Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Er Galaxy S II den bedste Android-smartphone?

Er Galaxy S II den bedste Android-smartphone?

Armene er oppe når snakken falder på Samsungs nye Android-topmodel Galaxy S II.

Samsung Galaxy S II (Foto: Mobilsiden.dk)
Samsung Galaxy S II (Foto: Mobilsiden.dk)

Bemærk navnet: Samsung Galaxy S II. Det er den nyeste Android-smartphone fra Samsung, som snart lander i butikkerne i Danmark.

Ifølge Engadget er der tale om den ultimative Android-mobil. Det bemærkes, at Samsungs tilpasninger i Android, kendt som Touchwiiz, ikke længere opleves som irriterende.

Webbloggen skriver, at Galaxy S II føles bedre i hånden end Sony Ericsson Xperia Arc, selvom begge mobiler har samme størrelse skærm (4,3 tommer). Og præcis her, rykker Samsung fra.

Skærmen er Super AMOLED Plus typen, der beskrives som den bedste skærm nogensinde på mobilmarkedet. Og her er det svært for konkurrenterne at følge med.

Anmelderen på Engadget roser også batterilevetiden, som på én opladning er nået op på 20 timer ved intensivt brug, hvilket må siges at være ret imponerende.

I øvrigt skulle Samsung Galaxy S II også være ret forrygende at skrive på.

På Mobilsiden.dk bringer vi snart vores egen store anmeldelse af Samsungs nye topmobil.

Update: Mobilsiden.dk's første indtryk af S II

Læs også:
 - Stort forsalg på Galaxy S II
 - Galaxy S II får ikke Tegra2 processor
 - Alle teleselskaber får Galaxy S II
 - Web-TV: Se tilbehøret du skal have til Galaxy S II
 - Forskellen på Galaxy S og Galaxy S II
 - Web-TV: Et hurtigt kik på Samsung Galaxxy S II

Web-TV: Fede features i Galaxy S II


Samsung Galaxy S II - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Martin 04-05-2011 14:36:43

http://www.smartkeitai.com/lg-optimus-3d-beats-samsung-galaxy-s-ii-in-benchmarks/

Se lige de benchmarks herover... :)

0 0
Zeb 05-05-2011 10:15:47

Optimus 3D er heller ikke i Danmark i nær fremtid så vidt jeg ved.

0 0
Joddler 04-05-2011 15:02:23

Ja de er godt nok flotte, men fandme også gamle!!
tjek lige facts,, SGS II kører kun 1 Ghz, og der er den stadig i udviklingsfase, den benchmark er forældet :)

0 0
Mobilsiden.dk 04-05-2011 11:57:38

Vi har lavet vores egne første indtryk af produktet. Læs det her: http://www.mobilsiden.dk/mobiltest/samsung-galaxy-s-ii-de-forste-indtryk-imponerende,lid.15476/

0 0
David 04-05-2011 10:18:44

Samsung Galaxy S2 er så meget overlegen på nærmest alle punkter.
Den performer meget bedre i følge benchmarks, har dobbelt så mange RAM, har NFC chip, har MHL (HDMI udgang + andet), Super AMOLED Plus skærmen er blevet kaldt den bedste skærm i en smartphone nogensinde, af bla. Engadget.
Og så har den (som den eneste i Danmark tror jeg) HSPA+ som tillader hastigheder på op til 21Mbit

0 0
Joddler 03-05-2011 17:13:26

Ja jeg har valgt at forudbestille HTC Sensation, dog er den eneste telefon der kan ændre på den bestilling Samsung Galaxy S2, men det er først når jeg har haft den i hånden at jeg beslutter mig for det, for hvis den stadig føles for meget plastik agtig, så bliver jeg ved HTC, og HTC Sensation ligger FANTASTISK i hånden :)

0 0
Jonas 03-05-2011 19:37:06

Jeg står selv i præcis det dilemma ... skal jeg vælge htc sensation eller galaxy s 2 :D

Hvad fik dig til at vælge sensation frem for galaxy ? nogle specielle features, designet eller noget helt tredje ..


Det andet jeg spørger om er Ved i hvornår det vil være muligt og eventuelt bestille en af de to telefoner hos telenor ? .. kan se at man i sverige kan bestille galaxy hos telenor, men har intet kunne finde herhjemme ..

