og hak i Android-systemet, og fået meget skæld ud for det, særligt fra ”Fandroids”, der ikke har villet erkende, at deres favoritsystem fejlede noget.

Men indrømmelsen kommer nu fra Google selv.

I nedenstående videoklip kan du høre min reaktion, efter at have fulgt med i Googles over to timers lange præsentation.


Læs også:
- Mere om Android 4.1 Jelly Bean og Nexus 7

Video: Mening om Google I/O

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kim Christiansen 05-07-2012 16:19:44

Af Jelly Bean, indtalt af mig med tyk nordjysk accent og er sådan set bare lige en kort demostration af 4.1

Den skulle være klar lige om snart ;)

http://youtu.be/AQUZ7fAd1bs

0 0
Søren Bobek 29-06-2012 06:31:11

I må skudda indrømme at android har haft SERIØSE performance problemer set i forhold til windows og iOS. Det burde sku ikke være krævet at komme op i kvartcore prossecorer før det begyndte at køre flydende.
Og i må da også indrømme at i fandriods (jeg er selv android tilhænger) har hakket unaturligt meget på john g hver gang det er blevet antydet at android ikke har kørt så smooth som f.eks iOS.

0 0
Kokomo 29-06-2012 00:01:08

Det er lidt synd, at før var der kun fanatiske apple fans, som man kunne se ned på. Nu er android brugere også blevet fanatiske. Begge systemer har masser af fejl..

0 0
Jonas_a 28-06-2012 18:46:02

Man mener at iOS kører mere flydende end Android, men nu har jeg en Samsung GS2 og en iPad(den nye). Efter min erfaring kører Androiden lige så flydende som iOS på min iPad. Og til tider kan iPaden også hakke.
Der er ikke tale om tunge apps eller spil, men browser en og apps som World newspapers. Envidere er jeg lidt træt af at skulle betale for apps til min iPad som jeg ellers får gratis til min GS2.

0 0
Klaus 28-06-2012 17:03:04

Jeg er sgu i bund og grund ret forundret over tonen generelt fra androidbrugere. Når man læser indlæg på forskellige fora, virker det hele tiden (generelt) som om at Androids har en underliggende agenda der hedder "du skal ikke tro at du er noget, selvom du har et Appleprodukt..." Og Iphoneejere blir fremstillet som medlemmer af en sekt, fordi så dumme er de...komplet ude af stand til at gennemskue at Androidtelefoner er små tekniske vidundere, som man skal ha en vis IQ for at beherske. Alene det faktum at man kan customisere sin telefon, med widgets osv, er en hyldest til den personlige frihed og dybest set skal Apple bare lægges i graven så hurtigt som muligt....Jeg har selv en Iphone 4s som jeg er glad for fordi den opfylder mine telefonbehov fuldt ud; jeg ser det som en kvalitet at den er supernem at at betjene og jeg gider ikke bruge specielt megen tid på opsætning og personliggørelse...jaja så dum er jeg:) Men det skal så osse siges at jeg samtidigt er nysgerrig i forhold til nye spændende produkter. Jeg havde faktisk tænkt mig at købe en Galaxy Note, bare for at prøve noget andet og jeg havde hyggetjekket lidt videoer på nettet og synes at det så lækkert ud...Men da jeg fik en i hånden, virkede den billig og ja, den hakkede lissom når jeg scrollede på den. Og det var den simple grund til at jeg ikke købte den, jeg var jo ellers positivt stemt.... Og kom bare med komm. om at en Android high end telefon ikke lagger, det gjorde den jeg prøvede altså på trods af sine 28 kerner og sin state of the art skærm og jeg skal komme efter dig...Og faktisk tror jeg ikke at problematikken ikke er længere end det; Apple har lavet nemme produkter i god kvalitet, der virker og det er der åbenbart rigtigt mange der har sat pris på. Og det kan godt være at jeg har været uheldig (prøvede selvfølgelig osse SII) men faktum er hvis man ikke lige har oceaner af tid til at vælge den helt rigtigt Android der er smooth, så napper man en telefon, der virker for en...Det er da om ikke andet sjovt, at selvom rigtigt mange mennesker hader Apple af et godt hjerte, så er det alligevel verdens mest værdifulde brand. Og til sidst; jeg er super åben overfor Google og når jeg falder over en Android som jeg synes er fed, så køber jeg da den....det er vel det der er meningen, man skal købe en telefon man synes er fed...ikk?:)

