Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Er den nye Samsung-tablet virkelig tyndere end iPad 2?

Er den nye Samsung-tablet virkelig tyndere end iPad 2?

Samsung lover at firmaets kommende tablets er verdens letteste og tyndeste maskiner, men fotos synes at indikere noget andet.

<span style=Jo, den er god nok. Apple iPad 2 er tyndere end de prototyper af Galaxy Tab 10.1, som Samsung fremviste på CTIA-messen." />
Jo, den er god nok. Apple iPad 2 er tyndere end de prototyper af Galaxy Tab 10.1, som Samsung fremviste på CTIA-messen.

Samsung vil bare være tyndest!

Derfor gik firmaet tilbage til tegnebrættet og skar et par millimeter af den kommende Samsung Galaxy Tab 10.1, der første gang blev præsenteret på Mobile World Congress i Barcelona tilbage i februar.

Dengang fortalte Samsung, at maskinen var 10.9 millimeter tynd, men så kom Apple på banen med iPad 2, og Samsung følte iPad-misundelse.

Nu har sydkoreanerne så fremvist en ny, opdateret udgave af Samsung Galaxy Tab 10.1 på CTIA Wireless-messen i Orlando i USA, og nu er maskinen blot 8,6, millimeter tynd - 0,2 millimeter tyndere end iPad 2.

Det er i alt fald hvad specifikationerne siger på papiret, men hvad med den virkelige verden?

Fritz Nelson fra InformationWeek havde en iPad 2 med på CTIA-messen og skød et billede af de to maskiner ved siden af hinanden.

Til sin overraskelse, så fandt han ud af, at iPad 2 er tyndere end Galaxy Tab 10.1, og det er i sådan en grad at man tydeligt kan se det på billedet.

Nelson hev fat i en Samsung-repræsentant for at få svar på, hvordan det nu kunne hænge sammen, men han kunne ikke få andet svar end, at maskinen er 8,6 millimeter tynd - og derfor også tyndere end iPad 2.

Sandheden er nok denne, at prototyperne som Samsung havde med på CTIA ikke er skruet sammen på samme måde som de færdige produktionsmodeller, og derfor måske har lidt mere fedt på kroppen.

Og sidste ende er spørgsmålet, om det ikke kan være fuldstændig lige meget om en tablet er en halv millimeter tyndere eller tykkere end konkurrenten.

Læs også:
 - Se de nye vilde tablets fra Samsung

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Bo 25-03-2011 14:21:16

slap nu af alle sammen...

en tablet på omkring 8 mm om der er 0,2mm i forskel detkan godt være man kan se det men det bliver meget svært at mærke det..

så om man vælger en iPad eller en galaxy tab får vi en pænt tynd tablet..

prøv at tænk over hvor tynd den mobil i har er, begge tablets er med chance tynder..

0 0
Schimmell 25-03-2011 14:39:38

Det handler nemlig præcis om det. Der ER ligemeget, totalt og helt og aldeles ligegyldigt... Men kritikken (min) gik mere på Mobilsidens egen 'journalistik' eller forsøget derpå. Bliver voldsomt irriteret når man tidligere linker en video til en artikel hvori netop påstanden om (den ligegyldige) tykkelse skal være et 'problem'... Det var mere et forsøg fra min side om at Mobilsiden skal hanke lidt/meget op i deres indhold i forhold til relevansen for os læsere/forbrugere og desuden i øvrigt vide hvad tidligere har skrevet/linket til. For når en sådan artikel læses, bliver det blot endnu engsang en af den slags artikler som (igen igen igen) kaster bensin på Apple/Android/tablets/størrelse/gørelse-virakken. Det bliver kedeligt, ensformig og mega unuanceret. Redundant og inerverende læsning, som er fyld for fyldens skyld. Næh...der er skam mange flere fede nyhedssites derude, men desværre ikke mange danske.

