Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Er dette Nokia Lumia 900

Er dette Nokia Lumia 900

Et par billeder af det som kan være endnu en Windows Phone fra Nokia, er i omløb.

Billeder af en Windows Phone smartphone fra Nokia der ved første øjekast ligner Lumia 800, er kommet i omløb.

Enheden har et logo fra teleselskabet AT&T i højre hjørne, men også et 4G-logo i venstre – og da Lumia 800 ikke har 4G / LTE, kan det altså konkluderes, at der er tale om en anden telefon.

I forvejen tales der om, at der er Windows Phones på vej med 4G LTE.

Når der kigges nærmere, ses der et frontkamera til venstre over Nokias logo, som heller ikke er en del af Lumia 800.

Kameratasten på telefonens højre side, sidder desuden lidt højere oppe, end tilfældet er på Nokia Lumia 800, skriver Pocketnow.com.

Alt dette har fået spekulationerne til at gå i retning af, at mobilen kan være en uannonceret Lumia-opfølger – måske Lumia 900?

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

dieseldk 02-01-2012 18:43:08

Nu de jo stort set alt 4G i USA og HSDPA Cat10 som lumia 800 har er blevet kaldt 4G i andre telefoner af AT&T så forvent ikke andet end en tilpasset model ikke en helt ny

0 0
Kim Harder 03-01-2012 00:59:04

En tilpasse model, det kunne godt være. At de er gået væk fra bogstaverne, ja det er blot lige en periode, så kommer de igen, bare vent og se.

0 0
Kim Harder 02-01-2012 13:54:32

Hvis man kikker på denne video http://www.youtube.com/watch?v=yprkVdIz1YE, så liger det noget helt andet, tror nu nærmere der måske er tale om en Nokia N10. Det ville ikke forbavse mig.

0 0
Kim Harder 02-01-2012 13:55:25

http://www.youtube.com/watch?v=yprkVdIz1YE

0 0
Kim 02-01-2012 14:00:33

Jeg tror nu godt vi kan være ret sikre på at det ikke er en N10, da Nokia er gået bort fra N/E osv serierne. Dermed er N9 den sidste i N-serien.

0 0
Kim Harder 02-01-2012 15:27:07

Nej det er de nemlig ikke, der er lige kommet nye modeller med SymbianOS på, blot kik på Nokias egen hjemmeside under telefoner. Nokia 500 er f.eks. en af de sidste moddeler som er kommet på markedet med SymbianOS. Tror kun det er deres top og mellem modeller, som får Windows, de andre kommer fortsat med symbianOS. Endvidere tror jeg der går nogle år, inden systemet bliver ud fasning. Så længe der er marked for mobiltelefoner med SymbianOS, så bliver Nokia ved med at lave dem. Selvfølgelig, hvis Microsoft overtager Nokia, som der er rygter om, så vil der sikkert ske en hurtigere ud fasning.

0 0
Kim 02-01-2012 16:14:04

Lad mig henvise til artiklen herfra :)
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/nokia-dropper-bogstaverne-i-mobilnavne,lid.16442/

0 0
Kim 02-01-2012 16:04:39

Det har jeg sådan set ikke sagt noget om :)
Er helt klar over at Nokia laver Symbian-telefoner endnu. Men de der gået væk fra at have "serie-navne" som N/E/X-serierne.

0 0
gielsgaard 02-01-2012 13:01:14

Nokia lumia 900 kommer jo ikke til Dk ,hvis rygterne taler sandt.

0 0
Kim 02-01-2012 13:13:21

Hvorfor skulle den ikke komme til i alle fald Europa?

0 0
gielsgaard 02-01-2012 13:29:24

Mener den kun kommer i USA ligesom Samsung Focus s .

0 0
Kim 02-01-2012 14:03:24

Det kan vi jo ikke vide - den er jo ikke lanceret!

0 0
gielsgaard 02-01-2012 14:10:20

http://www.mobiletechworld.com/2011/12/31/nokia-lumia-900-render-revealed/

måske rigtigt måske ikke ?