0 0
Michael A 29-06-2012 08:22:34

SÅDAN Klaus! Det lettede tydeligvis for dig. Der sparede du dig lige for din månedlige psykolog konsultation og nu kan klare endnu en periode i din indsnævre "æbleverden".

0 0
04-07-2012 17:29:10

Nå Micahel A, og Android/Google er ikke indsnævret? Som Android bruger er jeg p.... træt af at være sovset ind i Googles verden som jeg syntes er klam. Men så kan jeg jo skifte til Windows og blive indsnævret der - eller Apple og blive indsævret der.... Eller skal jeg vælge en Nokia med Symbian, så længe det går? Michael A, du viser lige akkurat den der ubehagelige tone som nogle mennesker mener er OK når man taler om de forskellige smartphone platforme.

0 0
Klaus 01-07-2012 16:36:19

Rigtigt godt skrevet..

0 0
beikes 28-06-2012 18:31:39

Jeg forstår heller ikke den der "enten/eller" mentalitet, og det behov nogen har, for at knytte sig til et brand, men jeg er heller ikke psykolog ;) Det er dog et velkendt fænomen, som man siden industrialiseringen og materialismen gjorde sit indtog i det moderne samfund. Selvfølgelig er ikke alle "ramt", men der kam påvises et vist sammenfald, og således er det ofte de samme mennesker, der også falder for reklamernes magt.

For mig handler det udelukkende om produktet, og så er jeg pænt ligeglad hvad et hedder. Men samtidig kan jeg tænke mig til, hvad problemet er for nogen, når det kommer til eks. Apple. Her er der oftest tale om det frie valg kontra stavnsbindingen, og så er dét blevet til et våben. Mest af alt tror jeg dog, at det er den yngre generation, der føler det store behov for at nedgøre, hvilket jo i sagens natur er noget man gør for at hævde sig selv og/eller skjule egne mangler.

Jeg kan sagtens sætte mig ind i, hvorfor nogle mennesker f.eks vælger en iPhone og andre en Samsung med Android. Men iPhone's allerstørste evne, er jo Apple's formåen af promovering, og således er der sikkert rigtig mange der køber en sådan, bare fordi. Det er også dér det trigger modstanderne, som så igen vil komme med "lemming" beskyldningerne. Det er jo altid en sandhed med modifikationer, men trods alt ikke hevet ud af den blå luft.

0 0
Kim Christiansen 28-06-2012 11:23:05

Så er 4.1 flashed på min galaxy nexus og det er virkelig en dejlig oplevelse. Google nu ser virkelig lækkert ud og man kan mærke at hele systemer spiller rigtig godt. De nye kamera funktioner er ganske godt implementerede og flyver bare afsted.

0 0
Mobilsiden.dk 28-06-2012 11:41:58

Hej Kim

Det lyder da sejt :)
Laver du ikke en videodemo til os?

0 0
Kim Christiansen 28-06-2012 14:29:46

Det vil jeg rigtig gerne, men jeg har ikke lige noget at optage med.

Men jeg fortælle, at project butters 60fps føles lige som at gå fra 50hertz til 100hertz. Der er også nu lock screen med hurtig adgang til Google nu. Det er alt for tidligt at sige noget om batteri levetiden endnu.

0 0
PhilipHoller 28-06-2012 14:57:20

Ps. er utroligt glad for at du tager dig tid til at læse og komme med kommentarer til disse indslag, selvom de måske ofte er noget barnekrig mellem fanboys fra alle styresystemerne :)

0 0
Kim Christiansen 28-06-2012 15:12:26

Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig, men det er begynde med at "flash" sin telefon, er ikke noget man bare lige gør, man kan godt, men så ender man alt for tit med "skidt". Hvis du kan forstå engelsk, er der meget hjælp at hente. Det er faktisk ikke ret besværligt når man ved hvordan det gøres. Jeg flashede 4.1 på noget der ligner 5min og det var med download tid og det hele foregik på telefonen.