0 0
Joddler 04-05-2011 14:08:39

Jeg var ovre i KBH, og prøve Sensation, og den følelse af kvalitet som man havde når man havde den i hånden var helt fantastisk, den var utrlog dejlig at have i hånden, den virkede rap i det, og det nye Sense 3.0 virkede utroligt godt, og se mega fedt ud!!

men som jeg også skriver ovenover så kan min første indskydelse godt ændre sig når jeg får SGS II i hånde, men den skal virkelig være SUPER FANTSTISK før jeg hopper over til samsung, er lidt imod at de ikke har OTA opdateringer, og at de minder lidt for meget om Iphone nogen steder i telefonen...

0 0
Kongand 03-05-2011 20:38:03

Da jeg forhørte mig hos Telenor, kunne han se på skærmen, at den havde fået et varenummer og derfor snart må komme på lager. Så der går nok ikke så lang tid igen. Men om det først er i uge 21, det tør jeg ikke gætte på :)

0 0
Jonas 03-05-2011 20:46:01

ok det lyder lækkert :D

nogen der har en ide om hvornår sensation kommer .. vil gerne prøve begge telefoner irl før jeg beslutter mig .. for jeg synes virkelig det er svært det her xD

0 0
Zeb 03-05-2011 23:34:54

Efter hvad jeg har hørt er Sensation tidligst på markedet i Juni.

0 0
Kongand 04-05-2011 13:20:02

Det kommer nok til at passe nogenlunde, hvis der er ligesom med SGS2 i forhold til release i UK.
Sensation står til at udkomme 19/5 i UK og så kan man vel forvente mobilen i DK et par uger efter...
http://www.engadget.com/2011/05/04/htc-sensation-up-for-pre-order-at-vodafone-uk-delivery-promised/

0 0
Jonas 03-05-2011 23:40:28

ok .. så er sensation nok udelukket =)

så står valget mellem lg optimus 2x og samsung galaxy s 2 ..

har bare hørt om mange problemer med optimus 2x samt det så synes jeg at 500mb ram lyder af lidt i forhold til selv htc desire . ?

0 0
Villiam 03-05-2011 16:32:35

mobil, helt sikkert :) bare trist den ikke har hdmi :/

0 0
Zeb 03-05-2011 16:48:31

Med adapter kan du få HDMI gennem mini-usb tilslutningen. Jeg har dog ikke set nogen tests af hvor godt det virker.

0 0
Villiam 03-05-2011 23:19:18

kan næppe være ligeså godt, da usb har en meget langsommere bandwith end hdmi. men mobilen bliver spænnende at lege med alligevel :)

0 0
Zeb 03-05-2011 23:34:07

Retter lige mig selv: Det er vist heller ikke en alm. micro-usb port. Det skulle være MHL (?) Kender ikke så meget til teknologien må jeg indrømme.

0 0
Kristoffer 03-05-2011 09:25:48

Om hvor folk har tænkt sig at forudbestille deres S 2, gerne med abonnement :)

0 0
David K 03-05-2011 09:58:14

Jeg regner med at forudbestille hos 3.dk så snart de åbner op for det, hvilket skulle ske i denne uge.

0 0
Schimmell 03-05-2011 12:07:09

Og der er netop sket lige nu! :-)

0 0
David K 03-05-2011 12:29:41

Nemlig, og har også lige lagt min bestilling, så håber jeg jeg får den hurtigt! De skriver godt nok uge 21 :(

0 0
Rune Larsen 03-05-2011 14:47:34

Telmore lader også til at estimere uge 21. Det kunne tyde på at de har det fra Samsung og ikke bare finder på det. Nu må vi se... Jeg håber den kommer tidligere.
Kilde: https://www.telmore.dk/shop/mobiltelefoner-paa-vej

0 0
Zeb 03-05-2011 09:30:17

Jeg har bestilt hos Mobilityshop som skulle være billigst, eller tæt på i hvert fald - men det er uden abonnement. Med hensyn til leveringstiden er den første sending vist udsolgt hos de fleste forhandlere, næste sending får de ind omkring den 10-12. maj.

Jeg synes det er værd at nævne at andre anmeldelser påpeger skriveoplevelsen som værende ringere en gingerbread's stock tastatur, men Engadget var altså ganske rigtigt positive.

De påpeger så vidt jeg husker også at den ligger bedre i hånden end iPhone4 grundet afrundede kanter bagpå, samt den lille bule den har bagpå.

I øvrigt er der flere sites der vover at kalde det den bedste smartphone overhovedet, ikke bare bedste android.

0 0
David K 03-05-2011 09:21:39

Tør i løfte sløret for hvornår jeres anmeldelse kommer ud? :) Ville være lækkert at læse inden man forudbestilte senere på ugen.

0 0
Mobilsiden.dk 03-05-2011 10:34:45

Hej David... Vi starter på den så snart som muligt. I denne uge har vi de første ting online.

0 0