Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Er Lumigon - helt “gone”?

Er Lumigon - helt “gone”?

Det er præcis et år siden, at danske Lumigon inviterede til et kæmpe release-party for deres første mobiltelefon T1. Et år er gået og mobilen stadig ikke en realitet.

Det er et år siden Mobilsiden.dk, og mange andre fra mobilbranchen, blev inviteret til et storstilet release-party for Lumigon’s første bud på en Android-baseret smartphone, der gik under navnet T1.

Siden dengang har lanceringen af telefonen skubbet sig et par gange, og trods flere forsøg gennem året, har det desværre været umuligt at få et møde med talsmanden fra Lumigon, Lars Gravesen.

Generelt er Lumigon ikke nemme at få i tale, og den seneste udmelding er kommet fra Jan Gunnar Næss, som er en af hovedaktionærerne i Lumigon. Tilbage i juni måned troede han stadigvæk på firmaet, og forventede T1 på markedet i efteråret 2011.

Han sagde dengang følgende til Amobil.no: -“Jeg kan ikke gå i detaljer om specifikationer, men som du vil få at se, lancerer vi en model mere, ikke længe efter T1".

Mobilsiden.dk talte også selv med et par af folkene i Lumigon under Mobile World Congress 2011 tilbage i februar måned, og her var forventningerne også store.

De fortalte blandt andet, at de ikke ville gøre de store indgreb i Android-systemet, og altså begrænse deres egne tilpasninger til et minimum, hvilket betød, at slutbrugeren ville få hurtigere adgang til opdateringer.

Er intet nyt - godt nyt?

Der er et ordsprog, som hedder “intet nyt - er godt nyt”. Dette håber vi også er tilfældet i Lumigon sagen, da vi uden tvivl ville synes det kunne være interessant med en dansk spiller på mobilmarkedet.

Det eneste spørgsmål er bare, hvor længe kan de efterhånden lade folk vente på mobiltelefonen? Eftersom de åbnede for forudbestillinger få dage efter release-partyet.

Mobilsiden.dk afventer stadigvæk T1, men har desværre ikke noget nyt at berette om Lumigon, som går usandsynlig stille med dørene.

Har du bestilt en telefon på hjemmesiden, og får informationer er vi interesseret i at høre nærmere. Og ellers hvis du stadigvæk har mod på at forudbestille dit eksemplar af Lumigon T1, så kan det fortsat gøres på deres hjemmeside.

Opfølgning: Lumigon siger, at mobilen ER på vej



Læs også:
Lumigon vil sælge 500.000 smartphones det første år
Hvad blev der af Lumigon?
Lumigon benytter Apple strategi
Er Lumigon smartphonens svar på B&O?
Smugkig på dansk Android mobil

Kommentar

x

Opret bruger
Kriss3d 27-10-2011 14:25:31

Hvis man vil med på markedet i dag for smartphones KAN man bare ganske enkelt ikke være godt et år forsinket med sine ting. Det er tiden løbet helt fra. Det samme med Nokia. De var ALT for længe om at smide deres Symbian. Havde de f.eks hoppet på Android fra starten da HTC begyndte ville de have siddet og skummet fløden nu. Nu må de bare håbe på at der er lidt tilbage med Windows på deres ellers über hardware som det var engang.

Jeg husker den aften de havde infernal koncert. Det var næsten umuligt at snakke i telefon ovenpå. Men selv dengang gav jeg det også kun 6 måneder så det lader til at holde stik endnu.

0 0
Henrikmand 27-10-2011 14:00:36

... og det tror du på?

I øvrigt er Pekka et drengenavn :p

0 0
tdc2k 24-10-2011 21:15:58

Enten er det bare tricket for at trække tiden og pengene ud af investorene, ellers prøver de at ligne Apple, hvor de holder kortet tæt op før release ugen/måneden. Hvis deres mindste model koster ca. 600euro = 4500kr, som er forældet (vs den populære Samsung Galaxy S til 2320kr). Hvad koster deres største model så (iPhone 4S 64GB pris)? Ikke for at være negativ (som jeg har været :-P), men hvis prisen for T1 bliver 1500kr kunne jeg finde på at købe den. Håber at det ville gå godt for et "Made in Denmark" produkt. Ser frem til det, men de skuffer gang på gang.