Men hvis du er frisk på det, så kan jeg give dig lidt links at arbejde med.

1. Superbruger og clockwork recovery - Her skal du have fat i nexus toolkit. Det kan hjælpe dig langt hen af vejen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1392310

2. Når du så har fået superbruger adgang og installeret clockwork, så er det så simpelt som at hente de zip filer ned du skal bruge og så "flash" dem fra Clockwork recovery. Her er Jelly Bean, med ny radio software og superbruger installeret.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1737849

Der er et par youtube video under toolkit som kan hjælpe dig igang. Men giv sig selv tid til at lige sætte dig ind i hvad det er der sker og gør. Så er der minimal risiko ved at lege med telefonens software.

0 0
Kim Christiansen 28-06-2012 15:22:55

Nu hvor jeg lige er i gang, så findes der faktisk en måde, som du måske vil finde mere simpel. Det er ved brug af Samsungs eget software, som hedder ODIN. Der er lidt af en samsung cracker guru som hedder ChainfireDD og han har lavet nogle "images" som kan flashes fra windows ved hjælp af denne software. Du kan få Android 4.04 på denne måde, med Root. Her efter kan du download Rom Manager fra Google Play og der igennem flash Clockwork recovery. (Øverste knap når du starter)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1586807

Håber du kan finde ud af det ;)
Men alt flashing på Android starter med Superbruger adgang, hvilket er noget som følger med Unix miljøet ;)

0 0
PhilipHoller 28-06-2012 17:04:06

Super tusind tak for hjælpen kigger lige på om det er noget jeg vil våge mig ud i :)
- Har intet problem med det engelske, det er bare alle fagudtrykkene som jeg ikke er sikker på betydningen af :)
- Det kan også være at jeg bør vente? Hvis jeg ikke tager meget fejl skulle opdateringen komme inden for 3 uger? :)

0 0
PhilipHoller 28-06-2012 14:55:50

Hey Kim og John :)

For os lidt mindre øvede brugere, kunne jeg godt tænke mig at vide om det ville være lovligt hvis f.eks. du John lavede en video hvor du vidste hvordan man flashede sin telefon, eller lagde et link en hvor Kim f.eks. flasher den?
- Jeg har før flashet min telefon, men ofte uden det store held, jeg synes at det bliver ustabilt og jeg køre fast i Rom, kernel, custom og andre fagudtryk som ikke altid er lige velforklaret på internettet.
- Jeg kunne være utroligt interesseret i sådan en guide, jeg er nemlig og selv ejer af Galaxy Nexus :)
- Glæder mig som et lille barn til Jelly Bean :)

0 0
Michael 28-06-2012 10:58:50

Det lyder alt sammen meget godt, men spørgsmålet er så om hvornår og hvor mange nuværende mobiler/tablets får det. De mobiler som næsten kun lige har fået ICS for eksempel Sony Xperia S. Vil den mon overhovedet få Jellybean? eller bliver det først om 1 år?

Men jeg er sikker på at Cyanogenmod får lavet 4.1 Jellybean til en helt masse mobiler/tablets da det er nemmere at bygge fra 4.0 til 4.1 end det var fra 2.3 til 4.0

0 0
CJ 28-06-2012 09:33:08

Skriv din kommentar til artiklen her..

0 0
Søren Resbo 28-06-2012 10:46:01

'The Internet' ... ur doing it wrong!

0 0
bo 28-06-2012 08:59:16

citat john g :
Manglende fejl
Jeg har testet telefoner i over 10 år, så træningen i at spotte fejl, er rimelig stor. Samsung har ofte udmærket sig ved, at have irriterede ”vi har ikke gidet gør tingene færdige”-fejl i deres produkter. Men med Galaxy S III overrasker Samsung med en hidtil uhørt detaljefokusering.

