Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Er Sony Ericsson på vej med en 3D-mobil?

Er Sony Ericsson på vej med en 3D-mobil?

Ifølge et rygte så arbejder Sony Ericsson på en 3D-mobil.

Både LG har HTC har 3D-mobiler, henholdsivs LG Optimus 3D og HTC Evo 3D. Men nu vil Sony Ericsson måske også være med på 3D-dillen.

Ifølge flere rygter rundt på nettet planlægger Sony Ericsson en mobil med brillefrit-3D display.

Skærmen skulle angiveligt være på 3,7 tommer og have en opløsning på 1280 x 720 pixels.

Mobilen vil måske se dagens lys i 2012.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Villiam 02-08-2011 16:30:58

duo ser nu meget mere spænnende ud :) men ja, man kan da bare håbe at rygter bliver til virkelighed før de er forældet ;) xperia duo vil snart være forældet, da de andre er kommet op på næsten den samme hardware idag.

0 0
vonGoldschmidt 31-07-2011 17:05:18

Tjaa, 3D effekter i menuer og lign. er måske fjollet, men 3D vil måske være nyttigt i spil.
Nintendo mener tilsyneladende, at der er fremtid i 3D uden briller :P

Tror, hvertfald at 3D på mobiler i første omgang primært vil blive brugt i spil og ikke så meget i menuer... og på et tidspunkt kan det være, at en eller anden herresmart feature baseret på 3D opstår... eller ikke :P

0 0
zonetrooper90 01-08-2011 09:34:58

Nu er Nintendo jo også kendet for at prøve alle mulige gadgets for at gøre deres spil mere specielle (PowerGlove any1?)...

0 0
Henrikmand 31-07-2011 12:49:22

Det lyder som om I allesammen er helt forladt af visioner for, hvad teknikken kan bringe med tiden.

Synd for Jer!

Så lad det dog være for sjov indtil videre, lad det være en katalysator for stadig bedre hardware, og lad os så se hvad fremtiden kan bringe...

Måske ligefrem betjening i 3D?

0 0
Anderstoft 31-07-2011 14:20:40

Kan godt se din pointe, men får mig at se er det ikke noget, der kan slå igennem som sådan. 3D er hvad det er nu - og så kan det formentilg udvikles til bedre grafik osv. - men det er hele konceptet bag 3D, der ikke giver så meget mening for mig.

Det at et objekt "flyver ud af skærmen og kommer imod dig" er sjovt nok, men kun en time eller to.

0 0
Andreas S. Larsen 31-07-2011 01:57:52

Lige nu er 3D på telefoner (og måske kommende tablets) kun til at blære sig..

0 0
Anderstoft 30-07-2011 18:26:58

Jeg forstår slet ikke, hvad der får producenterne til at producere/overveje at producere 3D telefoner.

For det første forringer det oplevelsen, når man ser en film i 3D i biografen og det er dyrere end 2D. (ved ikke, om de to ting kan sammenlignes dog?)

For det andet vil 3D på en telefon kun være fedt i 5% af den tid du bruger telefonen, da den kræver, at man kigger direkte på telefonen eftersom 3D-effekten forsvinder, hvis man ser på den fra siden fx.
(i hvert fald ifølge jeres test af LG's 3D telefon)

Og kunne godt forestille mig det også er dyrere med en 3D tlf sammenlignet med en 2D tlf.

(.. jeg vil ikke træde nogle over tæerne med det her, det er udelukkende min egen mening, og respekterer, hvis andre godt kan lide 3D telefoner)

0 0
Anderstoft 30-07-2011 18:28:13

Og med punkt 2 mener jeg også, at man sandsynligvis bliver træt af 3D i længden og senere vælger at slå det fra.

0 0
zonetrooper90 30-07-2011 22:18:38

Det er jo helt naturligt at dette er næste skridt for Sony Ericsson, da de hurtigt kan trække på teknologien fra Sonys 3D Bravia tv (som de har gjort med Mobile Bravia Engine og Exmor R teknologien fra Cyber-shot).

De kan jo også vælge at gøre det samme som HTC har valgt med HTC Evo 3D, nemlig at mobilen ikke viser 3D konstant, men kun når man ser 3D film og billeder (er dog ikke helt sikker på at den kan vise 3D billeder)...

0 0
Robert 30-07-2011 23:07:52

Jeg synes bare at Sony de skal til at ha en ny topmodel ud i en fart og jeg så helst den blev uden 3D. Nu er ARC'en stadigvæk deres flagskib og man må sige den er kørt gevaldigt agterud i forhold til hvad de andre producenter har at byde på.

Sony har stadig ingen erfaringer med dual core og det kræver en 3D mobil med sikkerhed. Der er altså mange nye teknologier de skal ha introduceret i den næste telefon, og jeg frygter at de måske gaber over lidt for meget.

0 0
Naggie21 30-07-2011 19:39:40

Ja, du træder i hvert fald ikke mig over tæerne, for jeg tænker præcis det samme som dig. Det lyder simpelthen så dumt at sidde og lege med 3d på sådan en lille skærm.

0 0
Anderstoft 30-07-2011 18:28:11

Og med punkt 2 mener jeg også, at man sandsynligvis bliver træt af 3D i længden og senere vælger at slå det fra.

0 0