Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Er FM-radio på vej i Windows Phone 8?

Er FM-radio på vej i Windows Phone 8?

FM-radio i mobiltelefonen er fortsat en vigtig faktor for mange, og det ser nu ud til at funktionen bliver tilgængelig i Windows Phone 8.

Nogle tænker måske, at FM-radio i smartphones er unødvendigt da man jo bare kan benytte streaming-tjenester som eksempelvis TuneIn Radio.

Men mange synes fortsat det er en vigtig funktion i mobilen og den ser ud til måske at blive en del af Windows Phone 8. Det skriver The Verge.

FM-radio er dog fortsat en vigtig nyhedskilde for mange og der er både lande og mobilbrugere der ikke har pakker med fri data – her er behovet for en FM-radio fortsat stort.

Der er dog endnu ikke nogen officielle udmeldinger fra Microsoft om en kommende opdatering bringer en FM-radio med sig – så det må tiden vise.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Styxx 28-03-2013 08:51:07

@Dennis Jung Møller

Der var FM radio i bla. Lumia 800. Der er så vidt jeg ved ikke FM i f.eks. IP 4s og 5, ej heller bla. US versionen af Galaxy S3. Så det er altså ikke ualmindeligt :)

Da jeg skiftede fra Lumia 800 til Lumia 920 blev jeg svært overrasket over, at der ikke var FM radio. Nu skulle jeg pludselig have den telefon jeg lige havde skiftet ud, med ud at køre post i weekenderne.

Kærkommen opdatering, hvis det handler om at FM bare skal aktiveres via en opdatering :)

0 0
02-04-2013 13:37:03

Snapdragon s4 skulle under støtte fm-radio.
men vi venter stadig på microsoft da software ikke under støtter fm-radio..

0 0
Peder Alipio Thurøe 28-03-2013 08:48:47

Lad os få en FM sender istedet som der er I Nokia N8 den savner jeg :) God påske

0 0
Dennis Jung Møller 27-03-2013 21:12:50

*suk*

0 0
Torben 27-03-2013 14:57:44

Vi må erkende at vi bor i Danmark med ekstrem billig data!
F.eks. ymobile.dk sælger 3 tim fri snak + 10 GB data til 79,- md. - så kan man høre radioapps døgnet rundt uden at komme i nærheden af de 10 GB data.
Det er vel værd at nævne i en artikel om FM-radio i smartphone? (Windows Phone 8 fås ikke i mobiltelefon, men kun i smartphone's!

0 0
TF 27-03-2013 15:42:25

Torben nu er det jo ikke allesteder der er 3/4g dækning men næsten alle steder er der FM dækning

0 0
Torben 28-03-2013 16:59:43

Du har fuldstændig ret i dit forbehold, sorry :-) Jeg bevæger mig som regel kun rundt i 3G.

0 0
Bjarke Hansen 27-03-2013 15:10:47

jeg har fx kun 1GB data i øjeblikket, og det er et problem... netradio i 192kbit bruger i ren beregning 86.4MB pr time...

så man kan kun lytte i 12timer før den 1GB er brugt..

0 0
Torben 29-03-2013 11:30:32

UPS, det bliver ikke nemt:
Min forbrugsstatistik er fuldstændig uoverskuelig, det ser ud som om den efterkonterer op til et døgn senere.
I går eftermiddag, da jeg lyttede til radio i 2 x 1 time, først over 3G og derefter over WiFi, blev der konteret flere store "klumper", henholdsvis 20, 10, 12, 1,6MB, spredt ud mellem en mængde små ubetydelige konteringer. MEN et par timer tidligere var der konteret 12MB som formentlig er efterkonteret fra i foregårs. Og så kan man måske forvente at jeg i løbet af i dag bliver efterkonteret yderligere for i går.
Alt i alt et grumset billede, men i højere grad til fordel for dit synspunkt end for mit :-)
Hvis de 20+10MB skal dække 1 times radio over 3G, så svarer det til 30 x 24 = 0,7GB på 24 timer. Men med den usikkerhed der ligger i forbrugsstatistikken.

0 0
Torben 28-03-2013 17:14:48

Der er mindst 2 årsager til at du måske alligevel ikke har helt ret i din påstand :-)

1. Følgende giver et resultat der ligger midt imellem dit og mit. Jeg bruger teoretisk 64 kbit/sek (ifølge DR's vejledning). Det giver 20,7 GByte md. Så kan der lyttes til radio op til 10 tim pr dag.

2. Uanset ovennævnte, så anvender jeg betydelig mindre data i praksis, og jeg ved ikke hvordan det hænger sammen.
Lørdag testede jeg min forbrugsstatistik ved at lytte i en ½ time over WiFi. Ifølge min forbrugsstatistik anvendte jeg ialt 3 MByte. Det giver 4,3 Gbyte pr md. Og mærkelig nok er dette min erfaring i praksis over længere tid.

MEN jeg forsøger lige at teste igen, både på WiFi og 3G, og så kommer jeg tilbage med resultaterne i løbet af en dag eller to.

Jeg har en gammel iPhone4 - snart 2 år gammel, tsk, tsk :-)
Jeg bruger appen "DR Radio" - kunne også bruge dr.dk, Radio, de ser ens ud. DR's vejledning til app'en er tvetydig, men man kan køre 2 hastigheder.
Min udbyder er ymobile.dk og jeg anvender TDC's netværk og mit område er godt dækket af 3G.

0 0
Bjarke Hansen 27-03-2013 15:11:14

og da selv den billigste nokia har FM radio, er det underligt det ikke er indbygget i windows mobile

0 0