Ikke én eneste gang er et program lukket ned med fejl, ikke én eneste gang har jeg oplevet hak og lag, ikke én eneste gang er jeg blevet irriteret over det, som bedst kan betegnes som udviklerdovenskab.

Det er faktisk så underligt, ikke at finde fejl, at man helt hysterisk begynder at lede efter dem.


og alligvel fremhæver du at NU skal Android endeligt til at køre flydende....

derudover tror jeg ikke du finder en producent, som ikke vil nedgøre deres gamle version når nu den nye er bedre.... Det ville være dumt at stå og sige " den gamle version er perfekt, brug ikke jeres penge på den nye "

jeg har ikke noget mod apple nyheder, men synes det er ved at være lidt trist, at apple er målestokken.. kender ikke nogen med iphone`s som har haft et stabilt produkt siden IOS 5

fra aldrig og ha frossen " af hvad jeg ved af " har min kones frosset,hakket og kørt meget ustabilt siden... en eller to gange så slemt at den skulle til pc for at køre igen.... og har aldrig været jailbreaket...

tror i skal øve jer i at have de upartiske briller på, under test`s og udtalelser. det virker nogen gange useriøst

men ellers en god side....

kunne man foreslå at i lavede et indslag om de forskellige launcher`s...

0 0
Mobilsiden.dk 28-06-2012 09:06:49

Hej Bo,

I indslaget omtaler jeg Android generelt. Men jeg er stadig af den opfattelse, at Galaxy S III, er det produkt, der indtil nu har gjort det bedst. Og med Jelly Bean bliver det nok endnu bedre. Det kan man kun glæde sig til.

Men Google har selv sagt, at Android skal være mere flydende, og endda vist en video, hvor det fremgår, at den har haft problemer indtil nu.

Det jeg ikke forstår er, hvorfor man ikke som Android fan erkender, JA! Der er problemer, i stedet for at afvise det, som er et åbenlyst faktum.

Hvad angår Apple. Så har jeg de seneste 12 måneder nok kun brugt iPhone i 20 procent af tiden, Omkring 70 procent er nok gået med Android, og 10 procent på Windows Phone. Det er mit bedste bud.

Så når jeg siger noget om Android, er det altså ikke fordi, at jeg sidder med en iPhone i hånden.

0 0
beikes 28-06-2012 12:16:10

At du bruger ord som "Android fan", og hovent proklamerer "som er et åbenlyst faktum", gør det svært at tage mobilsiden særlig seriøst. At du tilmed prøver at retfærdiggøre, og samtidig undervurdere læsernes intelligens, ved at dechifrere dit forbrug af forskellige enheder, gør dig direkte pinlig. Alle ved, at forudindtagethed er noget der sidder i hjernen, og ikke er et spørgsmål om påstande, ord eller fysiske begreber. Det er uomtvisteligt at du er "tilhænger" af forskellige brands, og det er ganske enkelt sørgeligt. Men måske mest af alt, når du ikke formår at skjule det bedre.

Når det er sagt, så klynger du dig til det eneste du kan mht. Android vs. iOs, den samme svada du har ytret dig om i årevis, for ret beset var iPhone jo kørt agterud allerede da Gingerbread kom, måske før, alt afhængig af temperament. Hvis milisekunders laggen, er det eneste man har at klynge sine fordomme til, så gør man det, i hvert fald hvis man er 12 år gammel.

0 0
bo 28-06-2012 09:44:18

er 100 % enig i at der plads til forbedringer, det er der altid. og en udtaelse som nu blir det endnu bedre, ville jeg vælge at bruge eftersom at man ikke har kunnet finde halt i S3 ...

men at man siger mere flydende, er at sige der er plads til forbedringer. Jeg tolkede det ik som at alt tidligere var noget hakkende og frysende crap...

