Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Er HTC på vej med Desire i super-version?

Er HTC på vej med Desire i super-version?

RYGTE: Noget tyder på, at HTC i oktober udsender en slags superversion af modellen Desire. Et billede er sluppet ud på nettet.

Er dette HTC Desire HD?
Er dette HTC Desire HD?

En blanding mellem den tidligere Windows Mobile-topmodel HD2 og den amerikanske topmodel EVO - sådan beskriver flere udenlandske blogs, den rygtede HTC Desire HD.

Det unikke ved den Android 2.2 baserede enhed er, at designet er i aluminium og touch-skærmen er på hele 4,3 tommer (WVGA). Samtidigt meldes om mulighed for optagelse af video i HD-kvaliteten 720p, 8 megapixels fotokamera og 1 GHz Qualcomm processor.

Den interne hukommelse skulle være på 4 GB men HTC Desire HD vil også understøtte SD-kort på op til 32 GB.

Det skal understreges, at der er tale om rygter - og at det er langt fra sikkert, at produktet overhovedet eksisterer. Men hvis det gør, ser det godt nok lovede ud.

Mobilsiden.dk følger sagen.

Se video...

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Henrik 09-08-2010 19:47:19

Desværre ser det ud til at HTC igen bruger det lidt sløve Snapdragon chipset. En skam specielt når nu devicet skal håndtere HD (og sikkert 3D grafik) også.

0 0
10-08-2010 08:27:09

Snapdragon er der da intet i vejen med...Den kan da kører 3D grafik flydende, og desiren har da vist at selve mobilen med snapdragon også kan kører flydende. Og ja der er benchmarks der viser at andre er hurtigere, men hvorfor bruge hurtigere når det de har er godt nok.

0 0
Henrik 10-08-2010 11:19:36

Netop mht. 3D grafik er den jo ret svag i forhold til mange andre, og det er endda selvom den er clocket til 1 GHz.

Den er jo ca. 4-5 gange langsommere i forhold til Nokia N8 eller Samsung Galaxy S.

0 0
10-08-2010 14:14:31

Har du spillet på f.eks. en X10 der netop har en snapdragon ? Den kører da 3D spil flydende uden nogen problemer...

0 0
Exert 10-08-2010 15:34:21

Nu går udviklingen indenfor Android OS og Android applikationer jo ret så hurtigt, så hvad der kører "fint nok" nu, kan hurtigt komme til at halte lidt efter. Altså afhængig af ens brugsmønster - for mange er en snapdragon sikkert fin nok om 1 og 2 år, men når det nu er HTC's topmodel, er det da lidt ærgeligt, at den ikke kan præstere mere, da der tilsyneladende er processorer, der er op til 3 gange hurtigere (4-5 gange er nok en lille overdrivelse hvis man kigger på benchmarks).

HTC er da også på vej med HTC Glacier (sikkert bare et arbejdsnavn), som tilsyndeladende kan hamle op med Samsung og Nokia ( http://www.engadget.com/2010/08/03/htc-glacier-leaks-out-in-glbenchmark-database-boasts-really-hig/ ) De forventer dog, at den skal forbi det amerikanske marked før den kommer til Europa, ligesom Desire HD er en europæisk afart af HTC Evo, så den er nok ikke lige om hjørnet.

0 0
Henrik 10-08-2010 16:05:43

Ja, enig. Og Evo 4G er ligeså langsom som Desiren. Det er præcis samme chipset der sidder i den.

Mht. fremtidig brug af telefonen, og hvad CPU og GPU kraft betyder, så kan jeg nævne at EA næsten lige har annonceret at de vil udgive en masse af deres iPhone high-end 3D spil (dem til 3GS og 4eren) til Nokia N8, pga. at den sagtens kan trække det.

Det samme kan forventes til Samsung Galaxy S på et tidspunkt. Disse spil vil helt sikkert komme til at hakke på Snapdragon.

0 0
11-08-2010 08:45:20

Jeg kunne forestille mig du her snakker om f.eks. Need for speed shift og sims 3 ? I så fald kan jeg fortælle at de kører fint på snapdragon... Så lad nu være med at lade jer tynge af de "skide" versionsnumre og bare se på hvordan mobilen føles....Hvorfor putte en hammer stor, dyr og batteri-ædende cpu i når det måske ikke er nødvendigt...