0 0
Exert 02-01-2012 12:37:10

I USA har de det med at få lavet selskabsspecifikke udgaver, så det kan godt være en AT&T udgave af Lumia 800, som har 4g.

0 0
Kim 02-01-2012 13:21:26

Det er også umiddelbart det jeg tænker, at det er 800'eren med 4G. Det lyder underligt, at rygtebørsen har fundet på at der skulle komme en ny model og overhæle 800'eren...

0 0
BallonPedro 02-01-2012 13:28:28

Uhh.. Glæder mig :)

Men hvorfor skulle der ikke komme en 900 der overhalede 800?

800 er for mig en mega lækker mobil, dog har den 3 store minusser. Den har for lille skærm, den vejer for meget og kameraet er af for dårlig kvalitet.

Hvis disse 3 ting blev forbedret i en 900 model er jeg hooked :)

0 0
Kim 02-01-2012 14:02:14

Fordi 800'eren gerne skulle være markedsklar i en 4G version allerede.

0 0
02-01-2012 12:05:18

Hvis det er den næste smartphone fra nokia, så står de sq stille hvad angår design. Der var N8, N9, Lumia 800 og nu måske også 900...Alle ligner de hinanden, og desværre er det bare ikke min stil :-/ WP7 er ellers ved at være lækker nok til at skulle prøves :D

0 0
Henrik 08-01-2012 16:49:12

Nokia mobil hardware design > Apple iPhone hardware design > HTC hardware design > Samsung hardware design > LG hardware design

Nokia er top-dog når det kommer top-notch hardware design, og det forstår netop at skille sig ud uden at gå på kompromis med hardware kvaliteten.

Det kunne f.eks. HTC, Samsung og LG lære noget af, og Apple for den sags skyld også. iPhone designet har fandme ikke rykket sig de sidste 3 år.

0 0
Styxx 02-01-2012 12:16:17

Ved ikke lige hvor meget N8 ligner de andre?

Nokia har jo uden tvivl brugertestet designet fra a til z, og fundet at det fungerer. Og nu det (går jeg ud fra?) er en serie af telefoner, altså Lumia, giver det jo god mening at de ligner hinanden. Alt andet ville være mærkeligt. Og som man siger: If it ain't broke, don't fix it.

Og hold nu op, hvor jeg glæder mig til en snarlig offentliggørelse af denne telefon, fra Nokia's side!! Krydser fingre :)

0 0
ihk 02-01-2012 16:52:43

ja når det er nokia, der producerer mobiler der ligner hinanden er det meget fint.
men når det er Apple, så kritiseres de.

0 0
Styxx 02-01-2012 18:23:13

Ej hold nu!

Hvis folk kritiserer Apple for deres design, er det vel fordi de i bund og grund, har kørt med det samme design, siden den første iPhone kom på markedet? Og efter som det design vel er ca. 4-5(?) år gammelt, er det vel berettiget? Men igen, if it ain't broke, don't fix it. Der er nok "sheeps" til at holde skuden kørende!

Men ja, en flot præmie til dig!

0 0
ihk 03-01-2012 01:57:30

@lento og kim, tak skal i have :)

jeg læste denne artikel og faldt over kommentar om at det ikke gjorde noget de lignede hinanden også kan jeg da ikke lade være med at kommentere, når i fandriod tøser hele kritiserer Apple for at lave iPhone i ens design.
når "if it ain't broke, don't fix it" gælder for nokia må det også gælde for Apple?

0 0
Styxx 03-01-2012 10:22:25

Jojo, det gælder da også for Apple, var jo præcis det jeg sagde :) Mente bare, at den kritik du siger Apple får for, at lave telefoner der ligner hinanden, måske kan skyldes at deres design ikke har rykket sig markant, fra den første model til den nyeste. Men hvad ved jeg...