jeg skal være den første til at stå ved at der er ustabile ting i Android, derfor havde jeg iphone i halvandet år. Men så kom IOS 5 og så hakkede det osse. Og så vil jeg helst ha Android, men når man snakker om lag, synes jeg osse det er relavant at men husker at der er en grund til det. At et produkt løbende opd. forskellige widget`s, eller som IOS intet gør før man ber den om det. Det vil om alt andet, betyde resurcebrug og jo det kan være trælst.

beskylder dig ikke for at være Apple fanboy, hvis det kunne tolkes sån, så undskyld. Min point var at jeg synes at man i for stor grad, falder tilbage på mindet om IOS da det var nyt. For jeg synes ikke det er fuldt med tiden, jeg synes der mangler for meget.

jeg synes når der kommer små ting op fra Apple så blæser man det op, og når der kommer noget fra Android. Så synes jeg det lyder som " Det var på tide " der er generelt en mere positiv tone i apple artikler, og det mener jeg er lidt uheldigt.

0 0
Mobilsiden.dk 28-06-2012 11:41:25

Og når der kommer noget fra Android. Så synes jeg det lyder som " Det var på tide

Ja, det kan du egentlig have ret i. Men her ser jeg sådan på det, at man får ud og betaler mange tusinde for en enhed, som ofte er bagud. Apps kommer hurtigere til iOS end Android, alle får ny software på én gang på iOS, mens Android-folket må vente i lang lang tid på updates.

Så jo. "Det var på tide" bruges ind i mellem. For jeg er da mindst lige så irriteret som jer, når tingene går langsomt, eller ikke kører - specielt fordi jeg også bruger Android.

Du behøver ikke undskylde for "Fanboy"-delen :-) Det lever jeg fint med. Det eneste der er irriterede er, når folk kalder mig Android-hader - særligt for, jeg bruger det system selv :-)

0 0
bo 28-06-2012 14:46:44

Det er skam osse fair nok at du har det sån, men med apple holder de hele styringen. Android har nogle andre udfordinger at kæmpe med. Forskellige skærm str. mange forskellige hardware opsætninger og og at de ikke har kontrol over dem som producere deres tlf. apple har 3 opsætninger med samme str. skærm. og med hensyn til at alle apple produkter får med det samme, ja de ting Apple mener at deres device må få. Apple har feks. fået ros for videosamtaler over 3g nettet, det kunne de første motorola tlf 3 solgte da de begyndte her i landet anno 2003. først i 2008 kunne man sende mms fra en Apple device. Men mener det er på tide at i her på siden, bør begynde at droppe IOS(som sammenlignings grundlag), da det jo har været uddateret i mange år. det har i næsten sagt android er efter win 8 tlf. For nu er de en den nye IOS konkurent...

Iphone er en pæn og god tlf, og perfekt til dem der gerne vil ha den. men den følger jo ikke med tiden... Jeg kan ikke komme i tanke om noget stort fra deres side, siden mms og vil meget gerne rettes hvis jeg tager fejl


http://flvrd.com/pic/stone-vs-iphone-4-vs-galaxy-sii/

det billed her bør sige det hele

0 0
28-06-2012 13:56:22

Ja du siger det igen! Og ja jeg kan også igen sige at, med en husstand med ip4 med 5.1 / HTC de S med 3.0 / IP3S . Desire S mums!
Lad nu Iphone langsejre en mobil til 1000- / 1500-, så må vi se hvad det kan.
idéen med at smide en billig mobil i lommen ens børn, eller hvis man befinde sig i et hårdt miljø, er da top!

0 0
CJ 28-06-2012 09:33:56

Men uanset er det da super hvis Android bliver endnu bedre :-)

0 0
CJ 28-06-2012 09:30:33

Har haft Android siden HTC Hero, men da jeg fik Galaxy Nexus begyndte flere af mine iPhonebruger venner at lege med den og bortset fra størrelsen syntes alle den var fin og hurtig. Flere sagde at den heller ikke hakkede i det som en iPhone. Da jeg ikke bruger iPhone ved jeg egentlig ikke hvad de mener, men gav mig alligevel et lille smil på læben. Har prøvet at sætte SG3 overfor en iPhone 4S og synes SG3 virker mere behagelig/flydende når man scroller etc. iPhonen er superhurtig men knap så "pleasing to the eye" imo. Men det er nok bare smag og behag. Når det er sagt kan jeg da også se små forskydninger af og til på SG3. Den sænker ikke farten, men svarer ikke altid i samme millisekund jeg trykker :-)

0 0
Xlander 28-06-2012 13:24:17

Og når man så bliver taget i at selv Google siger at det ikke køre smootis så kan man altid sige at fjenden "iPhone" hakker,lol for en tude fanboy.