0 0
Henrik 10-08-2010 15:10:33

Jaja, det har jeg, den og Desire og Nexus. Nogle ting kører fint og andre ting kæmper den/de med.

Men alt er jo relativt. Nogle 3D spil er komplekse end andre. Snapdragon chipsettende begynder at hakke før de andre chipsets.

GLBenchmark viser det også med al tydelighed:

http://www.glbenchmark.com/compare.jsp?benchmark=glpro11&showhide=true&D1=HTC%20Desire%20(Bravo)&D2=Nokia%20N8&D3=SonyEricsson%20X10%20Xperia&D4=Samsung%20i9000%20Galaxy%20S

0 0
Henrik 10-08-2010 15:11:44

....ok, man bliver vist nødt til kopiere linket her, da dette her forum ikke kan finde ud af at lave det til et link.

0 0
Erik jensen 09-08-2010 13:29:47

Læg mærke til Apple logo i skærmen..

0 0
09-08-2010 13:10:45

Øv øv hvad er det for en playmobil bagside...Håber at de snart kommer med noget der ligner den koncept mobil i skrev om for noget tid siden....

0 0
Exert 09-08-2010 13:07:07

Ud fra videoerne ser det desværre ud til at windows versionen er lidt lækre designet: http://www.youtube.com/watch?v=MY5P6KvfDcI&feature=channel

Men det er jo en smagssag...

0 0
Noia 09-08-2010 12:25:19

Tvv2 Beep har også skrevet lidt om den, og har en video af den:

http://beep.tv2.dk/entry.php/id-379459.html?forside

http://www.youtube.com/watch?v=MEJoPXmwVAE

0 0
Mobilsiden.dk 09-08-2010 13:03:50

Hej Noia. Tak for tip. Jeg har lige tilføjet videoklippet til artiklen.

0 0
Ove Andersen 09-08-2010 09:34:15

Tror ikke jeg har lyst til en telefon med en større skærm end min Desire. Så bliver den for stor, og jeg kan ikke nå den med en hånd. Min tommel er simpelthen ikke lang nok så.

Og hvad er et lige for et Æble logo der er nede i bunden? Er billedet taget med en iPhone, som så spejler sig, eller er det en eller anden form for joke? :D

0 0
gielsgaard 09-08-2010 09:41:29

LOL,ser ud til John har Iphone,god humor.

0 0
Exert 09-08-2010 10:37:48

Nu er det ikke John, der har taget billedet, men det er da lidt sjovt, at "spionen" har iPhone.

0 0
Jesper Søgaard 09-08-2010 09:04:00

En Desire i HD. Ja - hvorfor ikke, men det bliver kun på betingelse af at jeg får de tre hardwareknapper foran. De skal ikke være touch - det giver for mange fejltryk.

I øvrigt så er jeg spændt på batteritiden. Min Desire holder skuffende kort tid. Her i weekenden oplevede jeg at jeg hev den ud af laderen kl 15, tog til fest og da jeg vågnede kl 9 næste morgen var den gået død. Jeg havde stortset ikke brugt telefonen og den synkroniserer med de forskellige tjenester en gang i timen.

0 0
Shawn S. Ø 10-08-2010 12:18:24

Hvis du slår Wifi og mobilinternet fra så holder den let over 24 timer. Slå det til når du lige skal bruge det.

0 0
Exert 09-08-2010 10:44:44

Touchknapperne bekymrer også mig, men har du erfaring med dem, eller er det bare en antagelse?

Mobilsiden.dk ser ud til at gå ind for touchknapper i hvert fald i forhold til HTC Legends knapper: http://www.mobilsiden.dk/mobiltest/htc-legend-en-sikker-vinder-mobiltest,lid.11129

0 0
Jesper Søgaard 09-08-2010 11:42:11

Jeg har haft touch-knapper på flere forskellige telefoner. Det kunne ikke undgås at fingeren smuttede henover en af knapperne og man kunne forestille sig at i specielt landscape kunne det være et rigtig stort problem.

John, måske du kunne med dit brede kendskab til telefoner, kaste lidt lys på om det er et problem på nyere telefoner?

0 0