Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Er dette verdens første quad-core Android-mobil?

Er dette verdens første quad-core Android-mobil?

Mens dual-core stadig er rimeligt hot, er der dukket nyt op om en ny HTC-mobil med en quad-core processor.

(Foto: Pocketnow.com)
(Foto: Pocketnow.com)
Foto: Pocketnow.com

HTC Edge bliver muligvis verdens første mobil med en quad-core processor.

Ifølge Pocketnow.com er det en pålidelig kilde, der er kommet med oplysningerne, og billederne af den nye mobil.

HTC var langt fra først med dual-core, men Edge skulle angiveligt være en mobil med specifikationerne i top.

Skærmen er 4.7 tommer, og hele mobilen er lige over 10 mm tyk. Edge har 1 GB RAM, et 8 megapixels kamera med 28 mm, f/2.2 linse. Derudover skulle der være mulighed for at udvide hukommelsen til 32 GB, Bluetooth 4.0 og Beats Audio.

Processoren er en 1.5 GHz AP30 Tegra 3 fra Nvidia, med hele fire kerner.

HTC Edge vil angiveligt være én af de første mobiler med brugerfladen Sense 4.0.

HTC Edge kommer umiddelbart ikke til at understøtte 4G / LTE, men 21Mbps HSDPA, dog kan lande- og regionsbestemte versioner kan være undervejs.

Mobilen bliver ikke født med Android 4.0 Ice Cream Sandwich, men kan opdateres på et senere tidspunkt.

HTC Edge forventes at blive præsenteret i slutningen af første kvartal 2012, eller i starten af andet kvartal, altså omkring marts / april.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Zeb 08-11-2011 17:34:20

Nu er telefonen jo ikke andet end konceptbilleder og prototype endnu så vidt jeg kan forstå. den er ikke på markedet før til marts/april. Mon ikke der er andre producenter der arbejder lige så hårdt på at få quadcore mobiler ud? Jeg siger ikke de bliver hurtigere med at få dem ud, men jeg vil tro at de prøver. Det ville være underligt hvis det kun er HTC der har fået en Tegra3 processor at lege med....

0 0
Rasmus Duerlund 08-11-2011 16:39:17

Har LG Optimus 3D ikke quadcore? Det mener jeg da at den har..

0 0
Nikolai 08-11-2011 17:27:17

Nope, den har "kun" dualcore. En let (meget let) søgning på google ville have ført dig f.eks. hertil:
http://www.gsmarena.com/lg_optimus_3d_p920-3759.php

Kig under CPU og du finder svar :-)

0 0
Bjarke Hansen 08-11-2011 15:40:36

Synes designet på denne telefon er klart forbedret, kan godt lide det :-)

Dog navnet EDGE, henleder jo tankerne over på en forældet netværksteknologi.. hvad skal man mon bruge 4kerne til, hvis der ikke er indbygget LTE hmm.. Nårr men ser da ud til HTC er på vej med tyndere mobiler

0 0
FCtoros 08-11-2011 14:05:58

Hvad er ICS?
Jeg har prøvet at søge i google, men der kommer alt muligt mærkeligt frem... :-S

0 0
Simon Larsen 08-11-2011 14:08:48

Ice Cream Sandwish (ICS) er en ny version af Android :D

0 0
Thomas Kristensen 08-11-2011 13:36:44

Jeg tvivler på at den kommer med Sense 4.0
De modeller der findes nu, køre sense 3.0
Og et par enkelte køre Sense 3.5
Jeg køre selv med custom rom og Sense 3.5

Sense 3.5 er ikke rigtig kommet endnu, så jeg vil syntes det er lidt underligt hvis HTC udsender mobiler med Sense 4.0 før de udkommer med mobiler med Sense 3.5

Det giver ikke mening for mig :)

0 0
Zeb 08-11-2011 17:35:21

Nu er det en helt ny version af Android så det er vel pænt sandsynligt at de laver en ny version af Sense til at matche det.

0 0
Nygaard 08-11-2011 09:52:24

Først og fremme forstår jeg ikke, at den ikke vil blive "født" med ICS.

For det andet giver det da nogle ubrugelige fysiske knapper (som på billedet) under ICS, der er designet til at fungere udelukkende med virtuelle knapper.

0 0
Jesper 08-11-2011 13:41:42

Nah, det tror jeg nu ikke passer helt, Nygaard!
Honeycomb blev lavet således, at HW producenterne selv kan bestemme, om de vil bruge fysiske knapper eller ej. Så mon ikke ICS er lavet på samme måde`?

0 0
Jesper 08-11-2011 13:41:42

Nah, det tror jeg nu ikke passer helt, Nygaard!
Honeycomb blev lavet således, at HW producenterne selv kan bestemme, om de vil bruge fysiske knapper eller ej. Så mon ikke ICS er lavet på samme måde`?

0 0
08-11-2011 11:38:26

Der er ingen steder, bortset fra på mobilsiden, at der nævnes noget om at det IKKE bliver med ICS...pocketnow s´kriver jo at det endnu ikke vides, men at det vile være mærkeligt hvis den ikke kom med ICS...Og der er jo en del andre mobiler der har fysiske knapper, så mon ikke google har kodet til begge dele :D

0 0