0 0
bo 28-06-2012 14:55:53

alting kan jo fortolkes som man vil, men hvad de sagde var at det kørte mere flyende end det ICS. men det har Apple jo altså også sagt ved alle deres opd. med hensyn til hardware... men her har du jo ikke hørt en masse fandroids sige " AT NU HAR APPLE SELV INDRØMMET DET "

Fandroids er kræsne brugere der ønsker et produkt de kan tweeke så det passer til dem personligt....

Fabbleboys hør hvad Apple siger og gør det til deres egen mening, præcis som det foregår i en sekt....

http://www.youtube.com/watch?v=FL7yD-0pqZg

passer desværre meget godt

0 0
CJ 28-06-2012 14:11:28

Apple er såmænd heller ikke fjenden. De har i flere år været betydende faktor i at drive udviklingen af mobiler frem. Håber de fortsætter med det :-)

0 0
CJ 28-06-2012 14:09:53

Jeg tuder såmænd ikke. Har en SG3 jo :-D

0 0
Søren Resbo 28-06-2012 08:33:35

Jeg er enig i at det var et langt event, men jeg synes bestemt ikke at det var dårligt, som du måske lidt antyder.
Det var da kødfyldt fra start til slut, nærmest uden tilbehør og krydret med action i midten. Hvad mere kan man forlange?

Jeg glæder mig enormt til at Nexus 7 kommer til DK. Det bliver helt sikkert min første tablet!

Desuden er de nye muligheder i google+ et kæmpe spring, og gør oplevelsen af googles produkter på tværs mere komplet. Events (eller, begivenheder) fungerer super, og man kan endda inviterer personer som ikke er på google+. I partymode (festtilstand) kan alle se ens billeder i realtime som de bliver uploadet. Super socialt og god funktion. Outshiner FB på alle punkter!

Super godt event.. Måske et af de bedste nogensinde. Det bliver svært at toppe!

0 0
Cebastian 28-06-2012 02:36:42

Jeg har siden 2.3 ikke oplevet en hakkende og lagget telefon. Bevares, ikke buttersmooth på alle, men der var ingen forsinkelse eller lag. Og hak der og hak der. Det sker sku da også på iPhones. Min stedmor har iPhone 4 og min far har 4S. De hakker altså også nogle gange. ICS har kørt 30 FPS. De fordobler den nu, så det er dejlig blødt i det. Men lag? nej nej, du, så har du haft et skd produkt i hænderne ;)
Men jo! Jeg er da glad for de gør det endnu bedre nu :) Smooth er smooth ;)

0 0
PJ 28-06-2012 00:40:13

Apple's styrke er de ved hvordan man håndtere journalisterne (som ofte er som små børn) - så de laver alle mulige tricks. Fx når man scroller skærmen på ipad'en så har de først konverert helede "desktop'en" til ET billede, som man så bare ruller frem eller tilbage.
Hvorimod en Android flytter HVERT ENKELT ICON hver for sig, det stiller naturligvis mere krav til processoren.
Google har nok mente det var ret irrelvant. Men da nogle journalister er blevet ved med at klynke i årevis har de åbenbart lavet det her for at få dem til at holde kæft.
Naturligvis vil de så bare finde noget andet at klynke over, for i sidste ende så vil det aldrig være godt nok da det ikke er fra Apple.

0 0
28-06-2012 13:25:19

+1000

0 0
Mette Jørgensen 27-06-2012 23:27:03

Tjah, jeg er jo ikke en del af tech-verden, men jeg er aktiv bruger af Google+, det er på mange måder en rigtig god tjeneste.