0 0
ihk 03-01-2012 15:51:56

så du siger at den oprindelig iPhone fra 2007 og iPhone 4 fra 2010 er ens? så vil jeg sige du skal have briller :)
og iPad 1 og iPad 2?
men man overdriver altid når det kommer til Apple. der er altid et andet man finder at brokke sig over :)

og Kim, hvad mener du? det er da htc mobiler der skrottes i bl.a. Sverige fordi de altid er i stykker.

0 0
Kim 03-01-2012 16:51:54

Jeg mener at det er en slet skjult hemmelighed, at iPhonens glas smadrer alt for let.

Og så mener jeg aldrig jeg har nævnt noget om HTC eller Android - at det er dumt at kalde mig fandroid i en Nokia tråd, hvor du både er den første der nævner Apple, HTC og Android. ;)

0 0
ihk 03-01-2012 19:05:09

@kim
i næsten alle artikler om Apple produkter kommer i fandriods skrigende og kritiserer denne side for at skrive nyheden, da det efter jeres mening er ligegyldigt. og journalisten kritiseres for at være applemand.

så du skal da ikke snakke alt for højt.

@Lento
hvad vil du have dem til at gøre? skal de lave den næsten iPhone rund? eller femkantet?
de forbedrer iPhone ang. kamera, skærm opløsning, batteritid, hurtigere, bedre grafik, bedre processor, bedre design med forskellige materialer... osv.

0 0
Kim 03-01-2012 20:20:56

Prøv nu at komme ind i kampen - "fandroids" er fans af android. Jeg er Nokiafan, fat det dog! Hvis du ikke ved andet, end at du har en iPhone i hånden, så er du ikke kvalificeret i diskussionen!

0 0
Styxx 03-01-2012 20:08:46

Igen, jeg er ligeglad. Vil ikke have dem til at gøre noget som helst. Giver bare mit bud på, hvorfor folk kritiserer designet, som du siger de gør. Anyway, vi kommer vidst ikke videre i denne debat ;)

0 0
ihk 03-01-2012 19:05:08

@kim
i næsten alle artikler om Apple produkter kommer i fandriods skrigende og kritiserer denne side for at skrive nyheden, da det efter jeres mening er ligegyldigt. og journalisten kritiseres for at være applemand.

så du skal da ikke snakke alt for højt.

@Lento
hvad vil du have dem til at gøre? skal de lave den næsten iPhone rund? eller femkantet?
de forbedrer iPhone ang. kamera, skærm opløsning, batteritid, hurtigere, bedre grafik, bedre processor, bedre design med forskellige materialer... osv.

0 0
Styxx 03-01-2012 16:14:42

Nej, jeg siger ikke de er ens. Siger bare, at designet ikke har rykket sig markant.

Eneste store forskel, som jeg ser det er, at den er blevet lidt tyndere, fået skarpere hjørner og en flad bagside. Uanset, så skriger den stadigvæk langt væk af iPhone.

Hvilket også er fint. Men det var dig selv der begyndte at sige, at folk brokker sig over Apples design på deres telefoner, og så giver jeg bare min holdning til, hvorfor dette evt. kunne være.

Jeg har ikke brokket mig over Apple, jeg er personligt ligeglad da jeg ikke ejer nogle af deres produkter.

Og var det ikke telefonernes design vi snakkede om? Jeg har ikke nævnt noget om tablets.

/peace!

0 0
Kim 03-01-2012 07:09:11

... fordi Apples design gør, at alt for mange er broke? ;)
Desuden får du ikke der store ud af at kalde os for fabdroids. Kom ind i kampen! ;)

0 0
Kim 02-01-2012 17:17:59

Lige dele sarkamse og glimt i øjet må drysses ud over tidligere indlæg ;)

0 0
Kim 02-01-2012 17:00:19

Buhuuuhuuu...

Men flot, du løber med præmien for at være den første der nævner Apple i en totalt urelateret nyhed.
Faktisk var den første post netop en kritik af at de lignede hinanden, men der skulle lige tudes lidt af en iClone.
Men ok - Ja Apple er for kedelige med eet design. Nokia har flere, omend de ligner hinanden. Apple sux, Nokia rux - tilfreds?

0 0