0 0
25-10-2011 09:02:55

havde ikke lige tænkt på dem måde, men det lyder faktisk fornuftigt og logisk det du skriver...den er jeg med på:-)

0 0
Nygaard 22-10-2011 13:59:18

Den telefon kommer da aldrig ud af startboksen, og skulle den endelig gøre det, skal jeg i hvert fald IKKE have én. Heller ikke selv om det efterhånden oldnordiske HW skulle blive opdateret til noget, der kan konkurrere med en moderne smartphone.
De har bevist at de ikke er til at stole på og trækker løfterne ud i adskillige år. Det er ikke ligefrem hvad der er brug for, når man er afhængig af at der bliver lanceret nye OS opdateringer med få måneders mellemrum!

Jeg håber efterhånden mobilsiden vil holde op med at spilde mere tid på Lumigon, det fortjener det firma simpelthen ikke.

0 0
tdc2k 22-10-2011 05:47:36

For mig begynder det at ligne noget IT Factory tricks. Hvor længe har de har da tænkt sig at vente? Hvem gider købe T1, hvis den kom ud imorgen? Specifikationerne på den er forældet.1ghz single core, skærmen slår sikkert heller ikke samsungs super amoled+. Så koster den måske de 4000 kr eller over. Synd at den ikke kom på markedet da desiren kom ud. Tror bare Direktøren trækker den så langt ud han kan, så han kan nyde investorenes penge.

0 0
Styxx 22-10-2011 12:09:09

Har tænkt præcist det samme. Uden at kende til alle detaljerne, så synes jeg det virker lidt lusket..

0 0
twitboydk 21-10-2011 20:13:02

Den hedder jo også Lumi - Gon. Så den er vel gone :-P

0 0
Kim 21-10-2011 21:10:39

Like a flash - Lumi gone ;)

0 0
Alfix 21-10-2011 18:57:54

Den telefon og det firma var blaest og latterligt helt fra begyndelsen. Deres maade at kommunikere paa alene sammen med deres "design", det "Think Different" taabelige plagiat slogan "Be Different" og sidst men ikke mindst Infernal aftalen......

OMG, det var saa aabenlyst at de gik nedenom og hjem. De er faerdige!!!! Danske Bonderoeve kan og kommer aldrig til at lancere telefoner. Ihvertfald ikke nogen der virker eller nogen som intelligente mennesker gider eje.

BASTA! Videre tak!

0 0
pb 21-10-2011 21:02:11

I det mindste har de nok en telefon eller pc der kan skrive æøå

0 0
Alfix 22-10-2011 03:27:49

En amerikansk laptop tak! Og nej.. De har jo lige praecis ikke engang et tastatur. Eller skyggen af det der ligner et vaerdigt forslag.

0 0
21-10-2011 21:18:48

Jeg gætter på at deres pc bruger farvebånd og deres telefon har en knap og kommunikerer vha morsekoder

0 0
Kim 21-10-2011 21:10:06

HEHEHEHEHEHEHEHE...

0 0
Søren 21-10-2011 18:42:34

Det er godt nok et par måneder siden, men har fra interne kilder fået fortalt, de havde meget travlt med at få produktet færdigt grundet konstante forsinkelser, men de forventede september/oktober launch. Så måske den er lige på trapperne?

Dog er jeg bange for det er for sent, hvis produktet ikke har ændret sig siden februar. Hvis de sender T1 på markedet, håber jeg T2 kommet inden for meget kort tid.

0 0
Jesper Søgaard 21-10-2011 17:22:21

I virksomheder er intet nyt sjældent godt nyt.

Troværdighed er vigtig i smartphone verdenen. Se blot på LG som virkelig har problemer med deres rygte. Hvis Lumigon satser på faste kunder så bør de snart lancere en telefon og holde sig helt til med opdateringer... Men som en lille dansk producent så bliver det desværre nok svært at følge med.

Mit gæt er at vi aldrid ser en telefon lanceret. Og hvis vi gør så bliver det blot ved den ene.

0 0

Sony Xperia Z3

KONKURRENCE - deltag her
Årets smukkeste mobil ?

Tidligere vindere...

x