0 0
Kim Christiansen 27-06-2012 23:08:25

Først og fremmest... Det hedder Google Input / Output Developer conference. Det betyder, at det er for udviklere og ikke slut brugere. Jeg ved godt at du meget forvendt med at det hele handler om slutbruger, John. Men det er ikke det samme som når Apple eller Nokia viser den nye hellige gral frem.

1. Project Butter er fantastisk. Super godt initiativ. Men aller mest var det nok rettet mod, ja igen, udviklerne. Så de kunne se hvad det var, som fik deres program til at "lag". Alt kan gøres bedre og det gør Google helt sikkert med Jelly Bean. Men, hvis det eneste du får ud af at overvære denne konference er at du blæser frem og overhæver dig selv til noget højtstående orakle, får dig aller mest til at se ret ynkelig ud. Specielt taget i betrækning at:

2. Det Google fremviser på denne konference er igen mere rettet mod udviklere. Project Glass er ikke noget du skal ned og købe i morgen eller om et år. Det var en åbne invitation til udviklere om at melde sig på vognen, HVIS det brændte for det og hjælp med at udvikle dette produkt, som slet slet ikke er færdig endnu. Noget en del andre firmaer kunne lære en masse af. Det Google ville, var at sælge ideen om noget som kunne bliv e rigtig fedt, i fremtiden.

3. Google Nexus 7" er en fuldblods tablet til omkring 1500dkr. At det danske markedet er røv og nøgler når det kommer til distribution af digitalt indhold, er sgu da ikke Google's fejl? OG, som du selv piver over, så får Nexus produkterne opdateringerne fra Google. Så her får du en tablet, til 1500, med Tegra 3 og direkte opdateringer fra Google. Den skal jo også ses som et lille sidekick til...

4. Google Q kommer du slet ikke ind på? Et ganske godt initiativ til at forsøge at gøre sofa "surfing" mere socialt OG mulighed for at dele sin sky's indhold på en helt helt anden måde.

5. Google+ - Det kan godt være at der er flere der har en Google+ konto, end der er reelle brugere af den. Men! Danmark er også et udpræget apple marked og de henviser også til, at det er støt stigene hvor mange minutter folk bruger på Google+. Så tallene går den rigtige retning.

Jeg syntes der var rigtig mange fede ting som, hvis vi ellers kan komme med på vognen i Danmark, gør fremtiden helt fantastisk for Google brugere. Men, når vi skal vente over 1 år på bare spotify, ja... Så ryger vi nok af vognen

0 0
Androidlover 28-06-2012 15:13:52

Du kan godt glemme alt om at prøve at forklare John G noget Kim, han er jo et selv udnævnt orakel.

Du argumenterer som en lille dreng på 12 år John og det er simpelt hen ikke til at holde ud at læse, så nu er jeg færdig med denne side. Der er så mange andre steder, hvor skribenterne ikke skriver som små børn.

0 0
Peter Frederiksen 28-06-2012 08:16:16

Rolig nu Kim

Artiklen handler om John G's fornemmelse for Lag, jeg er sikker på, at der nok kommer mere om Nexus Q og Tablet i fremtidige artikler.

0 0
Kim Christiansen 28-06-2012 09:06:27

Hvis du ser videoen kan høre at det også handler om hvad John syntes om hele Google showet.

0 0
Peter Frederiksen 28-06-2012 11:28:10

Så ikke videoen inden kommenteret, da Youtube delen ikke var synlig på min lorte arbejds PC!
I Stand corrected!

0 0
Xlander 27-06-2012 22:59:28

Bare vent John,fandroids skal nok komme og sige det stadig ikke passer, og at google lyver;-)

0 0
LukasMendez 28-06-2012 14:56:37

+1

0 0
Henrik 27-06-2012 22:52:32

Tror dette vil have stor indflydelse på systemet og dermed gøre batteritiden i android mobiler endnu mere ringe end de er i forvejen. Hvad tror i? Men ja som du skriver John...GODT NOK PÅ TIDE!

0 0