Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Endelig version af Opera-browser klar til Nokia

Endelig version af Opera-browser klar til Nokia

Den færdige version af Opera Mobile 10.1 er netop frigivet til smartphones fra Nokia.

Opera Mobile 10.1 viser <a title=Mobilpriser.dk på Nokia N8." />
Opera Mobile 10.1 viser Mobilpriser.dk på Nokia N8.

Brugere af Nokia smartphones, baseret på Symbian, kan nu speede deres internetoplevelse op, ved at hente den nyeste Opera browser til mobilen.

Version 10.1 byder blandt andet på højere hastighed og automatisk tilpasning af tekst til skærmens bredde. Desværre kan der ikke zoomes med multitouch.

Hvis man befinder sig i områder med dårlig dækning kan "Opera Turbo" aktiveres. Her fjernes tunge ting fra websiten, hvilket betyder, at datamængden der skal hentes, reduceres med op til 20 procent.

Opera Mobile 10.1 kan hentes fra mobilen ved at besøge m.opera.com

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Carsten 25-11-2010 17:14:31

Hvis ikke det er muligt at zoome med multitouch, hvorledes zoomer man så ind på den nye Opera browser ?

0 0
Mobilsiden.dk 25-11-2010 18:06:39

Man dobbeltklikker på skærmen.

0 0
Carsten 26-11-2010 13:08:41

Jeg har lige haft en N8 en uges tid, men jeg besluttede mig for at retunere den bla. pga. en ringe browser men også fordi jeg blev lidt skuffet over softwaren som jeg oplevede ikke kørte ordentligt hele tiden, der var tidspunkter hvor jeg var nød til at slukke tlf. og genstarte den pga. åbne programmer som ikke ville lukke igen.Men det jeg syntes alligevel det er en fed tlf. og hvis der nu er kommet en browser som tilpasser tekst til skærm osv. så er den del af det jo løst. Men jeg vakler mellem N8 og Iphone 4.

0 0
Carsten 25-11-2010 19:31:46

Det lyder ok, men multitouch er nok en anelse mere bruger venligt.

0 0
Thomas 24-11-2010 14:09:58

Hvad er bedst?

0 0
JB 24-11-2010 17:57:55

Mobilsiden tager aldrig stilling til hvad der er bedst og hvad der er værst. Mobilsiden er venner med alle, kan man sige.

Alle testede mobilsiden er per definition lige gode på mobilsiden - det er derfor du aldrig ser en mobiltelefon der får 1, 2 eller 3 stjerner.
Uanset hvor ringe en telefon er, skal den mindst have 4 stjerner for at kunne ringe og sms'e. Er det en rigtig god telefon får den til gengæld én stjerne mere, nemlig 5. På denne måde er det nemlig mest vanskeligt for brugerne at skelne skidt fra kanel.

Hvis mobilsiden laver en duel, skal den ende uafgjort. Der er ingen tabere på mobilsiden.

Nokia N8 med Opera 10.1 er på nogle punkter bedre end iPhone med Safari - og omvendt. Derfor kan mobilsiden ikke sige hvad der er bedst.

0 0
Mobilsiden.dk 25-11-2010 17:45:53

Hej JB

Tak for din konstruktive kommentar.
Vi skriver om produkterne ud fra hvordan vi synes de er - særligt i forhold til prisen.

I øvrigt husker jeg i hvert fald tre anmeldelser fra det eneste år, hvor vi har givet én stjerne ud af seks.

0 0
JB 25-11-2010 18:52:32

Hej John

En ironisk kommentar kan da sagtens være konstruktiv. Og det at du kan huske tre ud af måske 60 anmeldelser inden for et helt år, der har fået under fire stjerner, er vel netop undtagelsen der bekræfter reglen. :)

F.eks. tror jeg at jeres læsere ville få meget mere ud af de karakterer i giver, hvis ikke 90 % af dem fik 4 eller 5.

Endnu bedre ville selvfølgelig være nogle flere dueller, eller sågar en dynamisk top-10, hvor i månedligt listede de 10 bedste mobiler på markedet op - uanset pris. For alle telefoner er jo ikke lige gode - I får det bare til at se sådan ud...

0 0
Karim 24-11-2010 21:21:41

yep men det kunne være fedt at lave en duel på nokia N8 og en android (htc desire, Motorola DROID X, eller en anden mobil) hvor begge to mobiler kørte Opera mini for at se hvilken den kørte bedst på

0 0
Karim 24-11-2010 11:39:52

kan vi ikke få en video af opera mobile???
fordi jeg overvejer at købe den men jeg vil ikke hvis der ikke er en ordenlig webbrowser :)

0 0
Søren Resbo 24-11-2010 11:50:51

Opera mobile er gratis..?!

0 0
Karim 24-11-2010 15:03:33

ja men jeg mente en video af opera mobile på selv nokia N8

0 0
Mobilsiden.dk 24-11-2010 16:08:11

Hej Karim.

Tak for info. Det vil jeg overveje. Men jeg kan ikke love noget.

0 0