0 0
Bo 25-03-2011 15:15:26

jeg går ud fra at du har set hele video og sidst i den vises der 2 "attrapper" som skulle havde samme størrelse og vægt som de kommene modeller og det må være dem/den iPad2 sammenlignes med... det går jeg fra at vi kan være enig om!!

og hvis det er tilfældet kan den nye infomation i den artikel, vise at Samsung måske lavet en fejl, et eller andet sted så om det er på attrapperne, må vi jo selv tænke os til...

0 0
Jesper 25-03-2011 13:49:25

...endnu engang fik mobilsiden.dk lige forherliget den ufejlbarlige iPlad!
Når Samsung kan lave et 55" LED 3D TV, der er 3mm "tykt", så kan de nok også lave en tablet, der er 0,2mm tyndere end iPlad!

Mobilsiden.dk hænger i en tynd tråd hos mig!

0 0
David 26-03-2011 16:20:57

Hvor ville jeg ønske at folk som dig gad holde kæft omkring jeres had til Apple, det er så uendeligt ligegyldigt at høre på igen og igen og igen.. For min skyld så fis hellere en gerne væk fra mobilsiden.

Jeg synes artiklerne er fint balanceret mellem Android, Nokia, iOS osv. Og de er generelt meget objektive. Skulle mobilsiden holde op med at skrive om Apple fordi du ikke kan lide firmaet? Nu vil jeg fortælle dig en hemmelig, du er ikke den eneste i verden! og et godt råd, lade være med at læse de artikler der indeholder Apple i overskriften.

0 0
Shawn S. Ø 28-03-2011 09:04:18

ØØ David hvor er det lige at du ser et HAD til Apple. Det viker lidt som om du gerne vil have fjernet ytringsfriheden når det kommer til Apple.

Hvis Jesper har den holdning at han syntes at Ipad bliver hypet lidt for meget så er det vel ok. Og det behøver man vel ikke angribe ham for.

0 0
Schimmell 25-03-2011 13:07:00

Hold nu op med det der! I har selv lige lavet en artikel hvori i linker til Samsungs nye tablet, MED video. Der fortæller reporteren at de udstillede enheder/tablet (alle tre!) er prototyper og ikke repræsentative for de endelige produkter der kommer på markedet. Hvis man gav sig tid til at se det man selv laver, vil man hurtigt opdage at denne her artikel er nul og nix. Kom nu!! Op på beatet venner! Jeg kommenterer sjældent/aldrig herinde, nøjes med at læse, men måtte lige af med lidt luft. Ja, jeg er IKKE Applefan, den den her slags artikler bringer INTET nyt, andet end at puste til en holdningsdebat, baseret på absolut ingenting. Det er et generelt problem for rigtig mange hardware og nyhedssites.Det handler for meget meget om form og ALT for lidt om indhold. Det er fint at være kritisk, der skal simpelthen bare argumenteres bedre!! Mvh

0 0
Søren Resbo 25-03-2011 13:37:53

Ved ikke om du har set videoen færdig, men han viser faktisk også den nye prototype som angiveligt skulle være 8,6 mm tynd. Han forklarer at det er en prototype, men, at det er sådan den kommer til at veje og se ud.. det er selvfølgelig bare en video, og som sagt en prototype, men nu når du selv refererer til videoen ;-)

0 0
Schimmell 25-03-2011 14:01:11

Men så længe det er en prototype, så er det jo ikke repræsentativt?! Kom nu, det er jo hele ideen med en prototypen. Hvornår har du sidst set en bil ligne en prototype? Når Samsung nu engang annoncerer med at den har et fast på opgjort på en decimal, så er de sgu da nødt til at holde hvad de lover? Problemet er, at der bliver hypet så det er til at brække sig over. Der er ingen der ved en disse FØR den er i handlen... Og er enig med en anden her i debattet, Mobilsiden.dk hænger i en tynd tråd. Form uden indhold.

0 0
Schimmell 25-03-2011 14:02:15

et fast MÅL...gik lidt stærkt :-)

0 0
Naggie21 25-03-2011 13:04:49

I har lige smidt en video op tidligere i dag, hvor I får en rigtig god forklaring på hvorfor den er tykkere.

0 0